Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Identyfikowalność w łańcuchu dostaw branży spożywczej jako element wspierający zrównoważony rozwój firm i ich produktów Grzegorz Sokołowski Nowe trendy.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Identyfikowalność w łańcuchu dostaw branży spożywczej jako element wspierający zrównoważony rozwój firm i ich produktów Grzegorz Sokołowski Nowe trendy."— Zapis prezentacji:

1 Identyfikowalność w łańcuchu dostaw branży spożywczej jako element wspierający zrównoważony rozwój firm i ich produktów Grzegorz Sokołowski Nowe trendy w branży spożywczej, Ministerstwo Gospodarki, Warszawa,

2 Zrównoważony rozwój Sustainability is like teenage sex – everybody claims that they’re doing it, but most people aren’t , and those that are, are doing it very badly. Dr. Chris Spray Northumbrian Water Group

3 Zrównoważony rozwój a identyfikowalność
Aspekt ekonomiczny Aspekt społeczny Aspekt ekologiczny BEZPIECZNY KONSUMENT BEZPIECZNY PRODUKT

4 Trujący alkohol z Czech Konina zamiast wołowiny
Identyfikowalność Trujący alkohol z Czech Konina zamiast wołowiny Identyfikowalność (z ang. traceability) jest to zdolność śledzenia partii produktu i jego historii przez cały lub część łańcucha produkcyjnego, od zbiorów przez transport, przechowywanie, przetwarzanie, dystrybucję i sprzedaż (identyfikowalność zewnętrzna) lub wewnętrznie w jednym z ogniw w łańcuchu np. produkcja (identyfikowalność wewnętrzna).

5 Wymóg identyfikowalności
Podstawa – wymogi prawa - rozporządzenia: 178/2002, 1224/2009, 1223/2009 i inne regulacje branżowe UE oraz krajowe…); wymagania Identyfikowalność wewnętrzna - dane przechowywane wewnątrz przedsiębiorstwa Identyfikowalność zewnętrzna - dane o produktach, które są przekazywane pomiędzy uczestnikami łańcuchów dostaw Obsługa sytuacji kryzysowych Cel – zabezpieczenie konsumenta poprzez możliwość efektywnego zablokowania sprzedaży i wycofania niebezpiecznych produktów z rynku Sposób realizacji – procedury HACCP, ISO 22005, BRC, IFS, SQF…

6 GS1- Globalny Język Biznesu
GS1 jest międzynarodową organizacją non-profit, której prace są inicjowane przez użytkowników, zarządzającą systemem standardów, opracowanym na potrzeby globalnego i lokalnego łańcucha dostaw. GS1 to system globalnych standardów identyfikacyjnych i komunikacyjnych tworzących rozwiązania wspierające efektywne zarządzanie w łańcuchu dostaw. GS1 jest najczęściej stosowanym systemem standardów na świecie !

7 111 Organizacji krajowych
System GS1 Kraje członkowskie GS1 kraje z organizacjami członkowskimi GS1 kraje obsługiwane bezpośrednio przez GS1 Global Office w Brukseli 111 Organizacji krajowych Uczestników 150 Państw 2 000 Pracowników Szkolenie GS r.

8 Architektura systemu

9 „Od pola do talerza” z perspektywy łańcucha dostaw
Ferma Producent Detalista Konsument A B C PRZEPŁYW PRODUKTÓW PRZEPŁYW DANYCH When the Multiple Bar Codes Work Group started its work in 2010, the landscape for extended packaging was as follows: EAN/UPC bar codes could be scanned by smart phones. Because EAN/UPC bar codes are already used on millions of products world wide they provide an attractive starting point No GS1 standards existed for two dimensional bar codes for mobile applications. QR Code adoption was accelerating outside Japan, but extended packaging with QR Code typically did not encode any GS1 Keys. A number of other bar code symbologies were also trying to gain traction in the market using non-GS1 identifiers. GS1 had identified the need for a “Trusted Source of Data” Framework to make product data available to mobile app providers https://www2.gotomeeting.com/register/ GS1 B2C Zaufane Źródło Danych (ang. GS1 B2C Trusted Source of Data (TSD)) – pomysł sieci zarządzanej przez GS1 wykorzystującej numery GTIN (identyfikacja produktu) oraz GDSN (informacje o produkcie) w celu zapewnienia wiarygodnych i autentycznych danych o procesach komunikacyjnych zachodzących pomiędzy dostawcą danych (właścicielami marek), a detalistami, dostawcami aplikacji internetowych, organizacjami rządowymi, konsumentami oraz kupującymi, którzy korzystają z Internetu oraz urządzeń mobilnych (telefony komórkowe, laptopy itp.) Rozszerzona informacja o produkcie (ang. Extended Packaging) – umożliwienie konsumentom dostępu do dodatkowych informacji lub usług odnoszących się do jednostki handlowej, poprzez wykorzystanie urządzenia mobilnego. To możliwość uzyskiwania dodatkowych informacji o jednostce handlowej poprzez zastosowanie urządzenia mobilnego lub poprzez powiązanie informacji o jednostce handlowej z wirtualną informacją lub usługą. Therefore a clear standards gap existed for 2D barcodes for extended packaging. Baza danych Baza danych Baza danych A B B C Baza danych EDI EDI GDSN

