Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH POWIATU MYŚLENICKIEGO W 2006 ROKU.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH POWIATU MYŚLENICKIEGO W 2006 ROKU."— Zapis prezentacji:

1 STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH POWIATU MYŚLENICKIEGO W 2006 ROKU.

2 POWIAT MYŚLENICKI W okresie 2006 roku - na terenie powiatu myślenickiego zanotowano 1562 zdarzenia drogowe / w analogicznym okresie 2005r tj. o 122 zdarzenia więcej /, a w tym ; a/ 261 wypadków drogowych w których ; śmierć poniosły 22 osoby, obrażeń doznało 361 osób b/ 1301 kolizji drogowych

3 Zagrożenie zdarzeniami drogowymi na terenie powiatu myślenickiego w okresie ostatnich 5 lat

4 W poszczególnych gminach w 2006 roku zaistniało : / w porównaniu do analogicznego okresu 2005 roku /

5 Zagrożenie na poszczególnych kategoriach dróg w powiecie myślenickim DROGI W POWIECIE MYŚLENICKIM OGÓŁEM ponad 1000 KM DROGI KRAJOWE Ok. 55 KM DROGI WOJEWÓDZKIE ok 65 KM DROGI POWIATOWE, GMINNE i ok. 650 KM 120 / 95 wypadki33 / 30 wypadków39 / 58 wypad. Inne - np.. Ulice, parkingi, drogi dojazd. itp / 38

6 Zagrożenie na drogach powiatowych :

7 Zagrożenie na drogach gminnych

8 MIEJSCA NIEBEZPIECZNE na drogach krajowych i wojewódzkich MIEJSCA NIEBEZPIECZNE na drogach krajowych i wojewódzkich Droga nr 7 1. Głogoczów km-687,4 - skrzyż. na Bęczarkę łuk drog. w lewo. Kier. Zakopane. Dopuszcz.Prędk. 100 km/ h. W -1 / Z – 0 / R – 1 / K - 9 / Przyczyna : Nadmierna prędkość na ostrym łuku drogowym. 2. Jawornik km-691,3-4 – spadek oraz łuk drogowy w prawo. Kier. Kraków. k/ Seat. Prędk. ogranicz. znakami do 70 km/h. W -1 / Z – 0 / R – 1 / K - 10 / Przyczyna : Nadmierna prędkość na ostrym łuku drogowym. 3. Myślenice km-694,8-9 – łuk drogowy w lewo. Kier. Kraków k/ Sawskiego. Dopuszcz. Prędk. 100 km/h.W - 4 / Z – 0 / R – 4 / K - 9 / Przyczyna : Nadmierna prędkość na łuku drogowym. 4. Myślenice km-695,8 – skrz. dk nr 7 z dw nr 976. Sygnalizacja Świetlna. Obszar Zabudowany.-. / W – 3 / Z – 0 / R – 4 / K – 22 / Przyczyna: Wykonywanie manewru skrętu w lewo na czerwonym świetle. 5. Stróża : km-701,2 – skrzyż. centrum. / W – 0 / Z – 0 / R – 0 / K – 12 / 6. Lubień : km-711,4 - skrzyż. dk 7 z dw-968. / W – 3 / Z – 0 / R – 5 / K – 12 / Przyczyna : Najechanie na tył. Nieudzielanie pierwszeństwa przejazdu. 7. Skomielna Biała - km-726,2-3 - łuk drog.,, Zakręt Łasaka. / W – 6 / Z – 1 / R – 9 / K – 4 / Przyczyna: Niedostosowanie prędkości do warunków drogowych.

9 DROGA KRAJOWA NR Biertowice km-68,4-6prosty odcinek Dopuszczalna prędkość 90 km/h. W`ZRK 5243 Przyczyna: Przekraczanie jezdni w miejscu niedozwolonym. DROGA WOJEWÓDZKA NR Dziekanowice km-24,8-9serpentyny Dopuszczalna prędkośc-90 km/h. WZRK 0006 Przyczyna: Niedostosowanie prędkości do warunków drogowych. DROGA WOJEWÓDZKA NR Myślenice km-0,0 do 1,1 skryż. na Osieczany. Dopuszczalna prędkość-50 km/h. WZRK Przyczyna : Wyprzedzanie pojazdów wykonujących manewr skrętu w lewo na skrzyżowaniach oraz wjeżdżających do obiektów przydrożnych. / Hurtownie /.

