Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Psychologiczne Kompetencje Menedżera seminarium Dr Jolanta Babiak Semestr zimowy 2016/2017.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Psychologiczne Kompetencje Menedżera seminarium Dr Jolanta Babiak Semestr zimowy 2016/2017."— Zapis prezentacji:

1 Psychologiczne Kompetencje Menedżera seminarium Dr Jolanta Babiak Semestr zimowy 2016/2017

2 Warunki zaliczenia Przygotowanie i zrealizowanie tematu na zajęciach (40 pkt.) Aktywność na zajęciach (20 pkt.) Kolokwium zaliczeniowe (40 pkt.)  Próg zaliczenia – 60 pkt. (minimum 25 pkt. Kolokwium + minimum 25 pkt. - opracowanie tematu + 10 pkt. – aktywność) Regulaminowa obecność (1 nieobecność dopuszczalna). Każda następna (minus 5 pkt.)

3 Kryteria oceny przygotowania i zrealizowania tematu: 1.Dobór literatury (5 pkt) 2.Wyczerpujące przedstawienie tematu (10 pkt.) 3.Przygotowanie i aktywność prowadzących w trakcie wystąpienia (10 pkt.) 4.Aktywizacja studentów i ćwiczenia dla studentów (10 pkt.) 5.Oryginalność i atrakcyjność wystąpienia (5 pkt.)

4 TEMATYKA ZAJĘĆ DataTemat 06.10Zajęcia organizacyjne 20.10Role i kompetencje menedżera 03.11Narzędzia komunikacyjne w pracy menedżera 17.11Metody motywowania podwładnych 01.12Style kierowania ludźmi w organizacji 15.12Psychologiczne mechanizmy percepcji ryzyka 12.01Podejmowanie decyzji przez menedżera 26.01Zarządzanie czasem pracy/kolokwium

5 Wskazówki do przygotowania referatów Konkretna grupa zajmuje się szczegółowo wybranymi mechanizmami i przygotowuje prezentację zawierającą następujące elementy: 1.Podstawowe pojęcia, definicje, wprowadzenie w tematykę, spojrzenie ogólne na kontekst organizacyjny 2.Zaangażowanie osób uczestniczących poprzez różnego rodzaju materiał i/lub ćwiczenia: zadania, kwestionariusze, dyskusja 3.Podsumowanie, dyskusja, wątpliwości, uzupełnienia

6 Zasady opracowania tematów Referujemy zgodnie i ściśle z opracowanym tematem Należy podać źródła wykorzystane do przygotowania tematu Materiały źródłowe to podręczniki, książki naukowe dotyczące tematyki bądź artykuły naukowe; Nie należy wykraczać poza zadaną tematykę np. stres w pracy powiązany jest z wypaleniem zawodowym: są to dwa odrębne zajęcia

7 Kolokwium Kolokwium może zawierać zarówno pytania zamknięte jak i otwarte Pytania dotyczyć będą prezentowanych przez uczestników zagadnień, zatem… w trakcie zajęć warto dopytać się referujących o szczegóły, by przekonać się, czy materiał jest rzeczywiście poprawnie rozumiany

8 Po odbyciu kursu student powinien mieć pogłębioną wiedzę na temat psychologicznych mechanizmów wpływających na funkcjonowanie menedżera w organizacji umieć identyfikować czynniki sprzyjające skuteczności indywidualnych i zespołowych zachowań w organizacji w szczególności menedżerskich mieć świadomość konieczności samodzielnej, krytycznej oceny zakresu i poziomu swojej wiedzy w zakresie nauk o organizacji i zarządzaniu, jak i w wymiarze interdyscyplinarnym. być przygotowanym do samodzielnego poszukiwania obszarów wiedzy do uzupełnienia i umiejętności do doskonalenia potrafić przekazywać własne poglądy a także stanąć w ich obronie być przygotowanym do przekonywania i negocjowania w imię osiągania wspólnych celów

9 Literatura Psychologia pracy i zarządzania, J.F. Terelak (2005), Difin, Warszawa Psychologia organizacji. Kluczowe zagadnienia, A. Jachnis (2008), Difin, Warszawa, Psychologia przywództwa, H. Levinson, Harvard Business School Press, (2007), Helion, Warszawa Kierowanie zespołem pracowniczym, B. Kożusznik (2005), PWE, Warszawa Pełna partycypacja w zarządzaniu, P. Prokopowicz, R. Stocki, G. Żmuda (2008), Wolters- Kluwer, Warszawa Kompetencje menedżerów w organizacji uczącej się. Warszawa: Difin. Kuc, B. R., Żemigała, M. (2010). Menedżer naszych czasów. Najlepsze metody i narzędzia zarzadzania. Gliwice: Onepress. Nieckarz, Z. (2011). Psychologia motywacji w organizacji. Warszawa: Difin. Nosal C.S. (2001). Psychologia myślenia i działania menedżera., Wrocław, AKADE Decyzje Payne, S., Payne, J. (2014). Jak być dobrym menedżerem. Warszawa: Wolters Kluwer SA. Stankiewicz, J. (2011). Komunikowanie się w organizacji. Warszawa: Astrum. Tyszka, T. (2010).Decyzje. Perspektywa psychologczna i ekonomiczna. Warszawa: Scholar.


Pobierz ppt "Psychologiczne Kompetencje Menedżera seminarium Dr Jolanta Babiak Semestr zimowy 2016/2017."

Podobne prezentacje


Reklamy Google