Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Trening interpersonalny specjalizacja zarządzanie sprzedażą Państwa trener (do usług): Tomasz Ochinowski, doc. dr Katedra Psychologii i Socjologii Zarządzania,

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Trening interpersonalny specjalizacja zarządzanie sprzedażą Państwa trener (do usług): Tomasz Ochinowski, doc. dr Katedra Psychologii i Socjologii Zarządzania,"— Zapis prezentacji:

1 Trening interpersonalny specjalizacja zarządzanie sprzedażą Państwa trener (do usług): Tomasz Ochinowski, doc. dr Katedra Psychologii i Socjologii Zarządzania, WZ UW ochinto@mail.wz.uw.edu.pl dyżur: poniedziałek 16. 30 – 18.00, B514 psycholog, trener umiejętności społecznych („Trener roku 2006” zdaniem klientów firmy Institute for International Research) i badacz historii organizacyjnej, czyli tego, co przeszłość robi z teraźniejszością i przyszłością organizacji oraz jej otoczenia społecznego, jak również tego, jak wykorzystuje się przeszłość w teraźniejszości organizacyjnej i do budowania przyszłości; cywilny doradca Dyrektora Generalnego Służby Więziennej.

2 moi trenerzy

3 Jak to zaliczyć? ślicznie i praktycznie… 1) Ustny sprawdzian z lektur: 20.04 od godz. 18. 15 (rozmowy odbywać się będą równolegle w czterech lub pięciu grupach) 50% oceny końcowej  Seligman, E. P. Pełnia życia, tłum. P. Szymczak. Poznań 2011. Media Rodzina; rozdziały: część rozdz. 1 (strony 26-50), rozdziały 2, 3, 5, 6, 7 i 8.  Duncan, Życie na linie, tłum. J. Korpanty. Warszawa 2012. MT Biznes sp. z o.o. (całość). 2) Wykonanie raportów i innych zadań domowych (na każde zajęcia), 40 % oceny 3) „Obrona” raportów 18.05, od 11.15, 10 % oceny Uwaga: niewykonanie którejkolwiek z prac w terminie umożliwia wykonanie ich później, ale co najwyżej na ocenę dostateczną

4 Czy to się nie może zdarzyć w zespołach sprzedażowych? oprac. case’u Monika Strocka propozycja współpracy (1.02., godz. 9.06) „Pani Moniko, Przygotowuję projekt warsztatów „Przywództwo Ciemną Nocą”, które mają być przeznaczone dla menadżerów. 9 lutego będę prowadził próbny warsztat dla firmy „Take care of your skills”. Rozmawiamy o ewentualności nawiązania współpracy z nią i mam zademonstrować, jak warsztat będzie wyglądał dla ewentualnych klientów - menedżerów. Mając na uwadze Pani zainteresowania HR i zainteresowanie wystawą, oraz umiejętność redakcji filmu zastanawiam się, czy nie chciałaby Pani mi pomóc w przygotowaniu takiego projektu. Potrzebowałbym: –pomocy w przygotowaniu merytorycznym warsztatu –zmontowania filmu, który chciałbym nakręcić z uczestnikami w celach promocyjnych –przegadania całości koncepcji przed zrobieniem próby Łącznie szacuję Pani wkład pracy na 2-3 dni. Praca byłaby płatna - warunki uzgodnimy. Punktem odniesienia może być oferta WZ zatrudnienia studentów do prac przy rekrutacji. Czy byłaby Pani zainteresowana takim mini projektem na szybko? Jeśli tak, to czy możemy się spotkać w piątek ok. 10, żeby ustalić szczegóły?”

5 akceptacja oferty i umówienie się na spotkanie – w mieszkaniu autora propozycji spotkanie – omówienie wstępnej koncepcji – wyznaczenie pierwszych zadań (rezerwacja parkingu – na poniedziałek, ułożenie dwóch historii nt. ciekawych przedsięwzięć, słowa – klucze o uczestnikach, przejrzenie na prezi materiału i podanie uwag, przygotowanie pytań do menedżerów nt. ich wrażeń, zamówienie kawy) – brak omówienia wysokości stawki – prowadzący nie sprawdził, ile ona wynosi rezerwacja parkingu na poniedziałek dla siedmiorga uczestników i wysłanie maila do autora propozycji z danymi nt. rezerwacji Czy to się nie może zdarzyć w zespołach sprzedażowych?

