Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Nasze osiągnięcia rok szkolny 2013/2014. SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY Prywatna Szkoła Podstawowa nr 1 w Białymstoku odkrywa talenty oraz pielęgnuje pasje.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Nasze osiągnięcia rok szkolny 2013/2014. SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY Prywatna Szkoła Podstawowa nr 1 w Białymstoku odkrywa talenty oraz pielęgnuje pasje."— Zapis prezentacji:

1 Nasze osiągnięcia rok szkolny 2013/2014

2 SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY Prywatna Szkoła Podstawowa nr 1 w Białymstoku odkrywa talenty oraz pielęgnuje pasje. Nasi uczniowie osiągają najwyższe wyniki w sprawdzianie kończącym szkołę podstawową. Średni wynik Sprawdzianu w Polsce to 25,79 punktów na 40. W naszej szkole wynosi on 35,5 pkt. Najniższy uzyskany wynik to 26 pkt, a najwyższy 40 pkt. W tym roku 3,7 % szkół w Polsce umieszczonych zostało w 9 – najwyższym staninie. PSP1 znajduje się w tej zaszczytnej grupie kolejny rok z rzędu. Gratulujemy!

3

4 Łatwość testu w naszej szkole wynosi 89%

5 Ogólnopolskie Badanie Umiejętności Trzecioklasisty OBUT 2014  Odbyło się 20 maja 2014 badano umiejętności matematyczne w dwóch obszarach: sprawność rachunkowa i rozwiązywanie zadań tekstowych.  W obszarze sprawności rachunkowej sprawdzano: dodawanie i odejmowanie(94%), mnożenie i dzielenie (100%) oraz tabelę mnożenia(82%).  W obszarze rozwiązywania zadań tekstowych: selekcja informacji 100%, wyobrażenia geometryczne – 98%, rozważanie możliwości – 98%, dostrzeganie zależności – 78%

6 Zestawienie wyników Obut 2014

7 KONKURSY Nasi uczniowie wzięli udział w wielu konkursach. Były to konkursy międzynarodowe, ogólnopolskie, wojewódzkie, regionalne, międzyszkolne oraz wewnątrzszkolne.

8 Wojewódzkie Konkursy Przedmiotowe  Wojewódzki Konkurs Języka Angielskiego organizowany przez Kuratorium Oświaty Tytuł laureata otrzymali:  Zofia Jabłonowska (kl. VI)  Karol Janiuk (kl. VI) Tytuł finalisty otrzymał:  Michał Karaszewski (kl. VI)  *Wojewódzki Konkurs Języka Polskiego organizowany przez Kuratorium Oświaty Tytuł laureata otrzymali:  Zofia Jabłonowska (kl. VI)  Karol Janiuk (kl. VI)

9  *Wojewódzki Konkurs Matematyczny organizowany przez Kuratorium Oświaty Tytuł laureata otrzymali:  Michał Borawski (kl. VI)  Karol Janiuk (kl. VI)  Tomasz Dąbrowski(kl. VI)  *Wojewódzki Konkurs Historyczny organizowany przez Kuratorium Oświaty Tytuł finalisty otrzymał: Michał Borawski (kl. VI)

10  *Wojewódzki Konkurs Informatyczny organizowany przez Kuratorium Oświaty Tytuł laureata otrzymał:  Tomasz Dąbrowski(kl. VI)  Mateusz Dziatkowski (kl.V) brał udział w finale

11 * Ogólnopolski Konkurs Matematyczny Albus  Michał Borawski (kl.VI) – 1 miejsce, grawerowany dyplom laureata, nagroda książkowa  Karol Janiuk (kl. VI)– 3 miejsce, nagroda książkowa  Zofia Jabłonowska (kl. VI) – 9 miejsce, dyplom laureata  Jędrzej Wójtowicz (kl. IV) –9 miejsce, dyplom laureata  Paweł Kasabuła (kl. IV) – 15 miejsce, dyplom wyróżnienia  Oliwier Kamocki (kl. IV) – 15 miejsce, dyplom wyróżnienia  Natalia Sawulska (kl. IV) – 15 miejsce, dyplom wyróżnienia

12 * Ogólnopolski Konkurs Historyczny Albus  Mikołaj Marzewski (kl.IV) – 1 miejsce, grawerowany dyplom laureata, nagroda książkowa  Natalia Sawulska (kl.IV) – 1 miejsce, grawerowany dyplom laureata, nagroda książkowa  Jakub Stefański (kl. IV)– 5 miejsce, nagroda książkowa  Julia Cimoch (kl. IV) –7 miejsce, dyplom laureata  Jędrzej Wójtowicz (kl. IV) –9 miejsce, dyplom laureata  Oskar Marcinkowski (kl. IV) –9 miejsce, dyplom laureata  Nataniel Gogiel (kl. IV) – 13 miejsce, dyplom wyróżnienia  Oskar Rutkowski (kl. IV) – 13 miejsce, dyplom wyróżnienia  Mateusz Gładkowski (kl. V) – 13 miejsce, dyplom wyróżnienia  Radosław Sienkiewicz (kl. IV)–15 miejsce, dyplom wyróżnienia

13 *Ogólnopolski Konkurs z Języka Angielskiego Albus  Karol Janiuk (kl. VI)– 5 miejsce, nagroda książkowa  Julia Cimoch (kl. IV) –13 miejsce, dyplom wyróżnienia  Natalia Sawulska (kl. IV) –13 miejsce, dyplom wyróżnienia  Mateusz Dziatkowski (kl. V) –13 miejsce, dyplom wyróżnienia  Radosław Sienkiewicz (kl. V) –15 miejsce, dyplom wyróżnienia

14 *Ogólnopolska Olimpiada Olimpus – sesja jesienna  *Konkurs ogólnopolski OLIMPUS Język Polski Laureaci:  Karolina Rutkowska (kl.V) – 9 miejsce, dyplom laureata  Emilia Grynczel (kl. V) – 14 miejsce, dyplom laureata

15 *Konkurs ogólnopolski OLIMPUS PRZYRODA Laureaci:  Karol Janiuk (kl.VI) – 3 miejsce, dyplom laureata, nagroda książkowa  Paweł Zdanowicz (kl. V) – 5 miejsce, dyplom laureata, nagroda książkowa  Jędrzej Wójtowicz (kl. 4) – 8 miejsce, dyplom laureata  Amelia Dąbrowska (kl. 4) – 8 miejsce, dyplom laureata  Mateusz Gładkowski (kl. 5) – 8 miejsce, dyplom laureata  Michał Borawski (kl. 6) – 8 miejsce, dyplom laureata  Mateusz Dziatkowski (kl. 5) – 10 miejsce, dyplom laureata  Julia Grygorczuk (kl. 4) – 11 miejsce, dyplom laureata  Natalia Jasińska (kl. 5) – 12 miejsce, dyplom laureata  Michał Karaszewski (kl. 6) – 14 miejsce, dyplom laureata

