Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

KONFERENCJA PIU Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie OCENA ZAGROŻEŃ NA POLSKICH DROGACH na podstawie analizy danych statystycznych.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "KONFERENCJA PIU Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie OCENA ZAGROŻEŃ NA POLSKICH DROGACH na podstawie analizy danych statystycznych."— Zapis prezentacji:

1 KONFERENCJA PIU Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie OCENA ZAGROŻEŃ NA POLSKICH DROGACH na podstawie analizy danych statystycznych o wypadkach Warszawa, 16 kwietnia 2008 r. Anna Zielińska

2 Co to jest wypadek? Co to jest wypadek? Skala zagrożenia, koszty Skala zagrożenia, koszty Polska na tle Unii Europejskiej Polska na tle Unii Europejskiej Ofiary wypadków Ofiary wypadków Główne problemy Główne problemy Zalecenia na przyszłość Zalecenia na przyszłość OCENA ZAGROŻEŃ NA POLSKICH DROGACH KONFERENCJA PIU Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie. Warszawa 16 kwietnia 2008 r.

3 MIĘDZYNARODOWA DEFINICJA WYPADKU DROGOWEGO DLA POTRZEB STATYSTYKI Wypadek drogowy to zdarzenie na drodze, w którym co najmniej jedna osoba została ranna bądź poniosła śmierć w wyniku doznanych obrażeń (w tym także gdy poszkodowanym był tylko sprawca) Zabity w wypadku drogowym to osoba, która umarła na miejscu wypadku lub w ciągu 30 dni od dnia wypadku KONFERENCJA PIU Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie. Warszawa 16 kwietnia 2008 r.

4 OSOBA CIĘŻKO RANNA* Osoba, która doznała ciężkiego kalectwa, ciężkiej choroby nieuleczalnej lub długotrwałej choroby realnie zagrażającej życiu, trwałej choroby psychicznej, choroby realnie zagrażającej życiu, trwałej choroby psychicznej, całkowitej lub znacznej trwałej niezdolności do pracy w zawodzie lub trwałego, istotnego zeszpecenia lub zniekształcenia ciała oraz urazów w postaci np. złamań, uszkodzeń organów wewnętrznych, poważnych ran ciętych i szarpanych OSOBA LEKKO RANNA* Osoba, która poniosła uszczerbek na zdrowiu inny niż osoba ciężko ranna, naruszający czynności narządu ciała lub rozstrój zdrowia na okres trwający nie dłużej niż 7 dni, stwierdzony przez lekarza * Zarządzenie Nr 635 Komendanta Głównego Policji z dnia 30 czerwca 2006 r. w sprawie metod i form prowadzenia przez Policję statystyki zdarzeń drogowych KONFERENCJA PIU Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie. Warszawa 16 kwietnia 2008 r.

5 W 2007 ROKU NA POLSKICH DROGACH W wypadkach (136 każdego dnia) zginęły osoby (15 każdego dnia) rannych zostało osób (181 każdego dnia) KONFERENCJA PIU Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie. Warszawa 16 kwietnia 2008 r.

6 FAKTY Z zabitych 70% umarło na miejscu wypadku a 30% w ciągu 30 dni po wypadku Z rannych 25% odniosło ciężkie obrażenia a 75% lekkie KONFERENCJA PIU Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie. Warszawa 16 kwietnia 2008 r.

7 Politechnika Warszawska 20 kwietnia 2004 r. WYPADKI DROGOWE TO PRZYCZYNA WIELU CIERPIEŃ LUDZKICH ALE TAKŻE OGROMNYCH STRAT MATERIALNYCH SZACUJE SIĘ, ŻE ROCZNIE KOSZT WYPADKÓW DROGOWYCH WYNOSI OD 1-3% PKB (GNP) W EUROPIE 160 miliardów (50 tys. zabitych) NA ŚWIECIE 420 miliardów (1,2 mln zabitych) W POLSCE 5* miliardów W POLSCE 5* miliardów * Źródło: Instytut Badawczy Dróg i Mostów

8 SKŁADNIKI KOSZTÓW WYPADKÓW DROGOWYCH KOSZTY POŚREDNIE UTRACONA PRODUKCJA W WYNIKU: nieobecności w pracy utraty zdrowia i życia KOSZTYTOWARZYSZĄCE straty czasu zanieczyszczenie powietrza więzienie… KOSZTY LUDZKIE: ból i cierpienie ofiar i ich rodzin utrata jakości życia Politechnika Warszawska 20 kwietnia 2004 r.

9 SKŁADNIKI KOSZTÓW WYPADKÓW DROGOWYCH KOSZTY BEZPOŚREDNIE KOSZTY MEDYCZNE (leczenie i rehabilitacja) W Polsce* w 2006 r. 3,7 MLD PLN ZNISZCZENIE MIENIA KOSZTYADMINISTRACYJNE (policja, straż pożarna, pogotowie, koszty sądowe, ubezpieczycieli ) Politechnika Warszawska 20 kwietnia 2004 r. *Źródło: Instytut Badawczy Dróg i Mostów

10 Sytuacja Polski na tle Unii Europejskiej W 2007 roku w Polsce liczba ofiar śmiertelnych wzrosła o 6%!!! zabitych było o 2097 za dużo (w stosunku do celu UE) zabitych było o 2097 za dużo (w stosunku do celu UE) KONFERENCJA PIU Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie. Warszawa 16 kwietnia 2008 r.

