Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Marcin Świerkocki. Sangría Jest to tradycyjny w Hiszpanii i Portugalii napój alkoholowy, w którego skład wchodzą pokrojone owoce.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Marcin Świerkocki. Sangría Jest to tradycyjny w Hiszpanii i Portugalii napój alkoholowy, w którego skład wchodzą pokrojone owoce."— Zapis prezentacji:

1 Marcin Świerkocki

2 Sangría Jest to tradycyjny w Hiszpanii i Portugalii napój alkoholowy, w którego skład wchodzą pokrojone owoce.

3 Etymologia Sangría swoją nazwę zawdzięcza ciemnoczerwonemu kolorowi. Wywodzi się z hiszpańskiego słowa oznaczającego zabieg „upuszczania krwi” u pacjenta.

4 Historia Sangría występowała na przestrzeni lat w różnych formach. Mówi się, że swoje początki ma ponad 2000 lat temu. Rzymianie w swoim rozwijającym się imperium, kiedy dotarli do Półwyspu Iberyjskiego, zaczęli mieszać wino z wodą, aby ją zdezynfekować. Dopiero z czasem zaczęto dodawać do niego cukier, owoce i mocne alkohole.

5 Historia Na początku 18 wieku sangría rozprzestrzeniła się w Ameryce Łacińskiej, ale nie stała się powszechnie spożywanym napojem. Zmieniło się to na światowych targach w 1964 roku w Nowym Jorku. Trunek był podawany uczestnikom wystawy w pawilonie Hiszpanii. Dzięki temu zyskał na popularności w Stanach Zjednoczonych.

6 Historia Na Wyspach natomiast napój ten znany był jako: Claret Cup Punch i jego początki sięgały czasów, w których żyła Jane Austen (około 18 wieku).

7 Receta - Przepis Składniki Ilość porcji: 6 1 cytryna 1 limonka 1 pomarańcza 1,5 szkl. rumu 0,5 szkl. cukru 750 ml czerwonego wina wytrawnego 1 szkl. soku pomarańczowego 1 łyżeczka cynamonu

8 Przygotowa- nie Owoce, rum, wino i sok pomarańczowy należy dobrze schłodzić. Cytrynę, limonkę i pomarańczę pokroić na plasterki i włożyć do dużego szklanego dzbanka. Wlać rum i wsypać cukier. Wstawić do lodówki na 2 godziny, aby sangría nabrała smaku. Przed podaniem lekko rozgnieść drewnianą łyżką owoce, następnie wlać wino i sok pomarańczowy. Dodać cukier, jeśli jest za mało słodka.

9 Wariacje Ogólnie zawartość sangrii różni się bardzo od użytych składników, w szczególności rodzaju owoców. W zależności od mocy alkoholu, napój ma od około 4 do 11 procent. Sangría blanca – Najczęściej używa się zamiast czerwonego wina białe. Zurra – Na południu Hiszpanii zamiast zamieniać, mieszają białe i czerwone wino, a główne owoce to brzoskwinie i nektarynki. Bezalkoholowa wersja zrobiona jest z winogron, gazowanej wody, soku z cytryny i cukru.

10 Podawanie  Sangría jest podawana w Hiszpanii i Portugalii przede wszystkim podczas lata, a w południowo-wschodnich częściach Półwyspu przez cały rok. W restauracjach jest to bardzo popularny napój.  Często można spotkać ją jako drink, który turyści bardzo chętnie spożywają w pubach czy barach.  Najczęściej jest podawana w dużych dzbankach, tak aby pomieścić sam napój, jak i owoce.  Często dodatkowo dołączona jest drewniana łyżka, dzięki której można łatwiej wyciągnąć owoce albo przed rozlaniem dodatkowo zgnieść.

11 Prawo Definicja sangrii według przepisów Unii Europejskiej z 1991 r. „Napój uzyskany z wina, aromatyzowany z dodatkiem naturalnych ekstraktów owoców cytrusowych lub esencji, z lub bez soku z takich owoców, z ewentualnym dodatkiem przypraw korzennych, słodzony i dodatkowo z CO2, o zawartości alkoholu wynoszącej mniej niż 12% obj. Napój ten może zawierać cząstki stałe pulpy owoców cytrusowych lub skórki, a jego kolor musi pochodzić wyłącznie od użytych surowców. Nazwie “sangría" muszą towarzyszyć wyrazy "Made in... ", po której następuje nazwa państwa członkowskiego produkującego napój bądź mniejszego regionu, z wyjątkiem przypadków, gdy napój wyprodukowano w Hiszpanii lub Portugalii. Nazwę “sangría" może zastąpić opis "aromatyzowany napój winopochodny" tylko wówczas, gdy napój wyprodukowano w Hiszpanii lub Portugalii.”

12 ¡Gracias por su atención!


Pobierz ppt "Marcin Świerkocki. Sangría Jest to tradycyjny w Hiszpanii i Portugalii napój alkoholowy, w którego skład wchodzą pokrojone owoce."

Podobne prezentacje


Reklamy Google