16 *Ogólnopolska Olimpiada Olimpus – sesja zimowa  *Konkurs ogólnopolski OLIMPUS Matematyka  Michał Borawski (kl. VI)– 3 miejsce, dyplom laureata, nagroda książkowa  *Konkurs ogólnopolski OLIMPUS Język angielski  Karol Janiuk (kl. VI) – 1 miejsce, grawerowany dyplom laureata, nagroda książkowa  Zofia Jabłonowska (kl. VI) – 3 miejsce, dyplom laureata, nagroda książkowa  Natalia Sawulska (kl. IV) – 5 miejsce, dyplom laureata, nagroda książkowa  Jan Kulik (kl. IV) – 8 miejsce, dyplom laureata  Mateusz Dziatkowski (kl. V) – 10 miejsce, dyplom laureata  Karolina Rutkowska (kl. V) – 10 miejsce, dyplom laureata

17 *Konkurs ogólnopolski OLIMPUS PRZYRODA - sesja wiosenna Laureaci:  Karol Janiuk (kl.VI) – 3 miejsce, nagroda książkowa  Marcelina Karczewska (kl.V) – 5 miejsce, nagroda książkowa  Natalia Jasińska (kl. V) – 7 miejsce  Paweł Zdanowicz (kl. V) – 8 miejsce  Oliwier Kamocki (kl. IV) – 9 miejsce  Adrianna Tyburska (kl. VI) – 10 miejsce  Michał Karaszewski (kl. VI) – 11 miejsce  Mateusz Gładkowski (kl. V) – 11 miejsce  Amelia Dąbrowska (kl. IV) – 12 miejsce  Julia Grygorczuk (kl. IV) – 12 miejsce  Beata Kiełczewska (kl. IV) – 15 miejsce

18 *Ogólnopolska Olimpiada Mitologiczna Olimpus Laureaci:  Karol Janiuk (kl. VI) – 1 miejsce, nagroda książkowa  Mateusz Dziatkowski (kl. V) – 2 miejsce, nagroda książkowa  Emilia Grynczel (kl. V) - 6 miejsce  Mateusz Gładkowski (kl. V) – 9 miejsce  Radosław Sienkiewicz (kl. V) - 9 miejsce

19 *Jersz Łowcy Talentów  *Ogólnopolski Konkurs Alfik Matematyczny  Michał Borawski (kl. VI) – 1 miejsce w województwie  Weronika Betiuk (kl. IIb) – 6 miejsce w województwie  Dyplom uznania otrzymali:  Natalia Sawulska (kl. IV)  Radosław Sienkiewicz (kl. V)  Natalia Bielecka (kl. III)

20 * Ogólnopolski Konkurs Alfik Humanistyczny  Karolina Rutkowska (kl. V)– 4 miejsce  Karol Janiuk (kl. VI) -7 miejsce  Radosław Sienkiewicz (kl. V) – 9 miejsce  Michał Karaszewski (kl. VI) – 10 miejsce  Mateusz Gładkowski (kl. V) – 11 miejsce  Zofia Jabłonowska (kl. VI) – 13 miejsce  Mateusz Dziatkowski (kl. V) – 14 miejsce

21 * Ogólnopolski Konkurs Jersz Język angielski  Zofia Jabłonowska (kl. VI) – 3 miejsce  Jan Kulik (kl. V) – 13 miejsce

22 Certyfikat Szkoły Łowców Talentów otrzymało 660 szkół w Polsce, w tym nasza szkoła, w programie edukacyjnym Łowimy Talenty 2013/14.

23 *Ogólnopolski Konkurs Mitologiczny „Klio”  Karol Janiuk (kl. VI) – dyplom laureata  Michał Karaszewski (kl. VI) – dyplom laureata  Hanna Jaworska (kl. VI) – dyplom laureata

24 *Ogólnopolski Test Ortograficzny Wyróżnienia otrzymali:  Zofia Jabłonowska (kl. VI)  Karol Janiuk (kl.VI)

25 *Wojewódzki Konkurs Poetycki „Miasto i region w Unii Europejskiej” Wyróżnienie otrzymał:  Michał Karaszewski (kl. VI)

26 *Międzyszkolny Konkurs Literacki „Muzyka budzi w sercu pragnienie dobrych czynów”  Gabriela Halicka (kl. VI) – 1 miejsce  Karol Janiuk (kl. VI) – wyróżnienie  Zuzanna Rogowska (kl. VI) - wyróżnienie

27 *Ogólnopolski Konkurs „Z poprawną polszczyzną na co dzień”  Wiktoria Wróblewska (kl. III) – wyróżnienie  Natalia Bielecka (kl. III) - wyróżnienie  Filip Pietraszewski (kl. III) – wyróżnienie  Karol Janiuk (kl. VI) – wyróżnienie  Wiktoria Skutnik (kl.I) – wyróżnienie  Amelia Maria Kamińska (kl.IIb) – wyróżnienie  Iga Hajdukiewicz (kl. II a) – wyróżnienie  Karolina Sokołowska (kl. II a) – wyróżnienie  Emilia Grynczel (kl. V) – wyróżnienie

28 * Multitest *Konkurs ogólnopolski - Multitest – Matematyka  Michał Borawski (kl.VI) – miejsce 5, dyplom laureata, nagroda książkowa  Zofia Jabłonowska (kl.VI) – miejsce 10, dyplom laureata  Jędrzej Wójtowicz (kl.IV)– miejsce 13, dyplom wyróżnienia *Konkurs ogólnopolski - Multitest – Język angielski  Mikołaj Marzewski (kl.IV) –miejsce 7, dyplom laureata  Zofia Jabłonowska (kl.VI) – miejsce 9, dyplom laureata

29 *Międzynarodowy Konkurs Matematyczny Kangur Wyróżnienia otrzymali:  Gabriel Kalinowski (kl. IIa)  Weronika Betiuk (kl. IIb)  Kuba Żukowski (kl. IIb)  Oskar Skutnik (kl. III)  Natalia Bielecka (kl. III)  Jędrzej Wójtowicz (kl. IV)  Michała Borawski (kl. VI)  Zofia Jabłonowska (kl. VI)

