Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

„Szkoła pod Żaglami” Kapitana Krzysztofa Baranowskiego.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "„Szkoła pod Żaglami” Kapitana Krzysztofa Baranowskiego."— Zapis prezentacji:

1 „Szkoła pod Żaglami” Kapitana Krzysztofa Baranowskiego

2 Krzysztof Baranowski – żeglarz, kapitan jachtowy, dziennikarz, nauczyciel. Jako pierwszy Polak dwukrotnie opłynął samotnie kulę ziemską. Absolwent Politechniki Wrocławskiej (inżynier elektronik) i Studium Dziennikarskiego Uniwersytetu Warszawskiego (dziennikarz). W 1983 roku był pomysłodawcą, założycielem i prowadzącym Szkołę pod Żaglami na żaglowcu Pogoria, a w 1992 roku na żaglowcu Fryderyk Chopin.

3 Idea Idea Głównym celem Fundacji „Szkoła pod Żaglami” jest realizacja projektu "Dookoła Świata za Pomocną Dłoń", który krzewiąc wśród młodzieży ideę wolontariatu, nagradza najlepszych uczestnictwem w rejsie oceanicznym. Wychowanie w duchu odpowiedzialności rozpoczyna się na długo przed postawieniem żagli. Trzeba się otworzyć najpierw na drugiego człowieka, aby podołać wyzwaniom wyprawy.

4 Istotą uczestnictwa w rejsie jest połączenie nauki z pracą na pokładzie, połączenie poznawania świata z kształtowaniem postaw. Przez 6 tygodni młodzi ludzie stawiają czoła trzem żywiołom: nauce, swoim charakterom i oczywiście morzu.

5 Żywioł pierwszy: nauka Nauka na pokładzie statku daje niezwykle rezultaty. Warunki panujące na żaglowcu – tak różne od tych szkolnych - sprawiają, że młodzież staje się otwarta i bardziej kreatywna. Założeniem edukacyjnym rejsu jest to, aby uczniowie nie stracili nic z programu nauczania i po powrocie do swoich szkół byli na bieżąco z materiałem. Okazuje się bowiem, że wraz z oddalaniem się statku od stałego lądu, zapotrzebowanie na wiedzę raptownie wzrasta. Nauka na pokładzie statku daje niezwykle rezultaty. Warunki panujące na żaglowcu – tak różne od tych szkolnych - sprawiają, że młodzież staje się otwarta i bardziej kreatywna. Założeniem edukacyjnym rejsu jest to, aby uczniowie nie stracili nic z programu nauczania i po powrocie do swoich szkół byli na bieżąco z materiałem. Okazuje się bowiem, że wraz z oddalaniem się statku od stałego lądu, zapotrzebowanie na wiedzę raptownie wzrasta. Żywioł drugi: charakter Uczestnicy rejsu będą musieli zdać egzamin z odpowiedzialności, wytrwałości, pracy zespołowej, zmierzyć się z własnymi słabościami, poradzić sobie ze stresem. Uczestnicy rejsu będą musieli zdać egzamin z odpowiedzialności, wytrwałości, pracy zespołowej, zmierzyć się z własnymi słabościami, poradzić sobie ze stresem. Żywioł trzeci: morze Morza nie da się ujarzmić, o tym wie każdy wilk morski, ale pod okiem Kapitana Baranowskiego i ten żywioł zostanie na pewno nieco „obłaskawiony”. Nie każdy musi od razu połknąć bakcyla żeglowania, ale z całą pewnością wszyscy będą z dreszczykiem emocji opowiadać kolegom o swojej morskiej przygodzie! Morza nie da się ujarzmić, o tym wie każdy wilk morski, ale pod okiem Kapitana Baranowskiego i ten żywioł zostanie na pewno nieco „obłaskawiony”. Nie każdy musi od razu połknąć bakcyla żeglowania, ale z całą pewnością wszyscy będą z dreszczykiem emocji opowiadać kolegom o swojej morskiej przygodzie!

6 Trasa rejsu

7 Nabór do kolejnej edycji Szkoły pod Żaglami dotyczy uczniów, którzy są obecnie w drugiej klasie gimnazjum. Czym trzeba się wykazać? I etap: wolontariat I etap: wolontariat Uczniowie II klas gimnazjum, którzy zgłoszą swój udział w projekcie, zobowiązani są w trakcie roku szkolnego nieść pomoc osobom niepełnosprawnym, chorym i potrzebującym, które wskaże im najbliższa placówka Caritas-u, regionalny punkt kontaktowy ZHP lub inne organizacje społeczne Uczniowie II klas gimnazjum, którzy zgłoszą swój udział w projekcie, zobowiązani są w trakcie roku szkolnego nieść pomoc osobom niepełnosprawnym, chorym i potrzebującym, które wskaże im najbliższa placówka Caritas-u, regionalny punkt kontaktowy ZHP lub inne organizacje społeczne

8 II etap: kwalifikacje sportowe II etap: kwalifikacje sportowe Najbardziej aktywni wolontariusze wezmą udział w kwalifikacje sportowych, w trakcie których wyłoniona zostanie 30-osobowa grupa, która w kolejnym roku szkolnym spędzi semestr III klasy gimnazjalnej ucząc się i pracując na pokładzie żaglowca płynącego w rejs oceaniczny. W trakcie kwalifikacje finałowych zostanie sprawdzony m.in. stan zdrowia i sprawność fizyczna (podciąganie na drążku, bieg, pływanie). Wiedza żeglarska nie jest wymagana. Ci, którzy nie zakwalifikują się do grupy finałowej, ale wyróżnią w trakcie kwalifikacje, wezmą udział w krótszych rejsach żeglarskich ew. otrzymają inne nagrody i wyróżnienia.

9 Jak wygląda dzień w szkole pod żaglami? 1)Uczniowie podzieleni są na trzy równe zespoły (zwane wachtami) i pełnią służbę pokładową zmieniając się co 4 godziny. W tym rytmie mają 4 godziny służby i 8 godzin odpoczynku. W okresie od śniadania do obiadu (5 godzin) uczniowie są w klasie na zajęciach szkolnych, prowadzonych przez kolejnych nauczycieli zgodnie z rozkładem lekcji

10 2) W czasie, gdy żaglowiec jest na morzu lekcje trwają każdego dnia bez wyjątku. W czasie postoju w porcie na pokładzie pozostaje szczątkowa wachta portowa. Reszta załogi ma wolne i może jechać na wycieczkę, iść do miasta czy na plażę. Zazwyczaj kadra przygotowuje wcześniej plan wycieczkowy, a na miejscu wynajmuje autokar dla załogi. Kadra Szkoły pod Żaglami składa się z Kapitana, trzech Oficerów i nauczycieli poszczególnych przedmiotów.

11 Źródło: zaglami/media-o-szkole-pod-zaglami.html zaglami/media-o-szkole-pod-zaglami.htmlhttp://szkolapodzaglami.org.pl/ zaglami/media-o-szkole-pod-zaglami.htmlhttp://szkolapodzaglami.org.pl/ zaglami/media-o-szkole-pod-zaglami.html

12 Dziękujemyza uwagę ! uwagę !


Pobierz ppt "„Szkoła pod Żaglami” Kapitana Krzysztofa Baranowskiego."

Podobne prezentacje


Reklamy Google