Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Żaden wiatr nie jest dobry dla statku, który nie wie, gdzie chce dopłynąć Seneka JAK OSIĄGAĆ CELE?

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Żaden wiatr nie jest dobry dla statku, który nie wie, gdzie chce dopłynąć Seneka JAK OSIĄGAĆ CELE?"— Zapis prezentacji:

1 Żaden wiatr nie jest dobry dla statku, który nie wie, gdzie chce dopłynąć Seneka JAK OSIĄGAĆ CELE?

2 Bądź statkiem, który wie, gdzie płynie. WYZNACZAJ SWOJE CELE!

3 TWOJE CELE: zmotywują cię do działania, wyznaczą kierunek w twoim życiu, zaangażują energię umysłu do realizacji zamierzeń.

4 RODZAJE CELÓW, ZE WZGLĘDU NA CZAS REALIZACJI bieżące od tygodnia do 3 miesięcy, krótkoterminowe od 3 miesięcy do roku, średnioterminowe od roku do 3 lat, długoterminowe od 3 do 5 lat.

5 RODZAJE CELÓW, ZE WZGLĘDU NA CZAS REALIZACJI warto cele średnioterminowe rozdzielać na podcele, czyli cele krótkoterminowe, niektóre cele długoterminowe są traktowane jako cele życia i jako takie są rozłożone na wiele lat. Warto rozdzielać cele długoterminowe na podcele średnioterminowe.

6 KIEDY SFORMUŁUJESZ CEL ZAPISZ GO!

7 POPRAWNIE SFORMUŁOWANY CEL MUSI BYĆ WYRAŻONY POZYTYWNIE

8 CELE WYRAŻONE POZYTYWNIE sprawdzian z wyrażeń algebraicznych zaliczę za pierwszym razem co najmniej na 4 zamiast nie dostanę 3 ze sprawdzianu, każdego dnia w tym tygodniu przyjdę punktualnie na zajęcia zamiast nie spóźnię się ani razu na zajęcia.

9 POPRAWNIE SFORMUŁOWANY CEL MUSI BYĆ PRECYZYJNIE OKREŚLONY W CZASIE

10 CEL PRECYZYJNIE OKREŚLONY W CZASIE do 14 stycznia zdam egzamin EFC, za 2 lata o tej porze będę uczennicą VII LO, do końca tego roku uzbieram pieniądze na kupno aparatu.

11 POPRAWNIE SFORMUŁOWANY CEL MUSI BYĆ DOBRZE OKREŚLONY ZMYSŁOWO

12 CEL DOBRZE OKREŚLONY ZMYSŁOWO Zastanów się, po czym poznasz, że Twój cel został osiągnięty? Stwórz obraz swojego sukcesu, zadbaj o to, żeby był reprezentowany we wszystkich zmysłach. Co zobaczysz kiedy osiągniesz ten cel? Co usłyszysz? Jakie będą temu towarzyszyły odczucia, a może smaki i zapachy?

13 POPRAWNIE SFORMUŁOWANY CEL MUSI BYĆ EKOLOGICZNY

14 CEL EKOLOGICZNY Przynosi korzyści tobie i twojemu otoczeniu. Sprawdź, czy nikogo nie skrzywdzisz, niczego nie zniszczysz.

15 CEL MUSI BYĆ SMART Specific – dokładny, konkretny Measurable – mierzalny, łatwo poddający się ocenie Achievable – osiągalny, ambitny Realistic – realny, możliwy do osiągnięcia w konkretnym działaniu Time oriented – osadzony w czasie

16 Specific – dokładny, konkretny Jasno określ, co chcesz osiągnąć! Ograniczę słodycze do jednej kostki czekolady dziennie i codziennie zjem 3 porcje warzyw i 2 owoce zamiast będę się lepiej odżywiać.

17 Measurable – mierzalny, łatwo poddający się ocenie Jasno określ jak sprawdzisz, zmierzysz, czy osiągnąłeś cel! Będę czytać 50 stron lektury dziennie zamiast będę codziennie czytać lekturę.

18 Achievable – osiągalny, ambitny Cel musi być możliwy do osiągnięcia, ale ambitny! Niech twój cel będzie dla ciebie wyzwaniem. Pomyśl, jak go osiągniesz, jakie umiejętności rozwiniesz, czego się nauczysz przy jego realizacji.

19 Realistic – realny, możliwy do osiągnięcia Sprawdź, czy jesteś w stanie zapewnić wszystkie warunki do jego realizacji. Nie wyznaczaj celów, na których realizację masz ograniczony wpływ.

20 Time oriented – osadzony w czasie Wyznacz na jego realizację odpowiednie ramy czasowe. Do końca tego miesiąca będę jeść tylko jedną kostkę czekolady dziennie zamiast będę jeść mniej słodyczy.

21 Wyznaczając cel, zadaj sobie pytania Czy to, co zamierzasz jest możliwe do osiągnięcia? Czy warto to zdobywać? Czy dzięki temu zdobędziesz to, co naprawdę pragniesz? Czy ten cel jest zgodny z twoim systemem wartości? Czy to, co będzie trzeba zrobić, aby osiągnąć określony cel warte jest tego celu? Jakie koszty poniesiesz?

22 Metoda SMART jest dobra, gdy wyznaczamy cele krótko i średnioterminowe. Cele długoterminowe, życiowe nie muszą spełniać standardów SMART.

23 Ludzie mający jasne, sprecyzowane i zapisane cele mogą w o wiele krótszym czasie osiągnąć więcej, niż ludzie bez celów są w stanie sobie wyobrazić. Brian Tracy


Pobierz ppt "Żaden wiatr nie jest dobry dla statku, który nie wie, gdzie chce dopłynąć Seneka JAK OSIĄGAĆ CELE?"

Podobne prezentacje


Reklamy Google