30 * Ogólnopolski Konkurs Logicznego Myślenia  Gabriel Kalinowski (kl. IIa) – dyplom laureata  Dominika Baliczek (kl. IIa) – dyplom wyróżnienia  Gustaw Gabrylewski (IIa) – dyplom wyróżnienia  Ada Pietraszewska (kl. III) – dyplom wyróżnienia  Bartosz Suchocki (kl. III) – dyplom wyróżnienia  Adam Chudek (kl. IIa) – dyplom wyróżnienia  Wiktoria Brańska (kl. IIa) – dyplom wyróżnienia  Iga Hajdukiewicz (kl. IIa) – dyplom wyróżnienia  Natalia Bielecka (kl. III) – dyplom wyróżnienia  Wiktoria Wróblewska (kl. III) – dyplom wyróżnienia  Karol Janiuk (kl. VI) – dyplom wyróżnienia  Radosław Sienkiewicz (kl. V) – dyplom wyróżnienia  Zofia Jabłonowska (kl.VI) – dyplom wyróżnienia

31 * Ogólnopolski Konkurs Matematyczny Olimpiada Wiedzy Archimedes Plus  Michał Borawski (kl.VI) – laureat I st. z wyróżnieniem  Jędrzej Wójtowicz (kl. IV) – laureat I st.  Natalia Bielecka (kl.III) – laureat I st.  Oskar Skutnik (kl. III) – laureat II st.  Bartosz Suchocki (kl. III) – laureat II st.  Zofia Jabłonowska (kl. VI) – laureat II st.  Karolina Rutkowska (kl. V) – laureat III st.  Mateusz Dziatkowski (kl. V) – laureat III st.  Adrianna Tyburska (kl. VI) – laureat III st.  Paweł Kasabuła (kl. IV) – laureat IV st.  Emilia Grynczel (kl. V) – laureat IV st.  Tomasz Dąbrowski (kl. VI) – laureat IV st.  Michał Karaszewski (kl. VI) – laureat IV st.  Mikołaj Marzewski (kl. IV) – laureat V st.

32 *Miejski Konkurs „Barwy Matematyki” organizowany przez MODM  Adrianna Wójcik (kl. IIb) – nagroda  Oskar Skutnik (kl. III) – wyróżnienie  Wiktoria Skutnik (kl. I) - wyrożnienie

33 *Miejski Konkurs Mały Matematyk organizowany przez MODM  Natalia Bielecka (kl. III) – wyróżnienie

34 *Międzynarodowy Konkurs Matematyczny Pangea W konkursie wyróżnili się uczniowie, którzy zakwalifikowali się do II etapu odbywającego się w Warszawie:  Michał Borawski (kl. VI)  Jędrzej Wójtowicz (kl. IV)  Paweł Kasabuła (kl. IV)

35 *Konkurs ogólnopolski z języka angielskiego Pionier Wyróżnienia otrzymali:  Wiktoria Przesmycka (kl. IV) – 7 miejsce  Natalia Sawulska (kl. IV) – 14 miejsce  Jedrzej Wójtowicz (kl. IV) – 15 miejsce

36 *Ogólnopolski Konkurs z Języka Angielskiego Galileo Wyróżnienia otrzymali:  Natalia Sawulska (kl. IV)  Wiktoria Przesmycka (kl. IV)

37 *Konkurs ogólnopolski z języka angielskiego Odkrywca Wyróżnienie otrzymała:  Natalia Sawulska (kl. IV) – 13 miejsce

38 *Ogólnopolski Konkurs ZUCH Tytuł laureata otrzymali:  Oskar Skutnik (kl. III) – 1 miejsce  Gustaw Gabrylewski (kl. IIa) – 3 miejsce  Ada Zbroch (kl. III) – 4 miejsce  Filip Pietraszewski (kl. III) – 4 miejsce  Natalia Bielecka (kl. III) – 5 miejsce  Gabriel Kalinowski (kl. IIa) – 6 miejsce  Julia Winowska (kl. III) – 7 miejsce  Karol Wróblewski (kl. IIb) – 8 miejsce  Wiktoria Wróblewska (kl. III) – 8 miejsce  Paweł Michałowski (kl. I) – 9 miejsce  Michał Mociak (kl. IIa) – 11 miejsce

39 ZUCH - cd  Kuba Żukowski (kl. IIb) – 12 miejsce  Dominika Baliczek (kl. IIa) – 12 miejsce  Filip Łuckiewicz (kl. III) – 12 miejsce  Wiktoria Brańska (kl. IIa) – 13 miejsce  Weronika Betiuk (kl. IIb) – 13 miejsce  Bartosz Suchocki (kl. III) – 14 miejsce  Hanna Marzewska (kl. IIa) – 15 miejsce  Wanessa Borowik (kl. I) – 15 miejsce

40 *Ogólnopolski Konkurs Zuch Język Angielski Tytuł laureata otrzymali:  Amelia Kamińska (kl. IIb) – 8 miejsce  Dominika Baliczek (kl. IIa) – 8 miejsce  Paweł Michałowski (kl. I) – 11 miejsce  Amelia Ambrożej (kl. I) – 11 miejsce  Gustaw Gabrylewski (kl. IIa) – 12 miejsce  Julia Winowska (kl. III) – 12 miejsce  Adam Kalinowski (kl. I) – 13 miejsce  Maja Bujalska (kl. I) – 14 miejsce  Adela Zbroch (kl. III) – 14 miejsce  Michał Roszko (kl. I) – 15 miejsce

41 *Ogólnopolska Olimpiada Olimpusek – treści zintegrowane Laureaci:  Maja Bujalska (kl. I) – 6 miejsce w kraju  Wiktoria Skutnik (kl. I) – 7 miejsce w kraju  Paweł Michałowski (kl. I) – 7 miejsce w kraju  Maksymilian Grynczel (kl. I) – 7 miejsce w kraju  Aleksandra Dziemiańczuk (kl. I) – 7 miejsce w kraju  Michał Roszko (kl. I) – 9 miejsce w kraju  Mikołaj Krzewski (kl. I) – 11 miejsce w kraju  Hanna Kondzior (kl. I) – 11 miejsce w kraju  Dominik Chorzewski (kl. II a) – 11 miejsce w kraju  Natalia Bielecka (kl. III) – 11 miejsce w kraju

42 cd  Iga Haajdukiewicz (kl. II a) – 12 miejsce w kraju  Gustaw Gabrylewski (kl. II a) – 12 miejsce w kraju  Amelia Dębowska (kl. I) – 12 miejsce w kraju  Amelia Kamińska (kl. II b) – 12 miejsce w kraju  Karol Wróblewski (kl. II b) – 14 miejsce w kraju  Weronika Betiuk (kl. II b) – 14 miejsce w kraju  Julia Winowska (kl. III) – 14 miejsce w kraju  Amelia Ambrożej (kl. I) – 14 miejsce w kraju  Filip Leszczyński (kl. I) – 15 miejsce w kraju

43 *Ogólnopolska Olimpiada Olimpusek – język angielski Laureaci:  Natalia Bielecka (kl. III) – 8 miejsce w kraju  Gustaw Gabrylewski (kl. II a) – 11 miejsce w kraju  Julia Winowska (kl. III) – 11 miejsce w kraju  Filip Pietraszewski (kl. III) – 11 miejsce w kraju  Bartosz Szyłkowski (kl. III) – 13 miejsce w kraju

