Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Głosujesz swoimi pieniędzmi Czyli kupuj odpowiedzialnie. K. Bańkoska, K. Mroczkowska, A. Paciura, K. Rędzi.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Głosujesz swoimi pieniędzmi Czyli kupuj odpowiedzialnie. K. Bańkoska, K. Mroczkowska, A. Paciura, K. Rędzi."— Zapis prezentacji:

1 Głosujesz swoimi pieniędzmi Czyli kupuj odpowiedzialnie. K. Bańkoska, K. Mroczkowska, A. Paciura, K. Rędzi

2 Ankieta Uczniowie klasy 1B odpowiadali na pytania, które dotyczyły zakupów. W dalszej części prezentacji zostaną przedstawione szczegółowe dane z wyników przeprowadzonej ankiety.

3 1. Jakie produkty kupujesz najczęściej?

4 2. Czym się kierujesz przy wyborze produktów?

5 3. Czy wierzysz reklamom?

6 4. Jaki rodzaj reklam zwraca Twoją uwagę?

7 5. Jaki rodzaj reklam jest najczęściej spotykany w Twoim środowisku?

8 6. Czy jesteś zadowolona/y z produktów, które wybierasz?

9 7. Gdzie najczęściej kupujesz?

10 8. Czy kupujesz produkty przez internet?

11 9. Jeśli tak to jakie produkty?

12 10. Czy zostałaś/eś kiedyś oszukana?

13 11. Jeśli tak to w jakim rodzaju sklepach?

14 Decyzje podejmowane podczas zakupów, robionych pospiesznie w supermarkecie, zapadają zazwyczaj pod wpływem ceny, marki i jakości produktu. Zawartość koszyka nie kojarzy nam się z wyborem moralnym. Ważne jest nie tylko, co kupujemy, ale również – komu płacimy. Jak więc zmienić nasze zakupy w odpowiedzialne i ustrzec się przed niechcianymi sytuacjami?

15 Kim jest odpowiedzialny konsument? Odpowiedzialny konsument to konsument kupujący świadomie, mądrze, etycznie, czyli w sposób taki, który oprócz tego, że zaspokaja potrzeby materialne, jednocześnie wspomaga odpowiedzialne przedsiębiorstwa kierujące się nie tylko zasadami ekonomicznymi, ale także ekologicznymi, społecznymi czy etycznymi. Odpowiedzialny konsument nie tylko zna swoje prawa i umie z nich korzystać, ale ma też świadomość faktu, iż każdy zakup stanowi poparcie dla tego, a nie innego producenta, dla warunków, w jakich towar jest wytwarzany, użytkowany i utylizowany.

16 Czym jest reklama? Reklama - informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług, popierania określonych spraw lub idei (np. promowanie marki).

17 Rodzaje reklamy ze względu na treść reklama podprogowa reklama informacyjna reklama przypominająca reklama wspierająca reklama stabilizująca reklama ukryta reklama wprowadzająca w błąd reklama uciążliwa

18 Prawdziwość reklam Wiele reklam (głównie telewizyjnych) przedstawia magiczne właściwości promowanych produktów. Niewiele z nich jest jednak prawdą. Na przykładzie reklamy kremu nawilżającego Dove, postaramy się sprawdzić jej autentyczność.

19 Oryginalna reklama:

20 Test wykonany ponownie:

21 Prawda czy fałsz? Zgodnie z oryginalną reklamą, po 10 godzinach tulipan włożony do szklanki z kremem nawilżającym Dove powinien się podnieść. Tak się jednak nie stało, co świadczy o tym, że producent usiłował nas oszukać. Dlatego też powinniśmy zawsze zachowywać dystans do reklam i nie wierzyć ślepo w każde zapewnienia, które usłyszymy w spocie reklamowym.


Pobierz ppt "Głosujesz swoimi pieniędzmi Czyli kupuj odpowiedzialnie. K. Bańkoska, K. Mroczkowska, A. Paciura, K. Rędzi."

Podobne prezentacje


Reklamy Google