Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

WYCHOWANIAWYCHOWANIA TYDZIEŃTYDZIEŃTYDZIEŃTYDZIEŃ TYDZIEŃTYDZIEŃTYDZIEŃTYDZIEŃ.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "WYCHOWANIAWYCHOWANIA TYDZIEŃTYDZIEŃTYDZIEŃTYDZIEŃ TYDZIEŃTYDZIEŃTYDZIEŃTYDZIEŃ."— Zapis prezentacji:

1 WYCHOWANIAWYCHOWANIA TYDZIEŃTYDZIEŃTYDZIEŃTYDZIEŃ TYDZIEŃTYDZIEŃTYDZIEŃTYDZIEŃ

2 David Cameron po zamieszkach młodzieży w Anglii wskazał na przyczyny: 1.postępująca demoralizacja: „degrengolada moralna”, 2.brak poczucia odpowiedzialności za siebie i innych, 3.nieskuteczność systemu edukacji, 4.nieskuteczność działań wychowawczych prowadzonych przez rodziców, 5.unikanie przez polityków jasnego wartościowania różnych sytuacji w kategoriach dobra i zła. David Cameron po zamieszkach młodzieży w Anglii wskazał na przyczyny: 1.postępująca demoralizacja: „degrengolada moralna”, 2.brak poczucia odpowiedzialności za siebie i innych, 3.nieskuteczność systemu edukacji, 4.nieskuteczność działań wychowawczych prowadzonych przez rodziców, 5.unikanie przez polityków jasnego wartościowania różnych sytuacji w kategoriach dobra i zła. DEFICYT WYCHOWYWANIA

3 David Cameron wskazuje konkretnie drogi prowadzące do demoralizacji: a) dzieci bez ojców, b) szkoły bez dyscypliny, c) nagradzanie bez wysiłku, d) przestępstwa bez kary, e) prawa bez obowiązków, f) społeczeństwo bez kontroli. David Cameron wskazuje konkretnie drogi prowadzące do demoralizacji: a) dzieci bez ojców, b) szkoły bez dyscypliny, c) nagradzanie bez wysiłku, d) przestępstwa bez kary, e) prawa bez obowiązków, f) społeczeństwo bez kontroli. DEFICYT WYCHOWYWANIA

4 Człowiek, aby stać się tym, kim powinien ostatecznie być, koniecznie potrzebuje wychowania oraz kochających i wymagających zarazem wychowawców. WSZYSCY ZACZNIJMY WYCHOWYWAĆ

5 Jan Paweł II w paryskiej siedzibie UNESCO: "W wychowaniu bowiem chodzi właśnie o to, aby człowiek stawał się bardziej człowiekiem…". Jan Paweł II w paryskiej siedzibie UNESCO: "W wychowaniu bowiem chodzi właśnie o to, aby człowiek stawał się bardziej człowiekiem…". WSZYSCY ZACZNIJMY WYCHOWYWAĆ

6 „W każdym młodym nawet najbardziej nieszczęśliwym istnieje zapalny punkt dobra. Pierwszym obowiązkiem wychowawcy jest poszuki- wanie tego punktu, tej wrażliwej struny serca i wyciągnięcia z tego zysku” (ks. Bosko) WSZYSCY ZACZNIJMY WYCHOWYWAĆ

7 Trudności w wychowaniu a) zachwianie tradycyjnych wzorców wychowawczych, b)rosnące tempo życia. Mamy coraz mniej czasu dla siebie i swoich bliskich, c)coraz częstsza bezradność wielu rodziców wobec zadań, jakie stawia przed nimi wychowanie. Trudności w wychowaniu a) zachwianie tradycyjnych wzorców wychowawczych, b)rosnące tempo życia. Mamy coraz mniej czasu dla siebie i swoich bliskich, c)coraz częstsza bezradność wielu rodziców wobec zadań, jakie stawia przed nimi wychowanie. WSZYSCY ZACZNIJMY WYCHOWYWAĆ

8 Czas poświęcony przez rodziców swoim dzieciom od pierwszych chwil ich życia jest nie do zastąpienia! WSZYSCY ZACZNIJMY WYCHOWYWAĆ

