Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Prezentacja nowej strategii spółki

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Prezentacja nowej strategii spółki"— Zapis prezentacji:

1 Prezentacja nowej strategii spółki
Warszawa, 29 listopada 2010 r.

2 Zespół prezentujący Walter T. Kuskowski Iwona Menes-Malinowska
Prezes Wentworth Group, Prezes Zarządu SUWARY S.A. Iwona Menes-Malinowska Wiceprezes Zarządu SUWARY S.A., Prezes Zarządu Suwary Tech Sp. z o.o. Tadeusz W. Kuskowski Wiceprezes ds. Rozwoju Biznesu Wentworth Group, Przewodniczący Rady Nadzorczej SUWARY S.A. Twórca Wenthworth Technologies Group (WTG) z siedzibą w Kanadzie. Z inwestycji 3,6 mln PLN zbudował grupę o przychodach 450 mln PLN 20 lat doświadczenia zawodowego w GENERAL ELECTRIC w Kanadzie, gdzie zajmował stanowiska kierownicze wyższego szczebla Wyróżniony 19 nagrodami biznesowymi Posiada doświadczenie w kierowaniu i zarządzaniu firmami o profilu chemicznym i przetwórstwa tworzyw sztucznych. Członek Zarządu Suwary S.A. od lipca 2008. 14 letnie doświadczenie na stanowiskach dyrektora ds. rozwoju, inwestycji i produkcji, 4 letnie doświadczenie jako Prezes Zarządu Długoletnie międzynarodowe doświadczenie biznesowe na stanowiskach wyższego stopnia Partner, Wiceprezes, Dyrektor w Gardner Watson, Dean Witter Canada, Konsultant Banku Światowego w Waszyngtonie i Rządu Kanadyjskiego Uczestniczył w ponad 20 międzynarodowych akwizycjach i projektach inwestycyjnych 2

3 Agenda Wentworth Group SUWARY w dniu przejęcia
Rynek opakowań z tworzyw sztucznych Strategia rozwoju SUWARY Wyniki finansowe Podsumowanie 3

4 Wentworth Group Wentworth dzisiaj
Międzynarodowa firma z siedzibą w Hamilton w Kanadzie działająca od 1990 r. Obecna w Polsce od 1998 r. Jeden z największych światowych producentów form rozdmuchowych do produkcji opakowań z tworzyw sztucznych Dostarcza swoje produkty do ponad 70 krajów na całym świecie Innowacyjna firma produkująca opakowania, formy rozdmuchowe i wtryskowe. Ponad 38 patentów Klientami są największe międzynarodowe koncerny w przemyśle opakowań Wentworth dzisiaj Produkuje opakowania technologią termoformowania i wtrysku Jeden z największych producentów pokrywek do kubków na świecie Przychody w 2009 roku wyniosły około 450 mln PLN 13 zakładów produkcyjnych: 7 w Polsce, 4 w Kanadzie, 1 w USA, 1 w Niemczech Biura sprzedaży, serwisu i zaopatrzenia w Wielkiej Brytanii, Argentynie i Chinach 4

5 Wentworth Group – historia rozwoju
Przejęcie Amhil Enterprises Missiauga, Kanada - wejście na rynek opakowań plastikowych Rozszerzenie działalności związanej z opakowaniami w Polsce, uruchomienie Amhil Enterprises w SSE Żarnowiec Zakup aktywów produkcyjnych Unipet (przez Suwary S.A.) Przejęcie Nomco, Barrie, Kanada 1995 1998 2001 2010 1990 1998 2009 2010 Przejęcie EDA S.A. (obecnie Wentwort Tech) - wejście na polski rynek – produkcja form rozdmuchowych Przejęcie Wentworth Mould, Hamilton Ontario – produkcja maszyn i narzędzi Przejęcie POLFLANSZ TRZASKA (obecnie Wentworth Tech Sp. z o.o.), Bydgoszcz Nabycie spółki SUWARY S.A. (65,9%) Nabycie spółki KARTPOL sp. z o.o. przez SUWARY S.A. Łączne inwestycje kapitałowe Grupy wyniosły 3,7 mln PLN Sprzedaż wzrosła z 6,7 mln PLN do ok. 450 mln PLN 5

