Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Integracja programu PAYBACK z usługami Banku Zachodniego WBK Marek Biernacki.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Integracja programu PAYBACK z usługami Banku Zachodniego WBK Marek Biernacki."— Zapis prezentacji:

1 Integracja programu PAYBACK z usługami Banku Zachodniego WBK Marek Biernacki

2 Integracja programu PAYBACK z usługami Banku Zachodniego WBK Poznań

3 Agenda PAYBACK w liczbach 1 2 Idea Programu PAYBACK 3 4 Partnerzy 5 Kanały komunikacji 6 Karty MasterCard PAYBACK w Banku Zachodnim WBK Str. 3 Rozwój oferty finansowej PAYBACK 7 Wyzwania na najbliższe lata …

4 Geneza Programu PAYBACK Program PAYBACK jest już od ponad 10 lat uznawany przez niemieckich klientów za najlepszy program lojalnościowy: 2/3 niemieckich gospodarstw domowych w PAYBACK, Obrót ok. 17 mld Euro kartami PAYBACK u Partnerów, Karta PAYBACK trzecią kartą w niemieckim portfelu, Karta PAYBACK jest używana, średnio, cztery razy w miesiącu, 90% punktów PAYBACK wymieniane na nagrody (redempcja), Ponad 2 mln nagród zamawianych w ciągu roku, Co trzeci zebrany punkt jest punktem promocyjnym. Str. 4

5 Str. 5 Czym jest PAYBACK ? PAYBACK to pierwszy w Polsce Program Bonusowy łączący Partnerów z różnych branż handlu i usług PAYBACK to jedna karta do zbierania punktów u wszystkich Partnerów Możliwość łączenia kart i zbierania punktów przez wszystkich członków rodziny Str. 5 PAYBACK posiada 3 najbardziej oczekiwane przez klientów cechy programu lojalnościowego: wielu Partnerów programu szybkie zbieranie punktów i wymiana ich na nagrody różnorodne możliwości realizacji punktów

6 Str. 6 PAYBACK w Polsce – Partnerzy (1) Wrzesień start Programu 18 oficjalnych i głównych Partnerów przedstawiciele różnych branż ???

7 Str. 7 PAYBACK w mln klientów zbiera punkty kartami PAYBACK, ponad 4,2 mln zarejestrowało kartę w Programie Na kontach uczestników Programu jest ponad 23 mld punktów PAYBACK Już co piąte polskie gospodarstwo domowe należy do Programu PAYBACK Liczba wydanych nagród to prawie 1,9 mln szt. Ponad unikalnych wizyt na MARKET LEADER MARKET LEADER Największy multipartnerski program lojalnościowy w Polsce

8 Wykorzystanie punktów różne sposoby wymiany punktów 3 lata ważności punktów na karcie Partnerzy detaliczni Partnerzy internetowi Partnerzy finansowi Nagrody i bony u Partnerów Organizacje charytatywne Miles & More Zbieranie punktów jedna karta PAYBACK u wielu partnerów możliwość łączenia kart Nagrody PAYBACK PAYBACK – idea programu (1)

9 PAYBACK – idea programu (2)

10 Partnerzy PAYBACK oferują wiele możliwości zbierania punktów podczas codziennych zakupów. Zasady zbierania punktów ustalane są indywidualnie przez każdego partnera. Jak zbierać punkty ?

11 Oferty specjalne x2 x4 x pkt +500pkt +1000pkt Oferta powitalna Oferta urodzinowa Duża rola Partnerów

12 Kanały komunikacji PAYBACK (1) Warunkiem otrzymania przez Uczestnika Programu komunikacji i promocji jest - przekazanie danych umożliwiających wysyłanie komunikacji - wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych przez operatora programu ( w tym otrzymywania informacji handlowych od Partnerów Programu)

13 Kanały komunikacji PAYBACK (2) kanał na youtube.pl -informacja, promocja DAJ SIĘ OZŁOCIĆ 5x WIĘCEJ PUNKTÓW ZAREJESTRUJ KARTĘ profil na facebook.pl -ponad fanów

14 Dystrybucja ofert Nośniki papierowe vs. elektroniczne Nośniki zasięgowe vs. targetowane Oferta multipartnerska vs indywidualna

15 Akcje marketingowe PAYBACK zwiększenie tzw. cross-usage karty rejestracja karty

16 Katalog nagród Promocje nagród Nagrody MCB (Money Cant Buy) Pierwsza nagroda = wzrost satysfakcji uczestnika

17 Po zalogowaniu Uczestnik może: sprawdzić saldo punktowe zamówić nagrodę z katalogu PAYBACK i sprawdzić stan zamówienia powiązać kilka kart i kont punktowych zmienić dane osobowe wyrazić lub odwołać zgodę na przesyłanie informacji o aktualnych promocjach i ofertach partnerów

