Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Analiza wyników próbnego sprawdzianu OPERON przeprowadzonego w dniu 10.01.2013. w Szkole Podstawowej w Starych Bielicach.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Analiza wyników próbnego sprawdzianu OPERON przeprowadzonego w dniu 10.01.2013. w Szkole Podstawowej w Starych Bielicach."— Zapis prezentacji:

1 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Analiza wyników próbnego sprawdzianu OPERON przeprowadzonego w dniu w Szkole Podstawowej w Starych Bielicach

2 Nazwisko Imię W/S W/S W/S luty 2013 W/S Kolejność przypadkowa, nie odpowiada kolejności w dzienniku x ,7120,18 +1,47 16,71 - 3,47 25,88 +9,17

3 Tekst do zadań od 1. do 4. A czas płynie… – Mamo! Tato! – usłyszałem w środku nocy. To Ida się obudziła i wołała nas, przestraszona ciemnością. Jeszcze nie spałem, poszedłem więc do jej pokoju. Siedziała na łóżku zaspana, przecierając oczy. – Połóż się – powiedziałem i otuliłem ją kołdrą. – A kiedy będzie rano? – zapytała. – Jeszcze masz dużo czasu – 6 lub 7 godzin. – Ojej, nie wyleżę aż tak długo. – Śpij. Kiedy się śpi, to czas płynie szybciej. – A dlaczego, kiedy śpimy, to czas płynie szybciej? – zapytała Ida. I po chwili zasnęła, nie czekając na odpowiedź. Z jednej strony można powiedzieć, że nie miałem racji. Czas płynie tak samo, niezależnie od tego, czy śpimy, czy nie. Ale – uwaga! – możemy inaczej odczuwać jego upływ. Dzieciom zwykle czas się dłuży. Wydaje im się, że płynie bardzo wolno. Gdy jesteśmy dorośli, mamy wrażenie, że czas płynie szybciej, o wiele prędzej, niż byśmy sobie tego życzyli. Pewien amerykański psycholog poprosił osoby młode, w średnim wieku i starsze, by odliczyły trzy minuty, nie patrząc na zegarek. Najmłodsi zrobili to dość dokładnie, osoby w średnim wieku odliczyły średnio o 16 sekund za dużo, a osoby starsze – aż o 40 sekund ponad trzy minuty. To, skąd się bierze tak różne odczuwanie upływu czasu, jest zagadką. Prawdopodobnie zależy od liczby informacji, jakie do nas docierają w ciągu sekundy. Na przykład muchy, które żyją krótko i szybko, a do tego latają w zawrotnym tempie, muszą przetwarzać dużo informacji naraz, by się nie zderzyć z przeszkodami. W ciągu minuty dzieje się w ich świecie tak wiele, że odczuwają ją jako znacznie dłuższą niż my, ludzie. Prawdopodobnie również dzieci odbierają więcej informacji w ciągu sekundy niż dorośli. Czas wydaje im się zatem bardziej rozciągnięty niż ludziom starszym. W miarę jak przybywa nam lat, wolniej odbieramy bodźce, uzyskujemy mniej informacji w ciągu sekundy, a przez to czas w naszym życiu przyspiesza. I z tego samego powodu, jak sądzę, w czasie snu czas płynie tak szybko. Nasze zmysły częściowo się wówczas wyłączają. Dociera więc do nas bardzo mało bodźców ze środowiska i otrzymujemy znacznie mniej informacji niż na jawie. Dlatego, jak przypuszczam, wydaje się nam, że podczas snu czas pędzi jak szalony. Ale to jest na razie wyłącznie hipoteza. Może ktoś ją kiedyś sprawdzi w jakimś ciekawym eksperymencie. Niecierpliwie czekam na jego wyniki. Aż czas mi się dłuży. Na podstawie: W. Mikołuszko, Tato, a po co? Czyli 50 odpowiedzi na jeszcze dziwniejsze pytania, Warszawa Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach

4 1. Z tekstu dowiadujemy się, że dzieci w porównaniu z dorosłymi A. mają więcej czasu wolnego. B. potrzebują więcej czasu na sen. C. inaczej odczuwają upływ czasu. D. nie odczuwają upływu czasu. Błędnych odpowiedzi 2 A A Prawidłowych odpowiedzi 15 Standard: czytanie. Umiejętność: wyszukuje informacje zawarte w tekście.

