Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY SABINA MASORZ.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY SABINA MASORZ."— Zapis prezentacji:

1 BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY SABINA MASORZ

2 STRESZCZENIE W poniższej pracy chciałabym skupić się na omówieniu efektywności, a więc skuteczności promocji sprzedaży produktu.

3 WPROWADZENIE Promocja sprzedaży, zwana niekiedy promocją uzupełniającą, pełni rolę łącznika między sprzedażą osobistą a reklamą.

4 Mogą składać się na nią:  redukcja cen  bonifikaty  premie od zakupu  nagrody za lojalność  losowania nagród  konkursy  bezpłatne próbki towarów  Kupony  znaczki handlowe  ekspozycje w punkcie sprzedaży

5 Analiza efektywności form promocji stanowi cenne źródło informacji dotyczących wyboru optymalnych sposobów komunikacji firmy z rynkiem. Identyfikacja czynników mających znaczący wpływ na efektywność działań promocyjnych stanowi ważny element planowania strategii marketingowych

6 METODYKA BADAŃ

7 PRZEDMIOT BADAŃ Określenie skuteczności kampanii promocyjnej wymaga wyznaczenia wartości odpowiednich wielkości z okresu przed kampanią i porównanie ich z wartościami osiągniętymi podczas lub po kampanii.

8 METODY, TECHNIKI, NARZĘDZIA BADAWCZE Jedną z miar badania efektów promocji sprzedaży, która służy do obliczania wskaźnika efektywności jest zyskowność. Wskaźnik efektywności jest jednym z ważniejszych spośród pozwalających na rzetelną ocenę wyników promocyjnych akcji.

9  Badanie sprzedaży w przeszłości; polega na analizie zmian wielkości sprzedaży z przeszłości  Badania rynków testowych polega na wykreowaniu dwóch rynków:  Rynek "kontrolowany" w którym zmiany wielkości sprzedaży są wynikiem działalności wszystkich czynników  Rynek "kontrolny", gdzie wielkości sprzedaży są wynikiem wszystkich czynników poza reklamą

10 STUDIUM PRZYPADKU

11 STRESZCZENIE Studium przypadku dotyczy zbadania efektów promocji sprzedaży oraz reakcji konsumenta na promocję sprzedaży czekolady Milka.

12

13 SŁOWA KLUCZOWE  Efekty  promocja  sprzedaż  wzrost  reakcje  konsumenci

14 OPIS PRZYPADKU Milka została liderem segmentu tabliczek czekoladowych w listopadzie 2012 r., zdobywając 17,6% udziałów rynkowych W objęciu prowadzenia w kategorii tabliczek czekoladowych Milce pomogło zwiększone zainteresowanie kupujących tabliczkami o gramaturze 300g, których Milka jest prekursorem i niekwestionowanym liderem. Ich sprzedaż zwiększyła się w stosunku do ub. r. aż o 37%.

15

16 Prowadzone dla Milki kampanie marketingowe niewątpliwie przyczyniają się do wzrostu jej pozytywnego postrzegania, co przynosi efekt w postaci zysków ze sprzedaży. Ciekawe promocje z atrakcyjnymi nagrodami, konkursy, niestandardowe formy komunikacji w sieci, a także liczne degustacje nowości produktowych pozwalają stale, pozytywnie zaskakiwać konsumentów.

17 Efektem działań promocyjnych Milki jest mocna świadomość marki wśród konsumentów, co w efekcie przekłada się na coraz lepsze wyniki sprzedaży. „Badamy potrzeby konsumentów i cały czas wzmacniamy i rozszerzamy swoją ofertę, wspierając ją działaniami marketingowymi i to przynosi rezultaty”

18 PYTANIA I ZADANIA KONTROLNE 1.Do czego służy badanie efektów promocji sprzedaży? 2.Dlaczego warto badać efekty promocji? 3.Co jeszcze marka Milka mogłaby zrobić dla podniesienia wyników sprzedaży? 4.Jak świadomość marki w umysłach konsumentów wpływa na wzrost sprzedaży?

19 BIBLIOGRAFIA 1.http://nowymarketing.pl/a/1016,sukces-milki-czyli-jak- sprawny-marketing-wplywa-na-zwiekszenie-sprzedazy 2. marketingu-mix/ocena-efektywnosci-form-promocji _s278.pdf 4. sprzedazy.html


Pobierz ppt "BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY SABINA MASORZ."

Podobne prezentacje


Reklamy Google