Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał"— Zapis prezentacji:

1 Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie

2 DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum nr 9 im. Rodziny Lutosławskich w Łomży ID grupy: 96/60_MP_G1 Kompetencja: Matematyczno - przyrodnicza Temat projektowy: Las jako naturalne środowisko życia Semestr/rok szkolny: I semestr roku szkolnego 2010/2011

3 TO MY

4 NASZE WYCIECZKI W czasie tego projektu zwiedziliśmy dwa miejsca związane z lasem: -Las Jednaczewski -Muzeum Przyrody w Drozdowie Z obu tych miejsc wynieśliśmy cenne informacje na temat lasu oraz roślin i zwierząt tam żyjących.

5 LAS JEDNACZEWSKI Podczas tej wycieczki zobaczyliśmy wiele roślin i zwierząt żyjących w lesie.

6 MUZEUM PRZYRODY W DROZDOWIE Podczas tej wycieczki znaleźliśmy wiele cennych informacji na temat flory i fauny naszych terenów

7 NASZA PRACA W CIĄGU SEMESTRU...

8 Makieta Mrowiska

9 Plakaty

10 Albumy i zielniki

11 NASZA WIEDZA O LESIE Korzystając z różnych źródeł informacji m.in. Internetu uzyskaliśmy wiedzę na temat lasu. Wiemy: - Co to jest las. - Jakie rośliny rosną w lesie - Jakie zwierzęta możemy w nim spotkać I wiele wiele innych …

12 CZERWONE KSIĘGI ROŚLIN I ZWIERZĄT Poznaliśmy informację ta temat Czerwonej księgi roślin i zwierząt. Poznaliśmy także gatunki zagrożone i postanowiliśmy zrobić plakaty na ten temat.

13 INFORMACJE O MRÓWKACH Podczas zajęć zainteresował nas temat mrówek. Postanowiliśmy go rozwinąć. Więc wiemy: - Jaką budowę ma mrówka - Gatunki mrówek - Miejsce ich występowania.

14 BUDOWA LASU Zgłębiliśmy także tematy związane z budową lasu. Wiemy o tym : Jakie warstwy ma las. Jakie rośliny spotkamy w poszczególnych warstwach

15 KORONY DRZEW To najwyższa warstwa lasu Najczęściej występujące rośliny to drzewa. Zwierzęta najczęściej zamieszkujące korony drzew to ptaki i małe ssaki.

16 PODSZYT Występują w nich krzewy oraz młode drzewka. Znajdują tu pokarm i schronienie liczne gatunki ptaków.

17 RUNO LEŚNE Rosną tu rośliny cieniolubne, ponieważ do tej warstwy dociera mało światła Znaleźć tu można grzyby oraz małe rośliny np. jagody i mchy Warstwa wilgotna lasu. Schronienie znajdują tu ssaki, płazy, gady oraz owady.

18 ŚCIÓŁKA Tworzą ją suche liście i gałązki oraz owoce drzew. Występują tu mrówki oraz inne owady.

19 PREZENTOWANIE SWOJEJ WIEDZY. Ostatnie dwie godziny zajęć przeznaczyliśmy na prezentacje swojej wiedzy przed szkołą. Podzieliliśmy się na stanowiska przy których omawialiśmy powierzone nam tematy.

20 KONIEC Dziękujemy za uwagę.

21 ŹRÓDŁA ZDJĘC drzew-d.jpg 0.jpg strony/lasy/las.jpg Slajdy : 2,5,6,7,8,9,10,19 – zdjęcia własne.


Pobierz ppt "Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał"

Podobne prezentacje


Reklamy Google