Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Eyecamowy dodatek Badanie jakościowe. Index Apendix Eyecam Badanie jakościowe TNS OBOP Auteur Aleksandra Zarakowska Krzysztof Kamil Jurków | © TNS 1.Trasy.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Eyecamowy dodatek Badanie jakościowe. Index Apendix Eyecam Badanie jakościowe TNS OBOP Auteur Aleksandra Zarakowska Krzysztof Kamil Jurków | © TNS 1.Trasy."— Zapis prezentacji:

1 Eyecamowy dodatek Badanie jakościowe

2 Index Apendix Eyecam Badanie jakościowe TNS OBOP Auteur Aleksandra Zarakowska Krzysztof Kamil Jurków | © TNS 1.Trasy dotarcia do alejki z wodąTrasy dotarcia do alejki z wodą 2.Odnalezienie szukanej wodyOdnalezienie szukanej wody

3 Trasy dotarcia do alejki z wodą Apendix Eyecam

4 Trasy dojścia do alejki z wodą, działy przed i po Do alejki z wodą respondenci docierali mniej więcej w połowie zakupów. Najwięcej respondentów (5 osób) przed odwiedzeniem alejki z wodą było w alejce z produktami do picia – sokami, napojami gazowanymi i niegazowanymi, piwem, a także z herbatą i kawą. 4 osoby były w półproduktach – kisiel, puszki, konserwy, dania w słoikach. 3 osoby były w dziale ze słodyczami, chipsami. Po 2 w nabiale oraz w artykułach chemicznych. Pojedyncze osoby w artykułach szkolnych i biurowych, żywności dziecięcej, kawa, herbata, owoce, żywność dziecięca, ryby, wędlina. Najwięcej osób, bo aż 7 odwiedziło po dział z nabiałem (sery, masło etc.), 5 osób poszło do alejek z innymi produktami do picia – sokami, piwem, ale i herbatą. 2 osoby skorzystały następnie z promocji cenowych tak na środku alejki jak i przy kasach. 4 Apendix Eyecam > Trasy dotarcia do alejki z wodą

5 Trasy dotarcia do kategorii wody 1/3 Poniżej przedstawiamy trasy dojścia do alejki z wodą, opisane poprzez wymienienie kolejno mijanych przez respondenta działów. Owoce, warzywa, makarony, słodycze, konserwy ryby, zupki instant, puszki (kukurydza, groszek itp.), napoje, piwo, woda, nabiał (serki i jogurty), śledzie, wędlina 1, mięso, artykuły spożywcze dla dzieci, wędlina 2, masło, napoje (soki), ocet i dania w słoikach, zabawki, promocje słodyczy. Artykuły szkolne, artykuły biurowe, główną alejką do wody, wędlina, mięso, pieczywo, artykuły dziecięce, odzież damska, słodycze, warzywa, tanie produkty na środku głównej alejki. Owoce, warzywa, herbata i kawa, cukier, kisiel, woda, nabiał (sery), śledzie, ryby, pieczywo, mięso, chemia, kosmetyki, chemia. Owoce, warzywa, makarony, soki, słoiki z gotowymi daniami, woda, nabiał (sery, mleko, masło, jogurty), soki, artykuły dla dzieci (akcesoria, żywność, ubranka), kosmetyki. Artykuły szkolne, warzywa, herbata, słodycze, chipsy, woda, nabiał (sery, jogurty), wędlina, pieczywo, artykuły dziecięce (ubranka, kosmetyki), chemia, artykuły kuchenne, gospodarcze, zabawki, herbata, chemia. 5 Apendix Eyecam > Trasy dotarcia do alejki z wodą

6 Trasy dotarcia do kategorii wody 2/3 Herbata, nabiał (mleko, serki i jogurty, masło), odzież męska, chemia, kosmetyki, papier toaletowy, kosmetyki dziecięce, sosy i gotowe dania, przyprawy i dania instant, puszki rybne, woda Artykuły szkolone, artykuły dla zwierząt, papier toaletowy, chemia, artykuły dziecięce, zupki instant (promocje), słodycze, woda, napoje (soki), nabiał, masło, mleko, pieczywo, warzywa, owoce, mięso, wędlina, warzywa, owoce, piwa, sosy i ogórki konserwowe, słodycze, szczoteczki do zębów. Artykuły wyposażenia domowego, chemia, woda Szczoteczki do zębów, artykuły dla zwierząt, kawa i herbata, woda Folia aluminiowa, chemia (środki czyszczące), woda Artykuły szkolne, prasa, pieczywo, odzież, warzywa, owoce, woda Owoce, warzywa, przyprawy i dania instant, napoje (piwo), woda Makaron, majonez, nabiał (serki i jogurty), woda Żywność dziecięca, woda Owoce, warzywa, napoje (soki), woda, soki, artykuły dziecięce, pieczywo, nabiał (sery), wędlina, woda 6 Apendix Eyecam > Trasy dotarcia do alejki z wodą

