Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

1 WYNIKI GRUPY ERGIS PO I KWARTALE 2013 Warszawa, 14 maja 2013 r.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "1 WYNIKI GRUPY ERGIS PO I KWARTALE 2013 Warszawa, 14 maja 2013 r."— Zapis prezentacji:

1 1 WYNIKI GRUPY ERGIS PO I KWARTALE 2013 Warszawa, 14 maja 2013 r.

2 2 Plan prezentacji Grupa ERGIS w skrócie Grupa ERGIS po I kwartale 2013 Ceny surowców Otoczenie rynkowe Podsumowanie

3 3 Grupa ERGIS w skrócie

4 4 Lider przetwórstwa tworzyw sztucznych w Europie Środkowo-Wschodniej o przychodach, które w 2012 roku przekroczyły 633 mln PLN; Korzystna struktura klientów (wiele rynków, wiele segmentów), sieć dystrybucyjna pokrywająca całą Europę; Szeroka oferta niwelująca efekty sezonowości oraz ewentualnego spadku rynku i/lub utraty istotnych klientów; Wysoka bariera wejścia na rynek; Wieloletnie doświadczenie na rynku polskim i europejskim, dogłębna znajomość branży; Łączne zatrudnienie w Grupie na dzień 31 marca 2013 r.: 807 osób.

5 5 Grupa ERGIS po I kwartale 2013

6 6 Najważniejsze wydarzenia w I kwartale 2013 Istotny wzrost marż realizowanych na sprzedaży folii nanoERGIS Osiągnięcie oczekiwanych rezultatów transferu części produkcji folii twardych z Berlina do Wąbrzeźna.

7 7 Wyniki Grupy ERGIS po I kwartale 2013 * Niezrealizowane różnice kursowe (przychód/koszt) głównie z tytułu wyceny kredytów denominowanych w EUR. w tys. PLNI kw. 2013I kw. 2012Dynamika Przychody ze sprzedaży ,4% Zysk operacyjny ,6% EBITDA ,4% Niezrealizowane różnice kursowe* Zysk netto ,9%

8 8 Wzrost przychodów ze sprzedaży Grupy o 3,4%, do blisko 162,1 mln zł, przy bardzo zbliżonym kursie euro Wzrost EBITDA o 33,4%, do 11,3 mln zł Wzrost zysku operacyjnego Grupy o 61,6%, do 6 mln zł. Wyniki Grupy ERGIS po I kwartale 2013

9 9 Nowy podział na grupy asortymentowe WartośćDynamika [%] Struktura I kw. 2013I kw I kw. 2013I kw Folie miękkie PVC ,6%14,6%16,7% Opakowania drukowane ,4%10,1%9,1% Twarde folie opakowaniowe ,4%31,5%32,1% Opakowania przemysłowe ,6%38,3%33,1% Pozostała sprzedaż ,3%5,6%9,1% Razem przychody ze sprzedaży ,4%100,0% - sprzedaż na rynku polskim ,7%46,1%45,1% - sprzedaż na rynkach zagranicznych ,6%53,9%54,9%

10 10 Sprzedaż produktów Grupy ERGIS w I kw. 2013, wartościowo WartośćDynamika [%]Struktura 1 kwartał kwartał kwartał kwartał 2012 Folie stretch ,9%32,4%26,7% Folie miękkie PVC ,6%14,6%16,7% Granulaty i wyroby wytłaczane PVC ,0%3,9%6,4% Opakowania drukowane ,4%10,1%9,0% Folie twarde PVC ,2%9,5%10,6% Laminaty ,7%12,5%13,2% Tapety ,4%0,7%2,5% Pozostałe folia opakowaniowe ,9%2,5%2,9% Folie PET ,3%9,4%8,3% Taśmy PET ,5%3,3%3,5% Pozostała sprzedaż ,2%0,9%0,1% Razem przychody ze sprzedaży, z tego: ,4%100,0% - sprzedaż na rynku polskim ,7%46,1%45,1% - sprzedaż na rynkach zagranicznych ,6%53,9%54,9%

11 11 Sprzedaż produktów Grupy ERGIS w I kw komentarz Wzrost sprzedaży folii stretch o blisko 26% i wynika z uruchomienia w II kwartale 2012 nowej linii do produkcji tej folii Wzrost sprzedaży opakowań drukowanych o 15,4% to rezultat systematycznego rozwijania parku maszynowego do produkcji tego asortymentu Wzrost sprzedaży folii PET o 26,3% w rezultacie stopniowej odbudowy pozycji na rynku po zakończeniu przenosin linii produkcyjnej do Polski Spadek sprzedaży folii miękkich PVC dotyczy głównie asortymentów związanych z budownictwem i mógł być rezultatem przedłużającej się zimy Spadek sprzedaży w pozycji granulaty i wyroby wytłaczane PVC wynika ze stopniowego wycofywania się Grupy z produkcji i sprzedaży tego asortymentu

12 12 Podsumowanie

13 13 Cel na 2013 Koncentracja na wykorzystaniu przewagi konkurencyjnej, uzyskanej dzięki inwestycji w linię do produkcji trzydziestotrzywarstwowej folii stretch nanoERGIS w Oławie oraz obniżeniu kosztów produkcji w Berlinie

14 14 Podsumowanie Dobre wyniki finansowe, pomimo niesprzyjającej sytuacji rynkowej Widoczna poprawa rentowności operacyjnej, dzięki przeprowadzonej w 2012 roku reorganizacji w biznesie folii twardych oraz wzrostowi sprzedaży folii nanoERGIS z satysfakcjonującym poziomem marży Perspektywy dalszego wzrostu rentowności dzięki zrealizowanemu programowi inwestycyjnemu Ugruntowana pozycja na rynku, pozwalająca na dalsze zwiększanie udziałów rynkowych.


Pobierz ppt "1 WYNIKI GRUPY ERGIS PO I KWARTALE 2013 Warszawa, 14 maja 2013 r."

Podobne prezentacje


Reklamy Google