Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

„Moja firma w mojej gminie”

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "„Moja firma w mojej gminie”"— Zapis prezentacji:

1 „Moja firma w mojej gminie”
Prezentacja projektu zrealizowanego przez klasę 2A Powiatowego Zespołu Nr 1 Szkół Ogólnokształcących im. Stanisława Konarskiego w Oświęcimiu

2 Kilka słów o projekcie…

3 Projekt „Moja firma w mojej gminie” ma na celu rozwijanie kompetencji z zakresu przedsiębiorczości oraz technologii informacyjno – komunikacyjnych został stworzony przez Fundację VIRIBUS UNITIS i obejmuje swoim zasięgiem 5 województw (śląskie, małopolskie, opolskie, dolnośląskie, świętokrzyskie). jest finansowany w całości ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki, w ramach konkursu na dotację zorganizowanego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.

4 W wyniku całego szkolenia uczniowie opracowują 1 kompleksowy pomysł na działalność gospodarczą, możliwą do założenia w swojej gminie

5 Całe szkolenie e-learningowe „Moja firma w mojej gminie” składa się z 3 scenariuszy szkoleniowych. Uczniowie przerabiają każdy scenariusz grupowo lub indywidualnie. W poszczególnych scenariuszach zdobywają wiedzę potrzebną do zrobienia zadań zaliczeniowych, po każdym scenariuszu wykonują jedno zadanie.

6 „Rynek nie lubi pustki – znajdź nisze rynkowe”
Szkolenie i zadanie nr 1 „Rynek nie lubi pustki – znajdź nisze rynkowe” Celem szkolenia jest zrozumienie, czym jest strategia gminy oraz jakie informacje można z niej czerpać przy rozpoczynaniu działalności gospodarczej.

7 W ramach 1 zadania przedstawiliśmy:
analizę Strategii Rozwoju Gminy Oświęcim pomysły na firmę realizującą postulaty zawarte w SRG umiejętności i kwalifikacje ważne dla osiągnięcia sukcesu w określonej branży cechy osobowości, predyspozycje do bycia przedsiębiorcą motywację do otwarcia firmy dwa najlepsze naszym zdaniem pomysły

8 Pomysł pierwszy… Firma „New City” zajmująca się promocją gminy Oświęcim, mającą na celu przybliżenie jej kultury i historii, oferująca dwa typy zwiedzania:

9 „Historical bus”- jest to specjalnie przystosowany autobus (z dużymi oknami, multimedialnym ekranem, nagłośnieniem i wystrojem na który składają się m.in. portrety znanych oświęcimian i zdjęcia miasta z przed lat ) obwożący turystów po całej gminie. Ma on na celu pokazanie tych zabytków, miejsc które dotąd nie były znane większości odwiedzających. Z każdą grupą jedzie przewodnik opowiadający o mijanych miejscach i ciekawostkach z nimi powiązanych „Ścieżka Piastów” –program obejmujący przejazd autobusem pod zamek piastowski, zwiedzanie centrum Oświęcimia oraz spacer po plantach. Wszystko to pod okiem przewodnika opowiadającego o najciekawszych wydarzeniach. Podania i legendy opowiadane w kręgu nad rzeką Sołą z pewnością nie jednego przyprawią o dreszczyk emocji.

10 Park przyrodniczo – edukacyjny „EKO – ZACISZE”
Pomysł drugi… Park przyrodniczo – edukacyjny „EKO – ZACISZE” Park na terenie gminy Oświęcim, który kryje w sobie wiele atrakcji: obsadzony różnorodną roślinnością odpowiednią dla naszego klimatu, pomaga się zrelaksować ustawione w koło drewniane ławeczki są miejscem spotkań osób żądnych wiedzy (na wolnym powietrzu odbywają się wykłady i zajęcia głównie z zakresu ekologii) każdy odwiedzający będzie mógł zamówić sobie gorącą herbatkę wybraną spośród tysiąca możliwych smaków i gatunków

11 Szkolenie i zadanie nr 2 „The Best idea – wybór najlepszego pomysłu na działalność gospodarczą poprzez badania marketingowe” Celem szkolenie jest nabycie umiejętności opracowania formularza ankietowego, przeprowadzenia badania oraz analizy wyników

