Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Innowacyjne narzędzia dydaktyczne w zakresie przedsiębiorczości W gronie siła, a w grze nauka… Opracowanie: Karolina Cyran Wyższa Szkoła Informatyki i.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Innowacyjne narzędzia dydaktyczne w zakresie przedsiębiorczości W gronie siła, a w grze nauka… Opracowanie: Karolina Cyran Wyższa Szkoła Informatyki i."— Zapis prezentacji:

1 Innowacyjne narzędzia dydaktyczne w zakresie przedsiębiorczości W gronie siła, a w grze nauka… Opracowanie: Karolina Cyran Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie

2 Stary a nowy świat edukacji – jeden świat dwa wymiary Stary a nowy świat edukacji – jeden świat dwa wymiary

3 Interaktywne formy kształcenia Gry edukacyjne Wideo- konferencje Scenariusze lekcji Case Studies – Analizy Przypadku E-learning Interaktywne formy kształcenia

4 Gry jako skuteczna platforma pedagogiczna Gry jako skuteczna platforma pedagogiczna Gra symulacyjna to najprościej rzecz ujmując, stworzenie iluzji rzeczywistości. funkcja motywacyjna (motywują gracza, stanowiąc atrakcyjne tło psychologiczne nauczania). funkcja motywacyjna (motywują gracza, stanowiąc atrakcyjne tło psychologiczne nauczania). symulują sytuacje realne np. imitują doświadczenie i dostarczają wielu spośród umiejętności dostępnych w kontekście praktycznym, nawet, jeśli stworzenie takiego kontekstu w rzeczywistości byłoby niebezpieczne lub skomplikowane (np. w przypadku gier strategicznych i symulatorów lotu) symulują sytuacje realne np. imitują doświadczenie i dostarczają wielu spośród umiejętności dostępnych w kontekście praktycznym, nawet, jeśli stworzenie takiego kontekstu w rzeczywistości byłoby niebezpieczne lub skomplikowane (np. w przypadku gier strategicznych i symulatorów lotu) Gry stanowią pewne ułatwienie, gdyż pomagają w zoperacjonalizowaniu niektórych teoretycznych struktur

5 Czy można w atrakcyjny dla młodzieży sposób pokazywać mechanizmy rządzące gospodarką? Czy poprzez historię i grę planszową można uczyć ekonomicznego myślenia? TAK Odpowiedź brzmi: TAK Chłopska Szkoła Biznesu Chłopska Szkoła Biznesu Chłopska Szkoła Biznesu Chłopska Szkoła Biznesu Chłopska Szkoła Biznesu to nie tylko gra planszowa. Dzięki różnorodności możliwych do poruszenia zagadnień (np. z zakresu ekonomii, historii czy wiedzy o społeczeństwie) może stanowić atrakcyjne narzędzie pracy dla pedagogów, a tym samym alternatywę dla tradycyjnych metod nauczania przedsiębiorczości. Chłopska Szkoła Biznesu to nie tylko gra planszowa. Dzięki różnorodności możliwych do poruszenia zagadnień (np. z zakresu ekonomii, historii czy wiedzy o społeczeństwie) może stanowić atrakcyjne narzędzie pracy dla pedagogów, a tym samym alternatywę dla tradycyjnych metod nauczania przedsiębiorczości. Gry planszowe

6 Granie w zarabianie… Cashflow to edukacyjna gra planszowa zaprojektowana tak, aby umożliwić graczowi poznanie tematyki związanej z rachunkowością i finansami. Uczy podstaw inwestowania w akcje, biznes i nieruchomości. Gry planszowe Cashflow nie jest zabawką. To coś więcej niż zwykła gra - Postawi przed tobą wyzwania i nauczy myśleć tak, jak myślą bogaci ludzie. Za każdym razem, gdy będziesz w nią grał, będziesz nabywał większych umiejętności finansowych. Każda gra będzie inna, będziesz rozwiązywał odmienne problemy finansowe i uczył się strategii finansowych. Wzrosną twoje finansowe umiejętności i twoja pewność siebie. Robert Kiyosaki, twórca Cashflow Cashflow nie jest zabawką. To coś więcej niż zwykła gra - Postawi przed tobą wyzwania i nauczy myśleć tak, jak myślą bogaci ludzie. Za każdym razem, gdy będziesz w nią grał, będziesz nabywał większych umiejętności finansowych. Każda gra będzie inna, będziesz rozwiązywał odmienne problemy finansowe i uczył się strategii finansowych. Wzrosną twoje finansowe umiejętności i twoja pewność siebie. Robert Kiyosaki, twórca Cashflow Celem gry Cashflow jest uzyskanie kontroli nad osobistymi finansami i własnym przepływem pieniężnym.