44 *Ogólnopolski Konkurs „Panda Junior” Język angielski  Gustaw Gabrylewski (kl. IIa) – 2 miejsce  Julia Winowska (kl. III) – 3 miejsce  Filip Pietraszewski (kl. III) – 8 miejsce  Dominika Baliczek (kl. IIa) – 9 miejsce

45 *Ogólnopolski Konkurs „Panda Junior” – treści zintegrowane  Natalia Bielecka (kl. III) -3 miejsce w Polsce  Wiktoria Wróblewska (kl. III) - 6 miejsce w Polsce  Oskar Skutnik (kl. III) - 6 miejsce w Polsce  Julia Winowska (kl. III) – 8 miejsce w Polsce

46 *Ogólnopolski Konkurs Nauk Przyrodniczych Świetlik Nagrodę otrzymali:  Michał Roszko (kl. I)  Gabriel Kalinowski (kl. IIa)  Iga Hajdukiewicz (kl. IIa)  Aleksandra Chomczyk (kl. III)  Julia Sacharczuk (kl. III)  Wiktoria Wróblewska (kl. III)

47 Wyróżnienia otrzymali:  Marcel Arendt (kl. I)  Amelia Dębowska (kl. I)  Maksymilian Grynczel (kl. I)  Adam Kalinowski (kl. I)  Paweł Michałowski (kl. I)  Małgorzata Tomczak (kl. I)  Dominika Baliczek (kl. II a)  Mateusz Banasiuk (kl. II b)  Wiktoria Brańska (kl. II a)  Adam Chudek (kl. II a)  Gustaw Gabrylewski (kl. II a)

48  Amelia Kamińska (kl. II b)  Michał Mociak (kl. II a)  Karolina Sokołowska (kl. II a)  Adrianna Wójcik (kl. II b)  Natalia Bielecka (kl. III)  Filip Łuckiewicz (kl. III)  Ada Pietraszewska (kl. III)  Filip Pietraszewski (kl. III)  Oskar Skutnik (kl. III)  Julia Winowska (kl. III)  Jan Zbroch (kl. III)  Adela Zbroch (kl. III)

49 *Szkolny konkurs plastyczny "Dynia Halloween"  Jędrzej Wójtowicz (kl. IV) - 1 miejsce  Maciej Knaś (kl. IV) - 2 miejsce  Beata Kiełczewska (kl. IV) – 3 miejsce  Oskar Rutkowski (kl. IV) - 4 miejsce

50 *Ogólnopolski Konkurs Plastyczny „Podlasie Mi ta Ziemia jest nadroższa”  Ada Pietraszewska (kl. III) * Międzyszkolny Konkurs Plastyczny „Czerwone na czerwonym”  Ada Pietraszewska (kl. III)  Wiktoria Wroblewska (kl. III)

51 *Wojewódzki Konkurs Plastyczny „W krainie wierszy Juliana Tuwima”  Zuzanna Kozłowska (kl. IIb) – wyróżnienie *Międzyszkolny konkurs plastyczny „Rób aniołki z rozkoszą bo one szczęście przynoszą”  Oliwia Prochor (kl. V) – 1 miejsce *Ogólnopolski Konkurs Fotograficzno – plastyczny „I love my city”  Alicja Gromada (kl.IIa) – wyróżnienie *Recytatorski Konkurs „Twórczość Jana Brzechwy słowem i pędzlem malowane”  Ewa Jankowska (kl. IIa) –wyróżnienie *Miejski Konkurs Poezji Dziecięcej „Złota Polska Jesień”  Gabriel Kalinowski (kl.IIa) –wyróżnienie

52 * Ogólnopolski Konkurs „Jestem kibicem z klasą”  Mateusz Dziatkowski (kl.V) – 1 miejsce

53 *Międzyszkolny Konkurs Recytatorski Jan Brzechwa  Aleksandra Kowalczuk (kl. III) zdobyła I miejsce w konkursie

54 *Wojewódzki Konkurs Literacki „Sport, rodzina i ja”  Natalia Jasińska (kl. V) – 1 miejsce Wyróżnienia otrzymali:  Karol Janiuk (kl. VI)  Mateusz Dziatkowski (kl. V)  Mateusz Gładkowski (kl. V)

55 *Międzynarodowy Festiwal Piosenki „Super Mikrofon Radia Jard” Wyróżnienie otrzymali:  Amelia Kamińska (kl.IIb)  Gustaw Gabrylewski (kl.IIa)  Natalia Bielecka (kl. III)

56 Międzyszkolny Festiwal Piosenki „Super mikrofon” organizowany przez Klub Rozrywki „Krąg”  Gustaw Gabrylewski (kl.IIa) -wyróżnienie

57 *Ogólnopolski Festiwal Kolęd i Pastorałek organizowany przez Jard  Natalia Bielecka (kl. III) – 2 miejsce *Wojewódzki Festiwal Piosenki Wakacyjnej  Natalia Bielecka (kl. III)– laureat

58 *Konkurs Recytatorski English Poems Wyróżnienie otrzymała  Aleksandra Chomczyk (kl. III)

59 *Miejski Konkurs Językowo – Plastyczny „Icons of Podlasie”  Adrianna Wójcik (kl. IIb) -1 miejsce

60 *Międzyszkolny Konkurs Historyczny III miejsce zdobył:  Karol Janiuk (kl. VI) Wyróżnienia otrzymali:  Michał Borawski (kl. VI)  Tomasz Dąbrowski (kl. VI)

61 *Ogólnopolski Konkurs Leon Laureaci:  Adrianna Wójcik (kl. II b) – 5 miejsce  Mateusz Banasiuk (kl. II b) – 8 miejsce  Kuba Żukowski (kl. II b) – 8 miejsce  Marcelina Gładkowska (kl. II b) – 10 miejsce

62 *Szkolny Turniej Szachowy  Karol Janiuk (kl. VI) – 1 miejsce  Gabriel Kalinowski (kl. II a)– 2 miejsce  Aleksandra Chomczyk (kl. III)– 3 miejsce

63 *TURNIEJ TAŃCA O PUCHAR DYREKTORA SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 47 W BIAŁYMSTOKU  PAWEŁ MICHAŁOWSKI – AMELIA AMBROŻEJ – I MIEJSCE  JAŚ MANCEWICZ - WIKTORIA SKUTNIK – I MIEJSCE  GUSTAW GABRYLESKI – DOMINIKA BALICZEK – II MIEJSCE  KAROL WRÓBLEWSKI – ZUZIA KOZŁOWSKA II MIEJSCE  KUBA NOWIK – WIKTORIA BRAŃSKA – II MIEJSCE  MATEUSZ DZIEMIAŃCZUK– MILENA SAWULSKA –II MIEJSCE  ADAM CHUDEK – ZOSIA ONIŚKO – II MIEJSCE  NIKOLA ZDRODOWSKA - MATEUSZ DZIATKOWSKI –II MIEJSCE  MICHAŁ – KARASZEWSKI – KAROLINA RUTKOWSKA – II MIEJSCE  OSKAR SKUTNIK – WIKTORIA WRÓBLEWSKA - II MIEJSCE