6 Kim jesteśmy? – Wentworth dzisiaj
Sprzedaż i serwis, Wielka Brytania Formy wtryskowe, NIEMCY Amtec GmbH Formy rozdmuchowe, Kanada Formy wtryskowe, Polska Wentworth Tech Central, Bydgoszcz Wentworth Tech, Rzeszow Formy rozdmuchowe, Polska Wentworth Tech , Poniatowa Wentworth Tech, Rzeszow Opakowania, Kanada Amhil Enterprises, Mississauga Amhil Enterprises, Burlington Stone Straw, Brantford Opakowania, Polska Wentworth Tech, Bydgoszcz Amhil Europa, Żarnowiec KAJ, Działdowo Suwary, Pabianice Kartpol, Wolomin Formy wtryskowe (PET), USA Wentworth Mold- EFI Sprzedaż i serwis, Chiny Sprzedaż i serwis Argentyna Formy rozdmuchowe Formy wtryskowe Opakowania z tworzyw sztucznych 6

7 Wentworth w Polsce AMHIL EUROPA Sp. z o.o., Żarnowiec Jeden z liderów ogólnopolskiego rynku, od 12 lata działający w Polsce (produkcja form i opakowań z tworzyw sztucznych) KAJ Sp. z o.o., Działdowo Wentworth Tech Sp. z o.o., Bydgoszcz KARTPOL Sp. z o.o., Wołomin Unikalne kompetencje w zakresie realizacji projektów - potencjał wykonawczy w zakresie projektów kompleksowej realizacji W 2009 przychody Grupy w Polsce wyniosły ok. 130 mln PLN SUWARY S.A., Pabianice Wentworth Tech sp. z. o.o., Poniatowa Wentworth Group przeprowadziła w Polsce łącznie 8 przejęć oraz projektów typu „greenfield” WENTHWORTH TECH Sp z o.o., Rzeszów POLFLANSZ TRZASKA, (obecnie Wentworth Tech Sp. z o.o.), BYDGOSZCZ EDA S.A. (obecnie Wentworth Tech Sp. z o.o.), PONIATOWA WENTHWORTH TECH SP. Z O.O., RZESZÓW KARTPOL SP. Z O.O. (poprzez SUWARY), WOŁOMIN SUWARY S.A., PABIANICE 2008 1998 2001 2005 2009 2010 KAJ SP. Z O.O., DZIAŁDOWO AMHIL EUROPA SP. Z O.O., ŻARNOWIEC Zakup aktywów biznesowych Unipet (przez Suwary) 7

8 Agenda Wentworth Group SUWARY w dniu przejęcia
Rynek opakowań z tworzyw sztucznych Strategia rozwoju SUWARY Wyniki finansowe Podsumowanie 8

9 Idealna firma o dużym potencjale wzrostu dla inwestora branżowego
SUWARY w dniu przejęcia w 2009 roku Ustabilizowana pozycja na rynku polskim oraz dobra jakość produktów Potencjał zdobycia pozycji lidera w Polsce w przemyśle opakowań z tworzyw sztucznych takich jak butelki, pojemniki, nakrętki wytwarzanych metodą rozdmuchu i wtrysku Dobry stan techniczny firmy, jednak niewykorzystane możliwości rozwoju potencjału produkcyjnego Stabilna sytuacja finansowa – posiadanie gotówki i brak zadłużenia Dobre zarządzanie na poziomie operacyjnym Możliwość wprowadzenia nowych technologii, w tym perfekcyjnie opanowanej przez Wentworth technologii rozdmuchowej Dobrze wykształcona kadra i wysoka etyka pracy Idealna firma o dużym potencjale wzrostu dla inwestora branżowego 9