12 W ramach drugiego zadania:
opracowaliśmy formularz ankiety dla mieszkańców gminy Oświęcim oraz turystów (wersja w języku angielskim, niemieckim, włoskim i francuskim) dokonaliśmy analizy przeprowadzonych ankiet i na jej podstawie wybraliśmy pomysł na działalność gospodarczą możliwą do zrealizowania na terenie gminy Oświęcim

13 Analiza ankiet udzieliła odpowiedzi na pytania:
jakie cechy naszej gminy postrzegane przez jej mieszkańców i turystów jako zalety czego dotyczą najważniejsze problemy gminy czy różne grupy wiekowe wymieniają różne problemy czego głównie brakuje w naszej gminie jakie są główne działalności gospodarcze rekomendowane przez mieszkańców i turystów czy rekomendowane działalności gospodarcze pokrywają się z naszymi propozycjami która z dwóch proponowanych przez nas działalności została wybrana jakie są preferencje mieszkańców i turystów w zakresie wybranej działalności gospodarczej

14 w związku z tym… postanowiliśmy połączyć obie proponowane przez nas działalności jako projekt wiodący wybraliśmy Park edukacyjno – przyrodniczy „Eko – Zacisze” oferta Parku zostanie wzbogacona o kilka elementów zainspirowanych pomysłem firmy „New City” zajmującej się promocją miasta

15 „Przez trudy do gwiazd – stworzenie planu marketingowego”
Szkolenie i zadanie nr 3 „Przez trudy do gwiazd – stworzenie planu marketingowego” Celem szkolenia jest nabycie umiejętności opracowania planu marketingowego firmy

16 Plan marketingowy Parku przyrodniczo – edukacyjnego „EKO – ZACISZE”

17 ZEWNĘTRZNA - realizowana w stosunku do otoczenia oraz klientów
Misja firmy ZEWNĘTRZNA - realizowana w stosunku do otoczenia oraz klientów „największym skarbem człowieka jest wiedza : kim jest, skąd pochodzi oraz umiejętność zadbania o własny dom i wszystko co z nim związane” Chcemy pokazać ludziom, jak ważna jest dbałość o środowisko, ukazując im destrukcyjny wpływ człowieka na przyrodę. Prócz tego chcielibyśmy nauczyć ludzi miłości do swojej małej ojczyzny i pokazać jak należy pielęgnować wspomnienia historii

18 WEWNĘTRZNA – realizowana w obrębie firmy i jej pracowników:
Misja firmy WEWNĘTRZNA – realizowana w obrębie firmy i jej pracowników: „Aby spełniać marzenia musisz chcieć tego. Ale od samego chcenia nikt nie odniósł sukcesu. Trzeba działać!” Misją każdego pracownika EKO-ZACISZA jest praca z oddaniem i determinacją, ponieważ bez odpowiedniej motywacji nie jesteśmy w stanie nic zdziałać. A jest o co walczyć: o ziemi, o historię i o nasze lepsze życie!

19 Charakterystyka „EKO-ZACISZE”- park wybudowany na do tej pory niezagospodarowanych łąkach miasta Oświęcim miedzy ulicą Zaborską, a ulicą Królowej Jadwigi. Będzie miejscem atrakcyjnym zarówno dla miejscowych, którzy podczas regularnych wizyt będą mogli obserwować jak roślinność, kiełkuje , rozwija się ; a także dla turystów, którzy po długim dniu zwiedzania obozu będą mogli usiąść na chwilę w zacisznym miejscu i zebrać myśli. Atrakcyjność wizualna nie jest jednak głównym zadaniem parku, jego celem jest: edukacja społeczeństwa w zakresie ekologii, ochrony środowiska oraz historii regionu poprzez wykłady, tablice edukacyjne na terenie parku, plakaty i bilbordy

20 Klientom naszej firmy pragniemy zaoferować:
□ szeroko pojęty wypoczynek na łonie natury z możliwością poszerzenia swojej wiedzy głównie z zakresu ekologii oraz kultury i historii gminy Oświęcim □ napoje, a przede wszystkim różnorodne herbaty, którymi będą mogli się delektować w pięknym otoczeniu parku □ sadzonki oraz nasiona roślin z naszego parku □ wycieczki krajoznawcze po gminie Oświęcim