5 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach 2. Badanie przeprowadzone przez amerykańskiego psychologa wykazało związek między tym, jak uczestnicy odczuwali upływ czasu, a tym, A. ile mieli lat. B. jak często spoglądali na zegarek. C. jaką część doby przeznaczyli na sen. D. czy rozumieli docierające do nich informacje. Standard: czytanie. Umiejętność: wyszukuje informacje zawarte w tekście. Błędnych odpowiedzi 4 B B D B Prawidłowych odpowiedzi 13

6 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach 3. O muchach napisano, że odczuwają upływ czasu A. podobnie jak dzieci. B. tak samo jak ludzie dorośli. C. tak jak osoby w podeszłym wieku. D. jak wszyscy uczestnicy opisanego badania. Standard: czytanie. Umiejętność: wyszukuje informacje zawarte w tekście. Błędnych odpowiedzi 6 D D C B C B Prawidłowych odpowiedzi11

7 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach 4. Z końcowego fragmentu tekstu można wywnioskować, że wyraz hipoteza oznacza A. rodzaj eksperymentu naukowego. B. przypuszczenie wymagające sprawdzenia. C. informację potwierdzoną naukowo. D. stwierdzenie odrzucone jako nieprawdziwe. Standard: czytanie. Umiejętność: odczytuje z kontekstu znaczenie wyrazu użytego w tekście. Błędnych odpowiedzi 6 D A A A A A Prawidłowych odpowiedzi 11

8 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Tekst do zadań od 5. do 9. Rozmowa z zegarem Bardzo groźnie podkręca wąsa szkolny zegar, przyjaciel stary. No, już dobrze, już się nie dąsaj, już skończyły się wielkie wagary. Przepraszamy cię za tę rozłąkę, lecz to przecież nie nasza wina, że nie mogłeś iść z nami na łąkę, że na góry nie mogłeś się wspinać. Ścienny zegar na plażę nie chodzi, żadnej mewy nad morzem nie karmi… Mógłbyś sobie mechanizm uszkodzić. I nie pomógłby żaden zegarmistrz. Szybko biegną wskazówki zegara, zaraz dzwonek rozmowę nam przerwie. Czas na lekcje. O wielkich wagarach pogadamy na dużej przerwie. Wanda Chotomska

9 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach 5. Kiedy odbywa się przedstawiona w wierszu rozmowa z zegarem? A. Pierwszego dnia wakacji. B. Tuż przed końcem wakacji. C. Na początku roku szkolnego. D. Pod koniec roku szkolnego. Standard: czytanie. Umiejętność: wnioskuje na podstawie przesłanek zawartych w wierszu. Błędnych odpowiedzi 5 B A B D B Prawidłowych odpowiedzi 12

10 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach 6. Kto rozmawia z zegarem? A. Zegarmistrz. B. Inne zegary. C. Stary przyjaciel. D. Uczniowie. Standard: czytanie. Umiejętność: rozpoznaje osobę mówiącą w wierszu. Błędnych odpowiedzi 4 C B B A Prawidłowych odpowiedzi 13

11 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach 7.Zegar dąsa się, ponieważ A. dzwonek przerwał mu rozmowę. B. zegarmistrz nie chciał mu pomóc. C. dzieci uszkodziły jego mechanizm. D. czuł się opuszczony przez długi czas. Standard: czytanie. Umiejętność: wnioskuje na podstawie przesłanek zawartych w wierszu. Błędnych odpowiedzi 3 C B C Prawidłowych odpowiedzi 14

12 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach 8. Wakacje zostały określone w wierszu jako A. duża przerwa. B. wielkie wagary. C. podkręcone wąsy. D. przerwana rozmowa Standard: czytanie. Umiejętność: odczytuje przenośne znaczenie wyrażeń użytych w wierszu. Błędnych odpowiedzi 2 A D Prawidłowych odpowiedzi 15

13 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach 9. Który cytat zawiera epitety? A. Szkolny zegar, przyjaciel stary. B. No, już dobrze, już się nie dąsaj. C. Bardzo groźnie podkręca wąsa. D. Mógłbyś sobie mechanizm uszkodzić Standard: czytanie. Umiejętność: rozpoznaje epitety. Błędnych odpowiedzi 6 D C B C B C Prawidłowych odpowiedzi 11

14 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Rysunek i informacja do zadań od 10. do 12. Na skutek ruchu obrotowego Ziemi w różnych częściach świata obowiązuje inny czas. Zegary na rysunku wskazują czas obowiązujący w tym samym momencie w trzech różnych stolicach Europy.