7 FARMERSI - t a gra w łatwy i przyjemny sposób uczy biznesowego sposobu myślenia, podstaw finansów i ekonomii oraz współpracy drużynowej.

8 Finanse bez tajemnic

9 Od bułki do spółki Od bułki do spółki W grze użytkownik ma za zadanie osiągnąć jak największy zysk ze sprzedaży kanapek. Sprzedaje on swój towar w wybranych przez siebie miejscach, po określonej cenie.

10 Gra decyzyjna - Moja firma Moja firmaMoja firma

11 Cyfrowi tubylcy E-learning (distance learning) czyli nowoczesna, interaktywna forma nauczania na odległość, wykorzystująca wszytki dostępne media elektroniczne (Internet, CD-RoMy, pliki audio, pliki video). E-learning jest bardzo często kojarzony z nauką, gdzie komputer jest stroną która przekazuje wiedzę, czyli nie ma bezpośredniego, fizycznego kontaktu z nauczycielem.

12 Podstawy przedsiębiorczości w NBP

13 Szkolenia z zakresu przedsiębiorczości

14 Program do generowania testów z przedsiębiorczości

15 "Wirtualna wycieczka po Giełdzie Papierów wartościowych w Warszawie"

16 Scenariusze lekcji – gdzie ich szukać ? Podstawy przedsiębiorczości - kształcenie podstawowe – NBP Podstawy przedsiębiorczości - kształcenie podstawowe – NBP Scenariusze lekcji do przedmiotu Podstawy przedsiębiorczości - Fundacja Edukacji Rynku Kapitałowego Scenariusze lekcji do przedmiotu Podstawy przedsiębiorczości - Fundacja Edukacji Rynku Kapitałowego

17 Przydatne strony – scenariusze lekcji z zakresu przedsiębiorczości Scenariusze lekcji dla nauczycieli oraz komiksy - Forum Obywatelskiego Rozwoju Scenariusze lekcji dla nauczycieli oraz komiksy - Forum Obywatelskiego Rozwoju Konto bankowe przepustką do świata finansów – scenariusz zajęć Konto bankowe przepustką do świata finansów Przykładowe konspekty zajęć edukacyjnych Profesor.pl

18 Przydatne linki Materiały dla nauczycieli: Przedsiębiorczość Przedsiębiorczość – Polski Portal Edukacyjny Materiały pomocnicze z podstaw przedsiębiorczości Foliogramy i prezentacje Materiały dydaktyczne Materiały dydaktyczne 2 Mała przedsiębiorczość

19 Jaka powinna być więc szkoła XXI wieku? Przede wszystkim otwarta na innowacje – nie tylko w świecie technologii, ale i w odniesieniu do procesów nauczania i uczenia się; Współczesna edukacja nie powinna stać w opozycji do cyfrowego świata, w którym funkcjonują na co dzień uczniowie; Powinna mądrze korzystać – na wszystkich przedmiotach – z dobrodziejstw nowych technologii i przyczyniać się do powiększania wirtualnych zasobów edukacyjnych; Dzięki takim działaniom nauka będzie bardziej atrakcyjna dla uczniów, którzy będą coraz bardziej zmotywowani do nauki i do działania

20 Jak wyglądać będzie wtedy edukacja? Kilka hipotez: Uczyć nas będą także urządzenia, gdyż wszystkie obiekty będą potrafiły komunikować się z człowiekiem; Internet będzie siecią, której poszczególne elementy będą się ze sobą komunikowały, czyli również będą przetwarzać informacje w wiedzę; Nauczanie będzie ustawicznym procesem opartym przede wszystkim na dzieleniu się wiedzą przez ludzi bez względu na wiek i etap kształcenia; Na zakończenie… – EDUKACJA 2050


Pobierz ppt "Innowacyjne narzędzia dydaktyczne w zakresie przedsiębiorczości W gronie siła, a w grze nauka… Opracowanie: Karolina Cyran Wyższa Szkoła Informatyki i."

Podobne prezentacje


Reklamy Google