64  PAWEŁ KASABUŁA – NATALKA SAWULSKA – III MIEJSCE  BARTEK BOGUSŁOWICZ – OLA KOWALCZUK – III MIEJSCE

65 *TURNIEJ O PUCHAR DYREKTORA MŁODZIEŻOWEGO DOMU KULTURY W BIAŁYMSTOKU  MAKSYMILIAN GRYNCZEL – WIKTORIA SKUTNIK – I MIEJSCE  NATALKA SAWULSKA – I MIEJSCE  KAROL WRÓBLEWSKI – ZUZIA KOZŁOWSKA –II MIEJSCE  MATEUSZ DZIEMIAŃCZUK – MILENA SAWULSKA – II MIEJSCE  OSKAR SKUTNIK – WIKTORIA WRÓBLEWSKA – II MIEJSCE  MATEUSZ DZIATKOWSKI – EMILIA GRYNCZEL – II MIEJSCE  MICHAŁ KARASZEWSKI – KAROLINA RUTKOWSKA – II MIEJSCE

66 *Wojewódzki Konkurs na najpiękniejszą Palmę Wielkanocną Wyróżnienia otrzymali:  Paweł Michałowski (kl. I)  Hanna Kondzior (kl. I)  Maja Rutkowska (kl. I)  Iga Hajdukiewicz (kl. II a)  Julia Gacuta (kl. II b)

67 *Szkolny Turniej Matematyczny „Zadania Mądrej Sowy 2014” kl. I- III  I miejsce zdobyła kl. III w składzie:  Natalia Bielecka  Oskar Skutnik  Mateusz Dziemiańczuk

68 *Szkolny Turniej Matematyczny „Zadania Mądrej Sowy 2014” kl. IV- VI  I miejsce zdobyła klasa VI w składzie:  Michał Borawski  Karol Janiuk  Tomasz Dąbrowski

69 *Szkolny Konkurs English Expert  I miejsce zdobyli:  Karol Janiuk (kl. VI)  Mateusz Dziatkowski (kl. V)  Mikołaj Marzewski (kl. IV)  Julia Winowska (kl.III)

70 *Szkolny Konkurs Omnibus Nagrodę główną otrzymał:  Filip Pietraszewski (kl.III)  I miejsce – Natalia Bielecka (kl. III)  II miejsce – Gabriel Kalinowski (kl. IIa)  III miejsce – Adam Chudek (kl. IIa)

71

72 PROJEKTY EDUKACYJNE ROK SZKOLNY 2013/2014

73 „Części mowy oswojone”  Projekt polegał na wykonaniu plakatu – mapy mentalnej prezentującej wszystkie poznane części mowy z podziałem na odmienne i nieodmienne.  Brali w nim udział uczniowie klasy V PSP1.

74 „W świecie ‘Hobbita’” J.R.R.Tolkiena  Projekt związany był z lekturą uzupełniającą, którą uczniowie klasy V czytali w II semestrze. Polegał na wykonaniu plakatu ilustrującego postać, wydarzenie z wybranej lektury. Druga części polegała na kilkuminutowej wypowiedzi, opisującej wygląd, cechy charakteru, zachowania danej postaci. Uczniowie pracowali w dwuosobowych grupach, aby ich zaangażowanie było jak największe i podział ról równomierny.

75 „Pisanka ortograficzna”  Projekt realizowany był w kwietniu 2014 r. Związany był tematycznie ze świętami Wielkanocnymi. Brali w nim udział uczniowie klas IV-V PSP1.  Projekt polegał na pokolorowaniu szablonu pisanki w dowolny sposób oraz wykonaniu wzorów w postaci wyrazów zawierających trudność ortograficzną (chodziło o wyrazy dotyczące Wielkanocy)

76 PROJEKT EDUKACYJNY DWUJĘZYCZNY „Wierszokleci czy poeci?”  Polegał na napisaniu przez dzieci rymowanego wiersza jednostrofowego, składającego się z czterech wersów.  Wiersze dotyczyły różnych kategorii tematycznych, np. miłość, przyjaźń, szkoła, przyroda, zwierzęta  Najlepsze wiersze zostały przetłumaczone na język angielski i zebrane w zbiorku poetyckim.  Tłumaczeń dokonają uczniowie posiadający najlepsze kompetencje językowe.

77 „Moja ulubiona książka”  Projekt polegał na wykonaniu plakatu ilustrującego postać, wydarzenie z wybranej lektury. Druga części polegała na przygotowaniu ustnej prezentacji zachęcającej do przeczytania danej książki.  Projekt trwał w II semestrze roku szkolnego 2013/14. Brali w nim udział uczniowie klas IV-VI PSP1.

78 Projekt „Elves”  Projekt zakładał użycie metody DIY (do it yourself) i miał na celu rozwijanie kompetencji i sprawności językowych. Uczniowie na lekcjach języka angielskiego wykonywali prace przewidujące zaangażowanie ich zmysłów i samodzielnej pracy twórczej. Mieli szansę gotować, piec oraz tworzyć szeroko pojętą sztukę. Projekt zakładał majsterkowanie, tworzenie z niczego, przetwarzanie, wykorzystanie niepotrzebnych skrawków i elementów. Uczniowie uczyli się kreatywności poznając w ten sposób nowe słowa w języku angielskim. Wykonywali pracę, która daje radość i uczy zaradności. Uczniom cały czas towarzyszył język angielski.

79 Projekt „Pen Pal”  W projekcie brali udział wszyscy uczniowie klasy drugiej wymieniając listy z Amerykanami w zbliżonym wieku mieszkającymi w Flowery Branch, w stanie Georgia. Współpracę rozpoczęli nasi uczniowie pisząc, ozdabiając i w końcu, wysyłając list z sekretną wiadomością i zdjęciem klasowym. W krótkim czasie uzyskali odpowiedzi. Każdemu uczniowi przydzielony był pen pal. Korespondencja była regularna i systematyczna. Dzięki projektowi trwającemu całe drugie półrocze, uczniowie nawiązali nowe znajomości, wymienili się prywatnymi informacjami, zadawali pytania i czekali na odpowiedzi. A wszystko to odbywało się przy użyciu języka angielskiego. Wielu uczniów dołączyło do korespondencji zdjęcia i rysunki. Współpraca przebiegła pomyślnie.

