Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

SPRAWOZDANIE Z WARSZTATÓW AKADEMII ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA PRZEDSZKOLE NR 4 KROSNO ODRZAŃSKIE opracowała: Lilia Kowalczyk.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "SPRAWOZDANIE Z WARSZTATÓW AKADEMII ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA PRZEDSZKOLE NR 4 KROSNO ODRZAŃSKIE opracowała: Lilia Kowalczyk."— Zapis prezentacji:

1 SPRAWOZDANIE Z WARSZTATÓW AKADEMII ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA PRZEDSZKOLE NR 4 KROSNO ODRZAŃSKIE opracowała: Lilia Kowalczyk

2  W akcji Przedszkolak Pełen Zdrowia uczestniczyło całe nasze przedszkole od najmłodszych po najstarsze dzieci uczęszczające do naszego przedszkola  Warsztaty przeprowadzone zostały na przełomie listopada 2013 i lutego 2014 roku.  Przedszkolak Pełen Zdrowia koncentruje się na zdrowiu i budowaniu odporności. Wskazuje na ważną rolę higieny, aktywności fizycznej i zdrowej zbilansowanej diety w prawidłowym rozwoju.  Nasze przedszkolaki z ogromnym zaangażowaniem wraz ze swoimi wychowawczyniami chętnie podejmowały wszelkie działania.

3  „Jak się łapie grypę” to opowiadanie, które wprowadziło dzieci do nowej tematyki o zdrowiu i chorobie. W pierwszym tygodniu w ramach tematu „Zdrowie i choroba” dzieci wyzwalając swoje kreatywne myślenie podczas burzy mózgów tworzyły definicję zdrowia i choroby.  Wzięły także udział w spotkaniu z Panem Policjantem, który przypomniał dzieciom, jak wezwać pomoc – pogotowie ratunkowe i jak korzystać z numeru alarmowego 112.  Odbyła się także pogadanka na temat bezpiecznych zabaw na podwórku, w domu i o tym, że nie należy narażać swojego zdrowia poprzez zabawy niebezpiecznymi narzędziami jak również niebezpieczne są zabawy prądem. Pan Policjant zaznaczył również, że nie wolno samemu spożywać żadnych leków nawet jak przypominają kolorowe cukierki.

4  Z zainteresowaniem słuchały opowieści o wirusach i bakteriach, środowiskach, w których panują. Nasze Przedszkolaki dobrze wiedzą, że choroby powodują zarazki, podczas wspólnych zabaw dowiedziały się, że te zarazki to wirusy i bakterie. Chociaż są dla człowieka niewidzialne to jednak bardzo groźne. Dzieci już teraz wiedzą, że nie wszystkie bakterie są złe, bo są również takie, które podnoszą odporność.  Bakterie można „złapać” przez brudne ręce, a wirusy przenoszą się drogą kropelkową dlatego podczas kichania należy osłaniać nos.  Maluchy swoje wyobrażenia o bakteriach wyraziły w trakcie lepienia z plasteliny, a starszaki wykonywały pracę plastyczną „wirusy umieszczone na dłoniach widoczne tylko przez lupę. Podejmowane działania motywowały dzieci do dalszych rozmów i aktywności plastycznej.  Powstałe prace były różnorodne i bardzo ciekawe.

5  Następnie omówione zostały czynności, które wpływają na wzmocnienie odporności i są związane z utrzymywaniem własnej higieny. Dzieci dowiedziały się dlaczego ważne dla ich zdrowia jest mycie rąk oraz utrzymywanie w czystości całego ciała i dbanie o zmysł słuchu. Podczas czynności higienicznych towarzyszył na wiersz pt; „Przedszkolaczek czysty”

6

7  Dzieci poznały wierszyk pt.„Nieroztropny Jacuś”, wiedzą teraz, że należy ubrać się odpowiednio do pogody. Wszystkie przedszkolaki bardzo chętnie uczestniczyły w zabawach ruchowych o wirusach, bakteriach i odkażaniu, wylepiały bakterie i wirusy z plasteliny oraz nauczyły się piosenki pt. „Szczotka pasta kubek ciepła woda”

8  Wszystkie dzieci mają własne doświadczenia z wizyt u lekarza dlatego bardzo chętnie rozmawiały o tych spotkaniach. Mali pacjenci wiedzą jak zachować się u lekarza, po co idzie się do lekarza, w jaki sposób lekarz dokonuje badania. W ramach dbania o zdrowie dzieci spotkały się z higienistką stomatologiczną jak również odwiedziły gabinet stomatologiczny uczestnicząc w pogadance na temat dbania o higienę jamy ustnej i uzyskały odpowiedź na pytanie dlaczego ważne jest dbanie o zęby.

