27 – Szkoła Podstawowa w Siedlnicy

Prezentacja na temat: "27 – Szkoła Podstawowa w Siedlnicy"— Zapis prezentacji:

1 27 – 30. 08.2012 Szkoła Podstawowa w Siedlnicy
WYCIECZKA DO KRAKOWA 27 – Szkoła Podstawowa w Siedlnicy

2 Kraków jest jednym z najpiękniejszych miast w Polsce.
Dawna siedziba królów, która przetrwała wieki. Z jego murów emanuje nieodparty urok, co sprawia, że godzinami można spacerować po Starym Mieście, zagłębiając się w atmosferę wiekowych kamienic, pięknych kościołów, wybrukowanych kocimi łbami ulic i placów.

3 27 sierpnia 2012 r. uczniowie naszej szkoły wyjechali na wycieczkę do Krakowa, aby poznać zabytki tego pięknego miasta. Oprowadzała nas pani przewodnik. Na początku udaliśmy sie do Ratusza. Następnie poszliśmy do Kaplicy Zygmuntowskiej na Wawelu. Tam słuchaliśmy opowieści o dziejach i architekturze tego wnętrza. Naszym zdaniem Kaplica Zygmuntowska jest najpiękniejszym miejscem w całej katedrze. Utrzymana w dwóch kolorach: jasnoszarym odcieniu piaskowca i czerwieni marmuru, z którego wykuto umieszczone w niszach renesansowe rzeźby, sarkofagi Zygmunta Starego I Zygmunta Augusta, a także płytę z postacią Anny Jagiellonki, Zachwyciło nas wnętrze kopuły symbolizującej niebo, srebrny ołtarz ze wspaniałymi malowidłami.

4 Kolejnym etapem naszej wędrówki była wieża Zygmuntowska.
Miejsce to ma szczególne znaczenie. Bardzo ciężko wchodzić po drewnianych schodach, a później stoi przy wielkim, okratowanym oknie i patrzy z góry na miasto. Atrakcją na Wawelu jest także Smocza Jama, w której niegdyś mieszkał groźny smok wawelski. Trakt Królewski okrąża całe wzgórze i prowadzi z powrotem na Rynek, tym razem kameralną, uroczą ulicą Kanoniczną, przy której również stoją interesujące, zabytkowe kamieniczki.

5 Zwiedzenie wszystkich wymienionych zabytków spokojnie zajęło nam cały dzień. Zobaczyliśmy ciekawe obiekty, takie jak: zespoły klasztorne oo. Dominikanów, oo. Franciszkanów oraz sióstr Klarysek, czy pałac Wielopolskich. Ponadto z Grodzkiej już o krok do Franciszkańskiej 2 i słynnego Okna Papieskiego. Na tym zakończyliśmy wycieczkę po Krakowie. Uznaliśmy, że była niezwykle udana. I stwierdziliśmy że trzeba znać historię tak pięknego miasta.

6 Pełni wrażeń udaliśmy się do hotelu
Pełni wrażeń udaliśmy się do hotelu . Piękne pokoje, pyszne jedzenie i noce poza domem. To dopiero frajda…

7 Następnego dnia zwiedzaliśmy Kopalnię Soli w Wieliczce.
Jest to najstarsze na ziemiach polskich przedsiębiorstwo solne, którego początki sięgają średniowiecza. Przez całe stulecia była źródłem bogactwa kraju i materialnym fundamentem kultury - dzisiaj jest najchętniej odwiedzanym polskim obiektem turystycznym. Kilkusetletnia eksploatacja złoża soli kamiennej ukształtowała obecny układ przestrzenny wyrobisk górniczych.

8 Skryte pod miastem, usytuowane na dziewięciu poziomach, sięgają głębokości 327 m. Podziemna Wieliczka to blisko 300 km chodników i ok komór. Część udostępniona do zwiedzania obejmuje 3,5 kilometrowy odcinek, położony na głębokości od 64 m do 135 m. Wspaniałe kaplice, urokliwe podziemne jeziora, oryginalne urządzenia i sprzęt, zachowane ślady prac górniczych dają wyobrażenie o zmaganiach ludzi z żywiołami, ich pracy, pasjach, wierzeniach. Wieliccy górnicy pozostawili po sobie dziesiątki rzeźb i płaskorzeźb solnych.

9 Kolejnego dnia zobaczyliśmy najlepiej zachowany zamek na Wyżynie Krakowsko - Częstochowskiej - Zamek w Pieskowej Skale, gdzie poznaliśmy jego długą historię; oglądaliśmy Maczugę Herkulesa, a w Ojcowie, idąc pomiędzy malowniczymi skałkami, weszliśmy na szczyt Góry Chełmowej ,gdzie zwiedziliśmy największą i najdłuższą jaskinię w Ojcowskim Parku Narodowym - Grotę Łokietka!

10 Tak minęły nam cztery dni wspaniałej wycieczki
po Jurze Krakowsko – Częstochowskiej. My, wycieczkowicze dziękujemy organizatorom i opiekunom: p. Aldonie Mazurczyk, p. Zdzisławie Faliszewskiej, p. Celinie Grabowskiej i p. Magdalenie Wojcieszak.

Pobierz ppt "27 – Szkoła Podstawowa w Siedlnicy"