6 stopniowa realizacja pozostałych działań (np. odrzucenie dwóch opowieści o firmach, dosłanie wytycznych nt. pytań dopiero po tym, jak zostały już ułożone) spotkanie – jak się okazało organizacyjne – w poniedziałek – teoretycznie poniedziałek powinien być ostatnim dniem pracy; wcale tak jednak nie było – dodatkowe zadania, m.in. przesłanie autorowi propozycji notatek nt. organizatorów z poniedziałkowego spotkania, – kupienie materiałów do ćwiczenia prowadzonego w ramach warsztatu (m.in. pudełka) – ustalenie planu szkolenia: krótkie wprowadzenie, potem wejście na wystawę, a następnie wyjście ok. 14.00 i zrobienie ćwiczenia; zakończenie całości: około 14.30. – po spotkaniu: zmiana terminu rezerwacji parkingu na czwartek Czy to się nie może zdarzyć w zespołach sprzedażowych?

7 robienie zakupów – jak się okazało, tylko częściowe (we wtorek) zadanie od autora – prowadzenie głównego ćwiczenia wymiana maili nt. zadania (potrzeba kupienia tylko dwóch, a nie jak wynikało z początkowych wytycznych siedmiu) + dalsze robienie zakupów Czy to się nie może zdarzyć w zespołach sprzedażowych?

8 Czy to się nie może zdarzyć w zespołach sprzedażowych? (mail od autora propozycji) (7.02., godz. 20.40) „Cześć Jak poszło z zakupami pudełek i akcesoriów? Chciałbym Cię prosić o poprowadzenie ostatniej części seminarium i grupie udzielenie instrukcji, czego oczekujemy od nich z ostatniego ćwiczenia. Jeśli będziesz tego potrzebować, to oczywiście udzielę wsparcia, ale jestem przekonany, że świetnie sobie poradzisz jako osoba, która ma naturalne skłonności w kierunku HR. Dalej jest krótki opis / instrukcja dla instruktorki. Czas wykonania zadania: 30 minut 20 minut projekt pudełka i po 5 minut dla grup na przedstawienie koncepcji 2 grupy pracujące przy przygotowanych w trakcie pobytu grupy na wystawie stołach, w jednej Kamila, w drugiej Janek i przydzielone osoby (wybierz z listy uczestników imiona i podaj, kto jest w której grupie. c.d.n.

9 Cel ostatniego zadania: Zaprojektowanie fizycznego opakowania - pudełka, dla produktu szkoleniowego, który trudno jest przedstawić bez udziału w wystawie. Co więcej - szkolenie jest w wersji beta, którą właśnie poznali. Prosimy ich o mission impossible - opakowanie dla "Przywództwa Ciemną Nocą", którego koncepcję należy dopracować, żeby mogło okazać się sukcesem rynkowym. Liczymy na ich bogate doświadczenie i wyobraźnię. Najbliższym skojarzeniem z istniejącymi opakowaniami jest pudełko z licencja na program komputerowy. Jaki powinien być tytuł szkolenia? Jakie są jego podstawowe funkcje, cechy, ważne szczegóły definiujące ten projekt? Kim mogą być klienci? Jaki slogan dobrze oddaje koncepcję tego, czym ma być omawiane przywództwo? Jakich tagów można użyć do zaszufladkowania produktu? Jak wyróżnić opakowanie omawianego przywództwa wśród innych dostępnych pudełek? c.d.n. Czy to się nie może zdarzyć w zespołach sprzedażowych? (mail od autora propozycji) c.d.

