Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Konferencja Fundacji Wszechnicy Budowlanej Budownictwo indywidualne w maju 2011 r. Małgorzata Walczak Dyrektor Generalny, Członek Zarządu ASM – Centrum.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Konferencja Fundacji Wszechnicy Budowlanej Budownictwo indywidualne w maju 2011 r. Małgorzata Walczak Dyrektor Generalny, Członek Zarządu ASM – Centrum."— Zapis prezentacji:

1 Konferencja Fundacji Wszechnicy Budowlanej Budownictwo indywidualne w maju 2011 r. Małgorzata Walczak Dyrektor Generalny, Członek Zarządu ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.

2 Budownictwo mieszkaniowe – maj 2011 r. Źródło: opracowanie ASM na podstawie danych GUS Wzrost o 0,6% w stosunku do kwietnia 2011 Spadek o 3,5% w stosunku do kwietnia 2011 Spadek o 3,3% w stosunku do kwietnia 2011 Wzrost o 7,7% w stosunku do kwietnia 2011 Wzrost o 0,9% w stosunku do kwietnia 2011 Wzrost o 6,4% w stosunku do kwietnia 2011

3 Mieszkania oddane do użytku wraz z powierzchnią miesięcznie w okresie styczeń 2009 – maj 2011 Źródło: opracowanie ASM na podstawie danych GUS Średnia powierzchnia mieszkania oddanego do użytku w maju 2011 wyniosła 111,8 m 2 i była o 0,9% wyższa niż średnia wielkość mieszkania oddanego do użytku w poprzednim miesiącu i wyższa o 9,1% w porównaniu do średniej powierzchni z maja ubiegłego roku.

4 Mieszkania, których budowę rozpoczęto w okresie styczeń - maj w latach Źródło: opracowanie ASM na podstawie danych GUS

5 Mieszkania, których budowę rozpoczęto według form budownictwa (maj 2010 i 2011) Źródło: opracowanie ASM na podstawie danych GUS 2010 r r.

6 Mieszkania, na których budowę wydano pozwolenia w okresie styczeń - maj w latach Źródło: opracowanie ASM na podstawie danych GUS

7 Mieszkania, na których budowę wydano pozwolenia według form budownictwa (maj 2010 i 2011) Źródło: opracowanie ASM na podstawie danych GUS 2010 r r.

8 Średnia cen metra kwadratowego mieszkania na rynku wtórnym w największych polskich miastach od V.2010 do V.2011 (w zł) Źródło: raport szybko.pl i Expandera

9 Średnia cen metra kwadratowego mieszkania na rynku pierwotnym w największych polskich miastach od V.2010 do V.2011 (w zł) Źródło: raport szybko.pl i Expandera

10 Po raz drugi z rzędu znacznie spadła liczba rozpoczynanych budów. W piątym miesiącu było ich o 14,1% mniej niż w analogicznym okresie sprzed roku. W liczbach bezwzględnych oznacza to 16,3 tys. noworozpoczętych lokali. Najgorszą dynamiką względem piątego miesiąca zeszłego roku charakteryzowały się wyniki działalności deweloperów. Rozpoczęli oni w maju budowę o 41,9% mniejszej liczby mieszkań niż przed rokiem. W ostatnim roku liczba mieszkań, na których budowę wydano pozwolenia była aż 11 razy większa od liczby mieszkań, których budowę faktycznie rozpoczęto. Można więc spodziewać się, że deweloperzy posiadają te decyzje administracyjne i badają rynek, aby rozpocząć budowę projektu w jak najlepszym momencie. Maj 2011 względem analogicznego okresu przed rokiem, przyniósł 2,2-procentowy wzrost liczby mieszkań oddawanych do użytkowania. Było ich w tym miesiącu 9,2 tys. Jest to pierwszy pozytywny odczyt od 8 miesięcy. W przypadku deweloperów wzrost liczby mieszkań oddawanych do użytkowania był mniejszy niż na całym rynku i wyniósł 0,7%. Wynik ten może być początkiem dłuższego trendu z uwagi na to, że rozpoczęte po kryzysie inwestycje dobiegają końca. Mniej nowych budów Potencjał jest duży i rośnie Więcej gotowych mieszkań

11 Dziękuję za uwagę Małgorzata Walczak Dyrektor Generalny, Członek Zarządu ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.

