Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

TAJEMNICE BARW Głównym celem mojej pracy jest stworzenie pokazu komputerowego przeznaczonego dla uczniów drugiego etapu edukacyjnego, przy wykorzystaniu.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "TAJEMNICE BARW Głównym celem mojej pracy jest stworzenie pokazu komputerowego przeznaczonego dla uczniów drugiego etapu edukacyjnego, przy wykorzystaniu."— Zapis prezentacji:

1 TAJEMNICE BARW Głównym celem mojej pracy jest stworzenie pokazu komputerowego przeznaczonego dla uczniów drugiego etapu edukacyjnego, przy wykorzystaniu programu prezentacyjnego POWER POINT. Celem edukacyjnym prezentacji jest rozbudowanie postawy ucznia wobec sztuki i wiadomości z zakresu plastyki. Może ona być wykorzystywana w czasie lekcji, pogadanki, wykładu jak i również do indywidualnej pracy uczniów nad danym zagadnieniem plastycznym. Stworzenie prezentacji jako elementu wspomagającego klasyczne lekcje ma zbyt wiele zalet. Jedną z nich jest to, że poszczególne zagadnienia przekazywane są nie tylko za pośrednictwem tekstu i reprodukcji, lecz także dźwięku, grafiki i animacji. Prezentacja pozwala na efektywniejsze wykorzystanie czasu na lekcji i indywidualizację tempa pracy. Możemy decydować o tym, w jakim tempie się uczymy. Przy tematach, które bardziej interesują uczniów lub są po prostu trudniejsze, zatrzymujemy się dłużej. Możemy też bez ograniczeń wracać do przerobionego materiału i powtarzać go, zależnie od potrzeb dzieci. Praca z komputerem powinna zachęcić uczniów do zdobywania coraz większej wiedzy i urozmaicić uczniom naukę. Posiada elementy, które pobudzają wyobraźnię uczniów, pomagając im łatwiej kojarzyć, zapamiętywać i szybciej się uczyć. Przekazywana uczniom wiedza staje się ciekawsza i przyjemniejsza. pomoc dydaktyczna dla nauczycieli, do wykorzystania na lekcjach plastyki Opracowała mgr Justyna Zapert - nauczyciel plastyki

2 Barwa jest to wrażenie psychiczne wywoływane w mózgu człowieka, gdy oko odbiera promieniowanie elektromagnetyczne z zakresu światła, a mówiąc dokładniej, z widzialnej części fal świetlnych.

3 BARWY PODSTAWOWE Barwy podstawowe to CZERWONA, ŻÓŁTA i NIEBIESKA. Nazywamy je podstawowymi, ponieważ nie można ich uzyskać ze zmieszania farb o jakichkolwiek innych barwach, same zaś, mieszane parami, dają podstawę trzem nowym barwom.

4 ? ? ? BARWY POCHODNE Barwa pomarańczowa, fioletowa i zielona
pochodzą z łączenia parami barw podstawowych Stąd ich nazwa BARWY POCHODNE ? ? ?

5 BARWY CZYSTE BARWY ZŁAMANE to wszystkie barwy podstawowe i pochodne
uzyskuje się przez dodanie do farby koloru czystego odrobiny farby w kolorze dopełniającym albo trochę czerni lub bieli

6 BARWY DOPEŁNIAJĄCE... ...DO SZAROŚCI.
Przedstawione pary barw przeciwstawnych, zmieszane ze sobą w równych ilościach dają barwę neutralna ( szarą). Stąd ich nazwa BARWY DOPEŁNIAJĄCE... ...DO SZAROŚCI.

7 BARWY CIEPŁE Barwy ciepłe nas ożywiają, działają na nas pobudzająco – jak ogień albo czerwony zachód słońca. Obraz namalowany w barwach ciepłych daje nastrój pogodny, radosny, wesoły itp.

8 BARWY ZIMNE Barwy zimne uspokajają nas i koją – jak błękit nieba lub zieleń lasów i pól. Obraz namalowany w barwach zimnych sprawia wrażenie spokoju Niekiedy smutku.

9 BARWY NEUTRALNE Do barw neutralnych (inaczej obojętnych) zaliczmy
czarną, białą i szarą o różnych odcieniach przejściowych od bieli aż do czerni.

10 WALOREM Niektóre prace plastyczne wykonane są tylko jednym kolorem.
Artysta tworzy obraz dodając do wybranej barwy więcej lub Mniej czerni lub bieli. Barwa dzięki temu zyskuje całą gamę Tonów jaśniejszych i ciemniejszych. Ten stopień rozjaśnienia bądź ściemnienia barwy nazywamy WALOREM

11 gama żółci, złamanych zieleni itp.
Gdy w muzeum albo w albumie oglądamy obrazy i chcemy je dokładnie opisać, już w pierwszej chwili, zanim im się dokładnie przyjrzymy , możemy określić bez trudu jakie barwy w nich występują Albo inaczej – w jakiej gamie barwnej zostały namalowane. . G A M B R W N to zbliżone odcienie jednej lub kilku barw, zestawionych według określonej zasady, np.: gama zimna, gama ciepła, gama żółci, złamanych zieleni itp. Gama decyduje przede wszystkim o nastroju wywołanym przez dzieło,w którym występuje.

12 SZEROKIEJ GAMIE BARWNEJ
Jeśli artysta posłużył się kolorami z całego obwodu koła barw, na przykład czerwonym, pomarańczowym, zielonym i niebieskim, powiemy wówczas, że obraz został namalowany w SZEROKIEJ GAMIE BARWNEJ

13 Ryc.1. Koło barwne Chevreule'a

14 Jeśli artysta wybrał do swojego obrazu kolory
leżące w kole barw blisko siebie po stronie ciepłej Lub chłodnej, gamę taką nazwiemy WĄSKĄ GAMĄ BARWNĄ Wąska gama barw ciepłych Wąska gama barw zimnych

15 AKCENT BARWNY Niewielkie plamy barwne umieszczone w przeciwstawnej
Czasami utworzenie obrazu w jednej tonacji barwnej może być nieco nudne. Aby ożywić dzieło, artysta umieszcza na nim niewielkie plamy, barw dopełniających. To one są tu najważniejsze, chociaż nie największe. Są wesołymi akcentami kolorystycznymi. Niewielkie plamy barwne umieszczone w przeciwstawnej gamie kolorystycznej to AKCENT BARWNY

16 Barwy achromatyczne to czerń, biel i skala szarości.
BARWY CHROMATYCZNE I ACHROMATYCZNE Barwy chromatyczne są to wszystkie kolory w których można wyróżnić dominantę. Są to wszystkie kolory oprócz bieli, czerni.                                                          Barwy achromatyczne to czerń, biel i skala szarości.

17 Każda z barw jest definiowalna za pomocą trzech atrybutów:
ATRYBUTY BARW Każda z barw jest definiowalna za pomocą trzech atrybutów: -koloru / odcienia/, -nasycenia, -jasności.

18 *** Kolor – ton, odcień, stanowi różnicę jakościową barwy, określa różnicę pomiędzy doznawanymi wrażeniami barwnymi Nasycenie – odstępstwo barwy od bieli, nasycenie identyfikuje czystość koloru, determinuje udział kolory w barwie Jasność – opisuje wpływ natężenia światła na barwę, zmieniająca barwę w zależności od światła.


Pobierz ppt "TAJEMNICE BARW Głównym celem mojej pracy jest stworzenie pokazu komputerowego przeznaczonego dla uczniów drugiego etapu edukacyjnego, przy wykorzystaniu."

Podobne prezentacje


Reklamy Google