Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

10/05 1 Instytutu Informatyki P.W.Zakład Grafiki Komputerowej Animacja Animacja jest procesem automatycznego generowania serii obrazów, gdy kolejny obraz.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "10/05 1 Instytutu Informatyki P.W.Zakład Grafiki Komputerowej Animacja Animacja jest procesem automatycznego generowania serii obrazów, gdy kolejny obraz."— Zapis prezentacji:

1 10/05 1 Instytutu Informatyki P.W.Zakład Grafiki Komputerowej Animacja Animacja jest procesem automatycznego generowania serii obrazów, gdy kolejny obraz przedstawia pewną zmianę w stosunku do poprzedniego. Ta definicja nie wyczerpuje potocznego pojęcia animacji (nawet komputerowej). Możliwe jest tworzenie animacji przez wykonywanie operacji na już gotowych obrazach. W najprostszym przypadku może to być ekspozycja kolejnych obrazów przez określony czas.

2 10/05 2 Instytutu Informatyki P.W.Zakład Grafiki Komputerowej Wybrane techniki animacji Animacja poklatkowa Metoda klatek kluczowych – keyframing Motion capture Animacja kamer i oświetlenia Morphing (płynne przekształcanie) oraz warping (zniekształcanie obrazów) Powiązania obiektów Łączenie hierarchiczne Animacja z użyciem systemu kości

3 10/05 3 Instytutu Informatyki P.W.Zakład Grafiki Komputerowej Metoda klatek kluczowych W sekwencji wyróżnia się klatki kluczowe, dla których zadaje się wartości parametrów obiektów (np. położenie i transformacje obiektów, natężenie źródeł światła, ustawienia kamery). Wartości parametrów są pomiędzy klatkami kluczowymi interpolowane, dając obraz sceny w klatkach pośrednich. Z punktu widzenia jakości animacji duże znaczenie ma sposób interpolacji parametrów (liniowa, z krzywą odwzorowania…)

4 10/05 4 Instytutu Informatyki P.W.Zakład Grafiki Komputerowej Powiązania obiektów Znajduje zastosowanie w animacji układów złożonych, gdzie chcemy wymusić określone zachowanie jednego elementu przy spełnieniu uwarunkowań dla całego układu Łączenia hierarchicznego używa się do powiązania ze sobą poszczególnych segmentów postaci lub kości szkieletu. Hierarchia pozwala określić zależności pomiędzy poszczególnymi segmentami obiektu złożonego – nadrzędnymi (rodzicami) i podrzędnymi (dziećmi)

5 10/05 5 Instytutu Informatyki P.W.Zakład Grafiki Komputerowej Animacja obiektów powiązanych Animowanie sekwencyjne (forward kinematics) Poruszanie obiektem nadrzędnym powoduje automatyczną animacje obiektów z nim powiązanych (dzieci) Kinematyka odwrotna (inverse kinematics) Ruch obiektu nadrzędnego wyznaczany jest na podstawie ruchu obiektu podrzędnego. Np. chcemy żeby dłoń poruszała się po określonej trajektorii – to wymusza określone ruchy przedramienia i ramienia. Metody znajduje najszersze zastosowanie przy animacji postaci.


Pobierz ppt "10/05 1 Instytutu Informatyki P.W.Zakład Grafiki Komputerowej Animacja Animacja jest procesem automatycznego generowania serii obrazów, gdy kolejny obraz."

Podobne prezentacje


Reklamy Google