Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
„W dzieciństwie niewiele zależy od Nas samych, wiele zaś od tych , których spotykamy na swojej drodze”
2
Piramida potrzeb
3
Potrzeby fizjologiczne
Szkoła wychodzi naprzeciw najmłodszym uczniom, przygotowując tak swoją bazę by zabezpieczyła jedną z podstawowych potrzeb dziecka (sale, stołówka, sanitariaty i organizacja codziennych zajęć)
5
Potrzeby bezpieczeństwa
Okres adaptacyjny dostosowany do potrzeb i możliwości indywidualnych uczniów (nauczyciele pracujący w klasie pierwszej znają podstawę programową obowiązującą w przedszkolu. Czas adaptacji określa nauczyciel biorąc pod uwagę potrzeby dziecka) Ciągłość procesu edukacyjnego rozpoczętego w przedszkolu i kontynuowanego w szkole, wydłużony na pierwsze trzy lata nauki w szkole. Baza szkoły – świetlica szkolna, sala zabaw, sala gimnastyczna
7
Potrzeby przynależności
Zespoły klasowe liczące do 24 osób (średnio 22 uczniów w klasie) Integrowanie zespołu klasowego. Kultywowanie tradycji rodzinnych i patriotycznych.
8
Podstawa programowa - umiejętności kluczowe.
czytanie myślenie matematyczne myślenie naukowe komunikowanie się w języku ojczystym i obcym posługiwanie się nowoczesnymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi umiejętność uczenia się uczenie się pracy zespołowej
9
Obecnie realizujemy projekt: „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I – III szkół podstawowych” - w ramach tego projektu odbywają się między innymi zajęcia językowe, ruchowe, rozwijające i kształtujące.
10
Zajęcia Pozalekcyjne Zorganizowaliśmy 63 różnorodnych form zajęć tak, by każdy uczeń mógł rozwijać swoje pasje, zainteresowania, pogłębiać wiedzę i umiejętności
11
Glottodydaktyka Metoda nauki pisania i czytania dostosowana do potrzeb dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
13
ODYSEJA UMYSŁU Od 2009 roku uczniowie klas uczestniczą w międzynarodowym programie: ODYSSEY OF THE MIND. Celem programu jest inspirowanie rozwoju kreatywnego i krytycznego myślenia poprzez twórcze rozwiązywanie problemów.
14
GRANTY OŚWIATOWE Od lat realizowane są w placówce i na trwałe wpisały się w kalendarz przedsięwzięć edukacyjnych miasta granty oświatowe takie jak: Recytować każdy może… BRZECHWOLANDIA - scena dla każdego. Miejski Konkurs Matematyczny POTYCZKI MATEMATYCZNE - konkurs matematyczny drogą do rozwijania pasji i zainteresowań; Międzyszkolny Konkurs Wiedzy Biologicznej dla uczniów szkół podstawowych. Miejski Konkurs Ortograficzny ORT-BÓJ - wspieranie i promocja zdolności ortograficznych; MUZYKOLANDIA - przegląd Dziecięcych Zespołów Muzycznych.
15
BRZECHWOLANDIA ORT - BÓJ POTYCZKI MATEMATYCZNE MUZYKOLANDIA
16
SZKOŁA ODKRYWCÓW TALENTÓW
Od wielu lat podejmujemy systemowe działania, dzięki którym uzyskaliśmy w roku 2011 tytuł „SZKOŁY ODKRYWCÓW TALENTÓW”. Świadczy o tym, że nasza placówka przyczynia się do odkrywania, promocji i wspierania uzdolnień dzieci i młodzieży.
17
„Poszukujemy, doświadczamy, samorealizujemy się….”
18
Samorealizacja Rozwój dziecka odbywa się poprzez realizację zadań, stawianych na miarę najbliższego rozwoju. Zaspokojenie tej potrzeby to SUKCES NA MIARĘ
19
EDUKACJA EKOLOGICZNA I PROZDROWOTNA
Edukacja w naszej szkole odbywa się też poprzez realizację szeroko pojętej edukacji ekologicznej i prozdrowotnej poprzez m.in. realizację ogólnopolskiego programu „Owoce w szkole” i „Szklanka mleka”
21
SPORT I ROZRYWKA Organizujemy dla naszych uczniów każdego roku obozy sportowe, turnieje, plenery malarskie, wycieczki krajoznawcze.
22
Dbamy o wszechstronny rozwój naszych uczniów.
Dbamy o to, by każdy uczeń mógł odnosić sukcesy.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.