Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Rola litewskiej Policji w Narodowym Programie Poprawy Bezpieczeństwa Drogowego na Litwie 2013-04-18 Warszawa.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Rola litewskiej Policji w Narodowym Programie Poprawy Bezpieczeństwa Drogowego na Litwie 2013-04-18 Warszawa."— Zapis prezentacji:

1 Rola litewskiej Policji w Narodowym Programie Poprawy Bezpieczeństwa Drogowego na Litwie 2013-04-18 Warszawa

2 Litewska Policja Ruchu Drogowego Antanas Serapinas Commissioner Chief Specialist of the Lithuanian Traffic Police Service

3 Litwa w skrócie: Powierzchnia Litwy65 300 km 2 Populacja3 043 429 StolicaWilno Język urzędowylitewski Walutalitas Sieć dróg (główne, krajowe, regionalne) 21 320,02 km Lokalne drogi i ulice58 659 km Liczba pojazdów2 144 548 Liczba kierowców ok. 1 000 000 Limit alkoholu (BAC limit) 0,4 (0,2) prom.

4 Policja Ruchu Drogowego na Litwie Egzekwowanie prawa jest wykonywane przez Policję lokalną oraz Policję Ruchu Drogowego 10 Powiatowych Komend oraz 49 ich wydziałów w lokalnej Policji Litwy. Komendy Powiatowe zlokalizowane są w centralnych punktach powiatów, zapewniają realizowanie zadań Policji, również drogowej, na terytorium całego powiatu. Litewska Policja Ruchu Drogowego (Lithuanian Traffic Police Service) – wydział/departament Policji pełniący specjalne funkcje na całym obszarze kraju.

5 Litewska Policja Ruchu Drogowego ( Lithuanian Traffic Police Service). Opracowuje policyjne strategie w obszarze bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz kontroluje ich wdrażanie. Kontroluje i koordynuje działania poszczególnych wydziałow policji drogowej. Prowadzi działania profilaktyczno-prewencyjne w obszarze wypadków drogowych i innych przestępstw na drogach. Prowadzi działania profilaktyczno-prewencyjne w obszarze wypadków drogowych i innych przestępstw na drogach. Nadzoruje i kontroluje ruch na drogach Litwy. Prowadzi pilotaże (eskorty) głów innych państw, rządów, oficjalnych delegacji na terenie Litwy. Sprawuje inne szczególne funkcje określone prawem.

6 WYPADKI DROGOWE NA LITWIE

7 WYPADKI DROGOWE NA LITWIE W LATACH 2002-2012

8 Główne przyczyny wypadków: Prędkość Kolizje z udziałem pieszych (~37%) „Jazda“ pod wpływem alkoholu (~10%) Wypadki spowodowane przez młodych kierowców w wieku 16-24 (~35%)

9 Zależność między wypadkami a “jazdą” pod wpływem alkoholu

10 Zabici w wypadkach w 2012 r.

11 Jak radzimy sobie z sytuacją? Sukcesy implementacji: Zmiana podejścia opinii publicznej do bezpieczeństwa na drogach (stop “wojnie” na drogach); Nowe inicjatywy w zakresie regulacji prawnych dot. ruchu drogowego oraz bardziej restrykcyjne kary za wykroczenia drogowe; Kampanie społeczne; Lepsza infrastruktura drogowa; Lepsze egzekwowanie.

12 Kampanie społeczne

13 Kary za “jazdę” po alkoholu na Litwie Zawartość 0,2-0,4 promila (tylko wobec kierowców, którzy posiadają prawo jazdy krócej niż 2 lata lub wobec kierowców zawodowych/ciężarówek) – kara 500-1.000 Litas. (1 Euro ok. = 3,45 Litas) Zawartość 0,2-0,4 promila (tylko wobec kierowców, którzy posiadają prawo jazdy krócej niż 2 lata lub wobec kierowców zawodowych/ciężarówek) – kara 500-1.000 Litas. (1 Euro ok. = 3,45 Litas) Zawartość 0,41-1,5 promila) – kara 1.000-1.500 Litas oraz odebrania prawa jazdy na okres od 1 – 1,5 r. Zawartość 0,41-1,5 promila) – kara 1.000-1.500 Litas oraz odebrania prawa jazdy na okres od 1 – 1,5 r. Zawartość 1.51-2.5 promila i 2.5 promila i więcej – kara 2.000-3.000 Litas oraz odebranie prawa jazdy na okres od 2 - 3 lat lub kara administracyjna w postaci aresztu od 10 - 30 dni oraz utrata prawa jazdy na okres od 2 - 3 lat. Zawartość 1.51-2.5 promila i 2.5 promila i więcej – kara 2.000-3.000 Litas oraz odebranie prawa jazdy na okres od 2 - 3 lat lub kara administracyjna w postaci aresztu od 10 - 30 dni oraz utrata prawa jazdy na okres od 2 - 3 lat. Wszyscy kierowcy, którzy utracili prawo jazdy za jazdę pod wpływem alkoholu muszą uczęszczać na kursy rehabilitacyjne, reedukacyjne i zdać ponownie egzamin. Wszyscy kierowcy, którzy utracili prawo jazdy za jazdę pod wpływem alkoholu muszą uczęszczać na kursy rehabilitacyjne, reedukacyjne i zdać ponownie egzamin. W przypadku tzw. “recydywy” sąd może zadecydować o skonfiskowaniu pojazdu. W przypadku tzw. “recydywy” sąd może zadecydować o skonfiskowaniu pojazdu.

14 Konfiskaty: 2008 – 692 pojazdy, 2009 – 841 pojazdy, 2010 – 670 pojazdów, 2011 – 757 pojazdów, 2012 – 876 pojazdów Konfiskaty: 2008 – 692 pojazdy, 2009 – 841 pojazdy, 2010 – 670 pojazdów, 2011 – 757 pojazdów, 2012 – 876 pojazdów

15 Kampanie społeczne

16 Projekt: Razem bezpieczniej na dorgach Porozumienia pomiędzy: Arcybiskupem kościoła katolickiego, Ministrem Transportu, Komendantem Głównym Policji, Administracją drogową

17 Infrastruktura drogowa

18 2006 – 2 stacjonarne fotoradary; 2008 – 12 stacjonarnych fotoradarów; 2010 – 139 stacjonarnych i 13 mobilnych fotoradarów 2010 – 139 stacjonarnych i 13 mobilnych fotoradarów 2012 – 157 stacjonarnych i 13 mobilnych fotoradarów 2012 – 157 stacjonarnych i 13 mobilnych fotoradarów

19 Automatyczny system nadzoru nad prędkością w 2012 r. odnotował 86.724 przypadki przekraczania prędkości (w tym 48.692 przez pojazdy zarejestrowane w innych krajach) 2012 – 8.592 przypadki pojazdów z litewskimi “tablicami”(19,7%). 2012 – 1.992 przypadki pojazdów z estońskimi “tablicami” (4,5%). 2012 – 15.253 przypadki pojazdów z białoruskimi „tablicami”(31,3%). 2012 – 3.895 przypadków pojazdów z polskimi “tablicami”(9,2%).

20

21 Statystyki związane z wykroczeniami drogowymi w 2012 r.

22

23 Kiedyś i teraz

24 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Rola litewskiej Policji w Narodowym Programie Poprawy Bezpieczeństwa Drogowego na Litwie 2013-04-18 Warszawa."

Podobne prezentacje


Reklamy Google