Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Eyecam’owy dodatek Badanie jakościowe.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Eyecam’owy dodatek Badanie jakościowe."— Zapis prezentacji:

1 Eyecam’owy dodatek Badanie jakościowe

2 Index Trasy dotarcia do alejki z wodą Odnalezienie szukanej wody
Apendix Eyecam Odnalezienie szukanej wody Badanie jakościowe TNS OBOP Auteur Aleksandra Zarakowska Krzysztof Kamil Jurków | © TNS

3 Trasy dotarcia do alejki z wodą
Apendix Eyecam

4 Trasy dojścia do alejki z wodą, działy „przed” i „po”
Do alejki z wodą respondenci docierali mniej więcej w połowie zakupów. Najwięcej respondentów (5 osób) przed odwiedzeniem alejki z wodą było w alejce z produktami do picia – sokami, napojami gazowanymi i niegazowanymi, piwem, a także z herbatą i kawą. 4 osoby były w półproduktach – kisiel, puszki, konserwy, dania w słoikach. 3 osoby były w dziale ze słodyczami, chipsami. Po 2 w nabiale oraz w artykułach chemicznych. Pojedyncze osoby w artykułach szkolnych i biurowych, żywności dziecięcej, kawa, herbata, owoce, żywność dziecięca, ryby, wędlina. Najwięcej osób, bo aż 7 odwiedziło „po” dział z nabiałem (sery, masło etc.), 5 osób poszło do alejek z innymi produktami do picia – sokami, piwem, ale i herbatą. 2 osoby skorzystały następnie z promocji cenowych tak na środku alejki jak i przy kasach. Apendix Eyecam > Trasy dotarcia do alejki z wodą 4

5 Trasy dotarcia do kategorii wody 1/3
Poniżej przedstawiamy trasy dojścia do alejki z wodą, opisane poprzez wymienienie kolejno mijanych przez respondenta działów. Owoce, warzywa, makarony, słodycze, konserwy ryby, zupki instant, puszki (kukurydza, groszek itp.), napoje, piwo, woda, nabiał (serki i jogurty), śledzie, wędlina 1, mięso, artykuły spożywcze dla dzieci, wędlina 2, masło, napoje (soki), ocet i dania w słoikach, zabawki, promocje słodyczy. Artykuły szkolne, artykuły biurowe, główną alejką do wody, wędlina, mięso, pieczywo, artykuły dziecięce, odzież damska, słodycze, warzywa, tanie produkty na środku głównej alejki. Owoce, warzywa, herbata i kawa, cukier, kisiel, woda, nabiał (sery), śledzie, ryby, pieczywo, mięso, chemia, kosmetyki, chemia. Owoce, warzywa, makarony, soki, słoiki z gotowymi daniami, woda, nabiał (sery, mleko, masło, jogurty), soki, artykuły dla dzieci (akcesoria, żywność, ubranka), kosmetyki. Artykuły szkolne, warzywa, herbata, słodycze, chipsy, woda, nabiał (sery, jogurty), wędlina, pieczywo, artykuły dziecięce (ubranka, kosmetyki), chemia, artykuły kuchenne, gospodarcze, zabawki, herbata, chemia. Apendix Eyecam > Trasy dotarcia do alejki z wodą 5

6 Trasy dotarcia do kategorii wody 2/3
Herbata, nabiał (mleko, serki i jogurty, masło), odzież męska, chemia, kosmetyki, papier toaletowy, kosmetyki dziecięce, sosy i gotowe dania, przyprawy i dania instant, puszki rybne, woda Artykuły szkolone, artykuły dla zwierząt, papier toaletowy, chemia, artykuły dziecięce, zupki instant (promocje), słodycze, woda, napoje (soki), nabiał, masło, mleko, pieczywo, warzywa, owoce, mięso, wędlina, warzywa, owoce, piwa, sosy i ogórki konserwowe, słodycze, szczoteczki do zębów. Artykuły wyposażenia domowego, chemia, woda Szczoteczki do zębów, artykuły dla zwierząt, kawa i herbata, woda Folia aluminiowa, chemia (środki czyszczące), woda Artykuły szkolne, prasa, pieczywo, odzież, warzywa, owoce, woda Owoce, warzywa, przyprawy i dania instant, napoje (piwo), woda Makaron, majonez, nabiał (serki i jogurty), woda Żywność dziecięca, woda Owoce, warzywa, napoje (soki), woda, soki, artykuły dziecięce, pieczywo, nabiał (sery), wędlina, woda Apendix Eyecam > Trasy dotarcia do alejki z wodą 6

