Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Excel Wstęp do laboratorium 3.. Wstawianie danych Kopiuj – wklej Małe pliki Kolumny oddzielone znakiem tabulacji Otwieranie plików tekstowych Rozmiar.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Excel Wstęp do laboratorium 3.. Wstawianie danych Kopiuj – wklej Małe pliki Kolumny oddzielone znakiem tabulacji Otwieranie plików tekstowych Rozmiar."— Zapis prezentacji:

1 Excel Wstęp do laboratorium 3.

2 Wstawianie danych Kopiuj – wklej Małe pliki Kolumny oddzielone znakiem tabulacji Otwieranie plików tekstowych Rozmiar pliku nie ma znaczenia (max w.) Dowolny znak oddzielający kolumny Dowolny znak oddzielający część całkowitą od ułamka Możliwość usunięcia kolumny Wybór formatu danych

3 Otwieranie plików tekstowych Metoda: 1. Menu: plik/otwórz – typ: pliki tekstowe 2. Wybór sposobu rozróżniania kolumn: 1. Stała szerokość (wymaga odpowiedniego formatu liczb pliku źródłowego) 2. Z separatorami 3. Wybór początkowego wiersza importu 3. Wybór rodzaju separatora kolumn, traktowania wielokrotnych separatorów i sposobu wyróżniania tekstu

4 Otwieranie plików tekstowych 4. Możliwość usunięcia lub nadania kolumnie określonego formatu Określenie rodzaju separatora dziesiętnego w oknie zaawansowane Wynik: otrzymuje się nowy zeszyt składający się z jednego arkusza. Arkusz można przenieść (lub skopiować) do docelowego zeszytu lub zapisać jako zeszyt Excela

5 Importowanie plików tekstowych 1. W istniejącym arkuszu wstążka Dane/Dane zewnętrzne: Z tekstu 2. Okno: Importowanie pliku tekstowego 3. Dalsze postępowanie jak przy otwieraniu plików tekstowych 4. Wskazanie miejsca początku pojawienia się danych importowanych 5. Arkusz i plik są połączone 1. Dane można zmieniać 2. Aby wstawić nowy plik w to samo miejsce trzeba usunąć kwerendę

6

7

8

9

10

11 Wykresy Excel tworzy wykresy tylko na podstawie danych zawartych w komórkach Excel oferuje wiele typów wykresów, z których użyteczny jest głównie jeden: XY – punktowy W działalności inżynierskie ma też pewne zastosowanie wykres kolumnowy lub słupkowy Istnieje możliwość prostej aproksymacji punktów tworzących wykres kilkoma funkcjami

12 Wykresy Postępowanie przy tworzeniu wykresów: 1. Zaznaczyć zakresy danych tworzących wykres 2. Wstążka Wstawianie/Wykresy/ Wybór typu/podtypu wykresu 3. Pojawia się wykres i nowe wstążki Narzędzia wykresów: Projektowanie, Układ, Formatowanie 4. Projektowanie Typ – zmiana, utworzenie szablonu Dane – przełączenie w/k, zaznaczenie zakresu Układy – gotowe układy wykresu Style wykresu Lokalizacja – obiekt w arkuszu, samodzielny wykres

13 Wykresy Postępowanie przy tworzeniu wykresów: 2. Układ Wstawianie – obrazy, kształty, pola tekstowe Etykiety –tytuł, osie, legenda, etykiety Osie – typy osi, siatka Tło Analiza – linia trendu Właściwości – nazwa wykresu

14 Wykresy Postępowanie przy tworzeniu wykresów: 2. Formatowanie Style kształtów – tło, ramka Style WordArt - opisy Rozmieszczenie Rozmiar

15 Wykresy Dodawanie nowych danych do wykresu: Projektowanie/Dane/Zaznacz dane Dodaj Zaznaczenie wartości X serii Zaznaczenie wartości Y serii

16 Wykresy Wykresy kolumnowe Oś x jest nieproporcjonalna Wykres opiera się o dane w jednej kolumnie Opis osi uzyskuje się przez dodanie etykiet

17 Wykresy Aproksymacja (linia trendu) Dostępne są następujące linie trendu: Liniowa, logarytmiczna, wielomianowa (do 6 st.) Potęgowy Wykładniczy Średnia ruchoma Zakładka opcje umożliwia: –Wypisanie na wykresie równania i wsp. korelacji Dokładność – prawy klik w równanie, formatuj etykiety danych, liczby


Pobierz ppt "Excel Wstęp do laboratorium 3.. Wstawianie danych Kopiuj – wklej Małe pliki Kolumny oddzielone znakiem tabulacji Otwieranie plików tekstowych Rozmiar."

Podobne prezentacje


Reklamy Google