9 „ N auczyciel widziany tylko na katedrze jest nauczycielem i niczym więcej. Ale jeśli uda się z młodymi na przerwę, staje się dla nich jak brat” ( ks. Bosko ) „ N auczyciel widziany tylko na katedrze jest nauczycielem i niczym więcej. Ale jeśli uda się z młodymi na przerwę, staje się dla nich jak brat” ( ks. Bosko ) WSZYSCY ZACZNIJMY WYCHOWYWAĆ

10 Rodzice - pierwsi i najważniejsi wychowawcy i nauczyciele swych dzieci - nie muszą być zdani na własne siły. Z pomocą przychodzą im środowiska odpowiedzialne za dzieło wychowania - szkoła i Kościół. WSZYSCY ZACZNIJMY WYCHOWYWAĆ

11 Kościół ma obowiązek i pragnienie, by służyć dziełu wychowania. Czyni to przez duszpasterstwo i katechezę, a także poprzez katolickie szkoły. Kościół ma obowiązek i pragnienie, by służyć dziełu wychowania. Czyni to przez duszpasterstwo i katechezę, a także poprzez katolickie szkoły. WSZYSCY ZACZNIJMY WYCHOWYWAĆ

12 Żyjemy w czasach, gdy polska rodzina, szkoła i Kościół mogą znów mówić jednym głosem. Skorzystajmy z tej szansy! WSZYSCY ZACZNIJMY WYCHOWYWAĆ

13 Być nauczycielem dzisiaj - uczyć i wychowywać - to wielka sztuka prowadzenia dzieci i młodzieży "pod prąd" negatywnych zjawisk i zagrożeń. WSZYSCY ZACZNIJMY WYCHOWYWAĆ

14 Nie da się skutecznie wychowywać bez świadomości celu, do którego ten proces ma prowadzić. Kościół zwraca uwagę na pełny rozwój osoby ludzkiej. INTEGRALNY ROZWÓJ CZŁOWIEKA

15 Dzisiaj bardzo często akcentuje wiedzę i umiejętności. Wszystkie umiejętności mogą przynieść owoce tylko wtedy, gdy towarzyszyć im będzie dojrzała osobowość i ukształtowany charakter, a przede wszystkim odpowiednio uformowane sumienie. INTEGRALNY ROZWÓJ CZŁOWIEKA

16 Jan Paweł II: „Wychowanie ulega degradacji, kiedy zmienia się w czyste kształcenie. Proste, wyrywkowe gromadzenie umiejętności, metod i informacji nie może bowiem zadowolić ludzkiego głodu i pragnienia prawdy". INTEGRALNY ROZWÓJ CZŁOWIEKA

17 Jan Paweł II: „Ocenianie wyników szkoły to nie tylko ilość osób zdających egzaminy, poziom intelektualny, osiągnięcia w konkursach. Oddziaływanie szkoły to także wychowanie, kształcenie, wspomaganie integralnego wzrostu w człowieczeństwie. To sfera ducha: dorastanie przy pomocy łaski do wolności radości dzieci Bożych". INTEGRALNY ROZWÓJ CZŁOWIEKA

18 Każda matka i każdy ojciec pragną szczęścia swoich dzieci. Jednak pełne szczęście człowiek może odnaleźć jedynie w Bogu. BÓG W SERCU DZIECKA

19 „Rodzice młodych powierzają nam chłopców z zamiarem wykształcenia. Ale Pan zsyła nam ich, abyśmy zainteresowali się ich duszami. Cała reszta to tylko środki” (ks. Bosko) BÓG W SERCU DZIECKA

20 Rodzice, którzy troszczą się o rozwój życia Bożego w sercu własnego dziecka, przekazują mu fundament, na którym będzie mogło się oprzeć całe jego życie, a którego nie zburzą "deszcze, potoki i wichry" życiowych doświadczeń. BÓG W SERCU DZIECKA

21 Wychowawca to ktoś, przy kim wychowanek, staje się najpiękniejszą wersją samego siebie. (ks. Marek Dziewiecki) Wychowawca to ktoś, przy kim wychowanek, staje się najpiękniejszą wersją samego siebie. (ks. Marek Dziewiecki) DLA WSZYSTKICH WYCHOWAWCÓW

22 Dziękuję za uwagę! Opracował ks. Marcin Kozyra SDB


Pobierz ppt "WYCHOWANIAWYCHOWANIA TYDZIEŃTYDZIEŃTYDZIEŃTYDZIEŃ TYDZIEŃTYDZIEŃTYDZIEŃTYDZIEŃ."

Podobne prezentacje


Reklamy Google