7 Trasy dotarcia do kategorii wody 3/3
Kosmetyki (mydło), alkohol, napoje (soki), woda Cukier, nabiał (serki i jogurty), owoce, warzywa, bakalie, wędliny, owoce, warzywa, ryby, woda, nabiał (masło), nabiał (mleko). Pudełka tekturowe, koszyki, sprzęt RTV AGD, pieczywo, odzież, owoce, kosmetyki, ryby, bakalie, nabiał (masło), nabiał (serki, jogurty), słodycze, woda, soki. Owoce, pieczywo, warzywa, owoce, nabiał (masło), lody, nabiał (sery), nabiał (serki i jogurty), woda Multimedia (filmy), akcesoria domowe (deski do prasowania, wiertarki), pieczywo, odzież, nabiał (masło), warzywa, mięso, wędlina, śledzie, nabiał (serki i jogurty), dżemy i chrupki śniadaniowe, napoje gazowane, woda Apendix Eyecam > Trasy dotarcia do alejki z wodą 7

8 Trasy zakupów „potencjalnych” respondentów 1/2
Dodatkowo śledziliśmy trasy potencjalnych respondentów, którzy ostatecznie nie kupili wody. Poniżej przedstawiamy ich trasy w postaci listy kolejno mijanych działów. Artykuły szkolne, soki (promocje przy głównej alejce), chipsy, mleko, jajka, nabiał (sery), wędlina, soki, chemia, papier toaletowy, chemia, artykuły szkolne i biurowe, prasa, warzywa, owoce. Sosy i dania instant, napoje gazowane, nabiał (serki i jogurty, sery), pieczywo, gumy do żucia. Dżemy i chrupki śniadaniowe, makaron, napoje niegazowane, soki, nabiał (mleko), piwo, nabiał (jajka, sery, masło), wędlina, akcesoria dla zwierząt, baterie, artykuły biurowe, książki. Przyprawy i dania instant, sosy i konserwy, napoje (soki), pieczywo, nabiał (serki i jogurty), nabiał (mleko), napoje (syropy), słodycze, owoce. Nabiał (jajka, sery, serki i jogurty). Promocje na środku sklepu (soki, słodycze, kawa, papier do drukarki), artykuły szkolne, artykuły gospodarcze (folia aluminium), artykuły dla zwierząt, chemia, kosmetyki, żywność dziecięca, pieczywo, papier toaletowy Apendix Eyecam > Trasy dotarcia do alejki z wodą 8

9 Trasy zakupów potencjalnych respondentów 2/2
Artykuły szkolne (promocje), artykuły kuchenne, odzież damska, chemia, chrupki śniadaniowe (promocje), kawa i herbata, dżem (promocja), chrupki śniadaniowe, zupki instant, makaron, olej, przyprawy, musztarda, pieczywo, nabiał (sery), wędlina, mięso, ryby, owoce, nabiał (promocje), nabiał (serki i jogurty), puszki. Multimedia (filmy i gry), akcesoria audio (słuchawki), punkt informacji, sprzęt RTV/AGD, nabiał (masło), nabiał (serki i jogurty), puszki i konserwy, przyprawy i sosy, alkohol, kawa i herbata, wędlina (promocja na środku alejki), owce, ryby, mięso, przyprawy i sosy, słodycze, chipsy, makaron warzywa, pieczywo, obuwie męskie, mrożonki, słodycze, kawa, pieczywo dietetyczne (wafle ryżowe), warzywa, nabiał (serki i jogurty). Makaron, piwo, warzywa, owoce, nabiał (sery), pieczywo, nabiał (serki i jogurty), napoje (promocje w głównej alejce). Apendix Eyecam > Trasy dotarcia do alejki z wodą 9

10 Działy „przed” i „po” wodzie 1/3
Soki, napoje Pieczywo Puszki i konserwy Nabiał (serki i jogurty) Artykuły szkolne i biurowe Wędlina Artykuły mączne (kisiel) Nabiał (sery) Chipsy Nabiał (sery) Słoiki z gotowymi daniami Nabiał (sery) Nabiał (serki i jogurty) Napoje, soki Apendix Eyecam > Trasy dotarcia do alejki z wodą 10

