Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

LOGISTYKA Punkt rozdziału.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "LOGISTYKA Punkt rozdziału."— Zapis prezentacji:

1 LOGISTYKA Punkt rozdziału

2 Logistyka - definicje Przepływ dóbr w systemie logistycznym jest wymuszony przez przepływ informacji – płyną one w przeciwnych kierunkach. materiał wyrób klient zo zl zl zaopatrzenie produkcja dystrybucja recykling montaż

3 Logistyka - definicje Przepływy materialne to przepływy dóbr.
Przepływ dóbr to przepływ materiałów i przepływ wyrobów finalnych. Materiał: w popularnym znaczeniu surowiec, szerzej to surowiec, części, elementy pochodzące z zakupu, podzespoły i zespoły z produkcji własnej. Przepływ informacji wiąże się z przepływem dokumentów. Zapytanie ofertowe: dokument wystawiony przez stronę zainteresowaną kupnem towarów w nim wyszczególnionych i wymieniający konkretne, pożądane warunki dotyczące np. terminów dostaw, skierowany do potencjalnego dostawcy celem uzyskania od niego oferty. Zamówienie: dokument generujący przepływ pieniądza. Zlecenie: nie generuje przepływu pieniądza, dotyczy wewnętrznej struktury przedsiębiorstwa. Klasyczna koncepcja zarządzania zapasami – zapasy w każdym miejscu w systemie, w którym materiał zmienia dysponenta, lokalizację, podsystem.

4 Punkt rozdziału Popyt zależny: można wynika z zapotrzebowania na wyroby wyższej złożoności. Może i powinien być wyliczany. Popyt niezależny: powstaje na rynku. Może być prognozowany. Zapotrzebowanie niezależne Zapotrzebowanie zależne Punkt rozdzielający

5 Punkt rozdziału dostawy materiały montaż wyroby rynek 1 2 3 4 5

6 Punkt rozdziału Punkt rozdziału Punkt sprzedaży produkcja M KLIENT
informacje

7 Punkt rozdziału Położenie 1 oznacza lokalizację zapasów blisko rynku, co wiąże się na ogół z posiadaniem własnej sieci dystrybucyjnej (sieć dystrybucji jest magazynem). Zalety: szybka reakcja na potrzeby rynku, krótki czas dostaw, wysoki poziom dostępności towaru bezpośrednio z zapasu. Wady: wysokie koszty zapasu (zwłaszcza zabezpieczającego), koszty utrzymania sieci dystrybucji, koszty transportu.

8 Punkt rozdziału Położenie 2 oznacza lokalizację w głównym magazynie wyrobów gotowych, który w przedsiębiorstwach produkcyjnych umieszczony jest zazwyczaj blisko miejsca wytwarzania/ montażu, w przedsiębiorstwach handlowych zaś jest to centralny magazyn towarów. Zalety: niższe koszty w stosunku do poprzedniego rozwiązania (magazynowanie i transport). Wady: dłuższy niż w poprzednim rozwiązaniu czas dostawy, w konsekwencji niższy poziom obsługi klienta. Punkt rozdziału produkcja M KLIENT

9 Punkt rozdziału Położenie 3 oznacza utrzymywanie zapasów przed fazą montażu, są to zatem części i podzespoły (montaż na zamówienie – zamówienia zbiera dystrybucja). Zalety: zmniejszenie zapasu, zatem i jego kosztów, możliwość elastycznego reagowania na indywidualne potrzeby klientów w zakresie montażu. Wady: czas realizacji zamówienia wydłuża się, można zastosować tylko dla wyrobów o modułowej konstrukcji. Punkt rozdziału produkcja D KLIENT

10 Punkt rozdziału Położenie 4 oznacza skoncentrowanie zapasów w fazie surowców, materiałów i podzespołów pochodzących z kooperacji (produkcja i montaż na zamówienie). Zapasy utrzymywane są u producenta. Zalety: zmniejszenie zapasu, zarówno ilościowo jak i wartościowo (surowce tańsze niż podzespoły), zwiększenie elastyczności. Wady: dalsze wydłużenie czasu dostawy.

11 Punkt rozdziału Położenie 5 zapasy skoncentrowane w fazie surowców, materiałów i podzespołów pochodzących z kooperacji (produkcja i montaż na zamówienie). Zapasy utrzymywane są u dostawców. Zalety: przerzucenie kosztów utrzymywania zapasów na dostawców, elastyczność. Wady: długi czas realizacji zamówienia.

12 Punkt rozdziału - wnioski
Położenie punktu rozdziału zależy przede wszystkim od produktu (czyli różne produkty tego samego producenta mogą mieć inne lokalizacje punktu rozdziału. Czynnikiem różnicującym może też być rynek (przedsiębiorstwa chcąc zdobyć przewagę konkurencyjną będą dla produktu obecnego już na rynku zwiększać poziom obsługi klienta budując sieć dystrybucji albo podwyższając elastyczność – w różnych sytuacjach: wchodząc na nowy rynek albo z powodu zwiększenia intensywności działań konkurencji).


Pobierz ppt "LOGISTYKA Punkt rozdziału."

Podobne prezentacje


Reklamy Google