11 Media i Bezpieczeństwo Ruchu Drogowego – misja czy komercja? Warszawa 25 października 2007 r. Cel Unii Europejskiej spadek liczby zabitych o 50% w latach Biała Księga: Europejska Polityka Transportowa do 2010 roku: Czas na decyzje oraz Trzeci Europejski Program Działań w Bezpieczeństwie Ruchu Drogowego Cel Polski spadekliczby zabitych o 50% w latach (nie więcej niż 2800 ofiar śmiertelnych w 2013r. ) spadek liczby zabitych o 50% w latach (nie więcej niż 2800 ofiar śmiertelnych w 2013r. ) Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego GAMBIT KONFERENCJA PIU Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie. Warszawa 16 kwietnia 2008 r.

12 Źródło: Road Safety: How is your country doing? European Commission, Energy and Transport DG, European Communities, 2007 POLSKA SPADEK O 5% UNIA EUROPEJSKA SPADEK O 22% Zmiany w liczbie zabitych w latach FRANCJA HISZPANIA KONFERENCJA PIU Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie. Warszawa 16 kwietnia 2008 r.

13 Ofiary śmiertelne wypadków drogowych na 100 tys. mieszkańców w krajach Unii Europejskiej w 2006r. POLSKA UNIA EUROPEJSKA 14 zabitych na 100 tys. mk 9 zabitych na 100 tys. mk KONFERENCJA PIU Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie. Warszawa 16 kwietnia 2008 r.

14 Ofiary śmiertelne latach wg wieku KONFERENCJA PIU Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie. Warszawa 16 kwietnia 2008 r.

15 Zabici w wypadkach w latach ROCZNIE NA POLSKICH DROGACH GINIE BLISKO 2000 PIESZYCH !!! KONFERENCJA PIU Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie. Warszawa 16 kwietnia 2008 r.

16 Zabici piesi w Polsce w 2006 r. wg wieku Piesi zabici w wypadkach drogowych to rzadko dzieci w wieku szkolnym!

17 Piesi potrąceni w nocy poza o. zabudowanym Dzieci 7-9 lat potrącone w nocy poza obszarem zabudowanym KONFERENCJA PIU Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie. Warszawa 16 kwietnia 2008 r.

18 Ofiary śmiertelne wypadków drogowych w Polsce w latach wg miejsca KONFERENCJA PIU Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie. Warszawa 16 kwietnia 2008 r.

19 GŁÓWNE PROBLEMY NA POLSKICH DROGACH Kierowcy samochodów osobowych uczestniczący w wypadkach drogowych w Polsce KONFERENCJA PIU Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie. Warszawa 16 kwietnia 2008 r. PRĘDKOŚĆ NAJECHANIA NA PIESZYCH MŁODZI KIEROWCY ALKOHOL

20 KONFERENCJA PIU Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie. Warszawa 16 kwietnia 2008 r. Kierowcy samochodów osobowych uczestniczący w wypadkach drogowych w Polsce wg wieku i płci Wypadki drogowe to głównie problem mężczyzn (młodych)!

21 Zabici w wypadkach z udziałem pijanych w latach PIJANI KIERUJĄCY 435 ZABITYCH PIJANI PIESI 236 ZABITYCH W 2007 ROKU WZROST ZABITYCH W WYPADKACH Z UDZIAŁEM PIJANYCH O 25% KONFERENCJA PIU Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie. Warszawa 16 kwietnia 2008 r.

22 Kierowcy uczestniczący w wypadkach drogowych w Polsce w 2006 roku wg rodzaju pojazdu

23 GŁÓWNE PROBLEMY BARDZO DUŻE ZAGROŻENIE PIESZYCH I ROWERZYSTÓW, W TYM SZCZEGÓLNIE OSÓB STARSZYCH DUŻA LICZBA ZABITYCH NA DROGACH KRAJOWYCH WYPADKI Z UDZIAŁEM NIETRZEŹWYCH OFIARY W SAMOCHODACH OSOBOWYCH MŁODZI KIEROWCY JAKO SPRAWCY I OFIARY KONFERENCJA PIU Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie. Warszawa 16 kwietnia 2008 r.

24 AKTUALNE PROBLEMY (2007 rok) WZROST ZABITYCH PIESZYCH (ROWERZYSTÓW, MOTOCYKLISTÓW) WZROST ZABITYCH W SAMOCHODACH OSOBOWYCH WZROST ZABITYCH WŚRÓD OSÓB STARSZYCH KONFERENCJA PIU Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie. Warszawa 16 kwietnia 2008 r.

25 Media i Bezpieczeństwo Ruchu Drogowego – misja czy komercja? Warszawa 25 października 2007 r. CO MOŻNA (TRZEBA) ZROBIĆ? ZMNIEJSZYĆ RZECZYWISTE PRĘDKOŚCI (NADZÓR, ROZWIĄZANIE INŻYNIERSKIE, EDUKACJA) ZWIĘKSZYC STOSOWANIE PASÓW BEZPIECZEŃSTWA (NADZÓR, EDUKACJA) W dalszej perspektywie BUDOWAĆ BEZPIECZNE, PRZYJAZNE DROGI DLA PIESZYCH, ROWERZYSTÓW, OSÓB STARSZYCH KSZTAŁTOWAĆ ODPOWIEDZIALNE I PRZYJAZNE POSTAWY i ZACHOWANIA (duża rola firm ubezpieczeniowych jako sponsorów kampanii społecznych, ale także poprzez zróżnicowanie składek) KONFERENCJA PIU Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie. Warszawa 16 kwietnia 2008 r.


Pobierz ppt "KONFERENCJA PIU Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie OCENA ZAGROŻEŃ NA POLSKICH DROGACH na podstawie analizy danych statystycznych."

Podobne prezentacje


Reklamy Google