Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMaksymilian Turek Został zmieniony 8 lat temu
1
DOBRE PRAKTYKI PROFESJONALNYCH KAMPANII PRODUKTÓW SIECIOWYCH WE WSPÓŁPRACY PARTNERSKIEJ Hubert Gonera, landbrand Kielce 07 kwietnia 2016
2
DOBRE PRAKTYKI PROFESJONALNYCH KAMPANII PRODUKTÓW SIECIOWYCH WE WSPÓŁPRACY PARTNERSKIEJ Agenda wystąpienia Trochę teorii Współpraca partnerska – ale o co chodzi Dobra kampania – czy istnieje coś takiego Studium przypadków I. Bornholm - Dania II. Food Valley - Włochy III. Genuss Region - Austria 2
3
DOBRE PRAKTYKI PROFESJONALNYCH KAMPANII PRODUKTÓW SIECIOWYCH WE WSPÓŁPRACY PARTNERSKIEJ Partnerstwo to… To model działania, w którym każdy z partnerów wspólnie dąży do osiągnięcia wspólnego celu Współuczestniczenie w czymś, bycie partnerem Równe traktowanie siebie nawzajem
4
DOBRE PRAKTYKI PROFESJONALNYCH KAMPANII PRODUKTÓW SIECIOWYCH WE WSPÓŁPRACY PARTNERSKIEJ Zasady partnerstwa Podejmowanie skutecznych działań wymaga współpracy przedstawicieli różnych środowisk np.: administracji, NGO, biznesu Pozwala to na wykorzystanie różnorodnych zasobów, które tworzą efekt synergii Uzyskanie zwielokrotnionych korzyści dzięki umiejętnemu połączeniu składowych
5
DOBRE PRAKTYKI PROFESJONALNYCH KAMPANII PRODUKTÓW SIECIOWYCH WE WSPÓŁPRACY PARTNERSKIEJ Dobra Kampania promocyjna – czy to jest możliwe? Warunki konieczne: Pełne zaangażowanie partnerów w projekt i pomysł na działania Oparcie o własną działalność i tożsamość produktu Celujące w korzyści w okresie lat nie miesięcy Oparte o produkt i w pełni połączone z komercjalizacją 5
6
DOBRE PRAKTYKI PROFESJONALNYCH KAMPANII PRODUKTÓW SIECIOWYCH WE WSPÓŁPRACY PARTNERSKIEJ I. Bornholm - tło projektu i rozpoczęcie Bornholm – wyspa artystów Największy przelicznik artystów na km kwadrat Artyści rozproszeni, warsztaty na terenach peryferyjnych Sporo prac / pamiątek niskiej jakości 6
7
DOBRE PRAKTYKI PROFESJONALNYCH KAMPANII PRODUKTÓW SIECIOWYCH WE WSPÓŁPRACY PARTNERSKIEJ I. Arts&Crafts Asociation Bornholm – Individualists United 7
8
DOBRE PRAKTYKI PROFESJONALNYCH KAMPANII PRODUKTÓW SIECIOWYCH WE WSPÓŁPRACY PARTNERSKIEJ Trochę Historii Historia - w 2002 roku artyści i rzemieślnicy działający na Bornholmie stworzyli stowarzyszenie sztuki użytkowej, które nazwali ACAB. Aby się do niego zakwalifikować jako członek, jakość pracy twórcy jest oceniana przez zewnętrzną komisję. Początkowo 28 członków obecnie 63 8
9
DOBRE PRAKTYKI PROFESJONALNYCH KAMPANII PRODUKTÓW SIECIOWYCH WE WSPÓŁPRACY PARTNERSKIEJ Założenia Stworzenie sekretariatu w 2002 roku Zatrudnienie sekretarza na pół etatu opłacanego ze składek członków W większości działania stowarzyszenia finansują się same Artyści sami wybierają działania stowarzyszenia w których uczestniczą Nigdy nie uruchamia się projektu przed zapewnieniem finansowania 9
10
