Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Nowoczesne techniki uczenia się Dr Ewa Kusideł

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Nowoczesne techniki uczenia się Dr Ewa Kusideł"— Zapis prezentacji:

1 Nowoczesne techniki uczenia się Dr Ewa Kusideł

2 2 Pamięć: zdolność mózgu do zapamiętywania przetwarzania odtwarzania informacji

3 3 Potrójna istota pamięci: 1.Rejestrowanie-zapamiętywanie informacji 2.Przechowywanie i przetwarzanie informacji 3.Odtwarzanie informacji

4 4 Potrójna istota pamięci: 1.Rejestrowanie-zapamiętywanie informacji 2.Przechowywanie i przetwarzanie informacji 3.Odtwarzanie informacji

5 Rozpoznanie stylu uczenia się Stosowanie mnemotechnik Szybkie czytanie Sporządzanie map myśli Zwiększanie receptywności mózgu. 1. Wspomaganie rejestracji informacji

6 Rejestrowanie informacji Zgodnie z głównym kanałem sensorycznym:  Wzrok  Słuch  Działanie

7 1.1. Wpływ głównego kanału sensorycznego na preferowany styl uczenia się: Wzrokowcy Kolorowe, symboliczne notatki, schematy, wykresy Słuchowcy Praca zespołowa, dyskusje, nagrywanie wykładów Kinestetycy Niechętnie czytają (dysleksja), wizualizacje

8 Mnemotechniki: łączenie nowych informacji z istniejącymi Technika słów zastępczych Łańcuchowa metoda skojarzeń Zakładkowe metody zapamiętywania.

9 Techniki szybkiego czytania Zwiększenie prędkości z ok. 200 słów na minutę do ok poprzez:  Dostosowanie tempa czytania do tempa postrzegania wyrazów (a nie wypowiadania).  Eliminacja czytania linearnego poprzez zwiększenie pola widzenia.

10 10

11 11

12 12 ASPEKTY:  Neurologiczny (stan receptywności intelektualnej)  Fizjologiczny (dieta, ćwiczenia fizyczne)  Psychologiczny (stres, nastawienie)  Środowiskowy (oświetlenie, właściwa postawa, cichy pokój) 1.5. Zwiększanie receptywności mózgu i możliwości intelektualnych

13 13

14 14 Względne rozmiary ciała w ruchowym (lewa strona człowieczka) i czuciowym (prawym) ośrodku korowym

15 15 Mapa sensoryczna królika i kota

16 Metody badania aktywności mózgu Historycznie: Analiza urazów powypadkowych - egipski papirus sprzed 3500 lat temu wymienia 28 uszkodzeń w skutek których dokonywano trepanacji. Systematyczne badania urazów od XIX wieku. Kontrolowane uszkodzenia mózgu - tylko na zwierzętach. Stymulacja elektryczna mózgów zwierząt - koniec XIX Hitzing i Fritsch, Komisurotomia - operacje u pacjentów cierpiących na padaczkę: mapy Penfielda z lat 50. Aktualnie- rozwój nieinwazyjnych technik badania mózgu: EEG (Hans Berger, 1929) i magnetoencefalografia Arteriografia (po wstrzyknięciu kontrastu wykonuje się zdjęcia rentgenowskie, obrazuje tętnice) Tomografia rentgenowska Scyntygrafia Pozytronowa tomografia emisyjna

17 17

18 Półkule (synchronizacja): Lewa-logiczna czytanie, liczenie, werbalizowanie myśli Prawa – artystyczna słuchanie muzyki, wizualizacje, tworzenie rymów

19 19 Potrójna istota pamięci: 1.Rejestrowanie-zapamiętywanie informacji 2.Przechowywanie i przetwarzanie informacji 3.Odtwarzanie informacji

20 20 ETAP 2: Przetwarzanie i przechowywanie informacji zależy od właściwego ich zarejestrowania, czyli etapu 1 oraz od: 2.1. Liczby i porcji powtórek

21 21 ETAP III: Odtwarzanie informacji zależy od: 1.ETAPU I 2.ETAPU II


Pobierz ppt "Nowoczesne techniki uczenia się Dr Ewa Kusideł"

Podobne prezentacje


Reklamy Google