Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Konstruktywizm w dydaktyce Projekt PRAKTYKA NA MIARĘ XXI WIEKU jest realizowany przez Państwową Wyższą Szkołę Zawodową w Nysie w partnerstwie z Gminą Nysa.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Konstruktywizm w dydaktyce Projekt PRAKTYKA NA MIARĘ XXI WIEKU jest realizowany przez Państwową Wyższą Szkołę Zawodową w Nysie w partnerstwie z Gminą Nysa."— Zapis prezentacji:

1 Konstruktywizm w dydaktyce Projekt PRAKTYKA NA MIARĘ XXI WIEKU jest realizowany przez Państwową Wyższą Szkołę Zawodową w Nysie w partnerstwie z Gminą Nysa

2 Różne spojrzenia na proces uczenia się Behawioryzm: Uczenie się jako reakcja na nagrodę lub karę, a więc proces sterowany z zewnątrz Behawioryzm: Uczenie się jako reakcja na nagrodę lub karę, a więc proces sterowany z zewnątrz Uczenie się jako zdobywanie wiedzy: Uczeń jest współodpowiedzialny za proces przetwarzania informacji, procesem przekazywania wiedzy steruje nauczyciel Uczenie się jako zdobywanie wiedzy: Uczeń jest współodpowiedzialny za proces przetwarzania informacji, procesem przekazywania wiedzy steruje nauczyciel Uczenie się jako konstrukcja wiedzy Uczenie się jako konstrukcja wiedzy

3 Konstruktywizm Świat i rzeczywistość są konstrukcją i interpretacją w ludzkich głowach Świat i rzeczywistość są konstrukcją i interpretacją w ludzkich głowach

4 Radykalny konstruktywizm Obiektywna rzeczywistość nie istnieje Obiektywna rzeczywistość nie istnieje

5 Konstruktywizm w dydaktyce Uczący się sam konstruuje swoją wiedzę i to wciąż na nowo Uczący się sam konstruuje swoją wiedzę i to wciąż na nowo

6 Punkty wyjścia dla konstrukcji wiedzy Oferta wiedzy Oferta wiedzy Własna przedwiedza Własna przedwiedza Struktury mentalne Struktury mentalne Sytuacja zewnętrzna Sytuacja zewnętrzna

7 Konsekwencje Uczeń sam konstruuje swoją wiedzę Uczeń sam konstruuje swoją wiedzę Zmienia się rola nauczyciela Zmienia się rola nauczyciela

8 Rola nauczyciela organizować ofertę dla ucznia organizować ofertę dla ucznia dbać o otoczenie uczących się dbać o otoczenie uczących się pomagać pomagać organizować organizować moderować moderować akceptować różne sposoby widzenia i różne wyniki nauczania akceptować różne sposoby widzenia i różne wyniki nauczania

9 Pojęcia kluczowe Uczenie się sytuacyjne Uczenie się sytuacyjne Praca projektowa Praca projektowa Otoczenie uczącego się Otoczenie uczącego się Zorientowanie na problemy Zorientowanie na problemy Autentyczność Autentyczność Kompleksowe (nie uproszczone) sytuacje i konteksty Kompleksowe (nie uproszczone) sytuacje i konteksty Interakcja społeczna Interakcja społeczna Artykulacja i refleksja Artykulacja i refleksja

10 Wiedza i jej zastosowanie Wiedza deklaratywna Wiedza deklaratywna (fakty) (fakty) Wiedza proceduralna (działanie, sprawności, umiejętności)

11 Wiedza o języku Co należy do wiedzy proceduralnej a co do deklaratywnej?

12 Wiedza deklaratywna Wiedza leksykalna (formy i znaczenia) Wiedza leksykalna (formy i znaczenia) Fonetyka i grafemia (reprezentacja słów) Fonetyka i grafemia (reprezentacja słów) Wiedza retoryczna? Wiedza retoryczna? Wiedza gramatyczna? Wiedza gramatyczna? Wiedza kulturowa? Wiedza kulturowa?

13 Wiedza proceduralna Strategie czytania tekstu Strategie czytania tekstu Wiedza retoryczna? Wiedza retoryczna? Wiedza gramatyczna? Wiedza gramatyczna? Wiedza kulturowa? Wiedza kulturowa?

14 Konstrukcja wiedzy jako koncepcja dydaktyczna w nauczaniu języka obcego Cele nauczania Cele nauczania Treści nauczania Treści nauczania Otoczenie Otoczenie Wspierania umiejętności konstruowania wiedzy Wspierania umiejętności konstruowania wiedzy


Pobierz ppt "Konstruktywizm w dydaktyce Projekt PRAKTYKA NA MIARĘ XXI WIEKU jest realizowany przez Państwową Wyższą Szkołę Zawodową w Nysie w partnerstwie z Gminą Nysa."

Podobne prezentacje


Reklamy Google