Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

WYKŁAD – Postmodernizm a wychowanie (dr K. Pilarz) WARSZTATY: dla szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych: Życie ludzkie w postmodernizmie dla szkół

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "WYKŁAD – Postmodernizm a wychowanie (dr K. Pilarz) WARSZTATY: dla szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych: Życie ludzkie w postmodernizmie dla szkół"— Zapis prezentacji:

1

2 WYKŁAD – Postmodernizm a wychowanie (dr K. Pilarz) WARSZTATY: dla szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych: Życie ludzkie w postmodernizmie dla szkół podstawowych: Wychowania do wartości odpowiedzią na postmodernizm dla przedszkoli: Mamo, Tato – prowadź mnie

3 Wszystko wolno! Hulaj dusza! Do niczego się nie zmuszaj! Niczym się nie przejmuj za nic! Nie wyznaczaj sobie granic! I nie próbuj nic zrozumieć, Nie pochodzi - mieć - od – umieć. Możesz wierzyć, lub nie wierzyć, Nic od tego nie zależy. bez-założeniowość

4 Nie wyznaczaj sobie zadań Kto się nie wspiął - ten nie spada, A kto pragnie być na szczycie – Będzie spadał całe życie. Nie stać cię na luksus troski, Jesteś wszakże dziełem boskim, No a Boga przecież nie ma, Więc to tyle na ten temat. maksymalna autokracja maksymalna autokracja

5 Bo to o to w końcu chodzi By niczego nie dowodzić. Nie wykuwać tarcz utopii I nie kruszyć o nie kopii. Nie planować i nie marzyć. Co się zdarzy - to się zdarzy; Nie znać dobra ani zła: To jest gra - i tylko gra! nie formułuje celów wychowawczych

6 ukryty program ukryty program Wszystkie mody, wszystkie style Równie piękne są - i tyle. (Lub, jak chcesz, równie szkaradne – Konsekwencje tego żadne). Zachwyt tyle wart, co wzgarda, Stryczek tyle, co kokarda, Prawda tyle, co jej brak, Smaku brak - tyle co smak. kultura religijność rodzina przeciw

7 swawolny konsumizm nie liczy się Dobro, liczą się dobra ucieczka od odpowiedzialności, cierpienia, wysiłku – ucieczka od człowieka samowola prowadząca do niewoli i niemocy agnostycyzm i nihilizm, pesymizm (świat pozbawiony nadziei jest beznadziejny), śmierć

8 Ktoś się wzburza, że tak nie jest, Niech się wzburza! - Ty się śmiejesz! Nie daj wzburzać się ni wzruszać: Wszystko wolno! Hulaj dusza! - Oj, nie wolno rzeczy wielu, Kiedy celem jest - brak celu... (Zwłaszcza, jeśli duszy nie ma – I to wszystko na ten temat).

9

10 Kongregacja Nauki Wiary w instrukcji Dignitas personae głosi, że … Kościół Katolicki uważa, że małżeństwa, u których zdiagnozowano niepłodność, powinny …

11 oddziaływanie na dwóch odbiorców: uczniów i rodziców, zawiera elementy pracy z uczniem i przygotowanie analogicznego spotkania dla rodziców, przesłaniem dla obu tych grup są wartości pielęgnowane w rodzinie oraz praca nad charakterem.

12 brak autorytet zasad i reguł wartości

13 Bauman Z., Dwa szkice o moralności ponowoczesnej, Warszawa 1994 Bauman Z., Wieloznaczność nowoczesna. Nowoczesność wieloznaczna, Warszawa 1995 Bauman Z., Razem osobno, Kraków 2003 Koźmińska I., Z dzieckiem w świat wartości, Warszawa 2007

14 s. Elżbieta Sozańska Gabriela Rumińska


Pobierz ppt "WYKŁAD – Postmodernizm a wychowanie (dr K. Pilarz) WARSZTATY: dla szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych: Życie ludzkie w postmodernizmie dla szkół"

Podobne prezentacje


Reklamy Google