Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania."— Zapis prezentacji:

1 Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.

2 Rola raportów semestralnych. Rola raportów semestralnych. I. Ocena efektywności wdrażanych programów nauczania? Zajęcia są efektywne, jeżeli: - aktywizują uczestników, angażują do uczenia się, - zaciekawiają ich, uczniowie tworzą, współpracują, - uczą się poprzez działanie, …. II. Zajęcia są skuteczne, czyli wpływają na przyrost wiedzy i umiejętności. Wynik testu na zakończenie – wynik testu na starcie >0 Przyrost wiedzy im większy tym lepiej! Pomiar umiejętności na zakończenie – na starcie>0 Przyrost umiejętności (uczenia się, współpracy, kreatywności)

3 Rola raportów semestralnych. Rola raportów semestralnych. 1.Informacja o tym jak przebiega wdrożenie. 2.Jakie są formy pracy stosowane podczas zajęć? 3.Jakie umiejętności nabywają i doskonalą uczniowie? 4.Jak uczniowie i nauczyciele oceniają efektywność wdrażanych programów nauczania? 5.Co podczas realizacji zajęć się sprawdza, a co nie? 6.Co i w jakim zakresie wymaga modyfikacji? 7. Z jakim zaangażowaniem pracują uczniowie? 8. Czy realizowane zajęcia są efektywne (angażują uczniów, czy są dla nich ciekawe i przydatne?) 9. Czy zajęcia są skuteczne, czyli przyrost wiedzy i umiejętności

4 Dylematy dotyczące przygotowania raportów. 1.Jak wspomóc nauczycieli w pisaniu raportów semestralnych? 2.W jaki sposób dokonać standaryzacji raportów dotyczących różnego typu zajęć realizowanych w trzech autorskich oraz różnorodnych programach nauczania? 3. W jakim stopniu dokonać unifikacji raportów dotyczących realizacji wdrożenia innowacyjnych programów nauczania, a ile pozostawić miejsca na różnorodność?

5 Struktura raportu. Struktura raportu. Sprawozdanie dotyczące realizacji zajęć programu …-INFO. 1. Prowadzony przedmiot lub moduł zajęć, bo raporty są autorskie 2. Liczba godzin zrealizowanych zajęć. 3.Tematyka tych zajęć. 4. Zestawienie ocen uzyskanych przez uczniów. 4. Zestawienie ocen uzyskanych przez uczniów. 5. Ogólna ocena zajęć dokonana przez uczniów (analiza wyników ankiety). Narzędzie do wyrażenia opinii uczniów (jak napisać, skąd wybrać i jak unifikować) W projekcie użyto ankiety, który pochodzi z nowych narzędzi ewaluacji szkoły. Pozostawienie swobody dla nauczyciela: 6. Ocena efektywności i skuteczności poszczególnych tematów zajęć w tym także ocena materiałów przygotowanych do tych zajęć oraz wskazania modyfikacji i zmian. 6. Ocena efektywności i skuteczności poszczególnych tematów zajęć w tym także ocena materiałów przygotowanych do tych zajęć oraz wskazania modyfikacji i zmian. 7. Inne spostrzeżenia nauczyciela dotyczące zachowania i pracy uczniów, nabywania kompetencji społecznych i kreatywności podczas zajęć.

6 Adaptacja ankiety Twój dzień. Adaptacja ankiety Twój dzień. Mój dzień – ankieta dla kl.5 Odpowiedz, proszę, na kilka pytań na temat Twojego DZISIEJSZEGO DNIA w szkole. Odpowiedzi udzielone przez Ciebie i Twoje koleżanki i kolegów pomogą zobaczyć szkołę oczami uczniów. Ankieta jest anonimowa. Pokaz oryginalnego narzędzia, stosowanego w ewaluacji zewnętrznej od IX 2013 r. oraz Pokaz narzędzia zaadaptowanego.

7 . Co można odczytać z raportów. Realizacja programu zajęć: Liczba godzin realizacji Liczba godzin realizacji Np.. Przedmiot muzyka informatyka wych. fizyczne Ilość godzin Zrealizowane tematy zajęć Zrealizowane tematy zajęć Oceny uzyskane przez uczniów oraz frekwencja uczniów na zajęciach. 1

8 . Co można odczytać z raportów. Informacje o efektywności zajęć: Czy uczniowie wiedzieli jakie były cele lekcji? Jak często uczniowie byli zaciekawieni zajęciami? Jak często uczniowie pracowali w grupach i parach? Jak często byli zaangażowani i w jaki sposób? Które zajęcia najbardziej się uczniom podobały? Jakie tematy zajęć interesowały uczniów najbardziej? Czy przygotowane skrypty i materiały są dla uczniów przydatne? 1

9 . Co można odczytać z raportów. Analiza testu wiedzy na starcie: Pozwala nauczycielom zwrócić szczególną uwagę, na te zagadnienia, gdzie uczniowie nie wiedzą nic, lub tylko nieliczni udzielają poprawnych odpowiedzi. Właściwy pomiar skuteczności przyrostu wiedzy odbędzie się na zakończenie realizacji zajęć! Należy pamiętać, że jest to kluczowy wskaźnik efektywności programu: Przyrost wiedzy i umiejętności u co najmniej 80% uczestników zajęć! Kolejny wskaźnik to przyrost wiedzy i umiejętności dotyczących nauczania interdyscyplinarnego i innowacyjnego u 100%nauczycieli wdrażających programy 1

10 . Co można odczytać z raportów. CO możemy zrobić, aby nasze programy były jeszcze lepsze, czyli wnioski i rekomendacje dotyczące: a)formuły realizacji zajęć i ich układu godzinowego, b)tematyki programu i poszczególnych zajęć, c)efektywności stosowanych form pracy na lekcjach, d)materiałów dydaktycznych, skryptów i poradnika, e)……

11 . Co można odczytać z raportów. Jakich informacji nam samym w raporcie zabrakło, Co zrobić, aby pojawiły się w raportach na koniec roku? O co jeszcze i w jaki sposób zapytać? Czy i w jakim stopniu raporty są nam pomocne w doskonaleniu naszych programów i produktów z nim związanych?

12 Nowy nadzór 12EmocjeEmocjeOptymizmOptymizm Pesymizm Czas trwania projektu REALIZACJA PROJEKTU dostarczy nam REALIZACJA PROJEKTU dostarczy nam Sceptycyzm Czy warto? Zwątpienie Gdzie te rezultaty? Są pierwsze rezultaty To zabiera sporo czasu Entuzjazm Warto! To działa!! Euforia Rewelacja! SUKCES!! Czarna godzina projektu Kłopoty organizacyjne


Pobierz ppt "Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania."

Podobne prezentacje


Reklamy Google