10 Ograniczeni są jedynie czasem, przestrzenią pudełka, wyobraźnią i zdolnościami plastycznymi. Czas start. Twój czas na instrukcję to 1 minuta (: Naklej na pudełkach kartki post-it z tymi pytaniami - po jednym na każdej ściance. Tytuł. Cechy. Slogan. Tagi. Wyróżnienie. ? (na 6 ściance) Ustal z Krzyśkiem, gdzie mają prezentować koncepcje, żeby łatwo mu było nagrywać. Jeśli coś jest niejasne - daj proszę znać.” sugestia, że propozycja zostanie przyjęta Czy to się nie może zdarzyć w zespołach sprzedażowych? (mail od autora propozycji) c.d.

11 (godz. 23.26) „(...) I teraz o samym ćwiczeniu. Dziękuję za propozycję przeprowadzenia tego ćwiczenia :) Rozmawiałam jednak ze znajomym, bardzo doświadczonym szkoleniowcem, który twierdzi (i przekonał mnie swoimi argumentami), że ja - jako osoba, która nie wymyśliła tego zadania oraz która tym bardziej nie widziała wcześniej, jak ono przebiega - nie będę w stanie przeprowadzić go w pełni prawidłowo i uzyskać wyników, które dostanie pomysłodawca oraz ktoś, kto będzie też później je wykonywał, a dodatkowo poniosłabym bardzo duże koszty związane z brakiem przećwiczenia, z kontaktem z grupą menedżerów, których nie znam oraz z poczuciem dużej odpowiedzialności. Oczywiście jednak służę wsparciem :) (...) mogę ich oczywiście podzielić. Jak najbardziej mogę też czuwać nad czasem - odmierzać 20 i 5 minut. Chętnie zajmę się przygotowaniem stolików, przyborów, karteczek... (...) W międzyczasie możemy też z Krzyśkiem poszukać miejsca, gdzie uczestnicy mogliby prezentować swoje koncepcje. W takim razie spokojnej nocy i do przeczytania, zapewne już jutro :)” Czy to się nie może zdarzyć w zespołach sprzedażowych? (odpowiedź)

12 (8.02, godz. 7.35) „Hej Dokup proszę jeszcze materiały plastyczne. Niech mają tego obfitość i łatwo dostępne. Argumenty Twojego kolegi są bardzo słuszne i mam świadomość proszenia Cię o coś, co wiąże się z pewnym ryzykiem. Nie inaczej było w przypadku poprzedniej firmy. Ponieważ miałem okazję przetestować Twoją zdolność interakcji z doświadczonymi menadżerami, oceniam skale ryzyka jako niewielka, a korzyści dla Ciebie jako znaczące. Niewiele osób w Twoim wieku będzie miało doświadczenie szkolenia szefów jednej z największych firm szkoleniowych w Polsce. Przećwicz instrukcję 20 razy przed lustrem. Ja ważne prezentacje nagrywałem na dyktafon do momentu, kiedy nie byłem w pełni zadowolony z efektu. Masz powiedzieć pewnie 10 zdań. Będę obok i jeśli coś będzie wymagało uzupełnienia, płynnie Cię wspomogę. Mogę też przejąć ostatnią fazę czyli podsumować ich prezentacje produktów. Zaproponuj podział na grupy, a ja ewentualnie go zmodyfikuje” Czy to się nie może zdarzyć w zespołach sprzedażowych? (mail od autora propozycji)

13 (godz. 7.49) „ Kup tez może po szkicowniku i kilka ołówków na każdy stół. I jeszcze jedno. Pamiętaj, że za wszystko, co nie wyjdzie w tym warsztacie, odpowiadam ja. I jeśli coś nie wyjdzie to z tego wyciągniemy naukę (: Sukces będzie wspólny całego zespołu. Prześlij mi notatki, które robiłaś, gdy się przedstawialiśmy na temat całej naszej piątki proszę.” Czy to się nie może zdarzyć w zespołach sprzedażowych? (kolejny mail od autora propozycji)

14 (godz. 9.36) „(...) Zakupy oczywiście uzupełnię :) A co do końcowej części seminarium - bardzo doceniam propozycję, dziękuję za miłe słowa na swój temat :) Obawiam się, że jednak muszę podziękować. Niemniej jak najbardziej służę wsparciem, jak deklarowałam wcześniej :)” Czy to się nie może zdarzyć w zespołach sprzedażowych? (odpowiedź)