21 Struktura asortymentowa
I WARTOŚĆ ESTETYCZNA „Eko-Zacisza” II ROŚLINY rosnące w Parku oraz sadzonki i nasiona tych roślin będące w sprzedaży III EDUKACJA: 1. WYKŁADY □ z zakresu ekologii i ochrony środowiska □ na temat gminy Oświęcim □ popularnonaukowe 2. TABLICE EDUKACYJNE (dwujęzyczne) tablice umieszczone na terenie parku, zawierające informacje na temat flory, fauny oraz ważnych postaci gminy Oświęcim. 3. „Historical bus” wycieczki krajoznawcze po gminie Oświęcim IV NAPOJE ZIMNE I GORĄCE

22 Logo Park będzie posiadał własne logo, którym będą sygnowane wszelkie jego produkty (np. torby, dyplomy, bilety). Na logo prócz nazwy składa się las będący w tle oraz oświęcimska wieża z dwoma orłami po bokach

23

24

25

26 Lokalizacja Zdecydowaliśmy się na otwarcie Parku na terenie łąk w Oświęcimiu znajdujących się przy ulicach: Zaborska i Królowej Jadwigi (ok. 1 km od centrum, 3 km. od dworca PKP, 3,5 km od obozu Auschwitz). Wyboru tego dokonaliśmy z myślą o turystach nie znających okolic. Myśleliśmy także o mieszkańcach gminy, do centrum miasta w przeciwieństwie do jego obrzeży jest najłatwiejszy dojazd oraz najwięcej połączeń autobusowych.

27 Promocja REKLAMA GRAFICZNA: - własna strona WWW
- ogłoszenia zawarte na często odwiedzanych portalach internetowych - bilbordy (zarówno te zachęcające do odwiedzenia parku jak i te nakłaniające do działań na rzecz środowiska) - plakaty - ogłoszenia w Pegazie- ogłoszenia w informatorach turystycznych

28

29

30 Promocja KAMPANIE, IMPREZY I KONKURSY:
-„KWARTALNE GENERALNE PORZĄDKI” –sprzątanie bezmyślnie wyrzucanych śmieci w gminie Oświęcim. -„ZIELONY MARSZ” – organizacja pochodu na rzecz ochrony środowiska. Tłum ludzi ubranych na zielono zachęcających m.in. do segregowania śmieci, używania papierowych i materialnych toreb na zakupy - „MŁODY PIAST” – konkurs plastyczny dla dzieci i młodzieży gminy. Młody artysta ma za zadanie za pomocą kredek, farb lub pasteli namalować swoje miejsce zamieszkania. Pokonkursowa wystawa i rozdanie nagród odbędzie się na terenie EKO-ZACISZA.

31 Promocja PROMOCJE, OFERTY WYJĄTKOWE:
DNI OTWARTE - bezpłatne wejście do parku w ramach obchodów Międzynarodowego „Dnia Ziemi” (w Polsce – 22.04) oraz każdego pierwszego dnia nowej pory roku darmowe wejście w dniu urodzin

32 Finansowanie działalności
Będziemy ubiegać się o bezzwrotną dotację z funduszy unijnych: - Działanie 6.2 „Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia” w ramach Program Operacyjnego Kapitał Ludzki (do zł)

33 Finansowanie działalności
Zastanawialiśmy się również nad alternatywnymi rozwiązaniami, gdyby okazało się, że nie sprostamy unijnym procedurom. Z pomocą mogą nam przyjść np.: - „MIKRO fundusz pożyczkowy Centrum Biznesu Małopolski Zachodniej” w Oświęcimiu (5 000 – zł) oferta Oświęcimskiego Inkubatora Przedsiębiorczości dla firm rozpoczynających lub prowadzących działalność Małopolski Fundusz Pożyczkowy oraz Małopolski Fundusz Poręczeń Kredytowych oferowane przez Małopolską Agencję Rozwoju Regionalnego SA

34 Dziękujemy za uwagę


Pobierz ppt "„Moja firma w mojej gminie”"

Podobne prezentacje


Reklamy Google