7 Trasy dotarcia do kategorii wody 3/3 Kosmetyki (mydło), alkohol, napoje (soki), woda Cukier, nabiał (serki i jogurty), owoce, warzywa, bakalie, wędliny, owoce, warzywa, ryby, woda, nabiał (masło), nabiał (mleko). Pudełka tekturowe, koszyki, sprzęt RTV AGD, pieczywo, odzież, owoce, kosmetyki, ryby, bakalie, nabiał (masło), nabiał (serki, jogurty), słodycze, woda, soki. Owoce, pieczywo, warzywa, owoce, nabiał (masło), lody, nabiał (sery), nabiał (serki i jogurty), woda Multimedia (filmy), akcesoria domowe (deski do prasowania, wiertarki), pieczywo, odzież, nabiał (masło), warzywa, mięso, wędlina, śledzie, nabiał (serki i jogurty), dżemy i chrupki śniadaniowe, napoje gazowane, woda 7 Apendix Eyecam > Trasy dotarcia do alejki z wodą

8 Trasy zakupów potencjalnych respondentów 1/2 Dodatkowo śledziliśmy trasy potencjalnych respondentów, którzy ostatecznie nie kupili wody. Poniżej przedstawiamy ich trasy w postaci listy kolejno mijanych działów. Artykuły szkolne, soki (promocje przy głównej alejce), chipsy, mleko, jajka, nabiał (sery), wędlina, soki, chemia, papier toaletowy, chemia, artykuły szkolne i biurowe, prasa, warzywa, owoce. Sosy i dania instant, napoje gazowane, nabiał (serki i jogurty, sery), pieczywo, gumy do żucia. Dżemy i chrupki śniadaniowe, makaron, napoje niegazowane, soki, nabiał (mleko), piwo, nabiał (jajka, sery, masło), wędlina, akcesoria dla zwierząt, baterie, artykuły biurowe, książki. Przyprawy i dania instant, sosy i konserwy, napoje (soki), pieczywo, nabiał (serki i jogurty), nabiał (mleko), napoje (syropy), słodycze, owoce. Nabiał (jajka, sery, serki i jogurty). Promocje na środku sklepu (soki, słodycze, kawa, papier do drukarki), artykuły szkolne, artykuły gospodarcze (folia aluminium), artykuły dla zwierząt, chemia, kosmetyki, żywność dziecięca, pieczywo, papier toaletowy 8 Apendix Eyecam > Trasy dotarcia do alejki z wodą

9 Trasy zakupów potencjalnych respondentów 2/2 Artykuły szkolne (promocje), artykuły kuchenne, odzież damska, chemia, chrupki śniadaniowe (promocje), kawa i herbata, dżem (promocja), chrupki śniadaniowe, zupki instant, makaron, olej, przyprawy, musztarda, pieczywo, nabiał (sery), wędlina, mięso, ryby, owoce, nabiał (promocje), nabiał (serki i jogurty), puszki. Multimedia (filmy i gry), akcesoria audio (słuchawki), punkt informacji, sprzęt RTV/AGD, nabiał (masło), nabiał (serki i jogurty), puszki i konserwy, przyprawy i sosy, alkohol, kawa i herbata, wędlina (promocja na środku alejki), owce, ryby, mięso, przyprawy i sosy, słodycze, chipsy, makaron warzywa, pieczywo, obuwie męskie, mrożonki, słodycze, kawa, pieczywo dietetyczne (wafle ryżowe), warzywa, nabiał (serki i jogurty). Makaron, piwo, warzywa, owoce, nabiał (sery), pieczywo, nabiał (serki i jogurty), napoje (promocje w głównej alejce). 9 Apendix Eyecam > Trasy dotarcia do alejki z wodą

