Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

O WOCE I WARZYWA ORAZ ICH ROLA W NASZYM ŻYCIU.,,Zdrowy styl życia’’ Owoce i warzywa Cukierki Kto codziennie jabłko zjada, tego lekarz rzadko bada!

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "O WOCE I WARZYWA ORAZ ICH ROLA W NASZYM ŻYCIU.,,Zdrowy styl życia’’ Owoce i warzywa Cukierki Kto codziennie jabłko zjada, tego lekarz rzadko bada!"— Zapis prezentacji:

1

2 O WOCE I WARZYWA ORAZ ICH ROLA W NASZYM ŻYCIU.,,Zdrowy styl życia’’ Owoce i warzywa Cukierki Kto codziennie jabłko zjada, tego lekarz rzadko bada!

3 W ITAMINA,,A’’ Główne źródła tej witaminy pochodzenia zwierzęcego to: - tran - to zdecydowany numer 1 - żółtka jaj - masło - mleko pełne i jego przetwory - ryby morskie. Główne źródła tej witaminy pochodzenia roślinnego to: -owoce: dynie, śliwki, brzoskwinie, morele; -warzywa kolorowe: marchewka, pomidory, - warzywa zielone: brokuły, szczypiorek Witamina A jest przyjaciółką wzroku. wspomaga także rozróżnianie kolorów i dobry stan skóry. Witamina,,A’’

4 W ITAMINA,,C’’ Głównym źródłem witaminy C są świeże oraz właściwie przetworzone owoce i warzywa. Witamina C w owocach = = Porzeczki, poziomki truskawki… Witamina C w warzywach = pomidory, kapusta; czerwona, biała, ziemniaki, brokuły… Witamina powyżej wymieniona znajduje się również w cytrusach takich jak cytryny i limonki Witamina,,C’’ – jak na nas wpływa? Należy pamiętać, że witamina C: -obniża ciśnienie krwi, - dzięki niej jesteśmy odporni na przeziębienie Ziemniaki, brokuły i pomidory To te ż witaminy,,C’’ zbiory.

5 Jeżeli chcemy bezpiecznie, z radością spożywać owoce i warzywa musimy pamiętać o : - myciu ich przed zjedzeniem, - nie przechowywaniu surowych warzyw i owoców zbyt długo, nawet w lodówce, -myciu rąk przed zjedzeniem owoców, - nie przechowywaniu razem surowych warzyw i owoców z gotowanymi…. Odnośnie cytrusów: * jeśli lubisz plaster cytryny do herbaty, pamiętaj o sparzeniu jej w gorącej i przegotowanej wodzie. Higiena spo ż ywania owoców i warzyw.

6 C O DOSTAJEMY POPRZEZ JEDZENIE WITAMIN ? Na pewno każdy z was wie o zasadzie jedzenia 5 porcji dziennie, która składa się z owoców, warzyw i soków różnego rodzaju i smaku. Owoce i warzywa: - pomagają walczyć z rakiem, - to bogactwo błonnika, - opóźniają procesy starzenia, - owoce i warzywa to dżungla witamin. Dzięki nim będziemy silniejsi, bardziej skupieni na tym co robimy, i zadowoleni smakiem,,królestwa witamin'' owoców i warzyw. Korzy ś ci płyn ą ce ze spo ż ywania owoców i warzyw.

7 C O WIEMY O WITAMINACH ?  1. Spożywaj 4-5 posiłków dziennie, bez "podjadania" między posiłkami.  2. Pij płyny przed posiłkiem albo 2 godziny po posiłku.  3.Dokładnie gryź i przeżuwaj spożywany pokarm.  4.Unikaj nadmiernej ilości cholesterolu.  5.Spożywaj produkty zawierające dużą ilość witamin, soli mineralnych i błonnika. Wiedza z zakresu zdrowego odżywiania


Pobierz ppt "O WOCE I WARZYWA ORAZ ICH ROLA W NASZYM ŻYCIU.,,Zdrowy styl życia’’ Owoce i warzywa Cukierki Kto codziennie jabłko zjada, tego lekarz rzadko bada!"

Podobne prezentacje


Reklamy Google