Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałDanuta Woźniczko Został zmieniony 10 lat temu
1
Seminarium Bank w komórce Warszawa 16 lipca 2002
2
Seminarium Bank w komórce lipiec 2002 2,65 mln 1,48 mln Realizacja prognozy (11-2001) Przewidywany poziom z uwzględnieniem dostępu bezprzewodowego Prognoza rozwoju bankowości internetowej Przewidujemy, że do roku 2004, w Polsce, około 850 tys. osób korzystać będzie z usług bankowych przy wykorzystaniu telefonów komórkowych, PDA oraz WebTV.
3
Seminarium Bank w komórce lipiec 2002 Rozwój mBanku – przyrost rachunków Rachunki narastająco
4
Seminarium Bank w komórce lipiec 2002 Rozwój mBanku - istotna wartość depozytów Po 18 miesiącach w mBanku zdeponowano 0,7% ogółu depozytów gospodarstw domowych Dezpozyty narastająco w mln zł
5
Seminarium Bank w komórce lipiec 2002 Rozwój mBanku – dynamika przyrostu depozytów Po 18 miesiącach w mBanku zdeponowano 0,7% ogółu depozytów gospodarstw domowych
6
Seminarium Bank w komórce lipiec 2002 Filozofia działania mBanku Finanse osobiste wymagają prostych rozwiązań w zasięgu ręki Produkty i usługi muszą kreować wartość dla klienta, powinny ułatwiać życie codzienne oraz umożliwiać realizację indywidualnych planów, a nawet marzeń. mBank jest dostępny 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu z dowolnego miejsca w Polsce i na Świecie
7
Seminarium Bank w komórce lipiec 2002 Dlaczego rozwijamy technologie mobilne? Bank w komórce - dostęp 24/7 na całym świecie, zawsze pod ręką chcemy być jak najbardziej dostępni Zdecydowana większość (97%) z Klientów mBanku używają telefonów komórkowych Stały rozwój technologii i usług mobilnych
8
Seminarium Bank w komórce lipiec 2002 Jak klienci korzystają z mobilnych kanałów w mBanku WAP w mBanku SMS w mBanku
9
Seminarium Bank w komórce lipiec 2002 Jakim wymogom powinien odpowiadać kanał mobilny Pewność połączeń Bezpieczeństwo transmisji Szybkość dostępu Tania komunikacja Technologia GPRS
10
Seminarium Bank w komórce lipiec 2002 WAP GPRS - Symulacja kosztów sprawdzenia salda w mBanku WAP GPRS - 15 gr* Internet (modem, TP S.A.) - (średnio 2 min) - 31 gr SMS - od 35 gr* WAP dial-up - (średnio 1:30 min) - od 72 gr* *ceny brutto w sieci Era GSM Dzięki GPRS dostęp do konta z telefonu komórkowego jest dwa razy tańszy niż przez modem
11
Seminarium Bank w komórce lipiec 2002 SMS w mBanku Umożliwia sprawdzenie stanu rachunku dostęp do listy ostatnio wykonanych operacji uzyskanie historii operacji wykonywanych interesującym Klienta okresie informację o transakcjach wykonanych eKartą
12
Seminarium Bank w komórce lipiec 2002 WAP w mBanku Umożliwia: Sprawdzenie salda rachunku Dostęp do historii operacji na rachunku Zlecenie wcześniej zdefiniowanego przelewu Zablokowanie dostępu do rachunku w mBanku przez Internet, automatyczny serwis mLinii lub WAP Zmiany hasła dostępu do usługi WAP Inne czynności, które w tradycyjnym banku wymagały wizyty w placówce.
13
Seminarium Bank w komórce lipiec 2002 Nowy serwis wap.info.mbank.com.pl Dostępny zarówno w sieci publicznej poprzez profile WAP operatorów jak również w bezpiecznym połączeniu z serwerem bankowym. Adresy 420 bezprowizyjnych bankomatów sieci Euronet Aktualności Szczegóły oferty mBanku Oprocentowanie i opłaty Parametry Twojego telefonu Wygodny link umożliwiający połączenie telefoniczne z mLinią
14
Seminarium Bank w komórce lipiec 2002 Funkcjonalność – podstawowe założenia rozwoju kanałów mobilnych Informacje – dostęp do podstawowych danych o posiadanych produktach bankowych Płatności – prosta i bezpieczna forma płatności wykorzystująca powstające standardy Autoryzacja – telefon jako środek do autoryzacji dostępu do systemu transakcyjnego
15
Seminarium Bank w komórce lipiec 2002 Funkcjonalność – podstawowe założenia rozwoju kanałów mobilnych Telefon komórkowy -> osobisty terminal służący identyfikacji klienta: Technologia WIM – pośredni krok w rozwoju kanału – większa pewność autoryzacji oraz możliwość personalizacji danych WPKI – rozwiązanie docelowe, bezpieczne i uniwersalne narzędzie potwierdzenia tożsamości
16
Seminarium Bank w komórce lipiec 2002 Funkcjonalność – podstawowe założenia rozwoju kanałów mobilnych Telefon stanie się przenośnym medium dokonywania płatności: mikropłatności w świecie rzeczywistym i wirtualnym zakupy w Internecie i przez telefon płatności za usługi realizacja transakcji zakupu walorów typu akcje, obligacje
17
Seminarium Bank w komórce lipiec 2002 Funkcjonalność – podstawowe założenia rozwoju kanałów mobilnych Telefon w mBanku będzie źródłem informacji o zdarzeniach związanych z usługami i produktami bankowymi: personalizacja otrzymywanych informacji monity dotyczące wysokości salda, operacji na rachunku, rynkach, giełdzie komunikaty o niezrealizowanych transakcjach zawiadomienie o należnych płatnościach (wysokości i terminie) z jednoczesną możliwością ich zlecenia ….
18
Seminarium Bank w komórce lipiec 2002 Dual Chip Dual Chip – karta bankowa instalowana w telefonie Bezpieczeństwo po stronie banku Testowany na grupie kilkuset użytkowników telefonów w Helsinkach GSM SIM Card WIM Card
19
Seminarium Bank w komórce lipiec 2002 Profil = dostęp do mojego konta w mBanku http://wap.mbank.com.pl/ Bez programowania, bez ustawień Po prostu połącz się Wykonaj transakcję szybko i tanio (GPRS) Profil w telefonach Nokia
20
Seminarium Bank w komórce lipiec 2002 Nokia – w stronę mobilnych usług finansowych Dostęp do konta gdziekolwiek jesteś Płatności, przelewy przez sieć operatora Prosto i wygodnie -> nie musisz nic programować w telefonie Profil mBank w telefonach Nokia 6310, Nokia 6310i w sieci ERA Masz instrukcję krok-po-kroku w pakiecie sprzedażnym Wygraj nagrody
21
Dziękujemy bardzo Pytania?
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.