9

10 O tym skąd się biorą leki nasze przedszkolaki dowiedziały się z opowiadania Zwierzątka ze Zdrowego Zakątka, które były w aptece Borsuka Ziółko. Przedszkolaki już teraz wiedzą, że są leki które produkuje się w specjalnych fabrykach oraz leki, które można przygotować w aptece jak również dowiedziały się o ziołach które są naturalnym sposobem leczenia. Nasze przedszkolaki zgromadziły opakowania po lekach oglądały, sprawdzały dla kogo jest taki lek i jaką chorobę można leczyć. Nasza mała apteka służy dzieciom podczas zabaw. Przedszkolaki zapoznały się z wierszykami „O chorym skowronku”, wiedzą, że aby wyzdrowieć trzeba zastosować się do zaleceń lekarza oraz brać leki. Pamiętają też o tym, że leki zawsze dzieciom podają dorośli. Wiedzą, że nie wolno samemu brać leków nawet jak są podobne do cukierków. SK Ą D SI Ę BIOR Ą LEKI ?

11 Nasze przedszkolaki wiedzą, że należy dbać o to aby być czystym, podczas wspólnych zabaw poznały znaczenie słowa „higiena” i teraz wiedzą, że należy prowadzić higieniczny tryb życia. Zapamiętały również, że oprócz higieny własnego ciała ważne jest utrzymywanie higieny wokół siebie, poprzez dbanie o czystość pomieszczeń i zabawek, a także poprzez niehałasowanie podczas zabawy. W utrwaleniu tej wiedzy pomocne były piosenki i wierszyki związane z higieną, bajka „Dlaczego nie można hałasować” a także słuchaliśmy dźwięków dobiegających z najbliższego otoczenia.

12 Dzieci dbają o higienę całego ciała po krótkim przypomnieniu co to jest higiena. Dzieci wymieniały części ciała, które jeszcze należy codziennie myć. Wspólnie ustaliliśmy, że mycie ząbków koniecznie musi odbywać się rano i wieczorem. Przypomniały, że codzienna higiena to także dbanie o swoje ubranka, zakładanie czystej bielizny. Dzieci bardzo chętnie opowiadały o śwince, która nie chciała być „flejtuchem”. Nasze przedszkolaki wiedzą, że nie wolno używać przyborów innych dzieci, bo w ten sposób przenosi się zarazki i można być chorym. Dzieci znają przybory, które potrzebne są po to aby dbać o higienę. Dzieci chętnie odgadywały zagadki nawet same przedszkolaki układały zagadki dla innych dzieci.

13 Dzieci wiedzą, że dbanie o porządek jest konieczne aby być zdrowym. Wszystkie przedszkolaki chcą aby sale były posprzątane i przewietrzone, dlatego też dyżurni będą pilnować aby nikt nie bałaganił. Podczas rozmów dzieci dowiedziały się, że należy w szczególny sposób dbać o higienę wzroku i słuchu. Wiedz też, że aby dobrze się rozwijać trzeba dobrze słyszeć i patrzeć. Dlatego też należy przestrzegać zasad dbania o oczy oraz umieć zachowywać ciszę. Dzieciom zrozumieć te zagadnienia pomogły wierszyki oraz opowiadanie Zwierzątek ze Zdrowego Zakątka „Dlaczego nie można hałasować”. Podczas pobytu w ogrodzie przedszkolnym dzieci wsłuchiwały się w dźwięki dobiegające z otoczenia, wskazywały które są przyjemne, a które im przeszkadzają.

14 Dzieci przypomniały sobie podczas oglądania piramidy żywienia, które produkty są najbardziej potrzebne naszemu organizmowi, a których należy unikać. Dzieci wiedzą że jak będą jadły dużo produktów z „piramidy żywienia” to ich odporność się wzmocni ponieważ te produkty zawierają dużo witamin i składników mineralnych. Przedszkolaki miały okazję samodzielnie wybierać produkty dzięki, którym będą zdrowe. Przygotowywały sałatkę owocową a także jogurt zrobiony z naturalnych składników.

15  Przedszkolaki dużo już nauczyły się o zdrowym jedzeniu, poznały piramidę żywienia, potrafią wymieniać produkty, znajdujące się na jej piętrach, wiedzą też, że zjadanie dużej ilości słodyczy jest niezdrowe szczególnie dla ząbków.

16  Przedszkolaki postanowiły, że same założą hodowlę i zasadzą szczypiorek oraz rzeżuchę, którą wykorzystają podczas śniadania do kanapek.