11 Działy „przed” i „po” wodzie 2/3
Puszki rybne Nabiał (serki i jogurty) Słodycze Napoje Chemia Dżemy i chrupki śniadaniowe Kawa, herbata Słodycze Chemia Mięso Owoce Bakalie Promocje cenowe przy głównej alejce niedaleko kas Wędlina Apendix Eyecam > Trasy dotarcia do alejki z wodą 11

12 Działy „przed” i „po” wodzie 3/3
Soki, napoje Piwo Ryby Nabiał (masło) Słodycze Napoje, soki Nabiał (serki, jogurty) Herbata Napoje gazowane Promocje wędliny na środku głównej alejki Piwo Nabiał (masło) Żywność dziecięca Napoje, soki Apendix Eyecam > Trasy dotarcia do alejki z wodą 12

13 Odnalezienie szukanej wody
Apendix Eyecam

14 Odnalezienie szukanej wody
Sposób zachowania się w alejce z wodą Odnalezienie konkretnej marki wody w obrębie regału przeważnie nie stanowiło problemu dla respondentów. Respondenci zazwyczaj szli wzdłuż alejki, zerkając na kolejne mijane marki umieszczone na wysokości wzroku, niekiedy również na zgrzewki znajdujące się na ziemi lub butelki na najwyższych półkach. Po wzięciu „swojej” konkretnej, poszukiwanej marki respondenci przeważnie kierowali się do wyjścia z alejki. Poza alejką z wodą, respondenci „spotykali” się z wodą również w głównej alejce, wśród działów z owocami, mrożonkami, bakaliami, nabiałem, a także na stoiskach promocyjnych rozmieszczonych w różnych miejscach supermarketu. Proces decyzyjny przy półce z wodą W alejce z wodą respondenci spędzili dość mało czasu. W porównaniu z innymi działami, podejmowanie decyzji odnośnie kategorii wody jest (wydaje się) stosunkowo łatwe. Żaden z respondentów nie zwrócił się o pomoc do pracownika sklepu. Niektórzy, nie mając jednej, „swojej” marki, rozważali zakup kilku rożnych. W tej sytuacji zdarzało im się porównywać opakowania – zarazem ich estetykę (np.: kolorystykę, obrazy) jak i zawarte na etykiecie informacje (np.: skład). W przypadku wielu respondentów promocje wody miały niewielki wpływ na podjętą przez respondentów decyzję dotyczącą wyboru marki wody. Promocje silniej wpływały na osoby, które używają różnych marek wód, chętnie próbują nowości, zwracają uwagę na cenę nie są silnie przywiązane do jednej marki,

15 Odnalezienie alejki z wodą
Respondenci nie mieli problemów z odnalezieniem alejki z wodą. Poza alejką z wodą respondenci „spotykali się” z wodą: w alejce głównej (sześcio-paki Żywca Zdrój), promocja wody w głównej alejce, zaraz przy wejściu, przy wyjściu z alejki wód do głównej alejki (zgrzewki Żywca Zdrój), przy bakaliach w dziale warzywa i owoce (sześcio-paki Cisowianki), między warzywami a mrożonkami, wśród napojów gazowanych (5 litrowe baniaki Żywca), w alejce z nabiałem (zwrócenie uwagi na wiszące za korek butelki 0,5l), Apendix Eyecam > Odnalezienie szukanej wody 14

16 Sposób zachowania się w alejce z wodą 1/2
Odnalezienie konkretnej marki wody w obrębie regału przeważnie nie stanowiło problemu dla respondentów. Większość badanych idąc alejką zauważała „swoją”, z góry upatrzoną markę wody i po nią sięgała. Niektórzy badani przyglądali się kilku markom zanim podjęli ostateczną decyzję. Respondenci starali się jak najszybciej odnaleźć poszukiwaną wodę, by nie tracić za dużo czasu w tej alejce. Respondenci zazwyczaj szli wzdłuż alejki, zerkając na kolejne mijane marki, a nawet odwracali się by spojrzeć na te, które już minęli; krążyli, cofali się, rozglądali się na lewo i prawo. Niektórzy badani zerkali na wszystkie marki po kolei, pozostali na kilka wybranych – konkretne marki albo kategorie np. wody lecznicze. Szli w ten sposób aż dostrzegli „swoją” markę. Część osób była „otwarta” na nowe marki – szli do konkretnej wody, ale po drodze zatrzymywali się i rozważali też inne marki. Apendix Eyecam > Odnalezienie szukanej wody 15