80 Projekt „The Secret Garden”  Na potrzeby projektu została wybrana lubiana przez dzieci książka „The Secret Garden” w wersji poziomowej, czyli z małą ilością słów. Nauczyciel przygotował rekwizyty, kopie lektury oraz plakaty potrzebne do wykonania projektów. Wokół projektu „The Secret Garden” stworzona została atmosfera tajemnicy i oczekiwania. Pracując przy projekcie uczniowie czytają po angielsku, tłumaczą proste zdania oraz odpowiadają na pytania. Systematyczne uzupełnianie plakatu przewodniego z bohaterami i ich cechami charakterystycznymi umożliwiło uczniom utrwalenie nowego słownictwa. Uczniowie przy pracy nad projektem wykonali mapy mentalne oraz plakaty. Jako podsumowanie projektu uczniowie wykonali zielnik z roślinami z powieści. W ramach projektu uczniowie obejrzeli ekranizację powieści o tym samym tytule.

81 Przygotowanie do certyfikatu YLE  Projekt ma na celu przygotowanie uczniów do certyfikatu językowego Cambridge na poziomie Movers. Uczniowie realizują przygotowanie w ramach umiejętności językowych. Pierwsza umiejętność na której skupiono uwagę to czytanie ze zrozumieniem i opowiadanie na pytania zamknięte. Uczniowie otrzymują wskazówki od nauczyciela, jak trafnie udzielać odpowiedzi oraz uczą się technik czytania. Uczniowie pracują samodzielnie czytając długi tekst i zaznaczając odpowiedzi na karcie. Następnie zadania i odpowiedzi są wspólnie analizowane. Projekt przewiduje kontynuację.

82 Fantastic Creatures  Dwujęzyczny projekt językowy "Fantastic Creatures" w wykonaniu klasy 2b trwał ponad miesiąc i został podsumowany wystawą pięknych ilustracji fantastycznych stworów wraz z opisem w języku angielskim. Uczniowie klasy 2b nadali imiona swoim wymyślonym zwierzętom oraz umieścili je w odpowiednim środowisku naturalnym.  Projekt jest podsumowaniem programu dwujęzyczności w Prywatnej Szkole Podstawowej nr 1 w zakresie przyrody.

83 Projekt edukacyjny „Deep Sea Creatures”  Uczniowie mieli tydzień na przygotowanie plakatu i krótkiej notatki na temat wybranego stworzenia. W wyznaczonym czasie odbywały się konsultacje, mające ułatwić dzieciom poprawne wykonanie zadania.  W określonym terminie uczniowie zaprezentowali swoje prace na forum klasy. Ostatnim elementem projektu był drużynowy mini quiz przeprowadzony przez nauczyciela w oparciu o informacje zaprezentowane przez uczniów.  Projekt został zrealizowany na przełomie I i II semestru roku szkolnego 2013/14. Brali w nim udział uczniowie klas IV.

84 Projekt edukacyjny „Our colours”  W wyznaczonym dniu uczniowie klasy I mieli wspólnie przygotować plakat prezentujący kolorystykę oczu i włosów członków swojej klasy. Po wspólnym powtórzeniu istotnych zwrotów uczniowie indywidualnie prowadzili ankietę zadając pytania What colour eyes/hair have you got? Następnie uczniowie wspólnie z nauczycielem zweryfikowali rezultaty swoich ankiet, ustalili faktyczną liczbę osób posiadających zielone, niebieski oczy itd. i przygotowali diagram blokowy.

85 Projekt edukacyjny „My parents’ job”  Projekt został zrealizowany w pierwszym semestrze roku szkolnego 2013/14. Brali w nim udział uczniowie klas IV.  Projekt polegał na wykonaniu plakatu ilustrującego zawód wykonywany przez jednego z rodziców oraz dołączeniu do niego krótkiego opisu charakteryzującego dane zajęcie.

86 Projekt edukacyjny „Our town”  Uczniowie klasy I wspólnie przygotowali makietę miasteczka. Po utrwaleniu istotnych zwrotów uczniowie indywidualnie wykonali domy/szkoły/sklepy/kina itp. Następnie uczniowie wspólnie z nauczycielem umieścili budynki na przygotowanej ulicy i utrwalali zwroty przez opisywanie budynków, zgadywanie właścicieli budynków itp. Uczniowie opisywali ulice, przy których mieszkają wskazując znajdujące się tam budynki.

87 Projekt edukacyjny „My town”  Projekt został zrealizowany w drugim semestrze roku szkolnego 2013/14. Brali w nim udział uczniowie klas IV.  Projekt polegał na wykonaniu plakatu w formie mapy przedstawiającego najbliższe otoczenie (dzielnicę, miasteczko). Szkic był opatrzony legendą oraz opisem.

88 „Vegetables and fruit”  W wyznaczonym dniu uczniowie klasy I wspólnie przygotowywali prace przedstawiającej owoce i warzywa rosnące pod ziemią i nad ziemią. Po wspólnym powtórzeniu istotnych zwrotów uczniowie indywidualnie przyporządkowywali i rysowali owoce i warzywa w odpowiednich kategoriach (rosnące nad i pod ziemią). Następnie uczniowie opisywali swoje projekty nazywając owoce i warzywa, licząc je, określając dominujące kolory i wybierając ulubione owoce i warzywa.

89 „My favourite singer”  Uczniowie klasy IV mieli tydzień na przygotowanie plakatu i piosenki. W wyznaczonym czasie odbywały się konsultacje, mające ułatwić dzieciom poprawne wykonanie zadania.  W określonym terminie uczniowie zaprezentowali swoje prace na forum klasy. Po każdej prezentacji uczniowie słuchali utworu i uzupełniali luki w tekście piosenki. Następnie odbyło się głosowanie na najbardziej interesujący tekst piosenki (The most interesting lyrics)

90 „A strange snowman”  Projekt został zrealizowany w drugim semestrze roku szkolnego 2013/14. Brali w nim udział uczniowie klas IV.  Projekt polegał na wykonaniu plakatu prezentującego sylwetkę ulubionego piosenkarza/piosenkarki oraz przeprowadzeniu ćwiczenia (gap filling) w oparciu o jeden utwór idola.

91 „My first English book”  Projekt został zrealizowany w drugim semestrze roku szkolnego 2013/14. Brali w nim udział uczniowie klas IV.  Projekt polegał na cyklicznym czytaniu jednego z rozdziałów książki pt. William Tell and Other Stories będące zbiorem krótkich opowiadań w formie komiksów (William Tell, Tom Blood, Lord Bao and the Stone, King Matthias and the Good Shepherd, Lady Godiva).W oparciu o tekst uczniowie wykonywali 3-4 zadania sprawdzające zrozumienie treści oraz znajomość najistotniejszych zwrotów i słów.

