Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

SPRAWOZDANIE Z II edycji akcji Przedszkolak Pełen Zdrowia ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY Przedszkole Nr 29 ul. Pigonia 2a Kraków.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "SPRAWOZDANIE Z II edycji akcji Przedszkolak Pełen Zdrowia ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY Przedszkole Nr 29 ul. Pigonia 2a Kraków."— Zapis prezentacji:

1 SPRAWOZDANIE Z II edycji akcji Przedszkolak Pełen Zdrowia ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY Przedszkole Nr 29 ul. Pigonia 2a Kraków Opracowała Dorota Fijałek- Pach tel

2 Akcja prowadzona była w całym przedszkolu. Wzięło w niej udział VI grup. Prowadzone warsztaty uświadomiły dzieciom i rodzicom w jaki sposób można zapobiegać chorobie.Jakie symptomy decydują o tym, że chorujemy,. Co wpływa na nasze zdrowie, odporność i i dobre samopoczucie. Nauczycielki realizując tematykę zajęć wykorzystywały : konspekty, proponowane utwory literackie, kolorowanki. Same kierując się doświadczeniem, zainteresowaniem dzieci, wiekiem swoich wychowanków modyfikowały i urozmaicały zajęcia włączając do ich realizacji rodziców. Zaproszono lekarza, pielęgniarkę, okulistę, mikrobiologa, którzy opowiadali o swoich zawodach. Podkreślali znaczenie ruchu, hartowania, odżywiania, higieny, odpoczynku i relaksu. Materiały promujące akcję rozwieszone zostały w salach i w przedszkolnym holu. Materiały promujące akcję rozwieszone zostały w salach i w przedszkolnym holu. W pierwszym tygodniu warsztatów dzieci dowiedziały się: W pierwszym tygodniu warsztatów dzieci dowiedziały się: Co to jest zdrowie i choroba. Co to jest zdrowie i choroba. Co to są wirusy i bakterie. Co to są wirusy i bakterie. Co to jest odporność, dlaczego trzeba ją wzmacniać Co to jest odporność, dlaczego trzeba ją wzmacniać

3 ZDROWIE I CHOROBA Nauczycielki dobierały metody i pomoce dydaktyczne w taki sposób aby zapoznać dzieci z podstawowymi wiadomości. Podczas pierwszych warsztatów dzieci dowiedziały się Jak się łapie grypę- pomocą była bajka poruszająca ten temat oraz własne doświadczenia dzieci. W starszych grupach za pomocą tzw. burzy mózgów dzieci same ustaliły jak się czuje i jak wygląda osoba zdrowa i osoba chora. Młodsze dzieci kolorowały ilustracje i kolorowani związane z omawianym tematem Starsze same podejmowały prace plastyczne

4 BAKTERIE I WIRUSY.- Czy wszystkie bakterie są złe BAKTERIE I WIRUSY.- Czy wszystkie bakterie są złe Wstępem do tego tematu była pogadanka nauczycieli na temat bakterii i wirusów. Dzieci miały możliwość spotkania z mikrobiologiem, który w szczególny sposób zapoznał dzieci z tematem. Przedszkolaki obserwowały bakterie pod mikroskopem. Wstępem do tego tematu była pogadanka nauczycieli na temat bakterii i wirusów. Dzieci miały możliwość spotkania z mikrobiologiem, który w szczególny sposób zapoznał dzieci z tematem. Przedszkolaki obserwowały bakterie pod mikroskopem. Same wykonały prace plastyczne przedstawiające bakterię Same wykonały prace plastyczne przedstawiające bakterię

5

6 Dowiedziały się, że nie wszystkie bakterie są złe. Wykonały dobrą bakterię, która znajduje się w naszych jelitach i jest odpowiedzialna za trawienie. Dowiedziały się, że nie wszystkie bakterie są złe. Wykonały dobrą bakterię, która znajduje się w naszych jelitach i jest odpowiedzialna za trawienie.

7 DLACZEGO NIE NALEŻY BAĆ SIĘ LEKARZA? DLACZEGO NIE NALEŻY BAĆ SIĘ LEKARZA? SKĄD SIĘ BIORĄ LEKI? SKĄD SIĘ BIORĄ LEKI? Słuchały opowiadań i wierszy Chory kotek Pan doktor i inne wybrane utwory wg uznania nauczycieli grup Słuchały opowiadań i wierszy Chory kotek Pan doktor i inne wybrane utwory wg uznania nauczycieli grup Opowiadały historyjkę obrazkową U lekarza Opowiadały historyjkę obrazkową U lekarza Zorganizowano kącik tematyczny Lekarz. Dzieci przyniosły opakowania po lekarstwach, bandaże i atrybuty lekarza - słuchawki, termometr, strzykawki… Zorganizowano kącik tematyczny Lekarz. Dzieci przyniosły opakowania po lekarstwach, bandaże i atrybuty lekarza - słuchawki, termometr, strzykawki… Same podejmowały zabawy tematyczne Same podejmowały zabawy tematyczne Zaproszona została mama Natalki, która opowiadała o pracy lekarza i pielęgniarki Zaproszona została mama Natalki, która opowiadała o pracy lekarza i pielęgniarki Podsumowaniem tematu była wizyta w osiedlowej aptece w Ośrodku Zdrowia dzieci miały możliwość bezpośredniego kontaktu z lekarzem i panią pracującą w aptece. Dostały książeczki i obrazki do kolorowania związane z tematem zdrowie Podsumowaniem tematu była wizyta w osiedlowej aptece w Ośrodku Zdrowia dzieci miały możliwość bezpośredniego kontaktu z lekarzem i panią pracującą w aptece. Dostały książeczki i obrazki do kolorowania związane z tematem zdrowie