10 Informacje o produkcie Opakowanie i zawartość
„Od pola do talerza” z perspektywy konsumenta – rozszerzona informacja o produkcie Identyfikacja Pochodzenie Informacje o produkcie Opakowanie i zawartość When the Multiple Bar Codes Work Group started its work in 2010, the landscape for extended packaging was as follows: EAN/UPC bar codes could be scanned by smart phones. Because EAN/UPC bar codes are already used on millions of products world wide they provide an attractive starting point No GS1 standards existed for two dimensional bar codes for mobile applications. QR Code adoption was accelerating outside Japan, but extended packaging with QR Code typically did not encode any GS1 Keys. A number of other bar code symbologies were also trying to gain traction in the market using non-GS1 identifiers. GS1 had identified the need for a “Trusted Source of Data” Framework to make product data available to mobile app providers https://www2.gotomeeting.com/register/ GS1 B2C Zaufane Źródło Danych (ang. GS1 B2C Trusted Source of Data (TSD)) – pomysł sieci zarządzanej przez GS1 wykorzystującej numery GTIN (identyfikacja produktu) oraz GDSN (informacje o produkcie) w celu zapewnienia wiarygodnych i autentycznych danych o procesach komunikacyjnych zachodzących pomiędzy dostawcą danych (właścicielami marek), a detalistami, dostawcami aplikacji internetowych, organizacjami rządowymi, konsumentami oraz kupującymi, którzy korzystają z Internetu oraz urządzeń mobilnych (telefony komórkowe, laptopy itp.) Rozszerzona informacja o produkcie (ang. Extended Packaging) – umożliwienie konsumentom dostępu do dodatkowych informacji lub usług odnoszących się do jednostki handlowej, poprzez wykorzystanie urządzenia mobilnego. To możliwość uzyskiwania dodatkowych informacji o jednostce handlowej poprzez zastosowanie urządzenia mobilnego lub poprzez powiązanie informacji o jednostce handlowej z wirtualną informacją lub usługą. Therefore a clear standards gap existed for 2D barcodes for extended packaging.

11 UZYSKAJ WIARYGODNE INFORMACJE ZESKANUJ KOD Z PRODUKTU
Rozwiązanie gotowe na dziś - Mobilecom B2C UZYSKAJ WIARYGODNE INFORMACJE WŁĄCZ SMARTFON OPUBLIKUJ DANE W MOJE GS1 ZESKANUJ KOD Z PRODUKTU ZOBACZ PRODUKT W SIECI MOBIT-GS1

12 Zrównoważony rozwój a identyfikowalność
Realizacja strategii zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw przyczynia się do zmiany i najczęściej usprawnienia procesów wewnątrz łańcucha dostaw Jednym z narzędzi wspierających osiągnięcie celów związanych ze strategią zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw i całego łańcucha dostaw jest identyfikowalność System GS1 posługujący się globalnymi standardami w zakresie identyfikacji i komunikacji w łańcuchu dostaw, posiada niezbędne narzędzia pozwalające wdrożyć identyfikowalność w praktyce

13 Dziękuję za uwagę Grzegorz Sokołowski ILiM – GS1 Polska
T


Pobierz ppt "Identyfikowalność w łańcuchu dostaw branży spożywczej jako element wspierający zrównoważony rozwój firm i ich produktów Grzegorz Sokołowski Nowe trendy."

Podobne prezentacje


Reklamy Google