10 Asortyment SUWARY w dniu przejęcia
Opakowania 92% sprzedaży Artykuły motoryzacyjne 8% sprzedaży Butelki HDPE Butelki PET Kanistry HDPE Konewki HDPE Zakrętki Butelki wielowarstwowe Butelki wielowarstwowe - branża spożywcza Kanistry 20L, 30L Trójkąty ostrzegawczy Tablice wyróżniająca do pojazdów wolnobieżnych Gaśnice Apteczki samochodowe 10

11 Agenda Wentworth Group SUWARY w dniu przejęcia
Rynek opakowań z tworzyw sztucznych Strategia rozwoju SUWARY Wyniki finansowe Podsumowanie 11

12 Europa Środkowo-Wschodnia
Rynek opakowań z tworzyw sztucznych na świecie Światowy rynek opakowań z tworzyw sztucznych oceniany jest na 408 mld EUR Obecna dynamika wzrostu rynku opakowań wynosi ok. 4%, a dla opakowań specjalnych ok. 7% Trendy rynkowe na świecie Producenci optymalizują wykorzystywane zasoby materiałów poprzez zmniejszanie wagi produktów (lightweighting) Następuje wzrost wykorzystania materiałów z recyklingu oraz surowców biodegradowalnych Następuje stopniowa automatyzacja produkcji i wprowadzanie bezodpadowych procesów technologicznych Do produkcji stosowane są wydajniejsze oraz energooszczędne maszyny NAFTA Europa Zachodnia Europa Środkowo-Wschodnia 2,8% 3,2% 7,3% Zapotrzebowanie na tworzywa w kg na jednego mieszkańca. Źródło: PlasticsEurope Research Group, 2009 12

13 Popyt na tworzywa sztuczne w Europie
Źródło: PlasticsEurope Market Research Group (PEMRG) 13

14 Rynek opakowań z tworzyw sztucznych w Polsce
Wartość rynku opakowań to ok. 4,2 mld EUR (dane dla 2008) Zużycie opakowań w Polsce na osobę wynosi ok. 110 EUR, przy wskaźniku 260 EUR dla najbogatszych krajów Europy, czy 354 EUR w USA Branża opakowań wytwarza ok. 2% polskiego PKB, a jej wartość rośnie w tempie około 5% rocznie (dla opakowań specjalnych wzrost na poziomie 8-10%) Opakowania z tworzyw sztucznych mają największy udział (36,7%) w rynku opakowań, pozostałe to papier i tektura (26,1%) oraz metal (22%). Rynek opakowań z tworzyw sztucznych Bardzo rozdrobniony rynek w rankingu 100 najbardziej znaczących producentów opakowań z tworzyw sztucznych, Suwary na 27 miejscu Największy producent opakowań tworzyw sztucznych posiada 12,12% udziałów w rynku 14

15 uzyskania efektu znaczących synergii
Konkurencyjność polskiego rynku względem Europy Zachodniej Niskie koszty transportu Znacząco wyższe marże Koszty pozyskania kapitału są niższe o 50% Mniejsze obciążenie podatkowe firmy Wysoce wykwalifikowana kadra Położenie dogodne dla prowadzenia działalności eksportowej do krajów Europy Zachodniej Niższe koszty pracy w porównaniu z zachodnioeuropejskimi producentami (np. 2-4 razy niższy niż w Niemczech) Dzięki Funduszom Europejskim oraz lokalizacji w Specjalnej Strefie Ekonomicznej W Polsce podatek od osób prawnych wynosi 19%, w porównaniu do 30% - 36% w Europie Zachodniej Wysoka etyka pracy oraz bardzo duże umiejętności i wiedza Osiągane w Polsce marże oraz wsparcie ze strony doświadczonego na rynkach światowych kierownictwa Wentworth stwarza możliwość uzyskania efektu znaczących synergii 15