DOBRE PRAKTYKI PROFESJONALNYCH KAMPANII PRODUKTÓW SIECIOWYCH WE WSPÓŁPRACY PARTNERSKIEJ Działania startowe Pierwsze 3 lata skupione na stworzenie portalu i projektów współpracy Stworzenie portalu omawiającego historię Bornholmu i sztuki oraz stworzenie podstrony dla każdego z artysty Objęcie każdego członka komunikacją ekstranetową, Rewitalizacja budynków handlowych w Hasle na centrum wystawiennicze i galerię 10
11
DOBRE PRAKTYKI PROFESJONALNYCH KAMPANII PRODUKTÓW SIECIOWYCH WE WSPÓŁPRACY PARTNERSKIEJ 2. Wspólne cele i partnerzy Podkreślenie roli Bornholmu jako obszaru oddanego jakości i estetyce, który inspiruje artystów i gdzie artyści mogą podążać za swoją weną. Promocja unikatowego wzornictwa wyspy poza jej granicami Umożliwienie sprzedaży wyrobów na miejscu Bezpośredni dostęp do turystów 11
12
DOBRE PRAKTYKI PROFESJONALNYCH KAMPANII PRODUKTÓW SIECIOWYCH WE WSPÓŁPRACY PARTNERSKIEJ 2. Wspólne cele i partnerzy Artyści i Rzemieślnicy działający na Bornholmie skupieni w następujących kategoriach: Ceramika / Szkło / Biżuteria / Tekstylia / Drewno / Inni Ich prace muszą być wykonane ręcznie oraz zaprojektowane przez wytwórcę. Wytwórca musi zamieszkiwać Bornholm i sztuka / rzemiosło musi być jego podstawowym źródłem utrzymania. 12
13
DOBRE PRAKTYKI PROFESJONALNYCH KAMPANII PRODUKTÓW SIECIOWYCH WE WSPÓŁPRACY PARTNERSKIEJ 3. Oferta Odwiedzenie centrum ekspozycyjnego Zakupy i zwiedzanie centrum Możliwość odwiedzenia artysty i poznania jego warsztatu pracy Zakup oryginalnej sztuki MADE IN BORNHOLM (projekt i wykonanie) Możliwość odwiedzenia najbardziej kreatywnego obszaru w Dani, który inspiruje artystów 13
14
DOBRE PRAKTYKI PROFESJONALNYCH KAMPANII PRODUKTÓW SIECIOWYCH WE WSPÓŁPRACY PARTNERSKIEJ 4. Narzędzia promocjyjne Wystawy poza wyspą między innymi w: Kopenhadze, Berlinie, Barcelonie Wydanie wspólnej księgi Strona Interenetowa wspólna i poszczególnych artystów Wspólna promocja w lokalnych wydawnictwach 14
15
DOBRE PRAKTYKI PROFESJONALNYCH KAMPANII PRODUKTÓW SIECIOWYCH WE WSPÓŁPRACY PARTNERSKIEJ Przykładowe działanie promocyjne Rewitalizacja budynków handlowych w Hasle na centrum wystawiennicze i galerię Centrum informacji – wskazówki jak dojechać, profile twórców Rozsyłanie do warsztatów artystów, możliwość podejrzenia w pracy 15
16
DOBRE PRAKTYKI PROFESJONALNYCH KAMPANII PRODUKTÓW SIECIOWYCH WE WSPÓŁPRACY PARTNERSKIEJ Przykładowe działanie promocyjne Projekt From Heart to Soul – wspólna księga każdy projektuje stronę, wydano 1500 egzemplarzy i wręczono ją ambasadorom wysypy Artyści nauczyli się autoprezentacji, a księga trafiła do rąk osób mogących pomóc w promocji wyspy 16
17
DOBRE PRAKTYKI PROFESJONALNYCH KAMPANII PRODUKTÓW SIECIOWYCH WE WSPÓŁPRACY PARTNERSKIEJ Przykładowe działanie promocyjne Taking Bornholm craft art. Out into the wider word Londyn, Berlin, Chiny Wystawy – podniesienie rozpoznawalności Podnoszenie kwalifikacji – w celu umożliwienia eksportu Wzrost sprzedaży – poprzez sieć sprzedaży poza wyspą 17
18