15 (godz. 10.31) „ (...) Co do "dziękuję" - gratuluję asertywności. Chciałbym jednak prosić, żebyś się przygotowała do powiedzenia następującej instrukcji. Słowo w słowo, bądź z niewielkimi odstępstwami (: "Celem ostatniego zadania jest zaprojektowanie fizycznego opakowania - pudełka, dla produktu szkoleniowego omawianego przywództwa. Ten produkt trudno jest przedstawić słowami. Co więcej - szkolenie jest w wersji beta, którą właśnie poznaliście. Prosimy Was o mission impossible - opakowanie dla „przywództwa ciemną nocą", którego koncepcję należy dopracować, żeby mogło okazać się sukcesem rynkowym. Liczymy na Wasze doświadczenie i wyobraźnię. Najbliższym skojarzeniem z istniejącymi opakowaniami jest pudełko z licencja na program komputerowy. Macie 20 minut na projekt pudełka i po 5 minut dla grup na przedstawienie koncepcji. Typowe informacje na pudełkach dotyczą nazwy, cech, grupy docelowej, tagów, sloganu, unikalności. Macie ograniczony czas - będziemy Was informować o jego upływie. Zadanie jest do wykonania w grupach: c.d.n. Czy to się nie może zdarzyć w zespołach sprzedażowych? (mail od autora propozycji)

16 Skład A (z kartki): Skład B (z kartki): Dla każdej grupy przygotowaliśmy zestaw wspierający kreację: pudełko, flamastry, farby, plastelinę, nożyczki, szkicownik i kleje. Zaczynamy! " Razem 12 zdań. Nalegam (: Jutro umawiamy się o godz. 11.00 na miejscu i zrobisz demonstracje, po której jeśli pozwolisz zdecyduję, czy podejmiemy ryzyko włączenia Twojego głosu. Chciałbym, żebyś ewentualnie komfortowo czuła się w przyszłości, jeśli szkolenie będzie organizowane dla prawdziwych menadżerów, a nie na zasadzie próbnej demonstracji i trochę zabawy jak to będzie jutro. Po tym jak zaczną pracować nad pudełkiem, ja przejmę prowadzenie zadania do jego zakończenia. Będę tez odpowiadał na ewentualne pytania. Jeśli to wymaga dalszych uzgodnień, proponuję się dzwonić.” Czy to się nie może zdarzyć w zespołach sprzedażowych? (mail od autora propozycji) c.d.

17 (godz. 10.53) „Jeszcze raz bardzo dziękuję za uznanie - tym razem dla mojej asertywności. Tym bardziej więc jestem tu konsekwentna; nie będę zabierać głosu w tej części seminarium. Oczywiście nadal jak najbardziej służę wsparciem :) Co do godzin i rzeczy, wszystko ok; przyniosę, co trzeba :) Pozdrawiam, Monika” Czy to się nie może zdarzyć w zespołach sprzedażowych? (odpowiedź)

18 autor propozycji (godz. 11.04): „No cóż zmusi Cię nie mogę, choć jest to rozczarowująca postawa” odpowiedź (godz. 12.36): „Dziękuję za odpowiedź. Jako osoba zainteresowana HR-em i, mimo młodego wieku, mająca już w tym pewne doświadczenie, nigdy nie podejmuję się prowadzenia ćwiczeń bez odpowiedni długiego przygotowania. Przykro mi, że taka postawa Cię rozczarowuje. Masz oczywiście prawo do swojej oceny, jak i ja do niezgadzania się z nią. Sprawę uważam za zamkniętą. Mam nadzieję, że to nie zaburzy naszej współpracy jutro.” Czy to się nie może zdarzyć w zespołach sprzedażowych?