8 Dzieci zwiedziły Ośrodek Zdrowia – rejestrację, Dzieci zwiedziły Ośrodek Zdrowia – rejestrację, poczekalnię, poznały specjalizacje lekarskie : laryngolog, okulista, pediatra poczekalnię, poznały specjalizacje lekarskie : laryngolog, okulista, pediatra Oglądały ilustracje związane z praca lekarzy, Oglądały ilustracje związane z praca lekarzy, Poznały telefony alarmowe, wykręcały numer 999, 112 Poznały telefony alarmowe, wykręcały numer 999, 112 Odgrywały scenki tematyczne jak wezwać pogotowie Odgrywały scenki tematyczne jak wezwać pogotowie Słuchały syreny pogotowia – nagranie z płyty Słuchały syreny pogotowia – nagranie z płyty Inscenizowały zabawy ruchowe Jedzie karetka. Inscenizowały zabawy ruchowe Jedzie karetka.

9 Po co nam odporność, Dlaczego trzeba ją wzmacniać Po co nam odporność, Dlaczego trzeba ją wzmacniać Po wstępnej informacji nauczyciela na temat układu odpornościowego dzieci przystąpiły do budowania fortecy z klocków. Bawiły się w Obronę fortecy Po wstępnej informacji nauczyciela na temat układu odpornościowego dzieci przystąpiły do budowania fortecy z klocków. Bawiły się w Obronę fortecy Dowiedziały jak należy wzmacniać odporność- częste wietrzenie sali, przebywanie na świeżym powietrzu, odpowiedni ubiór do pogody- nie przegrzewamy swojego organizmu Dowiedziały jak należy wzmacniać odporność- częste wietrzenie sali, przebywanie na świeżym powietrzu, odpowiedni ubiór do pogody- nie przegrzewamy swojego organizmu

10 BUDUJEMY ODPORNOŚĆ POPRZEZ ODPOWIEDNIĄ HIGIENĘ BUDUJEMY ODPORNOŚĆ POPRZEZ ODPOWIEDNIĄ HIGIENĘ Dzieci dowiedziały się co to jest higiena. Dzieci dowiedziały się co to jest higiena. Rozumieją jak ważne jest częste mycie rąk Rozumieją jak ważne jest częste mycie rąk Potrafią właściwie zachować się podczas kichania i kasłania Potrafią właściwie zachować się podczas kichania i kasłania Dbają o swój wygląd- higienę w przedszkolu : używają papierowych ręczników, myją zęby po obiedzie- dbają o kubeczki i szczotki ( w każdy piątek zabierają do domu do wyparzania) czeszą włosy w zależności od potrzeb. Dbają o swój wygląd- higienę w przedszkolu : używają papierowych ręczników, myją zęby po obiedzie- dbają o kubeczki i szczotki ( w każdy piątek zabierają do domu do wyparzania) czeszą włosy w zależności od potrzeb. Poznały piosenki i wiersze związane z tematyką zdrowia i higieny Poznały piosenki i wiersze związane z tematyką zdrowia i higieny Zapoznały się z bajką Dlaczego nie można hałasować- wiedzą jakie są skutki hałasu Zapoznały się z bajką Dlaczego nie można hałasować- wiedzą jakie są skutki hałasu Odpoczywają po obiedzie słuchając muzyki relaksacyjnej, czytanych bajek lub rysując w ciszy przy stoliku Odpoczywają po obiedzie słuchając muzyki relaksacyjnej, czytanych bajek lub rysując w ciszy przy stoliku