DOBRE PRAKTYKI PROFESJONALNYCH KAMPANII PRODUKTÓW SIECIOWYCH WE WSPÓŁPRACY PARTNERSKIEJ II. Food Valley Travel & Leisure Company 18
19
DOBRE PRAKTYKI PROFESJONALNYCH KAMPANII PRODUKTÓW SIECIOWYCH WE WSPÓŁPRACY PARTNERSKIEJ 1. Tło projektu i rozpoczęcie Podstawa – kulinarne tradycje Parmy i regionu Emilia Romania Rozpoznawalne na świecie tradycyjne produkty regionalne takie jak szynka parmeńska, parmezan, wino lambrusco, ocet balsamiczny Brak komercyjnej oferty sprzedażowej Często stosowany termin „Food Valley” dla prowincji Parmy 19
20
DOBRE PRAKTYKI PROFESJONALNYCH KAMPANII PRODUKTÓW SIECIOWYCH WE WSPÓŁPRACY PARTNERSKIEJ Początki działalności Food Valley 2004 rok – początek działalności Założenie: współpraca z najlepszymi producentami i dostawcami tradycyjnych produktów regionalnych Obszar działalności: region Emilia Romania (1 z 20 we Włoszech), prowincje Parma i Reggio Emilia (2 ze 110), miasto Parma Jedzenie jako główny motyw zwiedzania prowincji i regionu – ale nie jedyny! 20
21
DOBRE PRAKTYKI PROFESJONALNYCH KAMPANII PRODUKTÓW SIECIOWYCH WE WSPÓŁPRACY PARTNERSKIEJ Rozwój działalności Początkowo tylko tour operator przyjazdowy – obecnie pełni również rolę Destination Managment Company Rozwój od miasta Parma, przez prowincję Parma, aż po cały region Obecnie również oferty pobytu w Modenie, Bolonii, Piacenzie i innych miejscowościach regionu 21
22
DOBRE PRAKTYKI PROFESJONALNYCH KAMPANII PRODUKTÓW SIECIOWYCH WE WSPÓŁPRACY PARTNERSKIEJ 2. Partnerzy Partnerzy samorządowi (np. Gmina Parma, „Regionalny Urząd Konferencyjny”) Producenci żywności (m.in. Stowarzyszenie Producentów Parmezanu oraz Szynki Parmeńskiej) Operatorzy atrakcji: Muzeum Ferrari, Stowarzyszenie Zamków Księstwa Parmy i Piacenzy, Szlak Wina i Smaku, Stowarzyszenie Miast Sztuki Regionu Emila Romania Inni: Izba Handlowa w Parmie, Centrum Outlet Vicenza Village 22
23
DOBRE PRAKTYKI PROFESJONALNYCH KAMPANII PRODUKTÓW SIECIOWYCH WE WSPÓŁPRACY PARTNERSKIEJ 3. Oferty sprzedażowe Kilkadziesiąt propozycji Od kilkugodzinnych po 3 dniowe Lokalny przewodnik podstawowym elementem każdej oferty! Własny transport Duża elastyczność – możliwość stworzenia własnego programu pobytu Oferty „click to buy” na www.foodvalleytravel.com www.foodvalleytravel.com E-płatności 23
24
DOBRE PRAKTYKI PROFESJONALNYCH KAMPANII PRODUKTÓW SIECIOWYCH WE WSPÓŁPRACY PARTNERSKIEJ Oferty sprzedażowe – przykłady 24
25
DOBRE PRAKTYKI PROFESJONALNYCH KAMPANII PRODUKTÓW SIECIOWYCH WE WSPÓŁPRACY PARTNERSKIEJ 4. Działalność promocyjna Sprzedażowa strona www po angielsku jako podstawa! Aktywna obecność na Trip Advisor (certificate of excellence) Wyjazdy na targi turystyczne (np. ITB) Study toury dla prasy i mediów (np. niemiecka TV) Promocja krzyżowa Media społecznościowe (FB, TT, Insta, 4square, Pinterest) 25
26
DOBRE PRAKTYKI PROFESJONALNYCH KAMPANII PRODUKTÓW SIECIOWYCH WE WSPÓŁPRACY PARTNERSKIEJ III. Austria Genuss Region 26
27