19 (godz.13.14) „Monika Informacja z Take care of your skills Będziemy mieć zmianę jednego z uczestników - zamiast Darka będzie prawdopodobnie Andrzej - potwierdzę to jeszcze po południu. Co do współpracy - nie przejmuj się za bardzo. Ja nie traktuję tego personalnie. Chciałem Ci stworzyć przestrzeń do spróbowania czegoś więcej niż samej administracji szkoleniem. I tyle. Chciałem Ci też zasygnalizować, że odbiór mojego komentarza na temat Twojej asertywności jako komplementu nie był zgodny z moją intencją. Jestem wdzięczny za Twój dotychczasowy wkład wynikający z przygotowania pytań, komentarzy do prezentacji i dwóch użytecznych opowieści na podstawie książki. Więcej nie oczekuję. Zadbaj proszę jutro o oprawę. Wszystko będzie bardzo dobrze (: Cheers!” Czy to się nie może zdarzyć w zespołach sprzedażowych? (mail od autora propozycji)

20 szkolenie – spotkanie organizacyjne przed szkoleniem – m.in. instrukcja: odbieranie przedmiotów od menedżerów (mieli przynieść symbole przywództwa) – instrukcja zamówienia kawy i herbaty – gdy menedżerowie będą na wystawie: przygotowanie ćwiczenia – rzeczy niezbędnych do jego wykonania – zamawianie kawy i herbaty – przeciągnięcie czynności; symbole odbierał Maciek; – przeparkowywanie samochodu – przygotowywanie stolików do ćwiczenia – dodatkowe zadanie wynikłe znikąd – pomoc w nagrywaniu dźwięku do filmu – przedłużenie szkolenia – o 14.30 opuszczenie wystawy, szkolenie skończyło się około 15.30 rozliczenie Czy to się nie może zdarzyć w zespołach sprzedażowych?

21 Po pewnym czasie... (mail od autora propozycji – ale tym razem... do innego adresata) Kasia, Chciałem zapytać, czy byłabyś zainteresowana udziałem w projekcie badań, który uruchamiam w i tu padła nazwa jednostki. Poszukuję asystenta do pomocy w uporządkowaniu bazy danych, telefonicznym kontakcie z sekretariatami respondentów oraz upewnieniem się, że otrzymali ankiety - ewentualnym jej dosłaniu, technicznej pomocy w zaprojektowaniu ankiety i zrobieniu wstępnych analiz statystycznych, pomocy w przygotowaniu prezentacji + nieprzewidziane do końca prace. Łącznie około 10, max 15 dni pracy od zaraz do połowy kwietnia. Czas nienormowany. Jest miejsce do wykonania pracy z komputerem i telefonem do dyspozycji na Nowym Świecie. Możemy zapłacić podobnie jak studentom pracującym w komisji rekrutacyjnej na WZ - 11PLN brutto / godzinę. Projekt jest prestiżowy - badać będziemy opinie prezesów największych firm w Polsce. Daj proszę znać możliwie szybko, czy byłabyś zainteresowana. Mój tel. xxx xxx xxx. dr Xxx Xxx oprac. case’u Monika Strocka

22 Psychologia pozytywna (od 1998/2000) Martin E. P. SeligmanMihaly Csikszentmihalyi

23 Perspektywa psychologii pozytywnej Psychologia pozytywna koncentruje się na naukowym badaniu pozytywnych emocji, zaangażowania, poczucia sensu, czyli tych trzech aspektów ludzkiego życia, które uszczegółowiają zjawisko potocznie określane terminem „szczęście” - mierzenie - klasyfikowanie - budowanie Dowartościowanie pozytywnych stron funkcjonowania człowieka, ich precyzyjne, naukowe badanie oraz formułowanie empirycznie uzasadnionych wskazań praktycznych

24 Co badania nad szczęściem mogą „wnieść” do pracy menadżera sprzedaży? 1.„szczęśliwy przypadek”- ślepy traf, fuks, dar opatrzności 2.krótkotrwały i silny emocjonalnie stan 3.trwałe i uzasadnione zadowolenie z życia, satysfakcja 4.dobre samopoczucie i pozytywny nastój 5.ciekawość życia i witalność 6.sens- dokonywanie wartościowych życiowych wyborów  warunki szczęśliwego zawodu: swoboda decydowania o czasie i miejscu pracy + kontakt z ludźmi  pracownicy opieki społecznej, urzędnicy administracji, prawnicy, agenci nieruchomości – na dole listy szczęśliwych zawodów

