Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Podstawy grafiki komputerowej Znaczenie i kompozycja koloru WYKŁAD 1C Dobrze dobrane kolory nadają scenie odpowiedni nastrój i wiążą ją w kompozycyjną

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Podstawy grafiki komputerowej Znaczenie i kompozycja koloru WYKŁAD 1C Dobrze dobrane kolory nadają scenie odpowiedni nastrój i wiążą ją w kompozycyjną"— Zapis prezentacji:

1 Podstawy grafiki komputerowej Znaczenie i kompozycja koloru WYKŁAD 1C Dobrze dobrane kolory nadają scenie odpowiedni nastrój i wiążą ją w kompozycyjną całość. Źle dobrany kolor rozbija scenę, nadaje jej wygląd nieskładny i sztuczny

2 Koło barw Temperatura koloru zależy od przeważającego w nim odcienia z koła barw. Kolory ciepłe zawierają więcej żółtego (Y) lub czerwonego (R), kolory zimne więcej niebieskiego.

3 1. Kolory ciepłe Są agresywne i przyciągają uwagę (najsilniej czerwony i pomarańczowy). Czerwony Czerwony symbolizuje życie, pasję. Pomarańczowy Pomarańczowy jest kolorem radości i rześkości. Żółty Żółty oznacza ciepło i żywotność. Firma A Firma B

4 2. Kolory zimne - Dają poczucie spokoju i świeżości. Niebieski Niebieski daje poczucie chłodu, spokoju. Zielony Zielony oznacza wzrost, wiosnę.

5 Obiekty w kolorach ciepłych wydają się większe i bliższe. Obiekty w kolorach zimnych wydają się mniejsze i odleglejsze. Czerwony i czarny zwiększają wrażenie ciężaru i ciepła, niebieski i biały - zmniejszają. Czarny zmniejsza wrażenie objętości, biały - zwiększa. 3. Odległość, objętość, ciężar

6 4. Kolory dopełniające (uzupełniające) -Leżą naprzeciwko siebie w kole barw. -Użyte obok siebie nawzajem się uwypuklają tworząc silny kontrast przyciągający wzrok. -Niepożądane są wypełnienia tonalne między kolorami dopełniającymi. -Cień rzucany przez kolorowy obiekt ma tendencję do zabarwienia się barwą dopełniającą. Zielony i czerwony tworzą silną wibrację.

7 5. Kolory analogiczne -Leżą w kole barw obok siebie. -Mogą wzajemnie współistnieć nie rywalizując ze sobą. -Dobrze komponują się w wypełnieniach tonalnych.

8 6. Drobne elementy powinny się wyróżniać głównie jasnością KoloryJasnośćKontrast biały - czarny1,0 – 0,0najsilniejszy, przytłaczający biały - niebieski1,0 – 0,1dobry żółty - czarny0,9 – 0,0dobry żółty - niebieski0,9 – 0,1dobry czerwony - niebieski0,3 – 0,1zły biały - żółty1,0 – 0,9najsłabszy niebieski - czarny0,1 – 0,0najsłabszy L = 0,3R + 0,6G + 0,1B biały na czarnymbiały na niebieskimżółty na czarnymżółty na niebieskim biały na żółtymczerwony na niebieskimniebieski na czarnym

9 Czerwony wyraża silny pęd do sukcesu, mocnych przeżyć i pełni życia. Jest kolorem pobudzającym, podniecającym i irytującym. Zwiększa tętno i ciśnienie krwi. Zawiera w sobie największy ładunek aktywności. Osoby preferujące czerwień są zwykle impulsywne, a zakupy – szczególnie dokonywane w towarzystwie – są dla nich dobrą rozrywką. Kolor czerwony w reklamie jest odpowiedni do wyzwalania impulsywnej chęci zakupu. Czerwień wzmaga też apetyt, dlatego jest wiodącym kolorem na opakowaniach zup. Podnosi również męski appeal (kosmetyki). Znaczenie kolorów w reklamie

10 Niebieski kojarzy się z orzeźwieniem, relaksacją. Osoby lubiące ten kolor pragną spokoju, harmonii i uporządkowania. Użyty w reklamie może sugerować, że zakup danego towaru wprowadzi odrobinę spokoju w życie. Ten najzimniejszy kolor wykorzystywany jest w reklamie mrożonek (często razem z czerwonym) oraz wszędzie tam, gdzie reklamowany produkt ma przynieść ulgę i odprężenie. Użycie błękitu może kojarzyć się ze smutkiem.

11 Pomarańczowy Pomarańczowy polepsza nastrój, wyzwala aktywność i dodaje sił. Uważa się, że kolor ten jest właściwy na opakowaniach artykułów spożywczych; wraz z brązem (wspomnienie jesieni) nadaje się do reklamy owoców. Żółty Żółty podwyższa aktywność. Przyciąga uwagę, szczególnie w zestawieniu z czarnym. Przywiązanie do niego znamionuje chęć uwolnienia się od napięć i nadzieję osiągnięcia szczęścia i sukcesu. Osoby preferujące żółty bywają niezdecydowane, często kupują na kredyt i bez namysłu. W reklamie wyzwala chęć działania i spróbowania.

12 Brązowy jest kolorem typowym dla ludzi, których cechuje brak poczucia bezpieczeństwa i ciągła frustracja. Stąd nadaje się do reklam produktów zapewniających bezpieczeństwo. Brązowy jest kolorem o męskim charakterze, kojarzy się z ziemią, ciepłem, komfortem. Może być używany w reklamie wielu wyrobów, szczególnie w reklamie kosmetyków. Opakowanie w odcieniach brązu sugeruje, że wyrób jest godny zaufania. Jednocześnie kolor ten zniechęca do kupowania na kredyt (obniża komponent agresywności).

13 Zielony Zielony symbolizuje twardość, nieustępliwość i potrzebę uznania. Stąd odcienie zieleni polecane są w reklamie kierowanej do biznesmenów. Zieleń jest symbolem zdrowia i rześkości. Kojarzy się z lekkością, świeżością, działa relaksująco (w nadmiarze – depresyjnie). Osoby preferujące kolor zielony odznaczają się stałością i szczerością, co można wykorzystać tworząc przywiązanie do marki. Jednocześnie kolor zielony może prowadzić do rezygnacji z zakupów na kredyt, gdyż budzi rozsądek i uświadamia konieczność podejmowania trafnych decyzji.

14 Fioletowy obniża nastrój. Fascynuje i oczarowuje ludzi niedojrzałych emocjonalnie. Używany w reklamie damskich kosmetyków.


Pobierz ppt "Podstawy grafiki komputerowej Znaczenie i kompozycja koloru WYKŁAD 1C Dobrze dobrane kolory nadają scenie odpowiedni nastrój i wiążą ją w kompozycyjną"

Podobne prezentacje


Reklamy Google