Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

„Otwarta droga ku przyszłości. Stworzenie i realizacja innowacyjnych programów nauczania na zajęciach pozalekcyjnych oraz zarządzania i administrowania.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "„Otwarta droga ku przyszłości. Stworzenie i realizacja innowacyjnych programów nauczania na zajęciach pozalekcyjnych oraz zarządzania i administrowania."— Zapis prezentacji:

1 „Otwarta droga ku przyszłości. Stworzenie i realizacja innowacyjnych programów nauczania na zajęciach pozalekcyjnych oraz zarządzania i administrowania szkołami podstawowymi w Ozorkowie”

2 Innowacyjny program zajęć pozalekcyjnych bloku matematyczno – technicznego w ramach kompetencji kluczowych – „ Bawimy się matematyką”

3 Autorzy programu: 1.Moszczyńska Justyna 2.Włodarczyk Agnieszka 3.Woźniak Małgorzata 1.Forysiak Agnieszka 2.Nowakowska-Adamiak Dorota 3.Wojciechowska Mariola Współpraca metodyczna – Pani Lidia Beling

4 Program ma na celu: Wyrównywanie szans edukacyjnych Popularyzację matematyki Rozbudzenie i kształtowanie zainteresowań matematycznych Podnoszenie motywacji do nauki tego przedmiotu Rozwijanie uzdolnień ucznia Zachęcanie do realizowania własnych pomysłów Poszukiwanie nietypowych rozwiązań Rozwijanie wyobraźni przestrzennej Rozwiązywanie różnych problemów praktycznych Wykorzystywanie technologii informacyjnej w matematyce

5 Wybrane elementy realizowanego programu

6 Nauka matematyki przez zabawę – rozwój logicznego myślenia np: rebusy, kakuro, sudoku, obrazki logiczne, krzyżówki, rummikub

7 Liczby na co dzień – zadania tekstowe dotyczące życia codziennego, rachunki pamięciowe i pisemne z wykorzystaniem matematycznych programów komputerowych

8 Zastosowanie technologii informacyjnej w nauczaniu matematyki – korzystanie z multimedialnych programów matematycznych, rozwiązywanie online testów IQ, arkusz kalkulacyjny Excel, tworzenie własnych pomocy dydaktycznych

9 Ekonomia w matematyce – wycieczka do banku, zakupy w markecie, działania na liczbach dziesiętnych, diagramy procentowe

10 Rozwijanie umiejętności geometrycznych i wyobraźni przestrzennej – tangram, origami, wyszywanie kątów, pomiar obiektów i ich pola i obwody, wykonywanie brył z masy solnej lub śniegu

11 Matematyka w terenie – pomiar boisk, rysunki w różnych skalach, podchody matematyczne

12 Turniej matematyczny – wykorzystanie wiadomości zdobytych podczas realizacji programu i zaprezentowanie ich na turnieju matematycznym obu szkół

13 SERDECZNIE ZAPRASZAMY uczniów klas IV i V do udziału w zajęciach GWARANTUJEMY ŚWIETNĄ ZABAWĘ!


Pobierz ppt "„Otwarta droga ku przyszłości. Stworzenie i realizacja innowacyjnych programów nauczania na zajęciach pozalekcyjnych oraz zarządzania i administrowania."

Podobne prezentacje


Reklamy Google