15 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach 10. Gdy w Helsinkach wybija północ, w Warszawie jest godzina A B C D Standard: korzystanie z informacji. Umiejętność: posługuje się źródłem informacji. Błędnych odpowiedzi 4 B B C C Prawidłowych odpowiedzi13

16 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach 11. Janek z Warszawy zadzwonił do swojego kolegi z Londynu, Johna, kiedy w stolicy Wielkiej Brytanii była godzina Zegary w Warszawie wskazywały wówczas godzinę A B C D Standard: korzystanie z informacji. Umiejętność: posługuje się źródłem informacji. Błędnych odpowiedzi 5 A A A A A Prawidłowych odpowiedzi12

17 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach 12. Samolot pasażerski wystartował z warszawskiego lotniska o godzinie W Helsinkach wylądował po 1,5 h lotu. Którą godzinę wskazywały wtedy zegary w Helsinkach? A B C D Standard: rozumowanie. Umiejętność: oblicza upływ czasu między wydarzeniami. Błędnych odpowiedzi 6 C C C C C C Prawidłowych odpowiedzi 11

18 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Informacja do zadań od 13. do 16.

19 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach 13. W którym z tych dni słońce wzejdzie najwcześniej? A. 11 IV B. 22 V C. 7 VII D. 19 VIII Standard: korzystanie z informacji. Umiejętność: posługuje się źródłem informacji. Błędnych odpowiedzi 4 A A A A Prawidłowych odpowiedzi 13

20 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach 14. Jacek będzie obchodził swoje 12. urodziny 26 maja 2013 roku. Jaki to będzie dzień tygodnia? A. Czwartek. B. Piątek. C. Sobota. D. Niedziela. Standard: korzystanie z informacji. Umiejętność: posługuje się źródłem informacji

21 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach 15. Siódmego lipca dzień będzie dłuższy niż dwudziestego drugiego maja o A. 2 minuty. B. 21 minut. C. 26 minut. D. 28 minut. Standard: wykorzystanie wiedzy w praktyce. Umiejętność: wykonuje obliczenia dotyczące czasu. Błędnych odpowiedzi 9 A D B A A B B B B Prawidłowych odpowiedzi 8

22 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach 16. Przysłowia zapisane na kartkach kalendarza dotyczą A. zwyczajów świątecznych. B. przepowiadania pogody. C. następstwa pór roku. D. pochodzenia nazw miesięcy. Standard: czytanie. Umiejętność: odczytuje przysłowia i rozumie ich sens. Błędnych odpowiedzi 6 D D C D D D Prawidłowych odpowiedzi 11

23 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach 17. Ania zaczęła czytać książkę pięć dni temu. Czyta codziennie po 25 stron. Aby można było obliczyć, ile rozdziałów Ania przeczytała w ciągu trzech pierwszych dni, potrzebna jest informacja o tym, ile A. czasu zajmie jej przeczytanie całej książki. B. stron ma cała książka. C. stron mają poszczególne rozdziały książki. D. rozdziałów ma książka. Standard: rozumowanie. Umiejętność: ustala sposób rozwiązania zadania Błędnych odpowiedzi 6 D D B A A B Prawidłowych odpowiedzi 11

24 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach 18. Aby odmierzyć 54 minuty klepsydrą, w której piasek przesypuje się w ciągu 9 minut, należy ją obrócić A. 2 razy. B. 6 razy. C. 7 razy. D. 9 razy. Standard: wykorzystanie wiedzy w praktyce. Umiejętność: rozpoznaje charakterystyczne cechy i własności liczb; wyznacza liczbę spełniającą warunki zadania. Błędnych odpowiedzi 2 C C Prawidłowych odpowiedzi 15

25 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Informacja do zadań19. i 20. W krajach, w których jest używany angielski lub amerykański system miar, temperaturę podaje się w stopniach Fahrenheita, a odległość w terenie – w milach. Wykorzystaj poniższe informacje do rozwiązania zadania 19. i 20. Aby przeliczyć stopnie Fahrenheita na stopnie Celsjusza, należy od temperatury w stopniach Fahrenheita odjąć 32 i otrzymany wynik pomnożyć przez 5/9. 1 mila to 1609,344 m.