10 Działy przed i po wodzie 1/3 Soki, napojePieczywo Puszki i konserwyNabiał (serki i jogurty) Artykuły szkolne i biuroweWędlina Artykuły mączne (kisiel)Nabiał (sery) ChipsyNabiał (sery) Słoiki z gotowymi daniamiNabiał (sery) Nabiał (serki i jogurty)Napoje, soki 10 Apendix Eyecam > Trasy dotarcia do alejki z wodą

11 Działy przed i po wodzie 2/3 Puszki rybneNabiał (serki i jogurty) SłodyczeNapoje ChemiaDżemy i chrupki śniadaniowe Kawa, herbataSłodycze ChemiaMięso OwoceBakalie Wędlina Promocje cenowe przy głównej alejce niedaleko kas 11 Apendix Eyecam > Trasy dotarcia do alejki z wodą

12 Działy przed i po wodzie 3/3 Soki, napojePiwo RybyNabiał (masło) SłodyczeNapoje, soki Nabiał (serki, jogurty)Herbata Napoje gazowanePromocje wędliny na środku głównej alejki PiwoNabiał (masło) Żywność dziecięcaNapoje, soki 12 Apendix Eyecam > Trasy dotarcia do alejki z wodą

13 Odnalezienie szukanej wody Apendix Eyecam

14 Odnalezienie szukanej wody Sposób zachowania się w alejce z wodą Odnalezienie konkretnej marki wody w obrębie regału przeważnie nie stanowiło problemu dla respondentów. Respondenci zazwyczaj szli wzdłuż alejki, zerkając na kolejne mijane marki umieszczone na wysokości wzroku, niekiedy również na zgrzewki znajdujące się na ziemi lub butelki na najwyższych półkach. Po wzięciu swojej konkretnej, poszukiwanej marki respondenci przeważnie kierowali się do wyjścia z alejki. Poza alejką z wodą, respondenci spotykali się z wodą również w głównej alejce, wśród działów z owocami, mrożonkami, bakaliami, nabiałem, a także na stoiskach promocyjnych rozmieszczonych w różnych miejscach supermarketu. Proces decyzyjny przy półce z wodą W alejce z wodą respondenci spędzili dość mało czasu. W porównaniu z innymi działami, podejmowanie decyzji odnośnie kategorii wody jest (wydaje się) stosunkowo łatwe. Żaden z respondentów nie zwrócił się o pomoc do pracownika sklepu. Niektórzy, nie mając jednej, swojej marki, rozważali zakup kilku rożnych. W tej sytuacji zdarzało im się porównywać opakowania – zarazem ich estetykę (np.: kolorystykę, obrazy) jak i zawarte na etykiecie informacje (np.: skład). W przypadku wielu respondentów promocje wody miały niewielki wpływ na podjętą przez respondentów decyzję dotyczącą wyboru marki wody. Promocje silniej wpływały na osoby, które używają różnych marek wód, chętnie próbują nowości, zwracają uwagę na cenę nie są silnie przywiązane do jednej marki,

15 Odnalezienie alejki z wodą Respondenci nie mieli problemów z odnalezieniem alejki z wodą. Poza alejką z wodą respondenci spotykali się z wodą: w alejce głównej (sześcio-paki Żywca Zdrój), promocja wody w głównej alejce, zaraz przy wejściu, przy wyjściu z alejki wód do głównej alejki (zgrzewki Żywca Zdrój), przy bakaliach w dziale warzywa i owoce (sześcio-paki Cisowianki), między warzywami a mrożonkami, wśród napojów gazowanych (5 litrowe baniaki Żywca), w alejce z nabiałem (zwrócenie uwagi na wiszące za korek butelki 0,5l), 14 Apendix Eyecam > Odnalezienie szukanej wody

16 Sposób zachowania się w alejce z wodą 1/2 Odnalezienie konkretnej marki wody w obrębie regału przeważnie nie stanowiło problemu dla respondentów. Większość badanych idąc alejką zauważała swoją, z góry upatrzoną markę wody i po nią sięgała. Niektórzy badani przyglądali się kilku markom zanim podjęli ostateczną decyzję. Respondenci starali się jak najszybciej odnaleźć poszukiwaną wodę, by nie tracić za dużo czasu w tej alejce. Respondenci zazwyczaj szli wzdłuż alejki, zerkając na kolejne mijane marki, a nawet odwracali się by spojrzeć na te, które już minęli; krążyli, cofali się, rozglądali się na lewo i prawo. Niektórzy badani zerkali na wszystkie marki po kolei, pozostali na kilka wybranych – konkretne marki albo kategorie np. wody lecznicze. Szli w ten sposób aż dostrzegli swoją markę. Część osób była otwarta na nowe marki – szli do konkretnej wody, ale po drodze zatrzymywali się i rozważali też inne marki. 15 Apendix Eyecam > Odnalezienie szukanej wody