25 Co tak naprawdę motywuje i demotywuje? pracownicy zmotywowani: - wiedzą, że są cenieni - słucha się ich, gdy mają coś do powiedzenia - mają jasno przedstawiane cele główne źródła frustracji pozafinansowej: -pesymizm -brak poczucia sprawczości - ”gra o sumie zerowej”

26 Mihaly Csikszentmihalyi flow (przepływ, uskrzydlenie) zajęcia, które stanowią wyzwanie i wymagają wprawy skłaniają do skupienia i zmuszają do wysiłku umysł lub ciało jasno sprecyzowane cele natychmiastowa informacja zwrotna zaangażowanie głębokie i bez wysiłku wszystko wydaje się pod kontrolą zatracanie poczucia „ja” czas przestaje płynąć

27 Mihaly Csikszentmihalyi flow (przepływ, uskrzydlenie) c.d. „metafora duchowego stanu pogrążenia się bez reszty w jakimś zajęciu i poczucia, że człowiek jakby odrywał się od ziemi; to stan maksymalnego skupienia, zapamiętania w działaniu.” (Jacek Paluchowski)

28 Mihaly Csikszentmihalyi flow (przepływ, uskrzydlenie) c.d. osiągnięcie takiego stanu ciała i umysłu jest zależne od człowieka dzieje się tak, gdy próbuje on wykonać coś trudnego a zarazem wartościowego, gdy posiada zdolność świadomego kontrolowania wydarzeń i w jego świadomości panuje porządek częste doświadczanie „przepływu” umożliwia człowiekowi rozwój (realizowanie nowych celów, uczenie się nowych umiejętności) największe szanse na przeżywanie „przepływu” mają osoby o osobowości autotelicznej tzn. posiadające kontrolę nad otoczeniem, cechujące się niesamolubną indywidualnością, mające zdolność świeżego i totalnego odbioru rzeczywistości

29 Przepływ/ uskrzydlenie w Sieci Thomas P. Novak i Donna L. Hoffman, (wg. Jacka Paluchowskiego) „stan pojawiający się w czasie nawigacji w Sieci, który charakteryzuje się ciągłą sekwencją odpowiedzi uzyskaną dzięki interaktywności Internetu” (tłum. J. Paluchowskiego) daje przyjemność sam w sobie towarzyszy mu utrata poczucia rzeczywistości jest samonagradzający od występowania warunków do przeżycia przepływu głównie zależą powtórne odwiedziny np. na stronie WWW

30 Dwa rodzaje przepływu/ uskrzydlenia w Sieci (Thomas P. Novak i Donna L. Hoffman, wg. Jacka Paluchowskiego ) ukierunkowany (e) na cel: -silna motywacja zewnętrzna -działania ukierunkowane na jasno określony cel -motyw spędzania czasu w obszarze medium komputerowego: najczęściej wykonanie konkretnego zadania -przepływ podczas poszukiwania informacji lub zakupów doznaniowy (e): - silna motywacja wewnętrzna -cel nie musi być wyraźnie sprecyzowany -skupienie się bardziej na medium, niż na jego zawartości -motywy spędzania czasu w obszarze medium: chęć miłego spędzenia czasu, relaks, przyzwyczajenie…

31 Przepływ/ uskrzydlenie w Sieci Thomas P. Novak i Donna L. Hoffman, (wg. Jacka Paluchowskiego) + 1. całkowite zaangażowanie w interakcję z komputerem + uwaga skupiona na wykonywanych czynnościach = szybsze uczenie się nowych zadań i łatwiejsze zdobywanie nowych umiejętności; szybsze opanowanie najprostszych algorytmów i szybsze przechodzenie do bardziej ambitnych zadań

