Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Ilona Antoniszyn-Klik, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Gospodarki Katarzyna Kacperczyk, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Spraw Zagranicznych Promocja.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Ilona Antoniszyn-Klik, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Gospodarki Katarzyna Kacperczyk, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Spraw Zagranicznych Promocja."— Zapis prezentacji:

1 Ilona Antoniszyn-Klik, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Gospodarki Katarzyna Kacperczyk, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Spraw Zagranicznych Promocja gospodarcza i wsparcie przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych

2 2 Promocja polskiej gospodarki Kierunki i strategia działań Podsumowanie działań w 2013

3 3 MSZ i MG współpracują z innymi podmiotami na rzecz promocji gospodarczej Wsparcie rządowe Partnerzy

4 4 Finansowanie promocji polskiej gospodarki Działania promocyjne Bezpośrednia promocja gospodarki Dyplomacja publiczna i kulturalna – wspiera promocję gospodarki  – kontynuacja programów branżowych  Program Operacyjny Inteligentny Rozwój  ponad projektów w 2013  Inicjatywy samorządowe  Konkursy MSZ, obchody rocznicowe, promocja marki POLSKA 368 mln PLN w latach mln PLN w 2013 r.

5 5 Intensywne działania promocyjne koncentrowane są na wybranych rynkach o największym potencjale Wybór rynków perspektywicznych Potencjał ekonomiczny rynku Sytuacja społeczno- polityczna w kraju/regionie Miejsce kraju w polityce handlowej Polski i UE Priorytety wg Marszałków Województw oraz organizacji samorządu gospodarczego Kanada Brazylia Algieria Turcja Kazachstan Meksyk ZEA

6 6 Do promocji wykorzystuje się specjalnie zaprojektowane programy działań (1) Kampania Wizerunkowa MADE IN POLAND  Polska posiada doskonałej jakości produkty, które mogą z powodzeniem konkurować na międzynarodowych rynkach  Działania w Czechach, Niemczech i na Ukrainie w 2013 r.  Dalsze działania promocyjne w 2014 r. w Chinach i w Rosji IAK

7 7 Do promocji wykorzystuje się specjalnie zaprojektowane programy działań (2) 15 programów branżowych w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata  Branża meblarska  Branża jubilersko – bursztynnicza  Usługi IT i ITC  Produkcja jachtów i łodzi rekreacyjnych  Przemysł biotechnologiczny i farmaceutyczny  Produkcja sprzętu medycznego i aparatury pomiarowej  Branża stolarki okiennej i drzwiowej  Budownictwo  Branża ochrony i zachowania zabytków  Kosmetyki  Maszyny i urządzenia górnicze  Odzież, dodatki, galanteria skórzana  Turystyka medyczna  Przemysł obronny  Polskie specjalności żywnościowe

8 Coroczne Narady Ambasadorów  2013 r. ponad 40 przedstawicieli firm uczestniczyło w blisko 300 spotkaniach z ponad 70 Ambasadorami  Lepsze zrozumienie potrzeb przedsiębiorstw na konkretnych rynkach  Spotkania nowych Ambasadorów z przedsiębiorcami przed objęciem placówki  PRZYKŁAD Indywidualne spotkania przedstawicieli polskich przedsiębiorstw z kierownikami polskich placówek dyplomatycznych podczas corocznej Narady Ambasadorów Działanie Efekt 8

9 Coroczne Narady Kierowników Wydziałów Promocji Handlu i Inwestycji PRZYKŁAD Szkolenia dla Kierowników WPHI Indywidualne spotkania przedstawicieli polskich przedsiębiorstw z kierownikami WPHI i przedstawicielami przedsiębiorców Wizyty studyjne w regionach Działanie Efekt 9  Wspólne określenie pożądanych kierunków promocji polskiej gospodarki  Identyfikacja najbardziej interesujących światowych rynków  Określenie obszarów wsparcia i pomocy dla polskich firm ze strony WPHI

10 10 Promocja polskiej gospodarki Kierunki i strategia działań Podsumowanie działań w 2013

11 11 Obszary działalnościDziałania w 2013 roku Spotkania  Przeprowadzono ponad 5000 spotkań Zapytania  Udzielono ponad odpowiedzi na przesłane zapytania Wsparcie inwestycji i transakcji  Udzielono wsparcia dla 133 istotnych transakcji oraz projektów inwestycyjnych Wydarzenia  Zorganizowano ponad 1000 seminariów i forów oraz 4700 wydarzeń promocyjnych Misje gospodarcze  Współorganizowano ponad 500 misji Interwencje  Podjęto 328 skuteczne interwencje w przypadku dyskryminacji W roku 2013 kontynuowano intensyfikację działań dyplomatycznych

