Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Praktyka w Niemczech w ramach programu: Leonardo da Vinci Zespół Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych im. mjr Henryka Sucharskiego w Bolesławcu ul. Komuny.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Praktyka w Niemczech w ramach programu: Leonardo da Vinci Zespół Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych im. mjr Henryka Sucharskiego w Bolesławcu ul. Komuny."— Zapis prezentacji:

1 Praktyka w Niemczech w ramach programu: Leonardo da Vinci Zespół Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych im. mjr Henryka Sucharskiego w Bolesławcu ul. Komuny Paryskiej 6

2 Praktyka w Chemnitz W ramach programu: „Uczenie się przez całe życie.” 15-osobowa grupa młodzieży z technikum ekonomicznego zdobywała doświadczenie zawodowe w południowo- wschodnich Niemczech w Chemnitz.

3 Chemnitz Wyjątkowo malowniczy teren w południowo –wschodnich Niemczech w Saksonii u podnóża Rudaw.

4 Chemnitz

5 Wszyscy uczestnicy praktyk musieli wykazać się biegłą znajomością j. niemieckiego oraz wiedzą z zagadnień prawno-ekonomicznych. Uczniowie uczestniczyli w wykładach oraz pracowali w firmie symulacyjnej, która była na terenie ośrodka. Nowoczesne wyposażenie firmy ekonomicznej pozwoliło poznać najnowsze technologie i ciekawe oprogramowania. Młodzież wróciła bogatsza o nowe doświadczenia zawodowe jako ekonomiści. Kształcenie zawodowe

6 Firma symulacyjna Praktyki w firmie symulacyjnej odbywały się regularnie od 9 00 do z przerwą na obiad. Uczestnicy na specjalnym oprogramowaniu wykonywali różnorodne zadania w j. niemieckim m.in.: składanie zamówień, sporządzanie katalogów, wypełniali niemieckie listy płac. Nad wszystkim czuwała pani Ingrid Hunger.

7 Firma symulacyjna

8 Wykłady Zdobywanie umiejętności praktycznych uzupełniane było teorią. Wykłady prowadzone były przez wysoko wykwalifikowaną niemiecką kadrę pedagogiczną. Prelekcje dotyczyły m.in. zasad tworzenia i funkcjonowania przedsiębiorstwa oraz jego formy prawnej, podziału biznesplanu, systemu ubezpieczeń w Niemczech. Pani Birgit Tischendorf, która prowadziła większość wykładów, omówiła również szczegółowo system szkolnictwa w Niemczech i mieliśmy możliwość porozmawiać z nią o różnicach w Polskim i Niemieckim systemie nauczania.

9 Integracja Praktyki to nie tylko kształcenie zawodowe. Dodatkową korzyścią pobytu w Chemnitz było doskonalenie umiejętności językowych oraz zawarcie ciekawych znajomości. Uczniowie zakwaterowani byli w kampusie wraz z odbywającą praktyki młodzieżą różnych narodowości co zmuszało wszystkich do wzajemnego poznania i doskonalenia komunikacji w j. obcych.

10 Wycieczki Podczas wizyty w Chemnitz uczennice zwiedziły okolice Saksonii: Freiberg (rynek i zamek, na którym była wystawa minerałów), Meissen (wystawa porcelany), Dresden, muzeum przemysłu w Chemnitz, Marienberg, prywatną drukarnię, która ma ponad stuletnią tradycję. Umożliwiło to poznanie kultury i obyczajów niemieckiego regionu poprzez liczne wycieczki.

11 Wycieczki

12

13 Czas wolny Praktyki kończyły się o po południu, wieczory i weekendy były zawsze bardzo dobrze zorganizowane. Młodzież miała czas na zrobienie zakupów, sprzątanie. Uczniowie wraz z opiekunami brali również udział w różnego rodzaju imprezach: gra w bilard, siatkówkę, kafejka internetowa, dyskoteki, wypady na kręgle.

14 Czas wolny

15

16 Zakwaterowanie Młodzież mieszkała w jedno- lub dwuosobowych pokojach z łazienką. Wszystkie pokoje wyposażone były w telewizor, czajnik, biurko. Uczniowie stołowali się w nowocześnie urządzonej stołówce.

17 Zakwaterowanie

18 Podsumowanie Praktyki zawodowe dały możliwość zetknięcia się z kulturą innego kraju. Nabyte umiejętności, doświadczenie, wiedza, słownictwo przyczyniły się z pewnością do rozwoju zawodowego, osobistego, międzykulturowego i językowego uczniów. Efektem praktyki jest również fakt że młodzież stanie się cennym nabytkiem dla potencjalnych pracodawców.

19 Podsumowanie Dokumentem potwierdzającym odbycie praktyk jest - Europass Mobility. Jest to dokument pomocny w poszukiwaniu pracy, wyjeździe na staż, praktykę w Polsce oraz na terenie całej Unii Europejskiej. Uczniowie wchodząc na rynek pracy będą przekonani że szkoła uczyniła wszystko by ich do tego jak najlepiej przygotować. Dobra szkoła to szkoła, która wspiera swoich uczniów i dba o ich przyszłość. Nasza placówka stara się sprostać tym zadaniom angażując się w różne projekty oraz wszystkie możliwe sposoby pomocy uczniom.

20


Pobierz ppt "Praktyka w Niemczech w ramach programu: Leonardo da Vinci Zespół Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych im. mjr Henryka Sucharskiego w Bolesławcu ul. Komuny."

Podobne prezentacje


Reklamy Google