32 Przepływ/ uskrzydlenie w Sieci Thomas P. Novak i Donna L. Hoffman, (wg. Jacka Paluchowskiego) + 2. wyższy stopień postrzeganej kontroli nad środowiskiem medium -interaktywność medium daje możliwość dostosowania medium do własnych potrzeb -natychmiast widoczne efekty własnych działań umacniają poczucie postrzeganej kontroli; -obydwa czynniki zachęcają do bardziej odważnych i bardziej ryzykownych zachowań oraz wydłużają czas spędzany w obszarze medium

33 Przepływ/ uskrzydlenie w Sieci Thomas P. Novak i Donna L. Hoffman, (wg. Jacka Paluchowskiego) + 3. większa satysfakcja z korzystania z medium komputerowego; osiągnięcie dobrego nastroju i dobrego samopoczucia -im wyższy stopień odczuwanej przyjemności - tym większe zaangażowanie w interakcję z komputerem - tym większe korzystanie z medium - tym większa pewność swoich umiejętności 4. zniekształcenie poczucia czasu, jeśli redukuje presję czasu i zwiększa ilość czasu spędzanego w konkretnym obszarze medium – optymalizacja ilości i jakości czasu przeznaczonego na dane zadanie

34 Przepływ/ uskrzydlenie w Sieci Thomas P. Novak i Donna L. Hoffman, (wg. Jacka Paluchowskiego) - 1. zjawisko satysfakcjonujące samo w sobie - niebezpieczeństwo kontaktu z medium wyłącznie dla przepływu, a nie w celu realizacji zadań zewnętrznych 2. uczucie wszechogarniającej przyjemności – zwiększenie ilości czasu na zadania wykonywane w obrębie medium; w krańcowych przypadkach lekceważenie innych zadań

35 Motywowanie do „przepływu” „autoteliczny kontekst organizacji” jasne zasady, granice i oczekiwania informacje zwrotne poczucie kontroli koncentrowania na bieżącym zadaniu tworzenie motywacji wewnętrznej nowe wyzwania

36 Na przykład Ericsson Doświadczenie Stefana Falka nacisk na warunki sprzyjające koncentracji ścisłe dopasowanie zadań pracowników do predyspozycji dbanie o bliski i trwały kontakt pracowników z kierownikami

37 Falk raz jeszcze… INDYWIDUALNE SESJE PRACOWNIK – KIEROWNIK co 2 miesiące 1½ godziny ustalanie indywidualnej listy zadań pracownika omawianie mocnych i słabych stron pracownika

38 i jeszcze raz… (tym razem państwowa firma skandynawska) KONTRAKTY DOTYCZĄCE POZIOMU WYKONANIA PRACY trzymiesięczne kierownik – pracownik kierownicy po lekturze „Przepływu” raz w miesiącu spotkania indywidualne o charakterze intensywnego coachingu przed każdym spotkaniem pracownik proszony o poświęcenie co najmniej godziny na refleksję: co ujawniło się od ostatniej sesji i co wyznacza treść nadchodzącej po trzech miesiącach renegocjacja kontraktu

39 praca domowa na 16 marca 2013 proszę ją przynieść w wersji wydrukowanej na zajęcia 16 marca i oddać prowadzącemu oraz wysłać na adres: Agnieszka Kseba, e-mail : agnieszka.zajecia@wp.plagnieszka.zajecia@wp.pl 1.Proszę stworzyć sobie w okresie do przyszłych zajęć dwukrotnie okazję do doświadczenia „flow” i szczegółowo opisać te przeżycia (zapewniona pełna dyskrecja) 2. Proszę zrobić wśród 15 osób pracujących w jednej firmie test „Relacje w pracy”. Koniecznie proszę zrobić to w wersji papierowej. Zadanie do wykonania w zespołach trzyosobowych.

40 Dziękuję Państwu za uwagę!


Pobierz ppt "Trening interpersonalny specjalizacja zarządzanie sprzedażą Państwa trener (do usług): Tomasz Ochinowski, doc. dr Katedra Psychologii i Socjologii Zarządzania,"

Podobne prezentacje


Reklamy Google