26 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach 19. Do sklepu przywieziono 144 zegarki. W ciągu pierwszego miesiąca sprzedano połowę zegarków, a w ciągu drugiego miesiąca ¼ pozostałych. Ile zegarków sprzedano w drugim miesiącu? A. 18 B. 36 C. 72 D. 90 Standard: wykorzystanie wiedzy w praktyce. Umiejętność: wykorzystuje w sytuacji praktycznej własności liczb. Błędnych odpowiedzi 7 B B B B C B B Prawidłowych odpowiedzi 10

27 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach 20.Zegary ścienne w kształcie koła zapakowano do tekturowego pudełka. Na rysunku przedstawiono jego widok z góry. Szerokość pudełka wynosi 34 cm, a jego długość 102 cm. Jaki jest promień jednego zegara? A. 17 cm B. 34 cm C. 68 cm D. 102 cm Standard: rozumowanie. Umiejętność: rozpoznaje charakterystyczne cechy i własności figur. Błędnych odpowiedzi 8 B B C B C B B C Prawidłowych odpowiedzi 9

28 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach 21. Na rysunku przedstawiono siatkę tekturowego pudełka, do którego zapakowano zegary. Napisz, jaką bryłę utworzy siatka po złożeniu. Standard: rozumowanie. Umiejętność: rozpoznaje charakterystyczne cechy i własności figur. Błędnych odpowiedzi 12 Podawane odpowiedzi prostokąt sześcian prostokąt x 5 Przykład odpowiedzi:

29 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach 22. W muzeum zegarów zorganizowano dni otwarte – od wtorku do piątku wstęp dla zwiedzających był bezpłatny. We wtorek muzeum odwiedziło 240 osób, w środę przyszło 180 osób, w czwartek było o 30 osób więcej niż w środę, a w piątek o 50 osób mniej niż w czwartek. Przedstaw te liczby w postaci diagramu słupkowego. (3 p.) Standard: rozumowanie. Umiejętność: opisuje sytuację przedstawioną w zadaniu za pomocą diagramu słupkowego Układ odpowiedzi – kolejność przypadkowa

30 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Zadanie 22. Przykładowe prace.

31 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Zadanie 22. Przykładowe prace.

32 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Zadanie 22. Przykładowe prace.

33 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach 23. Na planie miasta wykonanym w skali 1 : odległość od dworca kolejowego do muzeum zegarów wynosi 7,5 cm. Oblicz, ile wynosi ta odległość w rzeczywistości. Wynik podaj w kilometrach. Zapisz wszystkie obliczenia i uzupełnij odpowiedź. (2p.) Odpowiedź: Odległość od dworca kolejowego do muzeum zegarów wynosi km. Standard: wykorzystanie wiedzy w praktyce. Umiejętność: wykonuje obliczenia dotyczące długości. Układ odpowiedzi – kolejność przypadkowa

34 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Zadanie 23. Przykładowe prace.

35 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Zadanie 23. Przykładowe prace.

36 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Zadanie 23. Przykładowe prace.

37 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach 24. Parking przy muzeum zegarów ma kształt prostokąta o wymiarach 70 m x 100 m. Na parkingu znajdują się miejsca postojowe, w tym 20 miejsc dla osób niepełnosprawnych. Każde miejsce dla osoby niepełnosprawnej ma kształt prostokąta o wymiarach przedstawionych na rysunku. Jaką część powierzchni całego parkingu stanowi powierzchnia miejsc postojowych dla niepełnosprawnych? Odpowiedź podaj w ułamku dziesiętnym. Zapisz wszystkie obliczenia i uzupełnij odpowiedź. ( 4 p.) Odpowiedź: Powierzchnia miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych stanowi powierzchni całego parkingu. Standard: wykorzystanie wiedzy w praktyce. Umiejętność: wykonuje obliczenia dotyczące powierzchni. Układ odpowiedzi – kolejność przypadkowa

38 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Zadanie 24. Przykładowe prace.

