Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Zdrowy styl życia Adam Gral Daniel Goljasz. Za chwilę zaprezentujemy kilka ważnych Za chwilę zaprezentujemy kilka ważnych czynników od których zależy.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Zdrowy styl życia Adam Gral Daniel Goljasz. Za chwilę zaprezentujemy kilka ważnych Za chwilę zaprezentujemy kilka ważnych czynników od których zależy."— Zapis prezentacji:

1 Zdrowy styl życia Adam Gral Daniel Goljasz

2 Za chwilę zaprezentujemy kilka ważnych Za chwilę zaprezentujemy kilka ważnych czynników od których zależy zdrowy styl życia ZAPRASZAMY!!! Chcę schudnąć…

3 Większość ludzi potrzebuje 8-12 szklanek wody dziennie wliczając w to płyny z pożywienia. Bez wody nie mogłyby funkcjonować nerki, układ trawienny, nerwowy ani układ krążenia. Człowiek bez wody może przeżyć tylko kilka dni. Bez wody nie mogłyby funkcjonować nerki, układ trawienny, nerwowy ani układ krążenia. Człowiek bez wody może przeżyć tylko kilka dni. Woda stanowi 70% naszego ciała. WODA Piję tylko napoje gazowane

4 Witamina C Większość witaminy C znajduje się w warzywach i owocach. Witamina C pełni wiele funkcji m. in. zapobiega uszkodzeniom komórek, wspomaga reakcje enzymatyczne i ułatwia przekazywanie impulsów nerwowych w mózgu. Witamina C pełni wiele funkcji m. in. zapobiega uszkodzeniom komórek, wspomaga reakcje enzymatyczne i ułatwia przekazywanie impulsów nerwowych w mózgu. Niewiedziałem, że witamina C jest taka ważna… Produkty Zawartość witaminy C Papryka czerwona95 mg Papaja95 mg Szpinak 100g80 mg Najlepsze źródła witaminy C

5 TŁUSZCZE Tłuszcze dostarczają energii, ważnych kwasów oraz witamin, jednak zbyt duże spożycie tłuszczu może spowodować choroby serca i niektórych rodzajów raka. Tłuszcze powinny stanowić 1/3 dziennej dawki kalorii, maksymalnie 100g (w tym 30g tłuszczów nasyconych). Jem za dużo tłuszczów ProduktTłuszcze nasycone Tłuszce ogółem 200 ml chudego mleka 2g3g 30 g sera cheddar 7g10g 50 g czekolady 9g22g 25 g chipsów2g8g 30g orzechów ziemnych 3g14g 10 g masła5g8g 10 g margaryny 1g4g 300 g pizzy z serem i pomidorami 17g23g

6 BMI (Body Mass Index) jest bardzo prosty w użyciu, jest jednak dosyć niedokładnym wskaźnikiem nadwagi czy też ryzyka chorób z nią związanych. Kulturyści mogą mieć BMI wskazujące na skrajną otyłość, posiadając jednocześnie bardzo mało tkanki tłuszczowej. Związek między wielkością wskaźnika a ryzykiem chorób różni się między populacjami o różnych proporcjach ciała. I tak wśród Azjatów ryzyko cukrzycy jest znacząco wyższe przy niższych wartościach BMI. BMI I GDA Myślę, że jestem otyły.

7 Codziennie ważne jest zachowanie właściwych proporcji między węglowodanami prostymi i złożonymi. Zaleca się, by 45-60% dziennego spożycia kalorii pochodziło z węglowodanów. W diecie 2000 kcal należy spożywać więc 300g węglowodanów na dzień. Węglowodany złożone zawarte są w takich produktach jak: chleb wieloziarnisty, ryż długoziarnisty, orzechy, soczewica, kukurydza i marchew. Węglowodany proste to: sacharoza, glukoza oraz fruktoza. Należy ograniczać spożycie sacharozy na rzecz węglowodanów prostych znajdujących się W diecie 2000 kcal należy spożywać więc 300g węglowodanów na dzień. Węglowodany złożone zawarte są w takich produktach jak: chleb wieloziarnisty, ryż długoziarnisty, orzechy, soczewica, kukurydza i marchew. Węglowodany proste to: sacharoza, glukoza oraz fruktoza. Należy ograniczać spożycie sacharozy na rzecz węglowodanów prostych znajdujących się w owocach i warzywach w owocach i warzywach Węglowodany Jem za dużo węglowodanów

8 BEZSENNOŚĆ Miliony ludzi na całym świecie cierpią co noc z powodu bezsenności. Na regenerujący sen wpływa zróżnicowana dieta i zdrowy styl życia. Na bezsenność pomagają produkty takie jak: produkty bogate w tryptofan (figi, orzechy, nabiał i tuńczyk), żywność bogata w węglowodany, herbata z melisy, napary z chmielu. Szkodzą produkty takie jak: alkohol, kofeina, duże ilości jedzenia krótko przed zaśnięciem. Często nie mogę zasnąć.

9 CHOROBY ZĘBÓW I DZIĄSEŁ Próchnica zębów, ścieranie się zębów i zapalenie dziąseł to najczęstsze dolegliwości jamy ustnej. Zwykle można ich uniknąć dzięki przestrzeganiu zasad higieny oraz stosowaniu zdrowego stylu życia. Często bolą mnie zęby. PomagająSzkodzą Pokarmy wymagające żucia Przekąski między posiłkami Orzechy i nasiona bogate w cynk Napoje słodkie i gazowane Zielone warzywa, cytrusy i jagody Karmelki i cukierki Co szkodzi, a co pomaga?

10 Niedobór witaminy B6 Witamina B6 jest niezbędna krwi, nerwom i do właściwego funkcjonowania układu odpornościowego. Jej niedobór można łatwo skorygować stosując prawidłową dietę, oraz prowadząc zdrowy styl życia. Witamina B6 to rozpuszczalna w wodzie witamina, która występuje w trzech postaciach: pirodoksyny, pirodoksalu i pirydoksaminy. Mam nadzieję, że nie mam niedoboru witaminy B6.

11 Dzięki wam prowadzę zdrowy styl życia, jestem zdrowy, schudłem i poprawiła mi się kondycja. Jem pyszne płatki owsiane i moje BMI mieści się w granicach normy. Bardzo wam dziękuje!


Pobierz ppt "Zdrowy styl życia Adam Gral Daniel Goljasz. Za chwilę zaprezentujemy kilka ważnych Za chwilę zaprezentujemy kilka ważnych czynników od których zależy."

Podobne prezentacje


Reklamy Google