16 Agenda Wentworth Group SUWARY w dniu przejęcia
Rynek opakowań z tworzyw sztucznych Strategia rozwoju SUWARY Wyniki finansowe Podsumowanie 16

17 Wizja rozwoju SUWARY – CZTEROKROTNY WZROST
Nowe produkty i wzrost mocy Wzrost wyników finansowych Dotychczasowe produkty Nowoczesne technologie Konsolidacja w Polsce Zwiększenie mocy produkcyjnych i efektywności Uproszczenie portfela produktów Koncentracja na najbardziej marżowych produktach: opakowaniach wielowarstwowych, dużych pojemnikach i zamknięciach Wydajniejsze narzędzia – 30% wzrost wydajności Redukcja wagi opakowań (lightweighting) Wyższa jakość opakowań Transfer know-how z Wentworth Monitoring globalnych tendencji przez Wentworth Duże pojemniki wielowarstwowe (antystatyczne, z możliwością wykorzystania materiałów z recyklingu) Specjalne opakowania dla przemysłu spożywczego i farmaceutycznego PET: butelki i pojemniki do żywności, napojów, produktów higieny osobistej, chemii gospodarczej oraz przemysłu budowlanego Budowa nowej fabryki oraz uruchomienie nowych mocy w Ksawerowie (ŁSSE) Wykorzystanie znacznie lepszych warunków do prowadzenia działalności gospodarczej niż w Europie Zachodniej i Kanadzie Wykorzystanie dużego rozdrobnienia branży opakowań z tworzyw sztucznych w Polsce Akwizycja Kartpol Group Sp. z o.o. oraz nabycie aktywów produkcyjnych UNIPET Po przeprowadzonej restrukturyzacji firma będzie gotowa do ekspansji Dzięki konsolidacji firma znacznie przyspieszy swój rozwój Strategia CZTEROKROTNEGO WZROSTU wyniku EBITDA z 2009 roku do roku 2016: pierwsze podwojenie EBITDA do 2012 roku, drugie podwojenie EBITDA do 2016 roku 17

18 Cele długoterminowej strategii rozwoju
Powtórzenie sukcesu Wentworth w Polsce Wykorzystanie potencjału polskiego rynku Niższe koszty produkcji Wyższa dynamika wzrostu Koncentracja na wysokomarżowych produktach Reinwestycje zysków w całym okresie dynamicznego wzrostu Racjonalne korzystanie z finansowania kredytem (max 2xEBITDA) Akwizycje dodatkowym akceleratorem wzrostu 18

19 STRATEGIA ROZWOJU SUWARY S.A.
Rozwój organiczny Rozwój poprzez akwizycje Koncentracja na działalności w wysokomarżowych segmentach opakowań z tworzyw sztucznych: opakowania dla branży motoryzacyjnej, budownictwa, przemysłu spożywczego rozwijanie produkcji opakowań w podstawowym zakresie butelek i kanistrów o poj. 0,2-30 litrów łącznie z zakrętkami rozwój produkcji opakowań specjalnych dla przemysłu spożywczego i farmaceutycznego Budowa nowego zakładu w Ksawerowie w Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej Zastosowanie nowych urządzeń o zaawansowanej technologii Możliwość wykorzystania dotacji RPO (Regionalny Program Operacyjny) Przeprowadzona w 2010 roku akwizycja w Kartpol Group Sp. z o.o. (światowy producent opakowań dla silikonów i klejów dla budownictwa) – wejście w nowy segment rynku, duży eksport Zakup w 2010 roku aktywów produkcyjnych Unipet – zdynamizowanie produkcji opakowań z PET, produkty o szybkim wzroście Przejęcie jednego lub dwóch podmiotów z branży opakowań z tworzyw sztucznych w okresie najbliższych 3 lat 19

