Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Wszystko to czego Mama nie powiedziała Wam o Casualach Wszystko to, czego mama nie powiedziała Wam o CasualachWszystko to, czego mama nie powiedziała Wam.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Wszystko to czego Mama nie powiedziała Wam o Casualach Wszystko to, czego mama nie powiedziała Wam o CasualachWszystko to, czego mama nie powiedziała Wam."— Zapis prezentacji:

1 Wszystko to czego Mama nie powiedziała Wam o Casualach Wszystko to, czego mama nie powiedziała Wam o CasualachWszystko to, czego mama nie powiedziała Wam o Casualach 1/24 Wszystko to czego Mama nie powiedziała Wam o Casualach Codeminion – IGK 2007

2 Plan prezentacji Co to jest Casual i z czym to się je? Casual jako szansa dla każdego Dlaczego warto zająć się Casualami? Reguły tworzenia Casuali w dużym skrócie Kilka słów na temat technologii Szybki przekrój przez gatunki Casuali Podsumowanie i garść dobrych rad 2/24

3 Tak wygląda Retail (w dużym uproszczeniu) 3/24

4 Tak wygląda Casual (w dużym uproszczeniu) 4/24

5 Różnice w pigułceRETAILCASUAL Wielkość700 MB - 10 GB6 MB – 25 MB Czas prod. 1,5 – 5 lat3 miesiące – 1 rok Zespół30 – 300 osób1 – 15 osób Budżet2 – 20 mln $0 – 300,000 $ Kanały Dystrybucji Pudełka w sklepach Przez WWW, czasem sklepy Docelowi odbiorcy Hardkorowi gracze – najczęściej młodzi Cała reszta (która ma karty kredytowe ;) Średnia cena 60$20$ 5/24

6 Trajkont wszechgiercowy 6/24

7 Casual jako realna szansa Dołączenie do amatorskiego zespołu – złudne nadzieje Zatrudnić się w firmie robiącej retaile – brak wpływu na grę Samotny wilk – Diablo 3 nie zrobi, ale… Mniejsze komercyjne gry są realną opcją startu dla hobbystów, którzy dojrzeli do decyzji zostania game developerami Początki w Gamedev – możliwe wybory Jeśli chcesz być piękny i młody, omijaj z dala cRPG-ów kody! 7/24

8 Dlaczego warto? Mały zmotywowany zespół może: dorównać zachodnim firmom pod kątem jakości zrealizować własną wizję gry osiągnąć wysoki zysk niskim kosztem zrealizować komercyjny projekt w kilka miesięcy znaleźć wydawcę bez większych problemów zdobyć doświadczenie od A do Z (duży projekt w małej skali) zobaczyć swoje nazwiska w wydanej grze ;) 8/24

9 Jestem za! Co teraz ? Najpierw trzeba poznać odbiorcę: Większość graczy to kobiety (zgroza!) Gracze dorastają – mają więcej obowiązków mniej czasu Gracze grają dla miłego spędzenia czasu Co innego im imponuje 9/24

10 Jestem za! Co teraz ? Najpierw trzeba poznać odbiorcę: Większość graczy to kobiety (zgroza!) Gracze dorastają – mają więcej obowiązków mniej czasu Gracze grają dla miłego spędzenia czasu Co innego im imponuje W d**** mam Dooma, na moim kompie króluje Zuma! W d**** mam Dooma, na moim kompie króluje Zuma! 9/24

11 Poznajemy reguły gry Przyjazność: Keep it Simple, Stupid One Button Play Short learning curve (minuta) Pobłażliwość: flow = trudność/umiejętności game over is over; let them play! 10/24 czas/wysiłek zrozumienie Źródło: casualgamedesign.com trudność umiejętności Linia wyzwania flow znudzenie frustracja

12 Więcej reguł: Nagradzanie: system nagród kluczem do sukcesu komba, trofea, ranki, bonusy, rundy dodatkowe, medale – oto nasz arsenał nie samymi trofeami człowiek żyje (fabuła, świat – pomocne w ilustrowaniu postępu w grze) Lekka treść: brak przemocy (organicznej i okrutnej) skojarzenia z kulturą popularną, familijną 11/24

13 Jeszcze więcej reguł: Pomysł: Kanon kontra innowacja Subtelna fabuła i tematyka gry Wiele sposobów na realizację Jakość: dobra grafika staranne wykonanie (gfx, sfx, gameplay) niedoróbki uderzą po kieszeni – a łat się nie używa 12/24

14 Kilka słów na temat technologii Ograniczenia: Gra nie powinna przekraczać 25 MB w formie spakowanej Niskie wymagania sprzętowe Gra nie powinna wymagać najnowszych driverów A mimo powyższych poziom musi być wysoki Gotowe frameworki: PopCap Framework HGE (RelishGames) PTK (Phelios Inc.) Torque Game Builder (Garage Games) PlayGround SDK (PlayFirst) developer.playfirst.com 13/24 Platformy: Windows na razie króluje ale… XBox 360 Live Arcade, MAC, NINTENDO DS, iPod, komórki…

15 Match3 – Typu Bejeweled 14/24 PopCap – Bejeweled 2

16 Match3 – Typu Zuma 15/24 Mumbo Jumbo – Luxor: Amun Rising

17 Gry kotletowe (od Dinner Dash) 16/24 BigFish Europe – Mystic Inn

18 Spottery 17/24 BigFish – Mystery Case Files

19 Układanki (inlay) 18/24 Gamehouse – Adventure Inlay

20 Arkanoidy 19/24 Alawar – Alpha Ball

21 Gry słowne (word games) 20/24 PopCap – Bookworm

22 I jeszcze trochę… 21/24 Symulacyjne Mahjong Karcianki I wiele innych… Pokie Magic Totem Treasure Last Day of Work – Virtual Villagers IWin – Mahjong Quest Friends Games Dream Vacation Solitare Kasynopodobne

23 Czy to wystarczy? Wyzwania: Wściekła konkurencja (kilka premier dziennie) Nieprzewidywalność trendów Dzielenie tortu – problemy z systemem dystrybucji Potrzeba wytrwałości i konsekwencji (nie od razu Rzym zbudowano) Zrozumienie filozofii Casual i jej realizacja 22/24

24 Czy to wystarczy? Wyzwania: Wściekła konkurencja (kilka premier dziennie) Nieprzewidywalność trendów Dzielenie tortu – problemy z systemem dystrybucji Potrzeba wytrwałości i konsekwencji (nie od razu Rzym zbudowano) Zrozumienie filozofii Casual i jej realizacja 22/24 Twoje Casualne Kung-Fu nie jest jeszcze dość silne, Luke… Twoje Casualne Kung-Fu nie jest jeszcze dość silne, Luke…

25 Pomocna dłoń Co możemy Wam zaoferować: Analizę biznesowego potencjału pomysłu na grę Udostępnienie zestawu wymagań technicznych Optymalizację gry pod kątem obecnych trendów na rynku Kompleksową obsługę biznesową (wydanie gry na własnych i partnerskich kanałach dystrybucyjnych) Finansowanie produkcji gry 23/24

26 24/24 Podsumowanie Casuale nie są takie straszne Z motyką na Słońce …ogród! Bogactwo i chwała czekają I ty możesz zostać prawdziwym game developerem! Pytania


Pobierz ppt "Wszystko to czego Mama nie powiedziała Wam o Casualach Wszystko to, czego mama nie powiedziała Wam o CasualachWszystko to, czego mama nie powiedziała Wam."

Podobne prezentacje


Reklamy Google