12

13 W roku 2011 zespół ASM kontynuuje cykliczne opracowania kwartalne oraz miesięczne opatrzone szyldem MONITORING RYNKU BUDOWLANEGO MONITORING RYNKU BUDOWLANEGO. Cel… Cel… to dostarczanie zawsze aktualnych i pełnych informacji dotyczących szeroko rozumianego rynku budowlanego. Monitoring Rynku Budowlanego to nie tylko aktualny zapis bieżącej sytuacji w sektorze, to także dostęp do ogólnopolskiej i regionalnej BAZY DANYCH, czyli serwisu umożliwiającego natychmiastowy wgląd do najświeższych i historycznych danych z rynku budowlanego oraz makroekonomii.

14 KAŻDY RAPORT MRB 2011 ZAWIERA RÓWNIEŻ załącznik Excel - tabele, które ułatwią samodzielną analizę wskaźników W 2011 roku stałymi elementami analiz kwartalnych MRB są: 1. SYTUACJA MAKROEKONOMICZNA POLSKI Wskaźniki makroekonomiczne – dane kwartalne Prognozy sytuacji makroekonomicznej kraju 2. SYTUACJA NA RYNKU BUDOWLANYM Wskaźniki budowlane – dane kwartalne Budownictwo na GPW Budownictwo inżynieryjne Ceny w budownictwie 3. NIERUCHOMOŚCI W POLSCE Efekty budownictwa mieszkaniowego i ceny mieszkań na rynku pierwotnym i wtórnym Prognozy rozwoju mieszkalnictwa Efekty budownictwa niemieszkalnego

15 Miesięczne raporty MRB Prenumeratorzy MRB kwartalnego otrzymują raporty miesięczne GRATIS Opracowania miesięczne można zamawiać pojedynczo bądź w formie prenumeraty rocznej Oprócz kwartalnych raportów MRB, dysponujemy ofertą miesięcznych opracowań MRB Harmonogram ukazywania się raportów kwartalnych Korzystne warunki dla prenumeratorów

16 Warunki zamówienia MRB 2011 TO: Możliwość PRENUMERATY ROCZNEJ obejmującej: 4 raporty kwartalne + GRATIS 12 raportów miesięcznych!!! PLN + 23% VAT Możliwość zakupu POJEDYNCZEGO raportu kwartalnego PLN + 23% VAT Możliwość zakupu RAPORTÓW MIESIECZNYCH w formie: - PRENUMERATY ROCZNEJ PLN + 23% VAT - POJEDYNCZEGO OPRACOWANIA 400 PLN + 23% VAT Raporty dostępne są, po przesłaniu wypełnionego formularza zamówienia faxem na numer /24/ , /24/ bądź

17

18 Jak wygląda sprzedaż materiałów budowlanych w Internecie? Jak wygląda sprzedaż materiałów budowlanych w Internecie? Jak wygląda sprzedaż artykułów wyposażenia wnętrz w Internecie? Jak wygląda sprzedaż artykułów wyposażenia wnętrz w Internecie? Jakie produkty z zakresu szeroko rozumianej budowlanki najlepiej się sprzedają w Internecie? Jakie produkty z zakresu szeroko rozumianej budowlanki najlepiej się sprzedają w Internecie? Gdzie jest nisza i miejsce na Twoje produkty? Gdzie jest nisza i miejsce na Twoje produkty? Jakie są dostępne kanały sprzedaży w Internecie? Jakie są dostępne kanały sprzedaży w Internecie? Jak powinna wyglądać strona internetowa Twojego sklepu? Jak powinna wyglądać strona internetowa Twojego sklepu? W jaki sposób Polacy wyszukują ofert sprzedaży materiałów budowlanych w Internecie? W jaki sposób Polacy wyszukują ofert sprzedaży materiałów budowlanych w Internecie? Jak inwestorzy indywidualni postrzegają zakupy materiałów budowlanych w Internecie? Jak inwestorzy indywidualni postrzegają zakupy materiałów budowlanych w Internecie? Jak producenci materiałów budowlanych i artykułów wykończeniowych zapatrują się na sprzedaż swoich produktów w Internecie? Jak producenci materiałów budowlanych i artykułów wykończeniowych zapatrują się na sprzedaż swoich produktów w Internecie? Odpowiedzi na te pytania poznasz czytając raport

19 Zakres raportu Internetowe kanały sprzedaży materiałów budowlanych i artykułów wyposażenia wnętrz Aukcje internetowe Sklepy internetowe Zakupy i sprzedaż materiałów budowlanych w Internecie – wyniki badań Badanie inwestorów indywidualnych Badanie Mystery w sklepach internetowych Badanie CAWI sprzedawców sklepów internetowych Badanie IDI producentów materiałów budowlanych Badanie wykonawców metodą CATI Dobre praktyki w e-commerce Case study Czym powinien charakteryzować się dobry sklep internetowy Wnioski i rekomendacje Co najlepiej sprzedawać w Internecie? Czy w Internecie jest miejsce na sprzedaż materiałów budowlanych? W co warto inwestować? Jak powinna wyglądać strona www sklepu internetowego? I wiele innych…

