Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

1. 2 Warszawa, czerwiec 2010 Płatności bezstykowe w opinii bankowców i klientów banków Eugeniusz Śmiłowski Marcin Idzik.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "1. 2 Warszawa, czerwiec 2010 Płatności bezstykowe w opinii bankowców i klientów banków Eugeniusz Śmiłowski Marcin Idzik."— Zapis prezentacji:

1 1

2 2 Warszawa, czerwiec 2010 Płatności bezstykowe w opinii bankowców i klientów banków Eugeniusz Śmiłowski Marcin Idzik

3 3 Plan prezentacji I Stan obecny - karty zbliżeniowe - transakcje i płatności zbliżeniowe przez telefon II Opinia publiczna – znajomość i zainteresowanie - zbliżeniowe płatności telefonem – potencjał rozwoju - transakcje Hal-Cash – potencjał rozwoju III Bankowcy – ocena perspektyw - zestawienie nowych usług płatniczych - ocena perspektyw rozwoju poszczególnych form płatności

4 4 I Stan obecny

5 5 Obecnie 400tys. kart, z czego ponad połowa – w BZ WBK Ograniczona liczba punktów Karty zbliżeniowe Stan obecny Obecnie – usługa wizerunkowa, dodatek do tradycyjnych kart Perspektywicznie – zastąpienie kart tradycyjnych Charakter usługi Do końca 2010 roku – 2mln kart (PKO BP) Do końca 2012 roku – min. 6mln kart (PKO BP) Rozwój sieci (do 2015 roku – 200 tys. terminali payWave) Docelowo rozwój sieci nie tylko w dużych miastach Mechanizm napędowy: wygoda korzystania ważniejsza dla odbiorców niż bezpieczeństwo Promocja nowych technologii (do końca 2015 r. banki zw. z Visą – 200mln zł) Perspektywy rozwoju Brak porozumienia między Visą i MasterCard Limity jednorazowej płatności, limity dzienne Ograniczenia rozwoju

6 6 Obecnie Hal-Cash w 1400 bankomatach Euronet Platforma płatności SkyCash Płatności zbliżeniowe i transakcje za pomocą telefonu Stan obecny Obecnie – usługa wizerunkowa Perspektywicznie – atrakcyjne dla operatorów komórkowych (opłaty za transakcje) Charakter usługi Rynek przelewów zagranicznych (wartość 6mld zł) Szanse rozwojowe Rozdrobnienie rynku (trudności w uzgodnieniu standardu usługi) Ograniczenia rozwoju

7 7 II Opinia publiczna – znajomość i zainteresowanie

8 8 Znajomość Zainteresowanie przy założeniu że usługa nie jest dodatkowo płatna Źródło: Omnibus 05.2010, Pentor [N=1017] NiezainteresowaniZainteresowani Suma odsetków wskazań Zdecydowanie/raczej zainteresowany(a) W przypadku płatności telefonem i Hal-Cash: Suma odsetków wskazań Zdecydowanie/raczej niezainteresowany(a) Nowe usługi według opinii publicznej

9 9 Znajomość Zainteresowanie przy założeniu że usługa nie jest dodatkowo płatna NiezainteresowaniZainteresowani Zdecydowanie/raczej zainteresowany(a)Zdecydowanie/raczej niezainteresowany(a) Płeć Wiek Wykształcenie Dochody gosp. dom. Źródło: Omnibus 05.2010, Pentor [N=155] Zbliżeniowe płatności telefonem Cechy demograficzne

10 10 Znajomość Zainteresowanie przy założeniu że usługa nie jest dodatkowo płatna NiezainteresowaniZainteresowani Zdecydowanie/raczej zainteresowany(a)Zdecydowanie/raczej niezainteresowany(a) Główny bank Liczba usług bankowych - korzystanie Bankowość internetowa Założenie nowego konta osobistego Źródło: Omnibus 05.2010, Pentor [N=155] Zbliżeniowe płatności telefonem Korzystanie z usług bankowych

11 11 Znajomość Zainteresowanie przy założeniu że usługa nie jest dodatkowo płatna Chęć otrzymania dodatkowej karty Źródło: Omnibus 05.2010, Pentor [N=155] Moja karta świadczy o mnie – dobrze jest mieć prestiżową kartę Zdecydowanie się nie zgadzam Zdecydowanie się zgadzam Zdecydowanie się nie zgadzam Zdecydowanie się zgadzam W placówkach, gdzie robię zakupy, aby uzyskać potwierdzenie transakcji. trzeba nieznośnie długo czekać Zdecydowanie się nie zgadzam Zdecydowanie się zgadzam Trudno mi sobie obecnie wyobrazić życie bez karty Zdecydowanie się nie zgadzam Zdecydowanie się zgadzam Prawie wszędzie, gdzie najczęściej robię zakupy można płacić kartą Zdecydowanie się nie zgadzam Zdecydowanie się zgadzam NiezainteresowaniZainteresowaniZnający Zbliżeniowe płatności telefonem Korzystanie z kart płatniczych