12 12 Wydarzenia WNP: 18% 4% WNP: 37% Misje gospodarczeMisje gospodarczeMisje gospodarczeMisje gospodarcze Spotkania Wsparcie inwestycjiWsparcie inwestycjiWsparcie inwestycjiWsparcie inwestycji Zapytania Interwencje Ameryka Pn. i Łacińska Azja Afryka i Bliski Wschód Europa i WNP Aktywność koncentrowała się na Europie i WNP, nie zaniedbując jednak dynamicznie rozwijających się rynków pozaeuropejskich

13 13 Afryka i Bliski Wschód:  Algieria (MG)  Angola (MSZ)  Etiopia (MSZ)  KAS (Premier RP, wicem. SZ)  Libia (Minister SZ)  Nigeria (Premier RP)  Maroko (MG)  RPA (Premier RP)  Rep. Kongo (MSZ)  Zambia (Premier RP)  ZEA (Premier RP, wicem. MSZ) Azja:  Birma (Minister SZ)  Chiny (Prezydent, Minister SZ, Marszałek Sejmu)  Indie (Minister Gospodarki, MSZ)  Korea Płd. (Prezydent RP)  Malezja (MSZ)  Mongolia (Prezydent RP, MG)  Afganistan (MSZ)  Japonia (MG) WNP:  Azerbejdżan (Minister SZ)  Ukraina (MG, MSZ)  Rosja ((MG, MSZ)  Armenia (MG)  Kazachstan (MG)  Uzbekistan (MG)  Gruzja (MG) Ameryka Płn.:  USA - Chicago, Nowy Jork, Houston (MSZ, MG)  Kanada (Premier RP) Ameryka Pd.:  Argentyna (MSZ)  Brazylia (Minister SZ)  Chile (MSZ)  Kolumbia (MSZ)  Meksyk (MSZ)  Peru (MSZ)  Urugwaj (MSZ) Europa:  Bałkany – Czarnogóra (MSZ)  Chorwacja (Prezydent RP)  Portugalia (Prezydent RP)  Niemcy (MG)  Włochy (MG)  Słowacja (MG)  Czechy (MG)  Turcja (MG) Australia:  Australia (Minister SZ) W ubiegłym roku zorganizowano także szereg wyjazdów z udziałem przedsiębiorstw

14 14 Promocja polskiej gospodarki Kierunki i strategia działań Podsumowanie działań w 2013

15 Planowane wizyty Projekty specjalne Follow-up wizyt  Chiny –kontynuacja GoChina –zwiększenie działań promocyjnych w pd. części Chin (MSZ/MG) –misja gospodarcza towarzysząca W-ce Premierowi J. Piechocińskiemu (m.in. szczyt gospodarczy Chiny-EŚW w Ningbo) - I poł  Wietnam –wizyta MSZ (targi EXPO, Greenevo, rynek finansowy, sektor rolno- spożywczy - kwiecień 2014  Indie –obchody 60-lecia ustanowienia stos.dyplomatycznych (inauguracja : New Delhi, Kalkuta - wicem. MSZ/MG)  Mongolia –Dni Polskie w Mongolii (MSZ/MG) – III kw –promocja sektora wydobywczego i górniczego  Australia: –(MSZ/MG) promocja sektora górniczego, czystych technologii  Mongolia: –Follow-up wizyty Prezydenta B. Komorowskiego (MSZ/MG/inne resorty) Azja – jeden z wiodących kierunków zainteresowania przedsiębiorstw 13% - wzrost eksportu na rynki azjatyckie w

16 Afryka – dynamiczny wzrost rynków = nowe możliwości dla polskich firm 30% - wzrost eksportu na rynki afrykańskie w 2013 Planowane wizyty Projekty specjalne Follow-up wizyt  Algieria, Tunezja - wizyta Wicepremiera J. Piechocińskiego, misje biznesowe  Iran - wizyta Ministra SZ R. Sikorskiego – luty/marzec 2014; - wizyta Wicepremiera J. Piechocińskiego – kwiecień 2014  Etiopia - wizyta/forum biznes. w II poł  Senegal, Ghana, WKS - wizyta wicem. MSZ z misją biznesu - kwiecień 2014 r.  ZEA - II Komisja ds. Współpracy Gospodarczej/ misja gospodarcza  Kontynuacja programu Go Africa  Etiopia (Afryka): Pierwszy Kongres Polskich Absolwentów z Afryki – październik 2014  Otwarcie WPHI w Dubaju/ plany dodatkowej obecności gosp. w Afryce  Nigeria, RPA, Zambia, ZEA Follow-up wizyt Premiera D. Tuska (MSZ/MG/inne resorty) 16

