Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

JESTE Ś TYM CO JESZ ! Angela Poznańska, klasa 3 TH.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "JESTE Ś TYM CO JESZ ! Angela Poznańska, klasa 3 TH."— Zapis prezentacji:

1 JESTE Ś TYM CO JESZ ! Angela Poznańska, klasa 3 TH

2 Wieczne postanowienia Każdy z nas wiecznie sobie postanawiał : „ Od jutra zacznę dietę” „ Od jutra zacznę zdrowo jeść” „ Od jutra pójdę na siłownię” „ Od jutra zmienię nawyki żywieniowe” STOP!!! Zacznij to już teraz i dziś ! Zobacz co działa źle na Twoje zdrowie i formę, a co dobrze !

3 Wiedza na temat jedzenia Większości z nas wydaje się, że doskonale wiemy co jeść, jak jeść, w jakich porcjach. Myślimy, że zjedzenie śniadania, przekąski, obiadu, czy kolacji, to sprawy nad którymi nie musimy się długo zastanawiać. Jednak w tych czynnościach co druga osoba popełnia błąd!

4 Ś niadanie ŚNIADANIE JEST NAJWAŻNIEJSZE! Ono daje nam energię na cały dzień. Jedno ze zdrowszych śniadań powinno się składać z: pełno ziarnistego pieczywa, delikatnej szynki, warzyw, jajek, jogurtu naturalnego. Wysuszone owoce daktyle, banany, rodzynki, orzechy idealnie się nadają do naszego musli! Pamiętajmy ! Śniadanie jest najważniejsze, a unikanie go może przyczyniać się do nadwagi i złego samopoczucia.

5 Unikajmy tego na ś niadanie Powinniśmy unikać: słodkich płatek typu nestle, drożdżówek, tłustego, smażonego mięsa, parówek złej jakości, napoi gazowanych. Owoce powinniśmy jeść na drugie śniadanie

6 Obiad te ż wa ż ny Codzienny zdrowy obiad powinien składać się z: 40% mięsa najlepiej chudego, 40% różnego rodzaju warzyw, sałatki, brokuły, szpinak, które zawierają cenne składniki dla naszego organizmu 20% to ewentualnie ziemniaki, kasza, ryż, makaron. Mięso najlepiej przygotowywać na grillu lub piekąc.

7 Uwaga na przek ą ski Patrząc na ten obrazek myślimy pyszności ! Jednak te „pyszności” nie są naszymi przyjaciółmi. W zdrowym trybie życia powinniśmy o nich zapomnieć. Nadmierna ilość słodyczy może nieść ze sobą zdrowotne konsekwencje. Batoniki, chipsy, cukierki mają ogromną ilość tłuszczy i cukrów !

8 Zdrowe podjadanie Podjadanie i przekąski mogą być zdrowe - to zależy tylko od nas, co wybierzemy dla siebie. Jabłka, jogurt naturalny, marchewki, rodzynki, pestki słonecznika, twarożki idealnie się nadają na przekąskę. Są bogate w błonnik, białko, zaspakajają apetyt oraz działają pozytywnie na nasz organizm.

9 Marchewka Marchew 100g-27kcal Regularne jedzenie marchwi nadaje cerze lekko opalony odcień. Jest ona bogatym źródłem beta- karotenu, który ma właściwości antyrakowe, dobrze wpływa na wzrok, świetnie działa na żołądek, pomaga przy zaparciach, przynosi ulgę przy wzdęciach.

10 Jab ł ka Mają dużo błonnika, który daje uczucie sytości, poprawia trawienie. Zawierają wapń, krzem mające dobry wpływ na włosy i paznokcie. Polecane są palaczom: pomagają wyeliminować toksyny z organizmu.

11 Jogurt Zamiast owocowych wybieraj naturalne. Sprawdź czy zawierają bakterie probiotyczne poprawiające odporność organizmu. Unikaj jogurtów, które mają długi spis składników podanych na etykiecie produktu.

12 Fast food zbędny w naszym życiu Różnego rodzaju fast food naprawdę nie jest potrzebny naszemu organizmowi. Hamburgery, frytki, pizza, kebab zawierają ogromne ilości tłuszczu i węglowodanów, które są głównym sprzymierzeńcem otyłości. Produkty te dostarczają naszemu organizmowi „pustych” kalorii, a nie wartości odżywczych.

13 Uwa ż ajmy na produkty „light” Aby produkt był „light” jego zawartość powinna być obniżona o 30% w odniesieniu do chociaż jednego składnika. Najczęściej jest to cukier, lub tłuszcz co znacznie zmniejsza ilość kalorii. Jednak producenci często oszukują zmniejszając ilość jednego składnika, a zwiększając ilość drugiego. Pułapka to słodycze „light”, w których cukry zastąpione zostały tłuszczem. Efekt: cukru nie ma, ale kaloryczność produktu jest jeszcze większa ! UWAGA!

14 Dobre rady na pyszne smaki Eksperymentuj w kuchni – jest wiele przepisów na lekkie dania. Mięso piecz, grilluj lub gotuj na parze. Zupy gotuj na wywarze z indyka lub kurczaka, a zamiast śmietaną zalewaj mlekiem. Stosuj dużo przypraw świeżych lub suszonych.

15 Postaw na sport ! Gdy już podjęliśmy decyzję o zdrowym jedzeniu postawmy na sport. Dzięki niemu jeszcze szybciej spalamy zbędną tkankę tłuszczową. Może to być siłownia, fitness, piłka nożna, siatkówka, bieganie… Wybór należy do CIEBIE!

16 ŹRÓDŁA : „Encyklopedia zdrowych posiłków” przygotowana na podstawie miesięcznika „Zdrowie” oraz serwisu


Pobierz ppt "JESTE Ś TYM CO JESZ ! Angela Poznańska, klasa 3 TH."

Podobne prezentacje


Reklamy Google