12 12 Znajomość Zainteresowanie przy założeniu że usługa nie jest dodatkowo płatna Źródło: Omnibus 05.2010, Pentor [N=61] NiezainteresowaniZainteresowani Zdecydowanie/raczej zainteresowany(a)Zdecydowanie/raczej niezainteresowany(a) Płeć Wiek Wykształcenie Dochody gosp. dom. Transakcje Hal-Cash Cechy demograficzne

13 13 Liczba rodzajów usług bankowych Bankowość internetowa Założenie nowego konta osobistego NiezainteresowaniZainteresowani Zdecydowanie/raczej zainteresowany(a)Zdecydowanie/raczej niezainteresowany(a) Źródło: Omnibus 05.2010, Pentor [N=61] Znajomość Zainteresowanie przy założeniu że usługa nie jest dodatkowo płatna Transakcje Hal-Cash Korzystanie z usług bankowych

14 14 Znajomość Zainteresowanie przy założeniu że usługa nie jest dodatkowo płatna Chęć otrzymania dodatkowej karty Moja karta świadczy o mnie – dobrze jest mieć prestiżową kartę Zdecydowanie się nie zgadzam Zdecydowanie się zgadzam Zdecydowanie się nie zgadzam Zdecydowanie się zgadzam W placówkach, gdzie robię zakupy, aby uzyskać potwierdzenie transakcji. trzeba nieznośnie długo czekać Zdecydowanie się nie zgadzam Zdecydowanie się zgadzam Trudno mi sobie obecnie wyobrazić życie bez karty Zdecydowanie się nie zgadzam Zdecydowanie się zgadzam NiezainteresowaniZainteresowaniZnający Źródło: Omnibus 05.2010, Pentor [N=61] Prawie wszędzie, gdzie najczęściej robię zakupy można płacić kartą Zdecydowanie się nie zgadzam Zdecydowanie się zgadzam Transakcje Hal-Cash Korzystanie z kart płatniczych

15 15 III Bankowcy – ocena perspektyw

16 16 Nowe usługi według bankowców Źródło: Monitor Bankowy 05.2010, ZBP, Pentor [N=200] Znajomość Potencjał rozwoju CashBack Płatności zbliżeniowe telefonem komórkowym Płatności kartą zbliżeniową Hal-Cash Ocena szans upowszechnienia: suma odsetków wskazań Dość duże i Bardzo duże

17 17 Bankowcy o płatnościach kartą zbliżeniową Ogółem Banki giełdowe Banki pozagiełdowe Banki z przewagą kapitału krajowego Banki z przewagą kapitału zagranicznego Banki spółdzielcze Znajomość Szanse upowszechnienia MałeDuże Suma odsetków wskazań Prawie żadne i Raczej małe Suma odsetków wskazań Dość duże i Bardzo duże Źródło: Monitor Bankowy 05.2010, ZBP, Pentor [N=200]

18 18 Źródło: Monitor Bankowy 05.2010, ZBP, Pentor [N=200] Bankowcy o zbliżeniowych płatnościach telefonem Ogółem Banki giełdowe Banki pozagiełdowe Banki z przewagą kapitału krajowego Banki z przewagą kapitału zagranicznego Banki spółdzielcze Znajomość Szanse upowszechnienia MałeDuże Suma odsetków wskazań Prawie żadne i Raczej małe Suma odsetków wskazań Dość duże i Bardzo duże

19 19 Bankowcy o transakcjach Hal-Cash Ogółem Banki giełdowe Banki pozagiełdowe Banki z przewagą kapitału krajowego Banki z przewagą kapitału zagranicznego Banki spółdzielcze Znajomość Szanse upowszechnienia MałeDuże Źródło: Monitor Bankowy 05.2010, ZBP, Pentor [N=200] Suma odsetków wskazań Prawie żadne i Raczej małe Suma odsetków wskazań Dość duże i Bardzo duże

20 20


Pobierz ppt "1. 2 Warszawa, czerwiec 2010 Płatności bezstykowe w opinii bankowców i klientów banków Eugeniusz Śmiłowski Marcin Idzik."

Podobne prezentacje


Reklamy Google