17 Dzieci z grupy „starszej” przygotowały inscenizację wiersza pt „ Na straganie”– wszystkim przedszkolakom przedstawienie bardzo się podobało. Dzieci również zaprosiły swoich rodziców na warsztaty do naszego przedszkola tworząc kukiełki warzywno owocowe. Podczas tego spotkania rozmawiano o tym, że należy spożywać witaminy znajdujące się w produktach naturalnych. Na koniec spotkania wszyscy z apetytem spożywaliśmy jabłka

18

19  Dzieci podczas kolejnych zajęć dowiedziały się, że w jedzeniu kryją się witaminki. Po raz kolejny przedszkolaki przekonały się, że warto zjadać warzywa i owoce ponieważ zawierają prawdziwe lekarstwa, których nie trzeba łykać, a na dodatek są bardzo smaczne. Podczas zajęć dzieci dowiedziały się, że są takie warzywa i owoce m.in. czosnek, imbir, cebula, maliny, które są naturalnym lekarstwem.  Dzieci zapoznały się z treścią wiersza I. Salach pt. „Zdrowie”

20  Dzieci z naszego przedszkola bardzo chętnie uczestniczą we wspólnych zabawach ruchowych, na świeżym. Do tych zabaw zachęca doskonale zorganizowany plac zabaw przy naszym przedszkolu. Mamy bezpieczne nowoczesne urządzenia. Dzieci z naszego przedszkola wiedzą, że pobyt na świeżym powietrzu służy zdrowiu i podnoszeniu odporności. Zwierzątka Ze Zdrowego Zakątka w bardzo ciekawy sposób opowiadały „Dlaczego ruch jest ważny w budowaniu odporności”

21  Wszystkie dzieciaki lubią ruch, a podczas zajęć karate dowiedziały się, że podczas ćwiczeń można doskonale dbać o kondycję. Przedszkolaki wiedzą, że karate to takie ćwiczenia, które wzmacniają organizm. Bardzo ważny podczas ćwiczeń jest oddech. Przedszkolakom bardzo podobały się ćwiczenia. Oprócz karate dzieci uczestniczą w różnego rodzaju zajęciach ruchowych bo nie zawsze pogoda sprzyja aby korzystać z zajęć na świeżym powietrzu.

22  Promując Zdrowy tryb poprzez ruch nasze przedszkolaki wzięły udział przy zaangażowaniu rodziców w I i II Przedszkoliadzie krośnieńskiej grając w piłkę nożną. W ten sposób zachęcamy dzieci aby czynnie spędzały czas wraz z rodzicami.

23

24

25 Rodzice naszych wychowanków zostali powiadomieni o realizacji nowej akcji Akademii Zdrowego Przedszkolaka pod hasłem „Odporność wzmacniamy bo o zdrowe żywienie i higienę dbamy” na tablicy informacyjnej dla rodziców. Dzięki zaangażowaniu naszych rodziców w przedszkolu odbyło się spotkanie z higienistką stomatologiczną, która przeprowadziła pogadankę „Jak należy dbać o ząbki” oraz rodzice zaangażowali się w organizację Przedszkoliady krośnieńskiej, a także udział w warsztatach.

26  Dzieci poprzez udział w warsztatach Akademii Zdrowego Przedszkolaka wzbogaciły wiedzę na temat znaczenia właściwego odżywiania, korzystania ze świeżego powietrza, higieny osobistej, zapobiegania infekcjom i chorobom. Rodzice częściej podejmują rozmowy z dziećmi na temat dbania o zdrowie oraz korzystania z naturalnych składników wzmacniających odporność dzieci (cebula, czosnek, maliny itp.). Tego typu działania zmieniają postawy dzieci wobec nawyków i przyzwyczajeń higieniczno – kulturalnych. Warsztaty „Odporność wzmacniamy, bo o zdrowe żywienie i higienę dbamy” była dla nas wszystkich bardzo ciekawym doświadczeniem. Powtórzyliśmy zdobyte wcześniej wiadomości jak również wzbogaciliśmy naszą wiedzę o różne ciekawostki. Wszyscy wspólnie podnosiliśmy swoją odporność jedząc owocowe sałatki, pijąc naturalny jogurt, korzystając z ruchu na świeżym powietrzu. Wzbogacaliśmy wiedzę na temat zdrowia, utrwalaliśmy nawyki higieniczne.

27 W iersza – autor Danuta Sasyn „Zdrowy przedszkolaczek” Ż eby zdrowym by ć jak ryba, Trzeba je ść kasze, owoce, warzywa, Nie czekoladki i landrynki, ale owocowe i warzywne witaminki. Ż eby zdrowym by ć, trzeba te ż o czysto ść dba ć, codziennie si ę my ć ubranka swoje pra ć. Po co maj ą kr ąż y ć plotki, ż e czy ś ciejsze od nas kotki? Zdrowy, czysty przedszkolaczek lubi biega ć, ch ę tnie skacze, Wie to ka ż dy zuch, ż e dla zdrowia potrzebny jest ruch.


Pobierz ppt "SPRAWOZDANIE Z WARSZTATÓW AKADEMII ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA PRZEDSZKOLE NR 4 KROSNO ODRZAŃSKIE opracowała: Lilia Kowalczyk."

Podobne prezentacje


Reklamy Google