20 Reorganizacja w 2010 roku Obniżenie bezpośrednich kosztów produkcji, dzięki bardziej efektywnemu zarządzaniu produkcją oraz wykorzystaniu efektów synergii w działalności Wentworth i Suwary oraz innych przejętych podmiotów, w zakresie wspólnej działalności rynkowej, a także przy zakupach surowców Reorganizacja produkcji Poprawa technologii produkcji poprzez wprowadzenie nowych technologii z powodzeniem używanych i opatentowanych przez Wentworth (transfer know-how) Koncentracja produkcji Suwary na opakowaniach z tworzyw sztucznych wytwarzanych w Pabianicach Dodatkowe zwiększenie mocy produkcyjnych - utworzenie nowego wydziału produkcyjnego w Bydgoszczy, który będzie produkował wyroby z tworzyw sztucznych metodą wtrysku Reorganizacja struktury organizacyjnej – lepsze i sprawniejsze zarządzanie dzięki efektom synergii zarówno z Wentworth jak i innymi przejętymi spółkami Wprowadzenie modelu zarządzania firmą według sprawdzonych standardów Grupy Wentworth 20

21 Rozwój organiczny - inwestycja w Ksawerowie (Łódzka SSE)
Główne założenia: Spodziewane efekty: Dobre zarządzanie na poziomie operacyjnym Inwestycja realizowana przez SUWARY TECH Sp. z o.o. (100% udziałów należy do SUWARY S.A.) Budowa nowego zakładu do produkcji opakowań i produktów pokrewnych w Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej w miejscowości Ksawerów na działce o powierzchni 3,9 ha Rozszerzenie obecnej działalności prowadzonej w Pabianicach i zwiększenie obecnych mocy przerobowych, rozszerzenie asortymentu o opakowania PET Całkowity koszt inwestycji: 33,6 mln zł I Etap - realizacja : 22,4 mln zł II Etap - realizacja : 11,2 mln zł Uruchomienie produkcji w IV kwartale 2011 roku Najnowsze, innowacyjne, światowej klasy technologie Automatyzacja, niskie koszty produkcji, energooszczędne rozwiązania, optymalizacja kosztów magazynowania, znaczne zwiększenie obecnych mocy przerobowych Ekologiczna produkcja, wykorzystywanie materiałów recyklingowych, bezodpadowe procesy produkcyjne, odzysk ciepła 21

22 Rozwój organiczny - produkcja opakowań specjalnego przeznaczenia i nowe technologie
Nowe produkty Wielowarstwowe opakowania o właściwościach barierowych o pojemności do 5 litrów dla substancji agresywnych Opakowania o pojemności do 30 litrów (np. antystatyczne dla górnictwa) Pojemniki przemysłowe o pojemności 3-5 litrów (np. pojemniki na sól) Wysokomarżowe butelki oraz opakowania dla przemysłu farmaceutycznego, chemii gospodarczej, środków higieny osobistej, budownictwa Opakowania dla produktów mlecznych oraz innych dla przemysłu spożywczego Nowe technologie Zaadaptowanie nowoczesnych maszyn i form – oszczędność energii do 30%, wzrost wydajności do 30% Wprowadzenie bezodpadowego procesu produkcyjnego Wykorzystanie materiałów z recyklingu 22

23 Rozwój poprzez akwizycje - przejęcie Kartpol Group
We wrześniu 2010 SUWARY podpisały umowę nabycia 80% udziałów w Kartpol Group Sp. z o.o z siedzibą w Wołominie: Największy producent opakowań do silikonów i klejów w Polsce Czwarty producent opakowań do silikonów i klejów w Europie Wysoce zautomatyzowane procesy technologiczne Prognozowane dane finansowe za rok 2010: Sprzedaż 29,1 mln PLN EBITDA 4,95 mln PLN Zysk netto 2,35 mln PLN Łączna wartość transakcji wyniosła 20 mln PLN, spółka zawarła przedwstępną umowę kupna pozostałych 20% udziałów. W wyniku akwizycji przychody SUWARY wzrosną o około 50% Spółka chce podtrzymać agresywny wzrost sprzedaży produktów Kartpol Group (20% rocznie) oraz zwiększyć wartość eksportu produktów spółki do Europy Centralnej i Zachodniej 23