DOBRE PRAKTYKI PROFESJONALNYCH KAMPANII PRODUKTÓW SIECIOWYCH WE WSPÓŁPRACY PARTNERSKIEJ 1. Tło projektu i rozpoczęcie Austria to spokojny rolniczy kraj Wiele regionów posiada tradycyjne produkty Nie były one odbierane jako markowe i nie mogły konkurować z tymi np. ze Szwajcarii 27
28
DOBRE PRAKTYKI PROFESJONALNYCH KAMPANII PRODUKTÓW SIECIOWYCH WE WSPÓŁPRACY PARTNERSKIEJ 1. Tło projektu i rozpoczęcie W 2003 rozpoczęła inicjatywę górna Austria W 2008 wdrożono projekt na skalę kraju W 2013 osiągnięto rozpoznawalność na poziomie 75% 28
29
DOBRE PRAKTYKI PROFESJONALNYCH KAMPANII PRODUKTÓW SIECIOWYCH WE WSPÓŁPRACY PARTNERSKIEJ 2. Wspólne cele i partnerzy 116 regionów w Austrii 3700 licencjobiorców posługujących się marką AGR Zarządzający Spółka prawa handlowego GRM GenussRegionen Marketing GmbH w partnerstwie z Ministerstwem Życia Austrii Budowanie marki Austrii opartej o regionalność, autentyczność pochodzenia i tradycji sezonowość Promocja i sprzedaż najwyższej jakości produktów rolnych i gastronomicznych 29
30
DOBRE PRAKTYKI PROFESJONALNYCH KAMPANII PRODUKTÓW SIECIOWYCH WE WSPÓŁPRACY PARTNERSKIEJ 2. Wspólne cele i partnerzy 111 regionów w Austrii 3700 licencjobiorców posługujących się marką AGR Zarządzający Spółki z o.o. GRM GenussRegionen Marketing GmbH Budowanie marki regionów Austrii opartej o regionalność, autentyczność pochodzenia i tradycji sezonowość Promocja i sprzedaż najwyższej jakości produktów rolnych i gastronomicznych 30
31
DOBRE PRAKTYKI PROFESJONALNYCH KAMPANII PRODUKTÓW SIECIOWYCH WE WSPÓŁPRACY PARTNERSKIEJ 3. Oferta Sklep online 31
32
DOBRE PRAKTYKI PROFESJONALNYCH KAMPANII PRODUKTÓW SIECIOWYCH WE WSPÓŁPRACY PARTNERSKIEJ 3. Oferta Sklep online 32
33
DOBRE PRAKTYKI PROFESJONALNYCH KAMPANII PRODUKTÓW SIECIOWYCH WE WSPÓŁPRACY PARTNERSKIEJ 3. Oferta Współpraca na linii producenci rolni i najlepsze restauracje BOEG.at wskazującej na lokale pracujące na produkcie lokalnym Mapa Austrii online ze wskazaniem wyróżniających się regionów smakoszowskich w każdym landzie 33
34
DOBRE PRAKTYKI PROFESJONALNYCH KAMPANII PRODUKTÓW SIECIOWYCH WE WSPÓŁPRACY PARTNERSKIEJ 3. Oferta Mapa Austrii online ze wskazaniem wyróżniających się regionów smakoszowskich w każdym landzie 34
35
DOBRE PRAKTYKI PROFESJONALNYCH KAMPANII PRODUKTÓW SIECIOWYCH WE WSPÓŁPRACY PARTNERSKIEJ 3. Oferta Dla każdego Genuss Region powiązania i przedstawienie informacji on-line z zakresu: Produktu kulinarnego i jego historii Turystyki Specyfikacji regionu Producentów lokalnych gastronomii 35
36
DOBRE PRAKTYKI PROFESJONALNYCH KAMPANII PRODUKTÓW SIECIOWYCH WE WSPÓŁPRACY PARTNERSKIEJ 4. Narzędzia promocyjne Wydanie przewodnika / prowadzenie strony interenetowej po rekomendowanych restauracjach / zajazdach / oberżach korzystających z produktów lokalnych Udział w targach turystycznych w Austrii i Niemczech w tym ITB Wydawnictwa albumowe popularyzujące jakościowe kulinaria 36
37
Dziękuję za uwagę Hubert Gonera hgonera@landbrand.pl
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.