Pobierz prezentację
1
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku
2
Potrzeby, Pragnienia, Popyt
Rynki Produkty MARKETING Wymiana, Transakcje, Relacje Wartość, Satysfakcja, Jakość
3
Siły wywierające wpływ na strategię marketingową
Kanały dystrybucji Społeczeństwo Przewaga konkurencyjna Rynek docelowy Produkt Dystrybucja Nabywcy Cena Promocja Pozycjonowanie Segmentacja Konkurencja Dostawcy
4
Łańcuch wartości Dostawca Producent Klient
5
KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU
Klient 1 Indywidualny Instytucjonalny Pamiętaj, że: Zadowolony klient dostarczy Tobie nowych klientów ... Taniej jest utrzymać klienta niż zdobyć nowego ... Zadanie grupowe – kto jest naszym klientem ... ?????? KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU
6
Klient Do pracy ... Oczekuję: Zdefiniowania klienta
Charakterystyki klienta – rodzaj, cechy, lokalizacja, inne ... Do pracy ...
7
Model zachowania organizacji na rynku
Otoczenie Reakcje Nabywcy Centrum Decyzyjne Uczestnicy: użytkownicy, doradcy, dokonujący zakupu, decydenci, strażnicy
8
Model zachowania organizacji na rynku
Uświadomienie problemu Ogólne określenie potrzeby Specyfikacja produktu Poszukiwanie dostawcy Zbieranie ofert Wybór dostawcy Specyfikacja zamówienia Ocena wykonania
9
Marketing MIX - budowanie strategii marketingowej przedsiębiorstwa
Promocja Produkt Cena Dystrybucja
10
Produkt Wyposażenie i wyróżnianie produktu:
Usługi Produkt Jakość Kolor Opakowanie Kształt Gwarancja Dostawa Pamiętaj, na ten sam pomysł wpadły właśnie inne 4 osoby Kredyt Wyposażenie i wyróżnianie produktu: nazwa, jakość, znak towarowy, opakowanie .... A marka ?????
11
Cykl życia produktu: innowacja lub nowy produkt Przychody Czas
WPROWADZENIE, WZROST, DOJRZAŁOŚĆ, SPADEK
12
KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU
Zadanie grupowe – definiuję produkt ... 2 KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU Jaki produkt Jaki jest trzon produktu Jakie jest otoczenie produktu Dlaczego mój produkt będzie lepszy od konkurencji ...
13
Cena Polityka cenowa: Zwiększenie obrotu, Zwiększenie zysku,
Cena postulowana versus cena transakcyjna Rabat Polityka cenowa: Zwiększenie obrotu, Zwiększenie zysku, Polityka dyskontowa, Polityka wysokich cen. Za płatność gotówką, Za ilość, Wynagrodzenie wierności, Za czas, Za odbiór, Za usługi, Za czas zamówienia, ..... pamiętaj, że zawsze znajdzie się ktoś, kto sprzeda taki sam produkt taniej ...
14
Cena Kształtowanie cen: Zorientowane na konkurencję,
Zorientowane na popyt Zorientowane na koszty (koszty stałe, koszty zmienne ...) Czy popyt na Twój produkt jest rzeczywiście elastyczny ???
15
KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU
Zadanie grupowe – definiuję cenę ... 3 KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU Jak obliczę cenę Jaki system rabatowy będę stosować ...
16
... Poczta, dostawa osobista, odbiór osobisty ...
Dystrybucja Producent Konsument Kanał bezpośredni Kanał z jednym pośrednikiem Kanał z dwoma pośrednikami Detal Hurt ... Poczta, dostawa osobista, odbiór osobisty ... ... Jak wygląda proces realizacji sprzedaży ...
17
KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU
Zadanie grupowe – definiuję dystrybucję ... 4 KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU Kierunki dystrybucji Kanały dystrybucji Koszt i organizacja dystrybucji ...
18
Reklama – komunikacja z rynkiem
Promocja Sprzedaż osobista Reklama – komunikacja z rynkiem Promocja dodatkowa Public relations
19
Reklama – komunikacja z rynkiem
Promocja Reklama – komunikacja z rynkiem Reklama informująca Reklama zachęcająca Reklama przypominająca Reklama produktu Reklama firmy Uwarunkowania: Reklama indywidualna – wspólna ? Media? Zasięg? Koszt? Koszt na Cel: Przedmiot: Efekty?????
20
Promocja Wykorzystać Internet ... Budowa strony WWW Rejestracja domeny
Pozycjonowanie strony w przeglądarkach internetowych Reklamowanie przez Internet ... Możliwość komunikacji z klientem Możliwość dokładnej prezentacji oferty Inne możliwości ...
21
KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU
Zadanie grupowe – definiuję promocję ... 5 KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU Media promocji Koszt promocji Kierunki promocji ... 4. a Internet ???
22
Rynek Potencjalny, Wschodzący, Dojrzały. Konsumenta, Producenta, Rządowy, Pośredników, Przemysłowy.
23
Rynek - badanie Określenie problemu badawczego i celu badania
Rodzaje badań marketingowych I. Badania reklamy: badania motywacyjne badania środków reklamy badania efektywności reklamy III. Badania produktu: Akceptacja nowego produktu Badania nad produktami konkurencji Testowanie istniejących produktów Badanie wzorców opakowań II. Badania ekonomiczne: Prognozy długo i krótko okresowe Badanie tendencji rynkowych Badania cen IV. Badania rynku i sprzedaży: Pomiar potencjału rynku Analiza udziału w rynku Identyfikacja cen charakterystycznych rynku Analiza sprzedaży Badanie kanałów dystrybucji Testy rynkowe Panel konsumentów Etapy badań marketingowych Określenie problemu badawczego i celu badania Projektowanie i przeprowadzenie badania: wybór źródeł informacji określenie metod zbierania danych wybór próby badawczej zebranie danych Analiza danych i prezentacja wyników
24
Rynek - badanie PRZYGOTOWANIE BADANIA
ZBIERANIE DANYCH ZE ŹRÓDEŁ WTÓRNYCH I PIERWOTNYCH REDUKCJA I WSTEPNA PREZENTACJA DANYCH ANALIZA DANYCH PREZENTACJA WYNIKÓW
25
Analiza rynku – model 5 sił Portera Zagrożenie substytutami
Konkurencja na rynku Siła dostawców Siła nabywców Możliwość wejścia na rynek
26
Analiza rynku – model 5 sił Portera
Konkurencja na rynku Wielkość rynku Rozwój rynku Udziały w rynku Liczba konkurentów Bariery wyjścia
27
KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU
Zadanie grupowe – oceniam konkurencję na rynku ... 6 Wielkość rynku Rozwój rynku Udziały w rynku Liczba konkurentów Bariery wyjścia KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU
28
Analiza rynku – model 5 sił Portera
Zagrożenie substytutami Możliwość substytucji Możliwość wejścia na rynek Bariery wejścia Atrakcyjność rynku
29
KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU
7 Zadanie grupowe – oceniam zagrożenie substytucją oceniam możliwość wejścia na rynek KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU
30
Analiza rynku – model 5 sił Portera
Siła dostawców Siła nabywców Liczba Koncentracja Liczba Koncentracja
31
KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU
8 Zadanie grupowe – oceniam siłę dostawców oceniam siłę nabywców KARTA INFORMACYJNA PROJEKTU
32
... a wszystkie opracowane informacje wpisuję w
Plan Marketingowy Asortyment produkcji i usług Program ilościowy i wartościowy produkcji Odbiorcy Konkurenci Sytuacja rynkowa Ceny zbytu Dystrybucja Działalność marketingowa
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.