Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał"— Zapis prezentacji:

1 Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie

2 DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Fryderyka Chopina w Radominie ID grupy: 96/99_MP_G1 Opiekun: Elżbieta Wolniak Kompetencja: Matematyczno-przyrodnicza Temat projektowy: Na tropach symetrii. Semestr/rok szkolny: V / 2011/2012

3 CEL GŁÓWNY PROJEKTU Rozwijanie umiejętności dostrzegania prawidłowości występujących w otaczającym nas świecie i opisywania ich z użyciem języka matematycznego.

4 Symetria względem punktu Punkty A i A są symetryczne do siebie względem punktu S, jeżeli punkt S jest środkiem odcinka AA. |AS| = |AS|

5 RYSUJEMY FIGURY SYMETRYCZNE WZGLĘDEM PUNKTU.

6 ŚRODEK SYMETRII FIGURY. Jeżeli figura jest symetryczna sama do siebie względem punktu S, to punkt S nazywamy środkiem symetrii tej figury. Figurę, która ma środek symetrii, nazywamy figurą środkowosymetryczną.

7 SYMETRIA WZGLĘDEM PROSTEJ. Dwa punkty są symetryczne do siebie względem prostej k, jeżeli: -leżą na prostej prostopadłej do prostej k, -leżą po przeciwnych stronach prostej k, -leżą w równych odległościach od prostej k. Jeżeli punkt leży na prostej k, to jest symetryczny sam do siebie względem tej prostej.

8 KONSTRUOWANIE FIGUR SYMETRYCZNYCH WZGLĘDEM PROSTEJ.

9 Oś symetrii figury Jeżeli figura jest symetryczna sama do siebie względem prostej k, to prostą k nazywamy osią symetrii tej figury. Figurę, która ma oś symetrii, nazywamy figurą osiowosymetryczną.

10 Osie symetrii figur geometrycznych.

11 KONSTRUUJEMY OSIE SYMETRII FIGUR GEOMETRYCZNYCH.

12 Symetria w układzie współrzędnych.

13 Symetralna odcinka Symetralna odcinka AB to prosta prostopadła do prostej zawierającej odcinek AB i przechodząca przez jego środek.

14 Konstruujemy symetralną odcinka.

15 Dwusieczna kąta. Dwusieczna kąta – półprosta, o początku w wierzchołku kąta, która dzieli ten kąt na dwa kąty przystające. Dwusieczna jest zbiorem punktów równo odległych od ramion kąta i zawarta jest w jego osi symetrii.

16 Symetria w budowie cząsteczek pierwiastków i cząsteczek związków chemicznych.

17 SYMETRIA WE WZORACH STRUKTURALNYCH CZĄSTECZEK ZWIAZKÓW CHEMICZNYCH.

18 SYMETRIA W BUDOWIE CZŁOWIEKA.

19 Symetria w budowie zwierząt.

20 Symetria w budowie roślin.

21 Symetria w naszym otoczeniu

22 Symetria w znakach drogowych

23 Symetria w znakach firm samochodowych.

24 Przykłady flag państwowych, które mają osie symetrii.

25 Przykłady herbów miast posiadających oś symetrii.

26 Symetria w wycinankach

27 Przykłady wyrazów, które mają oś symetrii.

28 Symetria w architekturze.

29 Gnomon. Jednym z najstarszych przyrządów astronomicznych jest gnomon. Historia wykorzystania gnomonu sięga starożytnej Grecji. Gnomon – to metalowy pręt lub słup rzucający cień na poziomą płaszczyznę. Obserwacja przy użyciu gnomonu umożliwia wyznaczenie południka miejscowego.

30 WYZNACZALIŚMY POŁUDNIK MIEJSCOWY.

31 Origami Origami– sztuka składania papieru, pochodząca z Chin, rozwinięta w Japonii i dlatego uważa się ją za tradycyjną sztukę japońską. W XX w. ostatecznie ustalono reguły origami : punktem wyjścia ma być kwadratowa kartka papieru, której nie wolno ciąć, kleić i dodatkowo ozdabiać i z której poprzez zginanie tworzone są przestrzenne figury. Praktyka origami powstała ok. roku 700. Pierwotnie z papieru tworzono dekoracje na ceremonie religijne, jednak z biegiem czasu zaczęto przyozdabiać również domy.

32 Zajęcia z origami.

33 Nasze prace.

34 Podczas naszych zajęć poszerzyliśmy i utrwaliliśmy swoje wiadomości na temat symetrii. Rozwinęliśmy umiejętności dostrzegania symetrii w otaczającym świecie. Poznaliśmy sposób wyznaczania południka miejscowego. Zdobyliśmy wiadomości o japońskiej sztuce składania papieru- origami.

35 Dziękujemy wszystkim, którzy pomogli nam w realizacji tematu projektowego udzielając nam cennych wskazówek i dzieląc się z nami swoją wiedzą i umiejętnościami. Przy tworzeniu prezentacji wykorzystywaliśmy podręczniki szkolne, zasoby sieci Internet, pomoce dydaktyczne, broszury.

36 Dziękujemy za obejrzenie prezentacji.

37 Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie


Pobierz ppt "Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał"

Podobne prezentacje


Reklamy Google