92 Projekt edukacyjny „Best Teammate”  Projekt został zrealizowany w II semestrze roku szkolnego 2013/14. Brali w nim udział uczniowie klas I.  Projekt polegał na przystąpieniu do sztafety językowej. Klasa została podzielona na pary. Uczniowie wykonywali w swoich grupach zadania językowe.

93 Projekt edukacyjny „English speaking countries”  Projekt został zrealizowany w drugim semestrze roku szkolnego 2013/14. Brali w nim udział uczniowie klas IV.  Po cyklu lekcji dotyczących kultury krajów anglojęzycznych uczniowie zostali podzielenie na 3-4-osobowe grupy. Każda grupa wylosowała jeden kraj anglojęzyczny. W przeciągu tygodnia uczniowie mieli zgromadzić informacje uwzględniające najistotniejsze fakty, tj. stolica, flaga, symbol, ciekawostki geograficzne i zabytki. W wyznaczonym dniu uczniowie wykonali plakat, dzieląc się pracą i wspólnie dokonując selekcji informacji.

94 „How do the plants grow?”  Projekt był realizowany w ramach dwujęzycznych zajęć z przyrody. Dzieci zostały zapoznane ze słownictwem. Wykonaliśmy zdjęcia twarzy uczniów, tak aby umieścić je na pojemnikach, w których następnie zasadziliśmy owies (w rezultacie powstały doniczki, w których owies imitował włosy konkretnego ucznia). Wspólnie zasadziliśmy owies określając czynniki wpływające na obfity wzrost rośliny. Co pewien czas obserwowaliśmy jak rośnie owies i ilustrowaliśmy to w dzienniczkach.

95 Projekt „Zaadoptuj rzekę” – dwujęzyczny projekt ekologiczny  Projekt został zrealizowany w drugim semestrze roku szkolnego 2013/14. Brali w nim udział uczniowie klas IV-VI. Był on wynikiem wspólnej pracy nauczycieli języka angielskiego oraz przyrody.  Uczniowie mieli 3 tygodnie na przygotowanie plakatu prezentującego w formie graficznej angielski idiom o wodzie. W wyznaczonym czasie odbywały się konsultacje, mające ułatwić dzieciom poprawne wykonanie zadania – uczniowie wyszukiwali idiomy zarówno polskie jak i angielskie oraz dokonywali ich selekcji.  W określonym terminie prace zostały zebrane. Jury, w skład którego wchodzili organizatorzy projektu oraz nauczyciele szkoły podstawowej, wybrało zwycięzców biorąc pod uwagę poprawność językową projektu, estetykę wykonania oraz zaangażowanie uczniów.

96 eTwinning 2013/2014  Szkoła wzięła udział w międzynarodowym projekcie eTwinning zatytułowanym „Let’s Sing”, w trakcie którego uczniowie dzielili się nagraniami ulubionych piosenek. Otrzymaliśmy odznakę jakości  Od września 2014 rusza kolejny projekt zatytułowany „Primary Schools Go Global ” we współpracy ze szkołą z Indii oraz 8 szkołami i przedszkolami z Europy (Portugalia, Bułgaria, Polska, Litwa).

97 Spring flowers  Uczniowie zbierali wiosenne kwiaty i zioła oraz szukali ich angielskich nazw oraz informacji, które zaprezentowali w formie zielnika.

98 Fantastic creatures  Przygotowaniem do projektu były poniedziałkowe dwujęzyczne zajęcia z przyrody dotyczące zwierząt, środowiska, w którym żyją oraz części ciała zwierząt. Po miesięcznym przygotowaniu uczniowie stworzyli fantastyczne stwory wykorzystując poznane słowa i zwroty, które następnie zaprezentowali w formie wystawy.

99 Summer reading  Każdy uczeń klasy 2b wybrał jedną książkę w wersji oryginalnej, a po jej przeczytaniu napisał jej krótki opis z uzasadnieniem wyboru oraz listą słówek poznanych w trakcie lektury. Prezentacja książek miała miejsce 16 czerwca 2014 roku w trakcie zajęć dwujęzycznych, a projekt będzie kontynuowany zarówno w trakcie wakacji, jak również w roku szkolnym 2014/2015.

100 „Rodzic z pasją”  CEL GŁÓWNY PROJEKTU: nawiązanie aktywnej współpracy z rodzicami  CELE SZCZEGÓŁOWE: - umożliwienie rodzicom prezentacji swoich pasji i zainteresowań - rozbudzanie w uczniach miłości do sztuki, techniki, podróżowania, nauki języków, sportu, motoryzacji, kolekcjonerstwa i zbieractwa, turystyki, krajoznawstwa - czerpanie radości ze wspólnego przebywania ze sobą - poznawanie pasji swoich rodziców - przełamywanie lęków przed nawiązywaniem współpracy ze szkołą - poznawanie różnych sposobów prezentacji ciekawych tematów - zaszczepianie w uczniach postaw społecznych - doświadczanie niezwykłych i emocjonujących przeżyć

101 Mój wernisaż  CEL GŁÓWNY PROJEKTU: wzbogacanie wiedzy uczniów o sztuce i możliwość prezentowania swoich wytworów przed swoimi kolegami i koleżankami  CELE SZCZEGÓŁOWE: - zapoznanie z zasadami organizacji wernisażu - budzenie zainteresowania sztuką - kształtowanie nawyków kulturalnego zachowania się w miejscu publicznym - uświadomienie znaczenia kultury i sztuki w życiu człowieka - przygotowanie pytań do artysty - przygotowanie poczęstunku - przygotowanie oprawy muzycznej - przeprowadzenie wywiadu z artystą - czerpanie radości z osiągniętego sukcesu - czerpanie radości z możliwości zaprezentowania swoich prac - czerpanie radości ze wspólnego przebywania z innymi

102 Będę uczniem klasy IV  Cel główny : Ułatwienie uczniom przejścia z I etapu edukacyjnego do II etapu  Cele szczegółowe: Zapoznanie uczniów klasy III z nauczycielami uczącymi w klasach IV-VI Przeprowadzenie lekcji przez nauczycieli II etapu edukacyjnego Zaznajomienie uczniów z planem lekcji klasy IV i nowymi przedmiotami Poznanie podręczników obowiązujących w klasie IV i zeszytów przedmiotowych Ćwiczenia praktyczne w samodzielnym pakowaniu plecaków zgodnie z planem lekcji na dany dzień

103 Projekt Kinomaniacy  Dnia 6 maja zrealizowany został projekt Kinomaniacy. Projekt zrealizowany został przez klasę I, pod nadzorem wychowawcy klasy – Elwiry Sztejter. Projekt miał na celu przybliżenie odpowiednich zachowań podczas pobytu w miejscach publicznych. Klasa I sporządziła Kodeks Wzorowego Kinomaniaka, następnie stworzyła salę kinową w swojej klasie na podstawie ilustracji różnych sal kinowych. Uczniowie mogli poznać różne rodzaje kina. Uczniowie zapoznani zostali z rodzajami filmów. Na zakończenie klasa I obejrzała film z zachowaniem wcześniej ustalonych zasad wzorowego kinomaniaka.