11 Co to jest higiena Co to jest higiena Dlaczego ważna jest higiena otoczenia Dlaczego ważna jest higiena otoczenia Dbanie o czystość zabawek, regularne wietrzenie pomieszczeń Dbanie o czystość zabawek, regularne wietrzenie pomieszczeń Higiena zmysłów wzroku i słuchu Higiena zmysłów wzroku i słuchu Wstępem do higieny otoczenia była rozmowa kierowana oraz codzienne sytuacja w sali przedszkolnej bałagan- porządek. Dzieci same doszły do wniosku kiedy się czują lepiej, co nas męczy?, co sprawia nam radość? Wstępem do higieny otoczenia była rozmowa kierowana oraz codzienne sytuacja w sali przedszkolnej bałagan- porządek. Dzieci same doszły do wniosku kiedy się czują lepiej, co nas męczy?, co sprawia nam radość? Starały się przekazywać informacje w różnym natężeniu: głośno, krzycząc, mówiąc tonem umiarkowanym, szeptem. Starały się przekazywać informacje w różnym natężeniu: głośno, krzycząc, mówiąc tonem umiarkowanym, szeptem. Dochodziły do wniosku w jakich warunkach czują się lepiej. Dochodziły do wniosku w jakich warunkach czują się lepiej. Spacerowały ulicami miasta- słuchały odgłosów ulicy Spacerowały ulicami miasta- słuchały odgłosów ulicy Były na wycieczce w lesie- słuchały odgłosów przyrody Były na wycieczce w lesie- słuchały odgłosów przyrody

12

13 HIGIENA ZMYSŁÓW WZROKU I SŁUCHU HIGIENA ZMYSŁÓW WZROKU I SŁUCHU Dzieci wiedzą, że dla dobrego samopoczucia należy zachować ciszę Dzieci wiedzą, że dla dobrego samopoczucia należy zachować ciszę Hałas przeszkadza podczas zabawy i koncentracji Hałas przeszkadza podczas zabawy i koncentracji Odpoczynek ma duży wpływ na nasze zdrowie, a zabawa w ciszy może być bardzo przyjemna Odpoczynek ma duży wpływ na nasze zdrowie, a zabawa w ciszy może być bardzo przyjemna

14 Dobrze zbilansowana dieta Dobrze zbilansowana dieta Zdrowe i niezdrowe produkty Zdrowe i niezdrowe produkty Dzieci wiedzą,że jedzenie sprzyja budowaniu odporności Dzieci wiedzą,że jedzenie sprzyja budowaniu odporności Poznały zdrowe i niezdrowe produkty Poznały zdrowe i niezdrowe produkty Potrafią ułożyć Piramidę żywienia Potrafią ułożyć Piramidę żywienia Wiedzą, że nadmiar jedzenia szkodzi zdrowiu Wiedzą, że nadmiar jedzenia szkodzi zdrowiu Dowiedziały się, że niektóre warzywa i owoce traktujemy jak lekarstwo (czosnek, cebula, cytryna, miód, buraki, seler,) Dowiedziały się, że niektóre warzywa i owoce traktujemy jak lekarstwo (czosnek, cebula, cytryna, miód, buraki, seler,) Dzieci podczas zajęć wykonały sałatki: owocowe i warzywne, syropy z buraka Dzieci podczas zajęć wykonały sałatki: owocowe i warzywne, syropy z buraka Same robiły owocowe koktajle Same robiły owocowe koktajle

15

16

17 RUCH I ODPOCZYNEK RUCH I ODPOCZYNEK Ruch u małych dzieci jest bardzo ważny Ruch u małych dzieci jest bardzo ważny Dzieci w wieku przedszkolnym mają niesamowitą energię, którą należy wykorzystać we właściwy sposób Dzieci w wieku przedszkolnym mają niesamowitą energię, którą należy wykorzystać we właściwy sposób Uprawianie sportu, gry sportowe i zawody wpływają na nasze zdrowie Uprawianie sportu, gry sportowe i zawody wpływają na nasze zdrowie Ruch i odpoczynek budują nasza odporność Ruch i odpoczynek budują nasza odporność Wzmacnianie odporności przez ruch, hartowanie i odpoczynek Wzmacnianie odporności przez ruch, hartowanie i odpoczynek Dzieci znają korzyści wynikające z ruchu na świeżym powietrzu i czynnego wypoczynku Dzieci znają korzyści wynikające z ruchu na świeżym powietrzu i czynnego wypoczynku Wiedza, co to znaczy hartowanie organizmu Wiedza, co to znaczy hartowanie organizmu Podsumowaniem akcji Odporność wzmacniamy, bo o zdrowe żywienie i higienę dbamy był quiz i między grupami Podsumowaniem akcji Odporność wzmacniamy, bo o zdrowe żywienie i higienę dbamy był quiz i między grupami Zaproszone zostały starszaki z przedszkola nr 165, które wymieniały się zdobytą wiedzą i doświadczeniem na temat zdrowego, sportowego stylu życia. Zaproszone zostały starszaki z przedszkola nr 165, które wymieniały się zdobytą wiedzą i doświadczeniem na temat zdrowego, sportowego stylu życia. Zawody i zabawy sportowe zostały przeprowadzone z chętnymi rodzicami w grupie I i VI Zawody i zabawy sportowe zostały przeprowadzone z chętnymi rodzicami w grupie I i VI

18


Pobierz ppt "SPRAWOZDANIE Z II edycji akcji Przedszkolak Pełen Zdrowia ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY Przedszkole Nr 29 ul. Pigonia 2a Kraków."

Podobne prezentacje


Reklamy Google