20 Cena raportu: 3000 PLN + 23% VAT Forma raportu: Raport jest graficzną prezentacją danych uzupełnioną opisem ważniejszych wniosków. Opracowanie dostarczane jest do klienta w formie prezentacji elektronicznej (pdf) y Raporty dostępne są, po przesłaniu wypełnionego formularza zamówienia faxem na numer /24/ bądź

21 Szeroki zakres badań indywidualnych obejmuje: Analizy rynku i segmentów rynkowych oraz analizy prognostyczne Badania satysfakcji klientów, w szczególności z wykorzystaniem metody Customer Satisfaction Index (CSI) Badania jakości obsługi klientów (Mystery Shopping, Mystery Calling) Badania znajomości, wizerunku i pozycjonowania marek Badania postaw i preferencji konsumentów oraz segmentacyjne Testy nowych produktów, reklam, opakowań I inne.

22

23 Zakres raportu CZĘŚĆ I: BUDOWNICTWO MIESZKANIOWE  Budownictwo jednorodzinne  Budownictwo wielorodzinne CZĘŚĆ II: BUDOWNICTWO NIEMIESZKALNE już dostępny!! W ramach projektu przygotowywane są dwa odrębne raporty: Plan wydania II części raportu – wrzesień 2011 r.

24 Cel projektu BUDOWNICTWO MIESZKANIOWE  jaką technologią budowane są ściany budynków mieszkalnych?  jakimi materiałami posługują się wykonawcy przy wnoszeniu ścian?  wielkość rynku materiałów wznoszeniowych w budownictwie mieszkalnym?  jaki jest średni koszt budowy ścian zewnętrznych według najpopularniejszych technologii?  jakie marki materiałów wznoszeniowych stosują wykonawcy? Celem opracowania jest dostarczenie informacji i wiedzy dotyczącej rynku materiałów wznoszeniowych w Polsce w 2010 roku. Analiza wielkości rynku materiałów wznoszeniowych została zaprezentowana w podziale na poszczególne typy budownictwa mieszkalnego oraz technologię wznoszenia ścian nadziemnych (zewnętrzne i wewnętrzne nośne) i działowych. Dodatkowo raport zawiera prognozę potencjału rynku na lata Chcesz poznać

25 Forma raportu: Raport przesyłany jest do klienta w formie elektronicznej (plik PDF) oraz w wersji papierowej. Istnieje również możliwość zamówienia całości opracowania już teraz!: Koszt kompleksowego opracowania składającego się z dwóch raportów to: PLN + 23% VAT CZĘŚĆ I: BUDOWNICTWO MIESZKANIOWE PLN + 23% VAT CZĘŚĆ II: BUDOWNICTWO NIEMIESZKALNE PLN + 23% VAT Dostępność raportu: Raporty dostępne są po przesłaniu wypełnionego formularza zamówienia faxem na numer /24/ bądź Forma opracowania wyników i cena

26 Firma ASM jest członkiem OFBOR (Organizacja Firm Badania Opinii i Rynku). W styczniu 2011 roku po raz kolejny otrzymaliśmy Certyfikat PKJPA (Program Kontroli Jakości Pracy Ankieterów) w zakresie: Badania realizowane techniką ankieterskich wywiadów bezpośrednich./ audytoryjnych (PAPI) Badania realizowane techniką wywiadów telefonicznych z systemowym wspomaganiem komputerowym (CATI) Mystery Shopping Badania CAWI (Computer Assisted Web Interview)

27 Projekty syndykatowe: Adam Sakowski – Kierownik Projektu Tel: /24/ , Marcin Gołębiowski – Analityk Rynku Tel: /24/ , Joanna Florczak – Project Manager Tel: /24/ , Joanna Jarzębowska – Junior Project Manager Tel: /24/ , ASM Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. OD 15-TU LAT NA RYNKU BADAWCZYM !!! Ul. Grunwaldzka 5, Kutno NIP: ; nr KRS: Sąd Rejonowy Łódź Śródmieście Kapitał zakładowy: zł


Pobierz ppt "Konferencja Fundacji Wszechnicy Budowlanej Budownictwo indywidualne w maju 2011 r. Małgorzata Walczak Dyrektor Generalny, Członek Zarządu ASM – Centrum."

Podobne prezentacje


Reklamy Google