17 Ameryka Północna i Łacińska – budowanie pozycji polskich firm 17% - wzrost eksportu do Ameryki Północnej w % - wzrost eksportu do Ameryki Łacińskiej w 2013 Planowane wizyty Projekty specjalne Follow-up wizyt  USA – wizyta W-ce Premiera J. Piechocińskiego – II poł wizyta wicem. MSZ – dialog strategiczny/energia – kwiecień 2014  Kanada – wizyta wicem. MSZ z delegacją biznesu /forum gosp. – IV kw  Chile – wizyta/promocja sektora górniczego przy okazji otwarcia kopalni miedzi KGHM w Sierra Gorda - III kw  Kolumbia – wizyta MSZ/MG /forum gosp., promocja sektora wydobywczego, czystych technologii  II Polsko-Amerykański Tydzień Gospodarczy na Zachodnim Wybrzeżu USA – wrzesień 2014  Dni Polskie na targach CAMACOL w Miami - czerwiec 2014  Follow-up wizyty Premiera D. Tuska (MSZ/MG/ inne resorty) 17 Kanada

18 WNP - ważne rynki dla polskich przedsiębiorców 8% - wzrost eksportu na rynki WNP w 2013 Planowane wizyty Projekty specjalne  Azerbejdżan - Wizyta W-ce Premiera J. Piechocińskiego/ forum gosp. – kwiecień poł 2014  Białoruś - MSZ/MG wizyta/forum gosp. - kwiecień 2014  Kazachstan - MSZ/MG wizyta/forum gosp.  Mołdawia - wizyta/forum inwestycji  Rosja - MSZ, MG – udział w targach Sportu, wizyty/forum gosp.  Turkmenistan - MSZ, MG – konsultacje gosp., wizyta W-ce Premiera J. Piechocińskiego  Rosja - Kontynuacja projektu „Od Mistrzostw Europy do Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej” - Targi budowlane, promocja sektora górniczego (Kemerowo) 18

19 Europa - współpraca z partnerami strategicznymi oraz poszukiwania nowych rynków 5,5% - wzrost eksportu na rynki europejskie w 2013 Planowane wizyty Projekty specjalne  Turcja - wizyta Prezydenta B. Komorowskiego - marzec 2014, forum biznesu, MSZ/MG – wizyty/misje gosp.  Albania, Dania, Niemcy, Wielka Brytania - MSZ/MG wizyty, fora gosp.  Niemcy – inauguracja cyklicznych spotkań polskiego i niemieckiego biznesu w formule Sommerfest  Turcja – 600-lecie nawiązania stosunków dyplomatycznych – inauguracja marzec 2014  Wielka Brytania – I Polsko-Brytyjskie Forum Gospodarcze - I poł  Włochy – EXPO2015 Mediolan – przygotowania 19

20 Nowe rozwiązania i inicjatywy – impuls dla wzmocnienia pozycji polskich przedsiębiorstw na międzynarodowych rynkach  Regularne konsultacje MSZ-MG + przedsiębiorcy  Kompleksowe przygotowanie przedsiębiorców przed planowanymi wizytami zagranicznymi – seminaria, konferencje, szkolenia  Monitoring nowych rynków i efektywności dyplomacji ekonomicznej – nowy system oceny/ nowe instrumenty motywujące  Wykorzystywanie synergii w działaniach – pomoc rozwojowa, nowe obszary (np. stacje badawcze PAN)  Aktywna rola w promocji udziału firm w systemie międzynarodowych zamówień  Stypendia dla zagr. studentów, współpr. z absolwentami i Polonią – programy i inicjatywy angażujące polskie przedsiębiorstwa 20

21 Dziękujemy za uwagę! 21


Pobierz ppt "Ilona Antoniszyn-Klik, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Gospodarki Katarzyna Kacperczyk, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Spraw Zagranicznych Promocja."

Podobne prezentacje


Reklamy Google