18 Dlaczego warto wdrożyć program lojalnościowy ? udział rynkowy wskaźniki utrzymania wielkość sprzedaży struktura sprzedaży Koszt pozyskania klienta > Koszt utrzymania

19 Jak tworzyć program lojalnościowy ? wewnętrznie w ramach własnych zasobów korzystając z zewnętrznego operatora Zadania zewnętrznego operatora Zarządzanie bazą danych Zarządzanie kampaniami sprzedażowymi Zarządzanie promocjami Obsługa rozliczeń punktowych Zarządzanie redempcją oraz katalogiem nagród Obsługa call center (infolinia, reklamacje) Pozyskiwanie nowych Partnerów

20 Str. 20 Bank Zachodni WBK w PAYBACK Korzyści dla Banku: Zintensyfikowanie związku z konsumentami - Przygotowanie oferty bankowej zorientowanej na klientów oczekujących bonusów za swoją aktywność i lojalność Lojalność jako stymulator aktywności - Funkcjonalność naliczania punktów ma na celu zwiększenie aktywności klienta Zwiększenie sprzedaży wielostronnej - Zainteresowanie ofertą BZ WBK klientów innych partnerów PAYBACK oraz uzyskania nowych kanałów sprzedaży Skuteczne narzędzie akwizycyjne oraz silny wyróżnik na bankowym rynku - Program z możliwością korzystania z jednej karty i zbierania punktów u wielu partnerów w połączeniu z atrakcyjną ofertą bankową

21 Str. 21 Bank Zachodni WBK w PAYBACK Dziś … 4 produkty kartowe MasterCard PAYBACK w aktualnej ofercie: KONKURENCJA brak dostępu do bazy użytkowników PAYBACK brak możliwości komunikacji poprzez platformę PAYBACK działania sprzedażowe realizowane mogą być wyłącznie we własnych kanałach sprzedaży we współpracy z BP i Real Karta debetowa MasterCard PAYBACK – do dowolnego konta osobistego Karta debetowa MasterCard PAYBACK Multi – do konta Wydajesz & Zarabiasz lub Konta na Obcasach Karta kredytowa MasterCard PAYBACK Naklejka zbliżeniowa PAYBACK - NOWOŚĆ

22 Str. 22 Karty w Programie PAYBACK Karty punktowa vs. Karty MasterCard PAYBACK Karty punktowe PAYBACK Karty płatnicze MasterCard PAYBACK Karty dostępne u partnerów Programu PAYBACK Zwykłe karty plastikowe bez funkcjonalności płatniczej Punkty tylko w sklepach partnerów PAYBACK Posiada wszelkie cechy karty punktowej: kod kreskowy oraz nr PAYBACK Posiada również funkcjonalność płatniczą: karta do konta osobistego lub karta kredytowa Klient płacąc kartą u partnera Programu otrzyma punkty od partnera oraz dodatkowo punkty od Banku. Zbiera punkty znacznie szybciej Wszystkie karty PAYBACK można ze sobą połączyć by zbierać punkty na jedno konto PAYBACK Zawsze punkty: każda płatność na całym świecie i Internecie Automatyczna rejestracja w PAYBACK

23 Karty w Programie PAYBACK Str. 23 Numer PAYBACK znajduje się: poniżej pola na podpis na pasku magnetycznym (zakodowany) w kodzie kreskowym (zakodowany) Numer PAYBACK znajduje się: obok kodu kreskowego w kodzie kreskowym (zakodowany) Karty punktowe PAYBACK Karty płatnicze MasterCard PAYBACK

24 Wszędzie płacąc kartą klient zbiera punkty 3 zł = 1 punkt Płacą kartą u partnerów PAYBACK klient otrzymuje punkty podwójnie – od BZ WBK i od partnera Karta MasterCard PAYBACK jest rejestrowana automatycznie 1000 punktów powitalnych od BZ WBK pod warunkiem wykonania 6-ciu transakcji w ciągu 3 miesięcy

25 Karta MasterCard PAYBACK Wydawana do wszystkich kont w PLN Opłaty -opłata miesięczna 0/ 3zł (zwolnienie z opłaty: w przypadku gdy klient dokona i Bank rozliczy co najmniej 1 transakcję kartą w poprzednim miesiącu kalendarzowym) -MCP jako kolejna karta do rachunku - opłata 15 zł -darmowe wypłaty gotówki - bankomaty BZ WBK