17 Sposób zachowania się w alejce z wodą 2/2
Respondenci po pierwsze patrzyli na marki umiejscowione na wysokości wzroku (niektórzy zerkali na prawo i na lewo), ewentualnie nieco powyżej. Pojedyncze osoby dodatkowo również zerkały na zgrzewki znajdujące się na ziemi albo na butelki na najwyższej półce. Po wzięciu „swojej” konkretnej, poszukiwanej marki respondenci przeważnie kierowali się do wyjścia z alejki. Nieliczni przyglądali się jeszcze innym markom, rozważali wciąż możliwość zakupu innej marki. Tylko jedna osoba napiła się wody w sklepie podczas robienia zakupów, jeszcze przed zapłaceniem za nią.

18 Proces decyzyjny przy półce z wodą 1/2
Zakup wody nie jest specjalnie problematyczny… W alejce z wodą respondenci zazwyczaj spędzili mało czasu – przeważnie około 1-2 minut. Nawet osoby, które w wielu miejscach przejawiały problemy decyzyjne, w przypadku kategorii wody bardzo szybko zdecydowały się na konkretną markę. Kategoria wód wydaje się jedną z prostszych dla respondentów. Wybór określonej marki wody nie sprawiał badanym większych problemów. Żaden z respondentów nie zwrócił się o pomoc do pracowników supermarketu. Jest to dowodem na to, że albo nie mieli problemów ze znalezieniem działu z wodą, a następnie konkretnej marki albo problem ten nie był wystarczająco istotny, by kłopotać się szukaniem pracownika i zadawaniem pytań. Apendix Eyecam > Odnalezienie szukanej wody 17

19 Proces decyzyjny przy półce z wodą 2/2
Niektórzy respondenci mieli pewne problemy odnośnie wyboru marki wody. Łatwo można było zauważyć, że nie przyszli po zakup konkretnej marki – nie wszyscy od razu byli zdecydowani na zakup konkretnej wody. Badanym zdarzało się wahać odnośnie tego, którą markę wybrać, np.: nie mogli się zdecydować na jedną z dwóch marek. Niektórzy respondenci również, pomimo tego, że przyglądali się różnym markom, to ostatecznie i tak wracali i sięgali po tę, na którą spojrzeli jako pierwszą. Mało kto dokładnie przyglądał się butelkom mijanych marek, nieliczni spoglądali na opakowania – czytali informacje zawarte na etykietach (przedniej oraz tylnej), oglądali obrazek umieszczony na przedzie butelki czy zerkali na plakietki z cenami. Zdarzało się to albo w przypadku konkretnej wybranej już marki albo w momencie porównywania i podejmowania decyzji odnośnie wyboru konkretnej marki. Dodatkowo niektórzy respondenci zwracali uwagę na liczbę butelek w wielo-pakach. Jedna osoba zwróciła uwagę na półkę z wodą, na której brakowało butelek. Albo po prostu szukała tej marki, którą zawsze bierze albo uznała, że brak lub mała liczba butelek danej marki świadczy o jej popularności, a co za tym idzie jakości. Apendix Eyecam > Odnalezienie szukanej wody 17

20 Proces decyzyjny – znaczenie promocji
Promocje w małym stopniu wpłynęły na decyzję o wyborze marki wody. Niewielu respondentów w alejce z wodą sięgnęło po markę wody, której promocję zobaczyli wcześniej gdzieś w sklepie. Niektórzy respondenci zwrócili uwagę na promocję Żywca Zdrój, jednakże nie wpłynęło to znacząco na ich decyzje zakupowe. Respondenci zauważali intensywną obecność Żywca Zdrój w sklepie. Ustawione na środku sklepu zgrzewki sześcio – paków Żywca Zdrój o smaku cytrynowym i zwykłym były zauważane. Respondentów dziwiła ich duża liczba oraz ilość miejsca, które zajmowały. Apendix Eyecam > Odnalezienie szukanej wody 18


Pobierz ppt "Eyecam’owy dodatek Badanie jakościowe."

Podobne prezentacje


Reklamy Google