Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Zdrowe Żywienie Jeżeli uważasz, że to co jesz nie ma wpływu na twoje zdrowie, to jesteśmy podobni:) [Aleksander Dziedzic] KLIKNIJ.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Zdrowe Żywienie Jeżeli uważasz, że to co jesz nie ma wpływu na twoje zdrowie, to jesteśmy podobni:) [Aleksander Dziedzic] KLIKNIJ."— Zapis prezentacji:

1 Zdrowe Żywienie Jeżeli uważasz, że to co jesz nie ma wpływu na twoje zdrowie, to jesteśmy podobni:) [Aleksander Dziedzic] KLIKNIJ

2 Człowiek jest stworzeniem wszystkożernym. Kieruje się on głodem i smakiem nie uważając na zdrowotność spożywanych produktów. Należy uważać na: - zanieczyszczenia - pierwiastki metali ciężkich - syntetyczne dodatki - działanie środków chemicznych ochrony roślin - substancje promieniotwórcze - jonizację - spaliny Aby zaspokoić potrzeby organizmu należy spożywać takie produkty i w takich ilościach, aby zawierały wszystkie składniki odżywcze. Najlepsze są produkty całkowicie naturalne, z których nic nie usunięto i nie dodano. Zachowują one dzięki temu wszystkie składniki odżywcze.

3 Białka Ważnym składnikiem budulcowym organizmu są białka. Składają się one z aminokwasów. Wśród znanych 20 aminokwasów jest 8 takich, których organizm nie jest w stanie sam wytworzyć. Są one jednak mu niezbędne. Dlategonie ma innego wyjścia jak spożywać te aminokwasy.

4 ...białko Należy spożywać wiele różnych produktów zawierających białko, gdyż składniki są rozmieszczone w nichnierównomiernie. Występowanie: mięso, ser, mleko, jaja, owoce roślin strączkowych...

5 Tłuszczowce Występowanie: masło, margaryna, oleje jadalne, smalec, słonina oraz mięso, ser, żółtko jajka, orzechy... Budowa: kwasy tłuszczowe połączone z glicerolem. Tłuszcze mają dla organizmu znaczenie energetyczne i zapasowe.

6 ...tłuszczowce Zapotrzebowanie dzienne na tłuszcz to 20-30% dziennego zapotrzebowania kalorycznego. Nie należy przekraczać dziennego zapotrzebowania tłuszczy, bo można dorobić się otyłości i wielu niebezpiecznych chorób.

7 Węglowodany Źródło: produkty zbożowe (mąka, kasza...), suche nasiona strączkowe(groch, fasola...), ziemniaki... Węglowodany mają dla organizmu wartość energetyczną. W przypadku przekroczenia zapotrzebowania na węglowodany należy odpowiednio zmniejszyć spożycie tłuszczu, gdyż za duża ilość cukrów jest przetwarzana właśnie na tłuszcze.

8 Witaminy i sole mineralne Składniki te regulują wszystkie procesy zachodzące w organizmie. Należy spożywać dużo witamin, ale ich nadmiar może być tak katastrofalny w skutkach jak ich niedobór.

9 Jesz, żeby żyć, ale nie żyj, aby jeść [Joanna Krawczyk] Jako autor tej prezentacji życzę wszystkim smakoszom SMACZNEGO!!!


Pobierz ppt "Zdrowe Żywienie Jeżeli uważasz, że to co jesz nie ma wpływu na twoje zdrowie, to jesteśmy podobni:) [Aleksander Dziedzic] KLIKNIJ."

Podobne prezentacje


Reklamy Google