Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Jak upamiętnić dramatyczne losy Żydów w czasie II Wojny Światowej Jasielska Liga Naukowa z Lotosem.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Jak upamiętnić dramatyczne losy Żydów w czasie II Wojny Światowej Jasielska Liga Naukowa z Lotosem."— Zapis prezentacji:

1 Jak upamiętnić dramatyczne losy Żydów w czasie II Wojny Światowej Jasielska Liga Naukowa z Lotosem

2 Każdego roku dzień 19 kwietnia jest obchodzony w Polsce jako Dzień Holokaustu. Każdego roku dzień 19 kwietnia jest obchodzony w Polsce jako Dzień Holokaustu. W naszej szkole wydarzenie to każdego roku przybiera inną formę. W naszej szkole wydarzenie to każdego roku przybiera inną formę. W tym roku czcimy pamięć ofiar wystawą pod tytułem: W tym roku czcimy pamięć ofiar wystawą pod tytułem:

3 Dzień Holokaustu – 19 kwietnia 2014 Dzień Holokaustu – 19 kwietnia 2014 „Holokaust w obrazie, historii i pracach naszych uczniów”

4 Jednym ze sposobów upamiętnienia zagłady Żydów jest nasza wystawa, która została wyeksponowana w auli Zespołu Szkół Miejskich nr 3. Główne tematy ekspozycji to: - „Ostateczne rozwiązanie kwestii żydowskiej” - Powstanie w Getcie Warszawskim - Pojęcie Holokaust i Zagłada Żydów

5 Ponadto wystawa swą ekspozycją objęła tematy nierozerwalnie związane z Holokaustem takie jak: - udział ludności polskiej w ratowaniu Żydów w latach II wojny światowej - poeci polscy pochodzenia żydowskiego i ich dzieła - Holokaust w pracach uczniów naszej szkoły

6 Ostateczne rozwiązanie kwestii żydowskiej. Określenie to zrodziło się 20 stycznia 1942 roku na konferencji w Berlinie przy ulicy Wannsee 56/68. Propagatorami tego hasła byli Reinhard Heidrich i Adolf Eichman. Było ono podstawą likwidacji narodu żydowskiego (11mln ludzi).

7 Getta Transporty do obozów koncentracyjnych

8 Poprzedzeniem realizacji założeń ostatecznego rozwiązania były getta.

9 „Życie” warszawskiego getta.

10 Katarzyna Ochwat – uczennica klasy IIIa zaprezentowała podczas trwania wystawy wiersz pt „Mówią, że byliśmy zobojętniali w getcie” autorstwa Haliny Birenbaum.

11 „Warszawo ma...” wykonanie - Zofia Mrozowska muzyka - Aleksander Olszaniecki tekst – Ludwik Starski

12 Powstanie w Getcie Warszawskim W dniu 19 kwietnia 1943 roku w wigilię żydowskiego Święta Paschy w Getcie Warszawskim wybuchło zbrojne powstanie. Bezpośrednią przyczyną była decyzja Heinricha Himlera o ostatecznej likwidacji getta.

13 Kamila Nawracaj uczennica klasy IIIa przedstawiła podczas wystawy przebieg Powstania w Getcie Warszawskim

14

15

16 Powstańcy - pokonani

17 Żonkile – symbol pamięci o Powstańcach Żydowskich

18 Holokaust HOLOKAUST, ZAGŁADA, LUDOBÓJSTWO, EKSTERMINACJA TO ZESPÓŁ DZIAŁAŃ STWORZONYCH PRZEZ NIEMCÓW, ABY WYMORDOWAĆ NARÓD ŻYDOWSKI

19 Klaudia Trojan uczennica klasy IIIa przedstawiła zagadnienia związane z eksterminacją Żydów, ich niewolniczą pracą oraz cierpieniem w obozach koncentracyjnych.

20

21

22

23

24 Naszą wystawę wzbogaciły tematy ściśle związane z Holokaustem do których bez wątpienia należy fakt pomocy ludności polskiej w ratowaniu Żydów z rąk nazistów bez względu na ich pochodzenie społeczne.

25

26

27 Kolejną ważną część wystawy stanowiła ekspozycja poświęcona Polakom – pisarzom pochodzenia żydowskiego.

28

29

30 Jednym ze sposobów upamiętnienia dramatycznych losów Żydów w czasie II Wojny Światowej są prace naszych koleżanek.

31

32

33

34 Zaistnienie wystawy, jako sposobu ukazania losów ofiar Holokaustu pozostawiło w pamięci naszej społeczności szkolnej trwały ślad uzupełniający wiedzę historyczną z tego zakresu mimo braku takiej tematyki w programie nauczania. Celem określenia poziomu wiedzy młodzieży po obejrzeniu wystawy była (zaprezentowana w następnym slajdzie) ankieta zawierająca trzy pytania związane z tematem projektu.

35

36 Płeć uczniów dziewczęta40 osób 67 osób chłopcy27 osób wiek uczniówśrednia wieku 15,50 PytaniaOdpowiedziilościowoprocentowo Czy Powstanie w Gettcie Warszawskim pokazało bohaterstwo narodu żydowskiego? tak4973,1373% nie68,969% nie wiem1217,9118% Jakie działania Niemców spowodowały zagładę Żydów? tworzenie gett 57,46 85% Holocaust 1014,93 obozy zagłady 710,45 komory gazowe 1420,90 rozstrzeliwanie 57,46 głód 710,45 niewolnicza praca 45,97 ludobójstwo 57,46 brak odpowiedzi 1014,9315% Czy Holokaust, to pamięć dla przyszłych pokoleń? tak4973,1373% nie710,4510% nie wiem1116,4216%

37 Wyniki przeprowadzonej ankiety pokazują wysoki poziom wiedzy związanej z Holokaustem, wiedzy, która pozwoli młodzieży pamiętać o tragicznych losach narodu żydowskiego oraz o bestialstwie nazistów. „Ludzie ludziom zgotowali ten los...” Oby nigdy się to nie powtórzyło !

38 Odpowiedzią na kluczowe pytanie naszego projektu „Jak upamiętnić dramatyczne losy Żydów w czasie II Wojny Światowej” jest zorganizowana w ramach Jasielskiej Ligi Naukowej z Lotosem wystawa, którą zwiedzili uczniowie naszej szkoły. Uczennice klasy IIIa - Kamila Nawracaj - Katarzyna Ochwat - Klaudia Trojan

39 Dziękujemy za uwagę


Pobierz ppt "Jak upamiętnić dramatyczne losy Żydów w czasie II Wojny Światowej Jasielska Liga Naukowa z Lotosem."

Podobne prezentacje


Reklamy Google