17 Sposób zachowania się w alejce z wodą 2/2 Respondenci po pierwsze patrzyli na marki umiejscowione na wysokości wzroku (niektórzy zerkali na prawo i na lewo), ewentualnie nieco powyżej. Pojedyncze osoby dodatkowo również zerkały na zgrzewki znajdujące się na ziemi albo na butelki na najwyższej półce. Po wzięciu swojej konkretnej, poszukiwanej marki respondenci przeważnie kierowali się do wyjścia z alejki. Nieliczni przyglądali się jeszcze innym markom, rozważali wciąż możliwość zakupu innej marki. Tylko jedna osoba napiła się wody w sklepie podczas robienia zakupów, jeszcze przed zapłaceniem za nią.

18 Proces decyzyjny przy półce z wodą 1/2 Zakup wody nie jest specjalnie problematyczny… W alejce z wodą respondenci zazwyczaj spędzili mało czasu – przeważnie około 1-2 minut. Nawet osoby, które w wielu miejscach przejawiały problemy decyzyjne, w przypadku kategorii wody bardzo szybko zdecydowały się na konkretną markę. Kategoria wód wydaje się jedną z prostszych dla respondentów. Wybór określonej marki wody nie sprawiał badanym większych problemów. Żaden z respondentów nie zwrócił się o pomoc do pracowników supermarketu. Jest to dowodem na to, że albo nie mieli problemów ze znalezieniem działu z wodą, a następnie konkretnej marki albo problem ten nie był wystarczająco istotny, by kłopotać się szukaniem pracownika i zadawaniem pytań. 17 Apendix Eyecam > Odnalezienie szukanej wody

19 Proces decyzyjny przy półce z wodą 2/2 Niektórzy respondenci mieli pewne problemy odnośnie wyboru marki wody. Łatwo można było zauważyć, że nie przyszli po zakup konkretnej marki – nie wszyscy od razu byli zdecydowani na zakup konkretnej wody. Badanym zdarzało się wahać odnośnie tego, którą markę wybrać, np.: nie mogli się zdecydować na jedną z dwóch marek. Niektórzy respondenci również, pomimo tego, że przyglądali się różnym markom, to ostatecznie i tak wracali i sięgali po tę, na którą spojrzeli jako pierwszą. Mało kto dokładnie przyglądał się butelkom mijanych marek, nieliczni spoglądali na opakowania – czytali informacje zawarte na etykietach (przedniej oraz tylnej), oglądali obrazek umieszczony na przedzie butelki czy zerkali na plakietki z cenami. Zdarzało się to albo w przypadku konkretnej wybranej już marki albo w momencie porównywania i podejmowania decyzji odnośnie wyboru konkretnej marki. Dodatkowo niektórzy respondenci zwracali uwagę na liczbę butelek w wielo-pakach. Jedna osoba zwróciła uwagę na półkę z wodą, na której brakowało butelek. Albo po prostu szukała tej marki, którą zawsze bierze albo uznała, że brak lub mała liczba butelek danej marki świadczy o jej popularności, a co za tym idzie jakości. 17 Apendix Eyecam > Odnalezienie szukanej wody

20 Proces decyzyjny – znaczenie promocji Promocje w małym stopniu wpłynęły na decyzję o wyborze marki wody. Niewielu respondentów w alejce z wodą sięgnęło po markę wody, której promocję zobaczyli wcześniej gdzieś w sklepie. Niektórzy respondenci zwrócili uwagę na promocję Żywca Zdrój, jednakże nie wpłynęło to znacząco na ich decyzje zakupowe. Respondenci zauważali intensywną obecność Żywca Zdrój w sklepie. Ustawione na środku sklepu zgrzewki sześcio – paków Żywca Zdrój o smaku cytrynowym i zwykłym były zauważane. Respondentów dziwiła ich duża liczba oraz ilość miejsca, które zajmowały. 18 Apendix Eyecam > Odnalezienie szukanej wody


Pobierz ppt "Eyecamowy dodatek Badanie jakościowe. Index Apendix Eyecam Badanie jakościowe TNS OBOP Auteur Aleksandra Zarakowska Krzysztof Kamil Jurków | © TNS 1.Trasy."

Podobne prezentacje


Reklamy Google