39 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Zadanie 24. Przykładowe prace.

40 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Zadanie 24. Przykładowe prace.

41 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Zadanie 24. Przykładowe prace.

42 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach 25.Zgubiłeś/Zgubiłaś w szkole zegarek. Napisz ogłoszenie informujące o zgubie. Standard: pisanie. Umiejętności: pisze na temat i zgodnie z celem. Przestrzega norm językowych ortograficznych i interpunkcyjnych*. I.pisze ogłoszenie na podany temat; formułuje wypowiedź ze świadomością celu II.pisze poprawnie pod względem językowym, ortograficznym i interpunkcyjnym*. *uczeń z dysleksją: zamyka myśli w obrębie zdania (dopuszczalny 1 błąd) 25 I 25 II Układ odpowiedzi – kolejność przypadkowa

43 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Zadanie 25. Przykładowe prace.

44 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Zadanie 25. Przykładowe prace.

45 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Zadanie 25. Przykładowe prace.

46 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Zadanie 25. Przykładowe prace.

47 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach 26. Napisz opowiadanie kończące się słowami To był naprawdę udany dzień. Szkoda, że tak szybko minął. Twoja praca powinna zająć co najmniej połowę wyznaczonego miejsca. ( 8 p. ) Standard: pisanie. Umiejętności: pisze na temat i zgodnie z celem; celowo stosuje środki językowe; przestrzega norm językowych; przestrzega norm ortograficznych*; przestrzega norm interpunkcyjnych*. I. pisze opowiadanie na temat - 3 p. II. pisze funkcjonalnym stylem z dbałością o dobór słownictwa - 1 p. III. pisze poprawnie pod względem gramatycznym - 1 p. IV. pisze poprawnie pod względem ortograficznym* - 2 p. V. pisze poprawnie pod względem interpunkcyjnym* - 1 p. *Uczeń z dysleksją: rozpoczyna zdanie wielką literą i kończy kropką (dopuszczalny 1 błąd)

48 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Standard: pisanie. Umiejętności: pisze na temat i zgodnie z celem; celowo stosuje środki językowe; przestrzega norm językowych; przestrzega norm ortograficznych*; przestrzega norm interpunkcyjnych*. I.pisze opowiadanie na temat - 3 p. II.pisze funkcjonalnym stylem z dbałością o dobór słownictwa - 1 p. III. pisze poprawnie pod względem gramatycznym - 1 p. IV. pisze poprawnie pod względem ortograficznym* - 2 p. V. pisze poprawnie pod względem interpunkcyjnym* *Uczeń z dysleksją: rozpoczyna zdanie wielką literą i kończy kropką (dopuszczalny 1 błąd) 26 I 26 II 26 III 26 IV 26 V Układ odpowiedzi – kolejność przypadkowa

49 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Zadanie 25. Przykładowe prace.

50 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Zadanie 26. Przykładowe prace.

51 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Zadanie 26. Przykładowe prace.

52 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Zadanie 26. Przykładowe prace.

53 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Zadanie 26. Przykładowe prace.

54 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Zadanie 26. Przykładowe prace.

55 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Zadanie 26. Przykładowe prace.

56 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Wnioski: 1.Ćwiczyć czytanie ze zrozumieniem – na przykładzie tekstów użytkowych, fabularnych, poetyckich, tabel, wykresów, instrukcji, poleceń i przypisów. 2.Analizować z uczniami poprawność zadań zamkniętych ze wskazaniem prawidłowej odpowiedzi w tekście. 3.Doskonalić pisemne formy wypowiedzi – zgodnie ze standardami. 4.Zwracać uwagę na estetykę zapisu. 5.Dokładnie przeanalizować standardy i przeprowadzić lekcje o tematyce, której treści nie występowały w arkuszach diagnostycznych. 6.Doskonalić umiejętności rachunkowe, szczególnie w zadaniach dotyczących obwodów i pól figur.


Pobierz ppt "Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Analiza wyników próbnego sprawdzianu OPERON przeprowadzonego w dniu 10.01.2013. w Szkole Podstawowej w Starych Bielicach."

Podobne prezentacje


Reklamy Google