Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Magdalena Dul Winnice jako specyficzny produkt turystyczny Polski - metody promocji PRACA DYPLOMOWA MAGISTERSKA Promotor: Prof. nadzw. dr hab. inż. Jan.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Magdalena Dul Winnice jako specyficzny produkt turystyczny Polski - metody promocji PRACA DYPLOMOWA MAGISTERSKA Promotor: Prof. nadzw. dr hab. inż. Jan."— Zapis prezentacji:

1 Magdalena Dul Winnice jako specyficzny produkt turystyczny Polski - metody promocji PRACA DYPLOMOWA MAGISTERSKA Promotor: Prof. nadzw. dr hab. inż. Jan Krupa Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania – Rzeszów 2008

2 WSTĘP Winiarstwo w Polsce ma długą, tysiącletnią bez mała tradycję. Od kilku lat wyraźnie rośnie zainteresowanie winem, picie tego trunku staje się modne. Parę lat temu moda na prawdziwą turystykę winiarską dotarła również do Polski. Winiarska turystyka rozwija się w Polsce w szybkim tempie, a na zachodzie cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem.

3 Wstęp Na Podkarpaciu liczba gospodarstw posiadających swoje winnice z roku na rok wzrasta, jest to dobry powód by stworzyć Podkarpacki Szlak Winnic, który być może przyczyni się do promocji turystycznej regionu.

4 Wstęp Warunki dla rozwoju polskiego winiarstwa, a tym samym dla enoturystyki, od bardzo dawna nie były tak korzystne, jak obecnie. Polskie wina są nie lada ciekawostką, na którą skusić powinno się wielu konsumentów, a przyszłość turystyki winiarskiej będzie zależeć od jakości nowego krajowego trunku.

5 Cel i zakres pracy Celem pracy jest przedstawienie uwarunkowań rozwoju enoturystyki w Polsce, zwłaszcza na Podkarpaciu oraz stworzenie specyficznego produktu turystycznego Polski. Z tych względów podjęto próbę opracowania Podkarpackiego Szlaku Winnic.

6 Zakres pracy Badaniami objęto głównie właścicieli podkarpackich winnic, a także instytucje związane z winiarstwem, jak: - Stowarzyszenie Winiarzy Podkarpacia, - Polski Instytut Winorośli i Wina, - Zielonogórskie Stowarzyszenie Winiarskie. W pracy przedstawiono nowoczesne metody promocji tego specyficznego produktu turystycznego.

7 Metody i techniki badawcze W pracy wykorzystano następujące metody i techniki badawcze: analiza literatury, czasopism, materiałów w Internecie, ankieta internetowa, własna obserwacja (praca w terenie), wywiad i rozmowa, programy i edytory tekstu i grafiki, fotografia, analiza SWOT.

8 PODKARPACKI SZLAK WINNIC

9 LOGO Podkarpackiego Szlaku Winnic

10 Tablica informacyjna

11 Metody promocji Promocja szlaku turystycznego najczęściej sprowadza się do następujących czynności: ustawienie tablic informacyjnych (billboardy), wydanie folderu, ulotek lub przewodnika, stworzenie strony internetowej poświęconej poszczególnym atrakcjom na odcinkach szlaku, organizacja różnych imprez promujących atrakcje na szlaku, np. wycieczki, konkursy itp.

12 Strona internetowa P odkarpackiego S zlaku W innic

13 Najciekawsze winnice na szlaku Winnica GOLESZ w Jaśle Winnica GOLESZ w Jaśle

14 Założycielem winnicy jest Roman Myśliwiec, zwany Dionizosem z Jasła. Aktualnie prawnym właścicielem jest Bartłomiej Myśliwiec. Winnica została założona w 1982 roku. Wina z Winnicy Golesz są wysoko oceniane na imprezach winiarskich.

15 Winnica JASIEL w Jareniówce koło Jasła Winnica JASIEL w Jareniówce koło Jasła

16 Winnica DOLINA NILU w Kolbuszowej Winnica DOLINA NILU w Kolbuszowej

17 Podsumowanie Winnice mogą stanowić specyficzny produkt turystyczny Podkarpacia (oprócz tradycyjnych sposobów na spędzanie czasu, istnieje zupełnie nowy, znacznie ciekawszy rodzaj wypoczynku i edukacji). Przyszłość uprawy winorośli jest związana z gospodarstwami agroturystycznymi (możliwość spędzenia czasu przy lampce dobrego i zdrowego wina, z możliwością poznania tajników jego powstania).

18 Podsumowanie Promocja enoturystyki wymaga zastosowania profesjonalnych metod i narzędzi w komunikacji z klientem (Internet, utrzymywanie kontaktu z wszelkimi mediami i kreowanie pozytywnego wizerunku, poprzez organizowanie seminariów, targów, pokazów, imprez). Sprzedaż osobista także odgrywa w tej dziedzinie kluczową rolę, ponieważ turysta chce poznać nie tylko sam smak wina, ale również chce poznać cały proces jego powstawania, z narzędziami do produkcji, miejscem przechowywania itp.

19 Serdecznie dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Magdalena Dul Winnice jako specyficzny produkt turystyczny Polski - metody promocji PRACA DYPLOMOWA MAGISTERSKA Promotor: Prof. nadzw. dr hab. inż. Jan."

Podobne prezentacje


Reklamy Google