10 Według dni tygodnia : Najniebezpieczniejsze miesiące

11 w rozbiciu godzinowym : Suma wypadków i kolizji

12 PR Z Y C Z Y N Y : PR Z Y C Z Y N Y : W 2006 roku na drogach powiatu myślenickiego kierowcy Spowodowali : / 169 / 196 wypadków drogowych. W wypadkach tych / 6 / 16 osób zginęło, a / 237 / 303 zostało rannych. Byli sprawcami aż / 1119 / 1353 kolizji Kierowcy to GŁÓWNI SPRAWCY wypadków !!! Prędkość główną przyczyna wypadków !!! 1.Niedostosowanie prędkości do panujących warunków na drodze – 73 / 64 wypadków, w których zginęły 5 / 3 osoby. Średnio jest to co 3/4 wypadek. 2. Nieudzielanie pierwszeństwa przejazdu – 38/19 wypadków 3. Niezachowanie odległości między pojazdami – 20/17 wypadków

13 Piesi byli sprawcami 38 wypadków, / w 2005 – 47, w /, 8 / 7 osób poniosło śmierć, a 32 / 40 zostały ranne. Błędy jakie popełniali piesi to : Nieostrożne wejście na jezdnie przed jadący pojazd – 25 / 28 w wypadkach tych zginęło 6 osób, a 20 zostało rannych. Nieostrożne wejście na jezdnie zza pojazdu, przeszkody 4 / 5 Nieprawidłowe przekraczanie jezdni ( przebieganie ) – 3 / 7 Grupy wiekowe - sprawcy – piesi : Wypadki zabici ranni 04/05/06 04/05/06 04/05/ lat 0 / 2 / 2 0 / 0 / 0 0 / 2 / lat 9 / 7 / 6 1 / 1 / 1 8 / 6 / lat 4 / 2 / 2 0 / 0 / 0 4 / 2 / 2 18-więc. 36/36/ 23 4 / 6 / 7 33 /31/ 22

14 Przyczyny :

15 Nietrzeźwi sprawcy na terenie poszczególnych gmin : Ujawnienia nietrzeźwych kierujących

16 Konkluzje : A/ najbardziej zagrożonymi rejonami są gminy : Myślenice, Lubień, Sułkowice B/ najwięcej zdarzeń zaistniało w terenie : zabudowanym wzdłuż głównych ciągów komunikacyjnych powiatu myślenickiego, a zwłaszcza wzdłuż drogi krajowej nr 7, C/ najczęstszą przyczyną jest nadal wśród kierowców : 1/ niedostosowanie prędkości do warunków ruchu, a zwłaszcza do zmian pogodowych + prędkość 2/ nie udzielenie pierwszeństwa przejazdu, 3/ niewłaściwe wyprzedzanie i wykonywanie manewru cofania, 4/ niezachowanie bezpiecznej odległości pomiędzy pojazdami, wśród pieszych : 1/ wejście na jezdnię przed jadący pojazd, 2/ przebieganie, 3/ wejście na jezdnie zza przeszkody, D/ w okresie tygodnia najbardziej zagrożonymi dniami są : poniedziałek, piątek sobota, niedziela, E/ najbardziej zagrożony przedział czasowy to godz. od : – F/ najliczniejszą grupą osób poszkodowanych są kierujący samochodami osobowymi i ich pasażerowie oraz piesi.

17 W 2007 roku służba ruchu drogowego KPP w Myślenicach będzie realizować zadania w zakresie czterech obszarów ograniczenie liczby wypadków z udziałem tzw. niechronionych użytkowników dróg, zwłaszcza pieszych, którzy są najczęściej ofiarami wypadków, ograniczenie wpływu nadmiernej bądź niedostosowanej prędkości pojazdów jako głównej przyczyny zdarzeń drogowych, ograniczenie udziału nietrzeźwych użytkowników ruchu w zdarzeniach drogowych oraz pod wpływem narkotyków, konsekwentne egzekwowanie obowiązku korzystania pasów bezpieczeństwa przez pasażerów i kierujących pojazdami. Opracował : T. S. K O N I E C


Pobierz ppt "STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH POWIATU MYŚLENICKIEGO W 2006 ROKU."

Podobne prezentacje


Reklamy Google