26 Str. 26 Karta MasterCard PAYBACK Multi Wydawana do Konta: - Wydajesz & Zarabiasz Opłaty - opłata miesięczna – 3 zł - bezpłatne wypłaty z bankomatów w całej Polsce Dodatkowo: - PayPass do płatności zbliżeniowych Karta MasterCard PAYBACK Multi jest produktem komplementarnym z Kartą W&Z Wybierając rodzaj karty klient otrzymuje: 1% moneyback lub punkty PAYBACK

27 Str. 27 Karta kredytowa PAYBACK Standardowa karta kredytowa: -Limit do 50 tys. zł -Narzędzie płatnicze do płatności w sklepach, w Internecie, wypłat z bankomatów -Zakupy na raty za 11,9% (wszędzie tam, gdzie można zapłacić kartą bądź przelewem) -Karta w pierwszym roku bez opłaty pod warunkiem dokonania 3 transakcji w ciągu 3 miesięcy Dodatkowo: -Płatności zbliżeniowe PayPass

28 w ofercie od lipca 2011 do dowolnego konta osobistego w PLN wydawana na 2 lata opłata za kartę 3 zł miesięcznie brak możliwości wypłat z bankomatów Naklejka zbliżeniowa MasterCard PAYBACK

29 Str. 29 Rozwój oferty finansowej PAYBACK Karta prepaid PAYBACK (elektroniczna portmonetka) Punkty za nabycie produktu, np.: -Produkty kredytowe -Lokata / konto oszczędnościowe -Konto osobiste Punkty za określoną aktywność Klienta, np.: -osady na koncie -Przelewy -Doładowania GSM -Odsetki od lokaty -Odsetki raty kredytowej -Staż w Banku -… 2012 rok to nowe produkty i usługi - rozszerzenie Programu PAYBACK w BZ WBK: Modele incentywizacji - ile punktów ? Kto za to zapłaci ?

30 Str. 30 Kanały sprzedażowe: Oddział / placówki partnerskie Internet Telefon -www.bzwbk.pl -www.payback.pl, -Google, portale finansowe -Sprzedaż zewnętrzna (galerie handlowe) -Platforma marketingowa PAYBACK -Partnerzy PAYBACK

31 Str. 31 Wsparcie sprzedaży Ekspozycja oddziałowa Ekspozycja internetowa BZ WBK 24 Szkolenia dla pracowników -e-learning -wyjazdy Konkursy sprzedażowe Premie sprzedażowe Promocje sprzedażowe -punkty powitalne -punkty promocyjne -zwolenienia z opłat -… Wiedza produktowa Mierzalność efektów

32 Wizja programu lojalnościowego w BZ WBK Str. 32 Program lojalnościowy w BZ WBK jest programem powszechnym wśród Klientów Banku i daje im realne korzyści w postaci atrakcyjnych nagród i przywilejów. Dla Banku program jest platformą kreowania pożądanych zachowań Klientów Rozszerzając ofertę w ramach Programu PAYBACK Bank będzie miał możliwość premiowania nowych i obecnych klientów Banku z tytułu zakupu produktów oraz aktywności na produktach.

33 Wdrożenie programu - wyzwania Założenia finansowe – business plan Negocjacje / Umowa z operatorem Zmiany systemowe -specyfikacja zmian, wycena kosztów IT -opiniowanie oraz akceptacja zmian -wdrożenie (wersje IT, priorytety, …) Zmiany procesowe i proceduralne wewnątrz Banku Szkolenia produktowe dla sprzedawców Strategia marketingowo-sprzedażowa

34 Pierwsze wnioski Większa aktywność na kartach MasterCard PAYBACK Kolejne produkty lojalizują klienta z bankiem… lub silnie przywiązują na lata Zmniejszenie współczynnika odejść Wiedza sprzedawców – ogromne wyzwanie

35 2013, 2014 Maj 2011 rozpoczęte testy w San Francisco i Nowym Jorku, USA Google, First Data, Sprint i Grupa Citi wprowadzają w życie najbardziej innowacyjny projekt dla elektronicznych płatności ostatnich lat Integracja narzędzi płatniczych oraz schematów lojalnościowych w oparciu o nowoczesne technologie komunikacyjne. Wrzesień 2011 Google Wallet oficjalnie zaingurowany w testach publicznych

36 Dziękuję Marek Biernacki,

37 Integracja programu PAYBACK z usługami Banku Zachodniego WBK Marek Biernacki


Pobierz ppt "Integracja programu PAYBACK z usługami Banku Zachodniego WBK Marek Biernacki."

Podobne prezentacje


Reklamy Google