24 Rozwój poprzez akwizycje - nabycie aktywów produkcyjnych Unipet S.A.
ETAP I Zakup aktywów produkcyjnych spółki UNIPET S.A. w Toruniu - maszyny, urządzenia i formy do produkcji wyrobów PET oraz do produkcji preform i innych opakowań z tworzyw sztucznych Uruchomienie linii produkcyjnych opakowań PET w IV kwartale 2010 w dwóch lokalizacjach w Bydgoszczy i Pabianicach ETAP II Zakup nowych maszyn o wyższym zaawansowaniu technicznym, zarówno urządzeń do produkcji butelek jak i produkcji preform Zdynamizowanie działalności SUWARY w produkcji butelek PET, uruchomienie produkcji w nowych lokalizacjach, przez co SUWARY uzyskają pokrycie Polski butelkami PET oraz będą mogły zaoferować konkurencyjne ceny z uwagi na bliskość klientów i niskie koszty transportu Koncentracja produkcji na opakowaniach dla przemysłu mleczarskiego, do sprzedaży soków bez konserwantów, przypraw, piwa, chemii gospodarczej, kosmetyków Wartość całego programu inwestycyjnego związanego z opakowaniami PET wyniesie około 4,5 mln zł Efektem programu inwestycyjnego będzie potrojenie dotychczasowej sprzedaży opakowań PET spółki w okresie objętym strategią 24 24

25 Agenda Wentworth Group SUWARY w dniu przejęcia
Rynek opakowań z tworzyw sztucznych Strategia rozwoju SUWARY Wyniki finansowe Podsumowanie 25

26 Wyniki finansowe 3Q2009 3Q2010 ZMIANA 1-3Q2009 1-3Q2010
PRZYCHODY ZE SPRZEDAŻY 10 509 12 452 +18% 32 170 36 840 +15% ZYSK BRUTTO ZE SPRZEDAŻY 2 494 2 786 12% 9 800 8 520 -13% EBIT 684 679 -1% 3 953 2 229 -44% EBITDA 1 494 1 468 -2% 6 314 4 598 -27% AMORTYZACJA 810 789 -3% 2 361 2 369 0% ZYSK BRUTTO 676 636 -6% 3 912 2 114 -46% ZYSK NETTO 601 562 3 263 1 736 -47% ZYSK NETTO DLA AKCJONARIUSZY PODMIOTU DOMINUJĄCEGO Czynniki mające wpływ na wyniki Suwary S.A. w 2010 roku: Wzrost cen surowców Niekorzystne relacje kursowe Koszty restrukturyzacji (struktura organizacyjna, przenoszenie produkcji) Jednorazowe koszty poniesione w związku z realizacją celów akwizycyjnych 26

27 Agenda Wentworth Group SUWARY w dniu przejęcia
Rynek opakowań z tworzyw sztucznych Strategia rozwoju SUWARY Wyniki finansowe Podsumowanie 27

28 Podsumowanie Suwary częścią międzynarodowej organizacji Wenworth Group
Duży potencjał wzrostu wartości – strategia CZTEROKROTNEGO WZROSTU Stabilna, pozbawiona sezonowości branża Dynamiczny rozwój organiczny Strategia konsolidacji rozdrobnionego rynku producentów opakowań z tworzyw sztucznych Możliwość zwiększenia marż operacyjnych poprzez unowocześnienie procesów produkcji oraz wprowadzanie nowych, wysokomarżowych produktów 28

29 Dziękujemy za uwagę 29


Pobierz ppt "Prezentacja nowej strategii spółki"

Podobne prezentacje


Reklamy Google