104 Nasze Pasje  Dnia 4 kwietnia o godzinie odbyła się realizacja projektu,,Nasze Pasje” zorganizowanego przez Elwirę Sztejter wychowawcę klasy I w Prywatnej Szkole Podstawowej nr 1 Białymstoku.  Uczestnikami projektu byli uczniowie klasy I. W realizacji projektu udział wzięła cała klasa. Wszyscy uczniowie zaprezentowali swoje umiejętności. Uczestnicy projektu zaprezentowali swoje umiejętności między innymi z zakresu tańca, śpiewu, malarstwa, sportu. Uczniowie klasy I wykazali się umiejętnością współpracy w grupie. Cel główny jakim było udowodnienie, że warto mieć jakieś pasje, które stymulują ciągły rozwój, wpływają na ubogacenie życia ludzkiego został zrealizowany.

105 Projekt Ortografitii  Dnia 26 maja zrealizowany został projekt Ortografitii. Projekt zrealizowany został przez klasę I, pod nadzorem wychowawcy klasy – Elwiry Sztejter. Projekt miał na celu przybliżenie zasad pisowni, oraz zasad ortograficznych wyrazów z : ż, rz, h, ch, u, ó. Klasa I sporządziła Kodeks Zasad Poprawnej Pisowni, następnie pracując w grupach ułożyła wiersze z wybranymi wyrazami z : ż, rz, h, ch, u, ó. Po stworzeniu wierszy, uczniowie przygotowali ilustrację i krótką inscenizację do swoich utworów.

106 W krainie baśni  Dnia 17 lutego zrealizowany został projekt,,W krainie baśni”. W projekcie wzięli udział uczniowie klasy I Prywatnej Szkoły Podstawowej nr 1 w Białymstoku.  Celem projektu było zapoznanie uczniów z różnymi baśniami oraz z ich autorami. Uczniowie po zapoznaniu z utworami tworzyli książeczki z ilustracjami oraz próbowali stworzyć inne zakończenia baśni. W ramach projektu dzieci stworzyły prezentacje multimedialne autorów baśni wykorzystując do tego program Paint oraz Power Point.

107 Projekt „Klasowy album”  W projekcie wzięła udział klasa IV na lekcjach informatyki.  Celem projektu było zapoznanie uczniów z różnymi metodami prezentacji fotografii i ich obróbką. Uczniowie samodzielnie utworzyli film w programie Photo Story składający się ze zdjęć wykonanych podczas zajęć informatyki w ogrodzie szkolnym. Poznali podstawowe narzędzia obróbki zdjęć, nagrywali własną narrację oraz dodawali wybrany podkład muzyczny. Ostatnim zadaniem była prezentacja wykonanego pokazu multimedialnego na forum klasy.

108 Komiksowo  "Komiksowo” to projekt łączący w sobie elementy edukacji kulturalnej, kreatywnej twórczości i zabawy.  Uczniowie mogli się dowiedzieć jak „od podstaw” powstaje komiks. Każdy utworzył swój własny komiks, będący odzwierciedleniem ich codziennego życia, postrzegania rzeczywistości oraz marzeń. Prace zostały wydrukowane. Najlepsze prace zostały wywieszone na gazetce w sali komputerowej.  Udział w projekcie pozwolił uczniom dostrzec, że istnieją alternatywne formy spędzania czasu, a kultura leży w zasięgu ręki. Co więcej, że kulturę można tworzyć samemu!  W projekcie brali udział uczniowie klasy V PSP1 na lekcjach informatyki.

109 Multimedialny słownik języka angielskiego  Projekt został zrealizowany na lekcjach informatyki w klasie VI.  Zadaniem uczniów było wykonanie multimedialnego słownika polsko-angielskiego zawierającego słownictwo z danej kategorii tematycznej.  Słownik łączy w sobie grafikę, tekst oraz dźwięki. Uczniowie zamieścili słowa i zwroty w języku polskim oraz ich tłumaczenie na język angielski, dopasowali odpowiednie obrazki. Dodatkowo umożliwili odsłuchanie słów bądź zwrotów z poprawną wymową w języku angielskim.  Projekt, pozwolił uczniom doskonalić umiejętności językowe.

110 Nasza klasa i statystyka  Projekt adresowany był do uczniów klasy VI.  Cele: - uczniowie rozumieją potrzebę zbierania danych statystycznych -zainteresowanie uczniów statystyką  Sposób realizacji: Uczniowie przeprowadzili ankietę wśród swoich kolegów i koleżanek z klasy. Ankieta zawierała pytania dotyczące nas samych, naszych zainteresowań. Następnie uczniowie zebrali te informacje w tabele i narysowali wykresy słupkowe. Po tygodniu odbyła się prezentacja przygotowanych plakatów.

111 Liczby dziesiętne wokół nas  Projekt adresowany był do uczniów klasy IV.  Cele: - rozwijanie umiejętności zastosowania wiedzy z działu „Liczby dziesiętne” i odkrywania zastosowań matematyki w życiu codziennym, -korzystanie z różnych źródeł informacji.  Sposób realizacji: Uczniowie mieli tydzień na przygotowanie plakatu. Na lekcji prezentowali swoje prace.

112 Matematyka w Power Point  Projekt adresowany był do uczniów klas IV - VI.  Cele: - utrwalenie wiadomości z omówionych działów, - korzystanie z różnych źródeł informacji np. z internetu.  Sposób realizacji: Uczniowie w ciągu 3 tygodni przygotowywali prezentację w Power Point. Na lekcji prezentowali swoje prace. Tematy prezentacji do wyboru: -Ułamki zwykłe -Pola i obwody figur -Figury geometryczne -Ułamki dziesiętne -Równania

113 W naszej szkole uczniowie osiągają liczne sukcesy dzięki swej ciężkiej pracy, ale również nie brakuje im rozrywki.

114

115

116

117

118

119

120

121

122

123

124

125

126

127

128

129

130

131 DRODZY UCZNIOWIE, JESTEŚMY Z WAS DUMNI! ŻYCZYMY DALSZYCH SUKCESÓW.


Pobierz ppt "Nasze osiągnięcia rok szkolny 2013/2014. SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY Prywatna Szkoła Podstawowa nr 1 w Białymstoku odkrywa talenty oraz pielęgnuje pasje."

Podobne prezentacje


Reklamy Google